Aihe: Whitesnake Suomeen
1 2 3 4 5 6
ukko idänmies
12.11.2008 13:01:37
Olisin halunnut nähdä Whitesnaken ajanjaksolla 1978-84..ei oikein vakuuttanut näkemäni '06 jäähallikeikka.

Sama täällä. Oon nähny keikat -94, -97, ja kaksi keikka 2000-luvulla joiden tarkkoja vuosia en muista. 2006 taisi olla toinen, mutta toinen...? Näistä -97 keikka Kultsalla oli mielestäni ehdottomasti paras. Restless Heart-levy alla ja Vandenberg vielä kitarassa jarruttelemassa DC:n liiallista hevipullistelua.
Ritsie
12.11.2008 21:10:28
Olisin halunnut nähdä Whitesnaken ajanjaksolla 1978-84..ei oikein vakuuttanut näkemäni '06 jäähallikeikka.

Nähtyäni KISS:in keväällä Helsingissä, tuskin mikään liveakti voi olla paljoa huonompi.
Menen katsomaan vanhaa suosikkia, jota en aikasemmin ole onnistunut näkemään.
On apinoita viistoista rivissä tässä, toisiaan selkään läpsimässä. Huraa!
sirdickyj
13.11.2008 09:13:55
Nähtyäni KISS:in keväällä Helsingissä, tuskin mikään liveakti voi olla paljoa huonompi.
Menen katsomaan vanhaa suosikkia, jota en aikasemmin ole onnistunut näkemään.

Mä luulin et se eka comeback-rundi, olikse nyt -97, olis ollu huonointa ikinä.

Ikävää, jos joku on vielä sitäkin huonompi, mutta jos on, niin se on jo suoritus sinänsä.
Enemmän tissiä näkyviin
ukko idänmies
13.11.2008 09:27:56
Mä luulin et se eka comeback-rundi, olikse nyt -97, olis ollu huonointa ikinä.

Ikävää, jos joku on vielä sitäkin huonompi, mutta jos on, niin se on jo suoritus sinänsä.

Joo, kyllä tää viimeisin KISSin keikka oli sitä luokkaa että oksat boys.
Tracer
13.11.2008 11:24:52

Näin bändin 1983 Ruisrockissa. Jessus, mikä line-up: DC, Cozy Powell, Colin Hudginsson, Mel Galley, Micky Moody, Jon Lord.
Unohtumaton keikka!
Ainoa heikkouteni on äärimmäinen nopeus
sirdickyj
13.11.2008 12:14:13
Näin bändin 1983 Ruisrockissa. Jessus, mikä line-up: DC, Cozy Powell, Colin Hudginsson, Mel Galley, Micky Moody, Jon Lord.
Unohtumaton keikka!

ei Neil Murraytä? WTF?
Enemmän tissiä näkyviin
ukko idänmies
13.11.2008 12:38:35 (muokattu 13.11.2008 12:40:11)
ei Neil Murraytä? WTF?

Tuohan oli sitä Slide It Inniä edeltävää aikaa, kun Ian Paice, Neal Murray ja Bernie Marsden olivat poistuneet bändistä. Itse en kovin paljon välitä tuosta Hodginson, Galley, Powell-rivistöstä. Slide It In on kyllä hyvä levy, ei siinä mitään.
Loijaa
13.11.2008 14:10:37

Unohtumaton keikka!

Tuohan oli sitä Slide It Inniä edeltävää aikaa, kun Ian Paice, Neal Murray ja Bernie Marsden olivat poistuneet bändistä. Itse en kovin paljon välitä tuosta Hodginson, Galley, Powell-rivistöstä. Slide It In on kyllä hyvä levy, ei siinä mitään.

Aivan 100-varmasti menisin itse katsomaan, jos bändi olisi vielä liikkeellä tuollaisella kokoonpanolla. Cozy Powell oli yksi parhaista rumpaleista ikinä, Ian Paicen tasoinen kaveri. No Hodginson jää kevyesti kakkoseksi Neil Murrayn rinnalla, myönnettäköön. Mutta nyky-Whitesnakeen verrattuna näkisin periaatteessa minkä tahansa muun ennen vuotta 1985 vaikuttaneen kokoonpanon.

Hodginsonin look on näemmä kunnioittanut englantilaisia 1800-luvun aristokraatteja tjms..

http://www.hansberndsonntag.de/hifi_musik/playlist/whitesnake.jpg (toinen oikealta)
You know that I would be a liar
Silvio Dante
13.11.2008 14:56:33 (muokattu 13.11.2008 14:56:46)
Unohtumaton keikka!

Mä olin UKK-hallissa saman vuoden tammikuussa kattomassa saman rundin keikkaa. Olihan se hyvä, mutta mieluummin olisin kuitenki nähny sen edellisen kokoonpanon lauteilla.

Lämppärinä oli tuolloin Ozzy Osbourne jonka riveissä Jake E. Lee soitti ekan keikkansa kyseisenä iltana. Rummuissa oli eräs Tommy Aldridge.
Well, with the first Saturn V, "the question wasn't whether the Saturn went up, but if Florida went down!"
sirdickyj
13.11.2008 19:29:17
Cozy Powell oli yksi parhaista rumpaleista ikinä, Ian Paicen tasoinen kaveri.

älä tuu pimeellä kujalla vastaan, KUKAAN ei ola Paicen tasoinen.

