Aihe: BALLS, KAJAANI - Välttäkää tätä paikkaa kuin ruttoa!
1 2
Vasenniplaaja
08.03.2007 17:34:38
Malliesimerkki ajattelutavasta, jossa muusikoita ei tarvitse ottaa vakavasti.

(Ai tarvitsee vai?)
Peli loppuu kun kaikki ovat ortodokseja.
jogo3000
20.03.2007 07:51:55

Jos ette huomanneet tuolta imperiumin sivustolta vielä, kannattanee tsekata tuoreimmat. Ilmeisesti muutosta on tapahtunut.
Mikko
20.03.2007 09:01:44
Jos ette huomanneet tuolta imperiumin sivustolta vielä, kannattanee tsekata tuoreimmat. Ilmeisesti muutosta on tapahtunut.

Heh ainakin ravintolan henkilökunnan yllä on tavattu "Balls- Välttäkää tätä paikkaa kuin ruttoa"-paitoja. Samoin mainos paikallislehdessä kertoi legendaarisen keikkamogulin järjestämästä viikatteen konsertista viime viikolla.
donpepe
20.03.2007 09:14:00 (muokattu 20.03.2007 11:22:48)
Kuulemma on itse omistaja jättäytynyt pois bändibookkaushommasta.

Luulen että yksinkertaisesti kyseessä on ikävien yhteensattumien summa:
Mr.M:n aika ja tietotaito bändien raiderin täyttämisessä ja bookkauksissa yksinkertaisesti loppui, siihen päälle vielä paikan normaalia omistamisen ja pyörittämisen perusstressiä ja huono päivä, niin tulos oli tämä. En jaksa uskoa
että hänellä on mitään erityistä heviä vastaan. Sopimus kylläkin on sopimus,
se asiahan ei muutu miksikään mutta näin luulen että kävi.

Ne kamat siellä lavalla eivät ole alakerran bändien kamoja , vaan talon omia
joita käytetään jokaviikkoisissa jameissa tai jos jollain bändillä ei ole tuoda
omia vehkeitä. Huippuvermeitä ne eivät ole mutta onpahan nyt jotain. Tajuan
kyllä heti että ne eivät riitä ankarampaan äänentoistoon. Talon henkilökunta
taas ei sitä välttämättä tiedä, siellä ei ole ollut soittajia eikä vastuuhenkilöä jolta
se tietotaito löytyisi.

Nyt siellä pitäisi kuuleman/huhun mukaan olla sellanen ukko kamoja/bookkauksia hoitamassa, joka on itsekin soittaja, pyöritti musiikkikauppaa Kajaanissa, on järkännyt festareita (Rocktober) ja on vielä hevipuolen äijiä. Mukavan ja toimeliaan tuntuinen kaveri vaikka en silleen paremmin häntä tunnekkaan, luulen että asenne on varsin kohdallaan.

Itse olen siitä Imperiumillakin mainitusta Kummitusjuna-orkesterista. En usko että
meitä kohtaan on yhtään sen kummempi roti kuin muillekaan, vuokralla ollaan
kellarissa muutaman muun bändin kanssa.

Jospa se tästä, uuteen nousuun. Balls on hyvä keikkapaikka ja käsittääkseni yleisesti ottaen kohtelu on ollut bändeille suhteellisen asiallista ja toivon että kajaania ei yleisesti lytättäisi tämän jutun takia, Rumban jutun kuvitus ei välttämättä ollut kovin hauska mutta se on taas päätoimittajan asia se.

Rokkia kansalle, lajiin katsomatta.

perttu penttinen / elvari / kajaani
sirdickyj
20.03.2007 15:08:41
Kyllä tuosta tekstistä on tulkittavissa molemminpuolinen tylyys.

Ei ole bändin porukkakaan välttämättä kovin mallikkaasti toiminut.

Enp ole koskaan tuolla keikalla ollut, enkä edes yhteydessä, eli enpä sen kummemmin ota kantaa. Enkä myöskään tuon perusteella kasaa mitään ennakkoluuloja jos joskus tulee tuolla käytyä.

