Aihe: Paras livebändi/-artisti?
1 2 3 4 5 6 7 8
ozz3
14.08.2006 21:14:58
Nähdyistä ovat suurimmat vaikutukset tehneet Iron Maiden ja Flogging Molly. Maiden nähty kolmeen kertaan ja Molly kerran ja meininkin on ollut kuin sambakarnevaaleilla.
M.A.C.H.O. # 15_"WRONG!" | MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39
Keppis
14.08.2006 21:45:47
Näitkö tuota ensimmäistä kokoonpanoa koskaan? Viimeinen ei minun mielestäni päässyt millään muotoa lähellekään tuota ensimmäistä, olihan viimeisen kokoonpanon pohjana vain ja ainoastaan perinteinen kitara-kokoonpano, joka ns. vain "läpisoitti" biisit, joskin toki hemmetin hyvin. Samanlaista hypnoottista kiihkoa ja lavakoreografiaa ei kuitenkaan saatu aikaan, kuin mihin Ismon ja Kimmo Pohjosen sekopäinen tanssi aikanaan pääsi. Samaten Teho Majamäen lyömäsoitin-osasto täydensi hyvin tätä.

Kovimpia keikkoja, joita olen nähnyt tältä kokoonpanolta, oli vuoden 1999 Heinolassa Jyrää -tapahtuma. Se ei unohdu, se oli nautinto huolimatta kovasta krapulastani.

Makuasioitahan nämä.

Ensimmäisen kokoonpanon aikoihin olin melkein kymmenen vuotta nuorempi ja telkkarista nähtyäni ismo alanko säätiötä, pidin sitä ihan huonona.

Olen kyllä kuullut, että ensimmäinen kokoonpano oli parempi ja sen uskonkin(tietäen Pohjosen venkoilun). Harmillista että jäin siittä paitsi, kun nykyinenkin kokoonpano oli aivan loistava.
Luppoaika pidentää elämää. http://www.mikseri.net/fobia
Sistis
02.09.2006 01:32:55
Ensimmäisen kokoonpanon aikoihin olin melkein kymmenen vuotta nuorempi ja telkkarista nähtyäni ismo alanko säätiötä, pidin sitä ihan huonona.

Noh, ensimmäisen kokoonpanon viimeisistä keikoista taitaa olla noin neljä vuotta aikaa, vai olisiko jopa viisi... Tampereelle muutin syksyllä 2000, ja tällä kävin bändiä katsastamassa pariinkin otteeseen, joista ensimmäinen oli melkein heti muuttoni jälkeen ja jälkimmäinen reilua vuotta myöhemmin, eli se osui jonnekin vuosien 2001 - 2002 taitteeseen.

Tuo televisiosta tullut keikka taisi olla Joensuun Karelia-salin keikka, joka kuului Tuulipuvun Tällä Puolen -kiertueeseen. Vai oliko kyseessä Säätiön J.Y.R.K.I -ohjelmassa vierailu? Molemmat näin itsekin, ja ne olivat totaalisen kesyjä siihen sekopäisimpään Säätiöön.

Olen kyllä kuullut, että ensimmäinen kokoonpano oli parempi ja sen uskonkin(tietäen Pohjosen venkoilun). Harmillista että jäin siittä paitsi, kun nykyinenkin kokoonpano oli aivan loistava.

Heh, jäit todellakin paljosta paitsi. :)
www.mikseri.net/pirukange | Piru Kange - Proge-rockia på finska.

LIVE: 22.09.2006 Tuulos, Kapakanmäki, Lauri Tähkän lämppä
Dunga
02.09.2006 11:20:48
Näkemäni perusteella sanoisin The Flaming Sideburns, Mokoma sekä Tehosekoitin.
Paskallakin on tekijänsä.
Keppis
02.09.2006 14:56:06
Noh, ensimmäisen kokoonpanon viimeisistä keikoista taitaa olla noin neljä vuotta aikaa, vai olisiko jopa viisi... Tampereelle muutin syksyllä 2000, ja tällä kävin bändiä katsastamassa pariinkin otteeseen, joista ensimmäinen oli melkein heti muuttoni jälkeen ja jälkimmäinen reilua vuotta myöhemmin, eli se osui jonnekin vuosien 2001 - 2002 taitteeseen.

Tuo televisiosta tullut keikka taisi olla Joensuun Karelia-salin keikka, joka kuului Tuulipuvun Tällä Puolen -kiertueeseen. Vai oliko kyseessä Säätiön J.Y.R.K.I -ohjelmassa vierailu? Molemmat näin itsekin, ja ne olivat totaalisen kesyjä siihen sekopäisimpään Säätiöön.

Heh, jäit todellakin paljosta paitsi. :)

Se oli Jyrkiä. Joka tapauksessa olin 2002 vuonnakin vielä ala-asteelainen, joten voi arvata minkä verran sen ikäsenä kolahtaa semmonen musiikki. Silloin taisi olla slipknot mulle kova sana.
Luppoaika pidentää elämää. http://www.mikseri.net/fobia
Sistis
02.09.2006 18:57:21
Se oli Jyrkiä. Joka tapauksessa olin 2002 vuonnakin vielä ala-asteelainen, joten voi arvata minkä verran sen ikäsenä kolahtaa semmonen musiikki. Silloin taisi olla slipknot mulle kova sana.