Mutta nyky-Whitesnakeen verrattuna näkisin periaatteessa minkä tahansa muun ennen vuotta 1985 vaikuttaneen kokoonpanon.

Ääh, kaikki ne vanhat kitaristit oli vitun tylsiä, ja Whitesnake on kuitenkin kitarabändi. Sykes, Vandenberg, Vai ja nykyiset äijät saa kitaran puhumaan, ne vanhat kitaristit oli tylsiä kelaajia.

Biisit oli toki A1 luokkaa tohon aikaan.
Enemmän tissiä näkyviin
Silvio Dante
13.11.2008 20:50:06
Ääh, kaikki ne vanhat kitaristit oli vitun tylsiä, ja Whitesnake on kuitenkin kitarabändi. Sykes, Vandenberg, Vai ja nykyiset äijät saa kitaran puhumaan, ne vanhat kitaristit oli tylsiä kelaajia.

Sykes saa kitaran kuullostamaa paskalta, Vanderberg ei edes saanu soittaa samalla levylla Vain kanssa ja Vai, no on kyllä taitava kaveri mut sopi paremmin esim. David Lee Rothin bändiin ku Whitesnakeen.

Jotenkin Slide It In oli lopun alku Whitesnaken kohdalla. Mulle.
Well, with the first Saturn V, "the question wasn't whether the Saturn went up, but if Florida went down!"
J.Hollström
13.11.2008 20:52:49
Ääh, kaikki ne vanhat kitaristit oli vitun tylsiä.

Ne soitti musaa eikä egoillu turhia.
sirdickyj
13.11.2008 21:33:47
Ne soitti musaa eikä egoillu turhia.

niin mut tylsästi

muut sitte soittaa niiden tekemää hyvää musaa, hyvin.
Enemmän tissiä näkyviin
ukko idänmies
13.11.2008 21:44:19
niin mut tylsästi

muut sitte soittaa niiden tekemää hyvää musaa, hyvin.

Haluan uskoa, että tämä on vitsi. Onhan?
Loijaa
13.11.2008 21:48:46 (muokattu 13.11.2008 21:50:11)

älä tuu pimeellä kujalla vastaan, KUKAAN ei ola Paicen tasoinen.

Biisit oli toki A1 luokkaa tohon aikaan.

Paice oli parhaimmillaan 70-luvun puolivälin kieppeillä, mutta sitten tärähti Rainbow Rising, rummuissa Cozy Powell - ja se oli siinä.

80-lukua tarkastellessa Powell kannuttaa ohi Paicen, joka tuntui olevan välillä vähän hukassa.

Vandenberg ja Sykes ovat parhaimmillaan ihan hyviä, mutta yleisellä tasolla nuo myöhempien aikojen Whitesnake-kitaristit saivat pahimmillaan kitarat valittamaan palosireenin lailla.. Onhan siellä laatubiisejä, mutta paremmin toimii Moody/Marsden/Galley akseli.

Nyt äkkiä soimaan Live in the Heart of the Cityn nelosraita.
You know that I would be a liar
sirdickyj
13.11.2008 22:36:58
Haluan uskoa, että tämä on vitsi. Onhan?

Ei ole.

Mun mielestä ne Moodyt ja muut oli tylsiä perusrokin sahaajia, esim. uudet ukot Beach ja Aldrich toimii vitusti paremmin.

Sykes on myös soittajan ihan kunkku, ja mä diggaan aivan vitusti Restlees Heartia, jossa kitaroista vastaa Vandenberg yksin.

Legendaarisimmat biisit on toki tehty vanhana, tylsänä aikana.
Enemmän tissiä näkyviin
ukko idänmies
14.11.2008 08:13:17 (muokattu 14.11.2008 09:00:55)
Ei ole.

Mun mielestä ne Moodyt ja muut oli tylsiä perusrokin sahaajia, esim. uudet ukot Beach ja Aldrich toimii vitusti paremmin.

Sykes on myös soittajan ihan kunkku, ja mä diggaan aivan vitusti Restlees Heartia, jossa kitaroista vastaa Vandenberg yksin.

Legendaarisimmat biisit on toki tehty vanhana, tylsänä aikana.

No, eihän siinä sitten mitään.
rheinone
14.11.2008 11:39:50

Mun mielestä perusrokki on just sitä kaikkein parasta musaa, eikä lainkaan tylsää. Tässä nyt ei ollu mitään uutta kenellekään, joten en tiedä miks tän edes kirjoitin postaamisesta puhumattakaan.
Lonesome
14.11.2008 14:00:32
Mun mielestä perusrokki on just sitä kaikkein parasta musaa, eikä lainkaan tylsää. Tässä nyt ei ollu mitään uutta kenellekään, joten en tiedä miks tän edes kirjoitin postaamisesta puhumattakaan.

Ruisleipä on hyvää ja terveellistä (ellei uutta tietoa ole tarjolla). Siitäkin saa kertoa. Miksi ei perusrokin ilosanomaa. :)

Mulle M3 (Marsden, Moody & Murray) kiitos!

Vandenbergin, Galleyn ja Sykesin soittoa on tullut diggailtua enemmän muissa kuin Whitesnake-ympyröissä...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Dave "Lonesome" Peverett
sirdickyj
14.11.2008 14:26:57

mutku Whitesnake ei o mitääbn perusrokkia.

Oliskin.
Enemmän tissiä näkyviin
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)