Aihe: Paskin rock-konsertti
1 2 3 4 513 14 15 16 17
IronWalrus
29.03.2006 21:17:58 (muokattu 29.03.2006 21:18:06)
Children Of Bodom kesän 2005 Ruisrockissa. Musiikki on meikäläisen sävelkorvaan yhdentekevää, puhkipureskellun Jenkin makuista syntikan ja tuplabasareiden yhteiskakofoniaa eikä tilannetta ainakaan helpota Alexi Laihon lievästi ilmaistuna koominen lavapresenssi. Kaikki kunnia hänelle kitaristina mutta ei helvetti niitä vitun spiikkejä jotka tulvii niitä saatanan kiroustulvia prkle.
Drumjamo
30.03.2006 12:42:56
Children Of Bodom kesän 2005 Ruisrockissa. Musiikki on meikäläisen sävelkorvaan yhdentekevää, puhkipureskellun Jenkin makuista syntikan ja tuplabasareiden yhteiskakofoniaa eikä tilannetta ainakaan helpota Alexi Laihon lievästi ilmaistuna koominen lavapresenssi. Kaikki kunnia hänelle kitaristina mutta ei helvetti niitä vitun spiikkejä jotka tulvii niitä saatanan kiroustulvia prkle.

Olihan noita kiroustulvia metallicallakin ennenmuinoin. Ainakin jos katsoo Live Shit-DVD:tä. Spiikkien melkein joka toinen sana oli fuck tai shit.
Se nyt vaan on semmosta
Cathi777
31.03.2006 14:17:02

Olihan noita kiroustulvia metallicallakin ennenmuinoin. Ainakin jos katsoo Live Shit-DVD:tä. Spiikkien melkein joka toinen sana oli fuck tai shit.

Joo, tuo on kyllä niin totta. Ja oikeasti todella harvalla bändillä on mitään fiksua sanottavaa välispiikeissä.
Only pop music can break my heart...
sus
31.03.2006 14:56:34
Petyin itse kanssa kovasti. Ne soudit siihen eturiviin oli niin kehnot ettei kaikkia biisejä edes meinannut tunnistaa alkuperäisiksi.

Motörheadin keikka Tampereella oli kamalinta *askaa ikinä. Osittain siksi että minulla ei ollut korvatulppia ja kaverit olivat kentällä kun itse istuin yksin jossain sivukatsomossa. Bändi soitti niin kovaa että korviin sattui, joten piti pidellä korvia koko setin ajan. Myös yleisö oli ihan vaisu, koko katsomo ja suurin osa kentästä eturivejä lukuunottamatta oli ihan mykkänä ja aivokuolleena.

Motörheadin keikka oli ihan helvetin hyvä! Ja mitä volyymiin tulee, mulla putos ekan biisin aikana korvatulpat päästä ja hyvin pärjäs.. olin muuten ihan lavan eessä.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
rheinone
31.03.2006 15:11:40
Motörheadin keikka oli ihan helvetin hyvä! Ja mitä volyymiin tulee, mulla putos ekan biisin aikana korvatulpat päästä ja hyvin pärjäs.. olin muuten ihan lavan eessä.

Ehkäpä lavan edessä olikin melukatve. Ainakin stadin keikalla Kaapelitehtaalla veri roiskui korvista metrin päähän, mutta en kyllä ollut lavan edessä.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
gösplstorm
01.04.2006 14:55:53
Ehkäpä lavan edessä olikin melukatve. Ainakin stadin keikalla Kaapelitehtaalla veri roiskui korvista metrin päähän, mutta en kyllä ollut lavan edessä.