Jeps, I understand. Mitäköhän meikäläinen kuunteli omana ala-asteaikana... sieltä pääsin keväällä 1993... ei enää edes kehtaa muistella. :)
www.mikseri.net/pirukange | Piru Kange - Proge-rockia på finska.

LIVE: 22.09.2006 Tuulos, Kapakanmäki, Lauri Tähkän lämppä
eLaxy
04.09.2006 14:16:00
Stam1na, mokoma ja flogging molly ainakin toistaiseksi ovat olleet parhaita.
ballfish
04.09.2006 14:16:48
Iron Maiden. Jumalauta_mikä_meininki.
Räppipalsta, Kanye West on kuningas! Onpa järkyttävän muotoinen päärynä.
kössi_kenguru
04.09.2006 16:21:27
Martti Servo ja PMMP
elbowski
04.09.2006 16:47:53
Mokoma on kyllä ehdoton oma suosikki. Toista kymmentä keikkaa nähneenä luulen saaneeni tarpeeksi laajamittaisen kuvan bändin kyvyistä lavalla, eikä bändi kyllä ole kertaakaan pettänyt. Uskomaton meno, vaikka lavalta kaikki värivalot, savut ja muut härpäkkeet ollaankin pois riisuttu.

Flogging Molly on myös aivan loistava. Enpä ole muiden bändien keikoilla samanlaista menoa nähnyt, vaikka Gogol Bordellon tanhut pääsevät lähelle.

Lapko on myös pakko mainita. Melko pienimuotoinen indiebändi, ja silti bändin esiintyminen on isoa ja intensiivistä. Ville Malja on eläin.
Nieby
04.09.2006 18:33:53
Helloweenilla oli parempi meininki kuin Sabbathilla.
Herba
04.09.2006 22:40:51
Viikate on aivan loistava lavalla, vaikka levyltä ei kauheasti tule kuunneltua. Toimi myös hyvin vuosi sitten tuskassa. Ja tykkäsin scorpionsin keikasta 04.
Die Giraffe sei ein Verhextes Pferd.
Stalkah
05.09.2006 18:21:24

Helloween oli über. Maiden on varmaan kyllä vielä 50% überimpi!
"Vittu ja Paska!" - Marco Hietala
DVD-SOITIN
07.09.2006 10:49:57
Mä olen nähnyt livenä vain:

- Slayerin saunassa 05
- Megadethin samassa tapahtumassa
- Motörheadin hakametsässä 05
- Metallican tallinnassa kesäkuussa 06
- ...ja Helloweenin Imatralla vajaa kuukausi sitten.

Onhan tuossa armottomina livepumppuina tunnetut Slayer, Motörhead ja Metallica mukana, mutta siltikin Helloween oli kovin. Syy varmasti siinä, että bändi vaan itselleni merkkaa eniten, ja settilistan loistavuuden valossa räjäytti bändi tajunnan täysin.
SUPPORT MUSIC, NOT RUMORS
Stalkah
07.09.2006 18:05:36

settilistan loistavuuden valossa räjäytti bändi tajunnan täysin.

näin on!

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
"Vittu ja Paska!" - Marco Hietala
Loijaa
08.09.2006 02:09:58

Muutamia omia livesuosikkejani ovat esimerkiksi Uriah Heep.. Deep Purple.. Kaikki ovat pitkän linjan konkareita, joille edelleen esiintyminen tuntuu maittavan. Varsinkin Heepin äijistä näkee aina, että heistä on hauskaa olla lavalla.

Näin on asia! Oli kyllä elämäni ilta musiikillisesti tähän asti, kun Heeppi ja Purple kipusivat 2003 Helsingissä samalle lavalle perätysten. Bernie Shaw omaa hyvän lauluäänen lisäksi myös hyvät esiintymistaidot ja saa yleisön hyvin mukaan. Muutenkin mainio tyyppi, kun kerran pääsin vaihtamaan pari sanaa hänen kanssaan.

Manowarilla oli myös hyvä meininki.
Kotimaisista bändeistä on CMX:n liveakti ollut vakuuttavin. Ainakin niillä muutamalla klubikeikalla, mitä olen kuullut.

Ja Pink Floydin voisin haluta nähdä livenä. Koska se ei ole todennäköistä niin Scorpionsin sitten.
"Saattaa olla, että riipasen kovan kännin tänään" - Mies MTV3:n uutisista
Ritsie
08.09.2006 21:49:50
Heep oli loistava, kun Dion ja Asian kanssa kävivät Jyväskylässä. Orkesterista en tiennyt oikein mitään, mutta keikan jälkeen innostuin ihan täysin.
Onks se Webster joku sukkis? -Maistro
Silvio Dante
09.09.2006 00:25:17 (muokattu 09.09.2006 00:27:57)
Tos on kolme kovaa:

AC/DC (x6)
Van Halen (x3)
DAD (x2)
Aijai!
MK73
10.09.2006 10:07:30
Muutama kova live-kokemus:

-Nylon Beat
-Husband
-Peer Günt
-Toto
-Sting
-Kvalda
-Tiktak
jjylli
10.09.2006 13:08:25
zappa & "the best band you never heard in your life". en ole nähnyt mitään lähellekään vastaavaa kuin jäähallikeikkansa 88.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)