Ai nyt oli tollee? Aikanaan, ku se joku pertti väänsi täällä siitä kuinka hän ei soita keikkaa, jos ruokana on silakoita (eikä sitten soittanutkaan) ja mä arvostelin sitä täydeks pelleks (mikä hän olikin) niin olit ristiinnaulitsemassa mua joo-mieheks, jolle kelpaa kaikki, enkä osaa vaatia oikeuksia. Ja nyt olikin molemminpuolinen tylyys?

Faktaa on, että silloin paperissa luki "ruoka", ja siitä ei sillon purnata, nyt luki vaikka mitä, ja niistä ei pidetty kiinni, SIITÄ purnataan. Ihan sama, kuka on tyly.
Pataan! ...+alv.
JCM
21.03.2007 10:03:52

Ai nyt oli tollee? Aikanaan, ku se joku pertti väänsi täällä siitä kuinka hän ei soita keikkaa, jos ruokana on silakoita (eikä sitten soittanutkaan) ja mä arvostelin sitä täydeks pelleks (mikä hän olikin) niin olit ristiinnaulitsemassa mua joo-mieheks, jolle kelpaa kaikki, enkä osaa vaatia oikeuksia. Ja nyt olikin molemminpuolinen tylyys?

Näin se maailma muuttuu. Joko sait yliviivattua nimimerkkini mustasta listasta?

Faktaa on, että silloin paperissa luki "ruoka", ja siitä ei sillon purnata, nyt luki vaikka mitä, ja niistä ei pidetty kiinni, SIITÄ purnataan. Ihan sama, kuka on tyly.

Mä sain tästä tapauksesta hiukan erilaisen kuvan molemminpuolin kuin muinaisesta silakkapihvi- tapauksesta, mutta sillä ei ole mitään väliä kun ei näitä tapauksia koskaan sen tarkemmin voi ulkopuolinen tietää.

Siksipä en ota asiaan yhtään enempää kantaa, enkä sen puoleen myös ennakkoluuloja minkään suhteen.
Mikko_-Procyon-
21.03.2007 10:20:30

pyöritti musiikkikauppaa Kajaanissa

Ei kai ny sentään se Välikadun musiikin entinen ukko? Siellä oli joskus niin tylyä palvelua, että pisti pakostakin hymyilyttämään. Esim. Pitkätukat soittelee kitaralla ja ukko saa tarpeekseen siitä ja kävelee potentiaalien asiakkaiden luo, lyö vahvistimen kiinni ja ottaa kitaran pois ja laittaa sen seinälle. Eikä sano mitään. Tai sitten kun tuttava siellä levyjä selaili, niin ukko rusautti kunnon pierut tiskin takana. Ja alennuksiahan tuolta ei saanut koskaan. Oli ihan pakko _aina_ yrittää, koska ne keskustelut olivat niin hauskoja. Joo! Ja yksi tuttava tilasi John Fogertyn ekan soololevyn, olivat sopineet listan pohjalta hinnaksi 80mk. Kun levy tuli, niin pyyntö oli 128mk. Sinne se jäi, eikä sitä kukaan tainnut koskaan ostaakaan. Toinen tuttava taas tilasi Nazarethin "no jive" -levyn. Kuulemma menisi 2-3 viikkoa ennen toimitusta. Sattumalta se kävi siellä pari päivää tuon jälkeen ja se levy olikin yllättäen jo tullut. Levyssä oli jo uutena jokunen naarmu. Pisti miettimään, että möikö sen omista kokoelmista.. hintaa oli 110mk. No, tuo kauppa sai meiltä täydet sympatiat juuri tuon karun hengen vuoksi. Siellä piti käydä ihan vain senkin takia, että "mitähän siellä tällä kertaa tapahtuu". Mutta jos tuo samainen heppu on kyseessä tässä tämän threadin aiheessa, niin voi siinä pikkaisen olla ihmettelemistä artistilla :)
Silver dollar forger
Mikko
21.03.2007 11:14:58 (muokattu 21.03.2007 11:15:22)
Ei kai ny sentään se Välikadun musiikin entinen ukko? Siellä oli joskus niin tylyä palvelua, että pisti pakostakin hymyilyttämään. Esim. Pitkätukat soittelee kitaralla ja ukko saa tarpeekseen siitä ja kävelee potentiaalien asiakkaiden luo, lyö vahvistimen kiinni ja ottaa kitaran pois ja laittaa sen seinälle. Eikä sano mitään. Tai sitten kun tuttava siellä levyjä selaili, niin ukko rusautti kunnon pierut tiskin takana. Ja alennuksiahan tuolta ei saanut koskaan. Oli ihan pakko _aina_ yrittää, koska ne keskustelut olivat niin hauskoja. Joo! Ja yksi tuttava tilasi John Fogertyn ekan soololevyn, olivat sopineet listan pohjalta hinnaksi 80mk. Kun levy tuli, niin pyyntö oli 128mk. Sinne se jäi, eikä sitä kukaan tainnut koskaan ostaakaan. Toinen tuttava taas tilasi Nazarethin "no jive" -levyn. Kuulemma menisi 2-3 viikkoa ennen toimitusta. Sattumalta se kävi siellä pari päivää tuon jälkeen ja se levy olikin yllättäen jo tullut. Levyssä oli jo uutena jokunen naarmu. Pisti miettimään, että möikö sen omista kokoelmista.. hintaa oli 110mk. No, tuo kauppa sai meiltä täydet sympatiat juuri tuon karun hengen vuoksi. Siellä piti käydä ihan vain senkin takia, että "mitähän siellä tällä kertaa tapahtuu". Mutta jos tuo samainen heppu on kyseessä tässä tämän threadin aiheessa, niin voi siinä pikkaisen olla ihmettelemistä artistilla :)