kaverilla alko tuol tinnitus, oli ilman tulppia bassokaapin edessä
"-Well Frank, you have a long hair, does that make you a woman? -Well, you have a wooden leg, does that make you a table?!"www.TheZippyWackos.com
huapanen
02.04.2006 03:49:09
Yks tylsimmistä ehdottomasti oli nyt ajateltuna Metallica (vaikka maailman paras bändi onkin) O-stadionilla 2004. Todella valmiiksi pureskeltu "show". Siellä ne jätkät seiso, todennäkösesti krapuloissaa, ja yritti uudelleen lämmittää vanhat hitit. Onko Ulrich maailman paras rumpali: voitaisiin kysyä, onko Larre edes Metallican paras rumpali. Välillä mulla oli sellanen olo että Kirk ei heräis, vaikka joku heittäs sitä pullolla. Siellä se basisti väänteli ja käänteli itteää, mutta muu bändi oli kuollut. Setin loppuvaiheessa olo oli jo niin huono, että meinasi taju lähteä. Kuumetta oli seuraavana päivänä aivan saatanasti ja nokka vuos hullunaa, ja muistaakseni sinäisenä iltana oli oma keikka :( "Aika paska reissu, mutta tulipahan tehtyä". HETFIELD AND THE BOYS: THANKS A LOT! x)
ÄLÄ IKINÄ ASIOI UUDESSAKAUPUNGISSA SIJAITSEVASSA UKIN-MUSIIKKI (LEVYKAUPPA.ORG) -NIMISESSÄ LEVYKAUPASSA. NIM. KOKEMUSTA LÖYTYY, VALITETTAVASTI. http://www.radiohelsinki.fi/phorum/read.php?f=10&i=1619&t=1619 http://www.verkkokaupat.org/kaupat/140.php
Julmettu
02.04.2006 09:31:37
Joo, tuo on kyllä niin totta. Ja oikeasti todella harvalla bändillä on mitään fiksua sanottavaa välispiikeissä.

...Onneksi maailmassa on Martti Servo...
gulfstream650
02.04.2006 10:05:42

Naulatkaa minut, laittakaa päähäni orjantappuraseppele tai pukekaa ylleni juuttikankainen kärsimyskaapu, mutta mielestäni U2:n Popmart-kiertueen Helsingin-keikka oli juuri sieltä paikasta, jonne auringonsäteet eivät ulotu. Siis alapiästä.
Svengaa kuin kauris.
gulfstream650
02.04.2006 10:10:52

Muistankohan oikein, että olen nähnyt (ja KUULLUT) Motörheadin Lepakossa joskus 1980-luvulla kun olin tosi junnu?

Siellä oli kaoottinen meteli, mutta silti kuunneltava. Hemmot olivat lastanneet koko stadionkokoluokan PA:nsa paikalle ja nupit kello neljään. Kello kolmen kohdalla olleet topparit olivat pettäneet.

Tinnitti kuukauden niin että mutsi pisti lääkärille... Onneksi kuulo on edelleen hyvä.
Svengaa kuin kauris.
Colturkeu
02.04.2006 18:42:06
viime ironmaidenin keikka oli ihan säkki. olin ollut edellisenä päivänä black sabbathin keikalla melkein eturivillä ja iron maidenissa olin istumakatsomossa. lämppärinä oli mastodon ja se oli niin tylsää ja ketään yleisöstä ei ollut mukana. melkein nukahdin siellä. sabbathin keikka oli tuhat kertaa parempi
;:ASD;:ASD;:_ASD;:_ASD;:_AS;:_D
Mikko_-Procyon-
04.04.2006 12:41:31 (muokattu 04.04.2006 14:43:38)

Onhan noita monia paskoja... En tosin tiedä, missä menee rockin ja popin raja näissä tapauksissa, mutta kirjoitanpahan silti.

Ehkä paskin kaikista oli joskus 90-luvun alun Kajaanin taiteiden yössä, jossa kolmikko Karsikas-Karjalainen-Hirvonen soittivat jotain, mistä ei pirukaan ottanut mitään selvää. En muista enää tuon kokoonpanon nimeä, onneksi.. Saattoi niitä soittajia olla enempikin, mutta nuo nyt ainakin. Piirtämispuolella selvästi paremmat lahjat olivat näillä.

Muita "loppuis jo s**keli" -keikkoja:

-Egotrippi ja 4R Kuopion akateemisessa startissa, ehkä 1998. Todella puuduttavia settejä.

-Nightwish myös akateemisessa startissa, ehkä 2000. Lähdin kesken pois, saman biisin taisivat soittaa kerta toisensa jälkeen.

-Osmos cosmos 2005 Vuokatissa. Todella väsynyt meno, samainen artisti oli aivan eri planeetalta vielä 1997 (muistaakseni) Virtasalmen drag&rockissa, mutta sama vitsi 10 vuoden jälkeen ei vaan naurata.

-Eternal erection n. 1998 Kuopion yliopiston vappubileissä. YUP:ta odotellessa soitti tämä artisti ja melkein nukahdin. Tyhjälle salille alussa soittanut luonteri surf oli tuohon nähden jumalten mannaa.

Sitten pari omien _suosikkien_ "epäonnistumista"..

-Georgia satellites samaisessa drag&rockissa.. yksi jäsen oli joutunut vankilaan ja vain 3 ukkoa tuli lavalle. Biisit hoituivat tyylikkäästi, mutta aika masentavan yksitoikkoista soitantaa oli.

-Slade Vuokatissa 2003 (jos muistan taas oikein). Äänien säädöt olivat ihan päin persettä. Kitarat soivat aivan liian kovalla ja laulut katosivat massaan. Välillä tekivät säätöjä, mutta tilanne ei parantunut. Setti oli liian kulunut ja Whalley toisti samat jutut kuin 10 vuotta aiemmin. Hill shown ainoa henki ja elämä, mutta sekin vain varjo entisestään.

-Nazareth Vuokatissa viime vuonna.. Tätä keikkaa odotin enemmän kuin mitään aiemmin. Aikaisempi kerta oli 1999 Tavastialta ja se oli mahtava kokemus. Nyt pojat olivat tulleet Siperian toisesta päästä suoraan lavalle. Ukot olivat väsyneitä ja kuoleman kalpeita. Esiintyminen oli ponnetonta ja tuskaista... Dan näytti ikivanhalta, eikä jaksanut edes "tanssahdella" my white bicyclen aikana. En sano, että tämä keikka oli "paska", mutta todellinen pettymys kahteen aiempaan nazareth-keikkaan... Toivottavasti ensi kesänä taas irtoaa paremmin. edit: Lueskeltuani foorumia huomaan sen, että tuo Vuokatin Nazareth-keikka on ollut monille positiivinen kokemus... En voi kuin sanoa, että "olisittepa olleet silloin tavastialla..". Silloin oli vielä Darrell Sweetkin puikoissa ja kuultiin aivan mahtava versio Whiskey drinking womanista..
jjylli
04.04.2006 16:05:37
En sano, että tämä keikka oli "paska", mutta todellinen pettymys kahteen aiempaan nazareth-keikkaan...

tässäpä mielenkiintoinen asia, jonka opin vanhoista suosikkiorkestereistani. jos onnistut näkemään mahtavan keikan orkesterilta josta todella pidät, kannattaa harkita onko syytä mennä katsomaan sitä uudelleen. nimenomaan koskien siis näitä kuuluisia vanhoja "klassikko"-orkestereita. ramones-fanina kävin katsomassa useamman shown ja joka kerta se oli vähän vähemmän vaikuttavaa..
_strato
24.04.2006 14:51:47
viime ironmaidenin keikka oli ihan säkki. olin ollut edellisenä päivänä black sabbathin keikalla melkein eturivillä ja iron maidenissa olin istumakatsomossa. lämppärinä oli mastodon ja se oli niin tylsää ja ketään yleisöstä ei ollut mukana. melkein nukahdin siellä. sabbathin keikka oli tuhat kertaa parempi.

eikös porukka huutanut maidenia lavalle jo muutaman Mastodontin biisin jälkeen?
maiden olikin sitten kyllä hyvä! =)
ei nyt tehrä tästä numeroo...
chachi
24.04.2006 18:38:23 (muokattu 24.04.2006 23:36:05)

Olen samaa mieltä, vaikken nähnytkään keikkaa.