Nyt tuskin on kyseessä sama henkilö. Eiköhän liene tämä herra kuitenkin se seuraava ko liikkeen omistaja.
Se aikaisempi oli ihan paras. Laski alennuksia laskimella jossa ei ollut edes patteria.
sirdickyj
21.03.2007 12:08:22
Näin se maailma muuttuu. Joko sait yliviivattua nimimerkkini mustasta listasta?

En, eikä se siellä ikinä ollutkaan. Kokemuksen myötä näkemykset muuttuu, ja hyvä niin. Täytyy muistaa, että mulla oli jo tuolloin silakkapihvi-episodin aikaan aika lähelle nelinumeroinen luku keikkoja takana, joten toki siinä oli sopiva määrä nöyryyttä, ei nöyristelyä, takana.

Mä sain tästä tapauksesta hiukan erilaisen kuvan molemminpuolin kuin muinaisesta silakkapihvi- tapauksesta, mutta sillä ei ole mitään väliä kun ei näitä tapauksia koskaan sen tarkemmin voi ulkopuolinen tietää.

Joo, harvemmin on asioissa vaan yksi osapuoli. Silti, yhtäkaikki, sopimuksen rikkomista ei oikeuta mikään. Mutta tilanteessa kun tilanteessa joutuu monesti luovimaan, ja monesti aika ikävissäkin tilanteissa.
Pataan! ...+alv.
donpepe
21.03.2007 15:24:53
Nyt tuskin on kyseessä sama henkilö. Eiköhän liene tämä herra kuitenkin se seuraava ko liikkeen omistaja.
Se aikaisempi oli ihan paras. Laski alennuksia laskimella jossa ei ollut edes patteria.

Juu ei ole sama mies, Mr.E taitaa olla vapaaherrana nykyään. Minäpä
sain kerran siltä kaksi (2) levypussia ilmaseksi ihan pyytämättä. Tai
sit se vaan unohti ottaa ne pois?