Tuo kuuluu sarjaan "näitä kovasti odotin, mutta petyin suuresti" (siis tässähän puhuttiin Mars Voltasista). Samalla festarilla myös Marilyn Manson iski tylsyyspiikin heti ensimmäisen kahden biisin aikana (keikka ei nyt varsinaisesti ollut paska, pikemminkin helvetin väsynyt).

Paskoista keikoista ensimmäisenä nousee mieleen Sentencedin veto Ilosaarirockin päälavalla 2004. Paikalla olleet tietänevät mistä puhun?
PL
25.04.2006 09:23:39
Muistankohan oikein, että olen nähnyt (ja KUULLUT) Motörheadin Lepakossa joskus 1980-luvulla kun olin tosi junnu?

Siellä oli kaoottinen meteli, mutta silti kuunneltava. Hemmot olivat lastanneet koko stadionkokoluokan PA:nsa paikalle ja nupit kello neljään. Kello kolmen kohdalla olleet topparit olivat pettäneet.

Tinnitti kuukauden niin että mutsi pisti lääkärille... Onneksi kuulo on edelleen hyvä.

Oli muistaakseni vuonna -83 ja jos nyt en ihan väärin muista, niin tekniikka oli kyllä ihan kotimaista. Melua kyllä piisasi omiksi tarpeiksi sekä lavalla että salissa ja eipä tuo kovin kummoinen elämys kuitenkaan ollut.
ingle
25.04.2006 11:09:34
Iron Maiden olisko ollut 2004 talvella Jaffa-Areenalla. Ylivoimasesti paskin keikka ikinä
If assholes could fly, this place would be an airport.
LemmyK
25.04.2006 16:57:48

Petyin itse kanssa kovasti. Ne soudit siihen eturiviin oli niin kehnot ettei kaikkia biisejä edes meinannut tunnistaa alkuperäisiksi.

Motörheadin keikka Tampereella oli kamalinta *askaa ikinä. Osittain siksi että minulla ei ollut korvatulppia ja kaverit olivat kentällä kun itse istuin yksin jossain sivukatsomossa. Bändi soitti niin kovaa että korviin sattui, joten piti pidellä korvia koko setin ajan. Myös yleisö oli ihan vaisu, koko katsomo ja suurin osa kentästä eturivejä lukuunottamatta oli ihan mykkänä ja aivokuolleena.

Suoraan sanoen: Pysyy sitten poissa Motörheadin keikoilta jos joka paikassa puhutaan että on livenä maailman koviten soittava bändi! Jos ei korvat kestä nii menee vaikka kattomaan Rasmusta ja runkkaamaan!! Loistava keikka kaikin puolin! pyydän anteeksi jos kielen käyttöni satutti jotain, mutta puhuin nytten suuni puhtaaksi.
chachi
25.04.2006 18:52:22

Oli muistaakseni vuonna -83 ja jos nyt en ihan väärin muista, niin tekniikka oli kyllä ihan kotimaista. Melua kyllä piisasi omiksi tarpeiksi sekä lavalla että salissa ja eipä tuo kovin kummoinen elämys kuitenkaan ollut.

Mulla on säilyneitä keikkatallenteita c-kasetilla ja ainakin tuossa (+ monista muista lähteistä kuultuna) lukee 1984.
PL
25.04.2006 22:24:23
Mulla on säilyneitä keikkatallenteita c-kasetilla ja ainakin tuossa (+ monista muista lähteistä kuultuna) lukee 1984.

Voipi hyvinkin olla, ei ole tuon ajan kalenteria tallella.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)