Oikeasti, ei mulla ollut koskaan hänen kanssaan minkäänsortin ongelmia ollut, osamaksudiilitkin hoitui jne. Mutta kyllähän noita juttuja on vuosien mittaan
sen verran kuullut, että kai niissä jotain perää voi ollakin.
- Dis & dat and de udda -
Mikko_-Procyon-
22.03.2007 09:47:54

Minä koitin kerran ostaa siltä niitä vinyylin suojamuoveja, niin se sanoi hinnaksi "markan kappale, satasella sata kappaletta". Yksi heppu oli siellä työharjoittelussa ja yritti saada plektroja "suhteilla" ilmaiseksi tai alennuksella. Ei saanut. Yhden ainoan kerran olen nähnyt kun se antoi alennusta, joku tyyppi oli ostamassa ikuvanhaa disco/tekno-kasettia, niin se tiputti hintaa muutamalla markalla. Kaveri olisi ostanut kitaraan uuden plugin, ukko sanoi vaan että "ei nyt ehdi myymään" ja katosi liikeen takaosaan. No, olihan siellä potentiaali asiakas pianon vieressä. Taalat ratkaisi palvelun sillä kertaa.

Yksi parhaista kommenteista oli kuitenkin se, kun ostin Status quon "in the army now" levyä ja koitin tingata 82mk hintaa pyöreäksi 80mk. Ukko ei tietenkään suostunut siihen. Minä että tulisi asiakkaalle hyvä mieli vähästä, kun alennat noi pari markkaa. Ukko siihen, että "mullepa tulee parempi mieli, kun sinä ne maksat minulle".

Harmi kun herra E ei enää pidä sitä liikettä, siellä oli oikeasti ilo asioida. _Ainutlaatuista_ palvelua! Niistä käynneistä riitti tarinaa pitkäksi aikaa. Vieläkin niitä on ilo kertoa, vaikka 10v näistäkin on jo aikaa.
Silver dollar forger
Simo78
22.03.2007 11:49:49
Minä koitin kerran ostaa siltä niitä vinyylin suojamuoveja, niin se sanoi hinnaksi "markan kappale, satasella sata kappaletta". Yksi heppu oli siellä työharjoittelussa ja yritti saada plektroja "suhteilla" ilmaiseksi tai alennuksella. Ei saanut. Yhden ainoan kerran olen nähnyt kun se antoi alennusta, joku tyyppi oli ostamassa ikuvanhaa disco/tekno-kasettia, niin se tiputti hintaa muutamalla markalla. Kaveri olisi ostanut kitaraan uuden plugin, ukko sanoi vaan että "ei nyt ehdi myymään" ja katosi liikeen takaosaan. No, olihan siellä potentiaali asiakas pianon vieressä. Taalat ratkaisi palvelun sillä kertaa.

Yksi parhaista kommenteista oli kuitenkin se, kun ostin Status quon "in the army now" levyä ja koitin tingata 82mk hintaa pyöreäksi 80mk. Ukko ei tietenkään suostunut siihen. Minä että tulisi asiakkaalle hyvä mieli vähästä, kun alennat noi pari markkaa. Ukko siihen, että "mullepa tulee parempi mieli, kun sinä ne maksat minulle".

Harmi kun herra E ei enää pidä sitä liikettä, siellä oli oikeasti ilo asioida. _Ainutlaatuista_ palvelua! Niistä käynneistä riitti tarinaa pitkäksi aikaa. Vieläkin niitä on ilo kertoa, vaikka 10v näistäkin on jo aikaa.

Offtopiciksi menee, mutta menköön!

Mulla on vähän samoja fiiliksiä eräästä Alepan kassasta Hyvinkäältä. Oli nimittäin maailman tylyin ja vittuuntunein myyjä, aina oli naama nyrpeänä, koskaan ei tervehtinyt ystävällisesti(jotain epämääräistä murahtelua). Silti siellä piti käydä, vaikka vieressä oli toisia kauppoja. Todellakin ainutlaatuisia kokemuksia ja sai nauraa kaupan pihalla ja kunnolla=)
varakeef
22.03.2007 12:05:33
Eikö noihin markka-ajalta peräisin oleviin anekdootteihin sovi niin ikään markka-ajalta peräisin oleva sananparsi "tikulla silmään, joka vanhoja muistelee"?
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)