Aihe: Rush Helsinki!
1 2 3 4 5 6 7 8 914 15 16 17 18
Timetokill
18.04.2007 14:16:33 (muokattu 18.04.2007 14:25:57)
No jäljellä varmasti enempi kuin tuo 300...veikkaisin toista tuhatta. Yläkatsomoissa vielä isoja aukkoja... ja näkyy siellä kentälläkin ainakin yksi tuoli vapaana olevan :)

Löysin toisesta foorumista. Eilen oli jäljellä nämä. Tuskin on mitenkään toista tuhatta, elleivät 306-313 katsomot ole täysin tyhjiä. Tai sitten ne ovat alkaneet myydä uusia paikkoja... näinhän tehdään joskus, kun otetaan nuo "huonon näkyvyyden paikat" käyttöön.

303: 9kpl
304: 8kpl
305: 10kpl
306-313: +12kpl per katsomo
314: 4kpl
315: 1kpl
316: 2kpl
Valokaari
19.04.2007 21:06:37

Muistatteko kun ketjun alussa pohdin ääneen että mahtaakohan Rush myydä hallia loppuun ja riittääköhän kaikille kiinnostuneille lippuja kaikenlaisten yritysvieraiden viedessä parhaat paikat? No, livistin työkeikalta lippupisteeseen, olin siellä noin kymmenen yli 9 ja sain lipun sektorille 114, eli ihan takariviin. Kiva. Kuuleekohan ja näkeeköhän sieltä edes yhtään mitään, onko kellään omakohtaisia kokemuksia? Pitäisikö panna lippu myyntiin vai kannattaako vaivautua paikalle?

Nimim. joku roti nyt näille lippuasioille perhana, ei kaikilla kiinnostuneilla ole mahdollisuutta varata lippuja netistä.
Rok rok.
Timetokill
19.04.2007 22:38:47 (muokattu 19.04.2007 22:45:26)
Muistatteko kun ketjun alussa pohdin ääneen että mahtaakohan Rush myydä hallia loppuun ja riittääköhän kaikille kiinnostuneille lippuja kaikenlaisten yritysvieraiden viedessä parhaat paikat? No, livistin työkeikalta lippupisteeseen, olin siellä noin kymmenen yli 9 ja sain lipun sektorille 114, eli ihan takariviin. Kiva. Kuuleekohan ja näkeeköhän sieltä edes yhtään mitään, onko kellään omakohtaisia kokemuksia? Pitäisikö panna lippu myyntiin vai kannattaako vaivautua paikalle?

Nimim. joku roti nyt näille lippuasioille perhana, ei kaikilla kiinnostuneilla ole mahdollisuutta varata lippuja netistä.

Olen ollut takarivissä pari kertaa, ja sieltä näkee aivan hyvin. Jengi on ihan liian hysteerinen noiden paikkojen suhteen. En muista, nouseeko Areenan konserttilattia ns. "alhaalta ylös", mutta itselläni ei koskaan ole ollut mitään ongelmia näkyvyyden suhteen tuolla. Stadikka on aivan eri asia, koska jalkapallokenttä on jääkiekkokenttää paljon pitempi.

Istuttiin Globenin keikalla alakatsomossa aivan hallin toisessa päässä, ja erinomaisesti näki ja pääsi fiilikseen. Ja eiköhän se fiilis ole kuitenkin tärkeintä, kun saatiin yksi kaikkien aikojen mahtavimmista bändeistä tänne. Ja sitäpaitsi Rushilla on hienot visuaaliset jutut tuolla... ne zoomaavat äijät valkokankaalle... ja ne näkyvät kyllä kauas.

USA:ssahan ne soittavat paljon isommilla ja kolkommilla areenoilla, lähinnä noissa "Verizon Wireless" amfiteatterihökötyksissä, tai Jones Beachin tapaisilla "puolikkailla" baseball-stadioneilla... jotka ovat paikallisten fanien mielestä aivan p-seestä sisähalleihin verrattuna. Nuo paikat ovat vaan kuulemma vuokraltaan paljon halvempia bändeille, kun NHL/NBA-lätkäareenat, ja siksi melkein kaikki isot konserttinimet ovat siirtyneet noihin. Eli meillä Eurooppalaisilla on paljon paremmat oltavat tässä mielessä.
Alex Lifesonin kaksoisolento
19.04.2007 22:55:01

Mä menin klo9:10 kyselemään neljää lippua ja saatiin paikat katsomosta 308 rivi 10.
Kuinka pitkä matka sieltä on lavalle. Onkohan otettava kiikarit mukaan.
Rypsolisti
19.04.2007 23:09:48
Nyt on lippu hankittu, katsomo 315 ja rivi 10.
Fender Stratocaster '62
Timetokill
20.04.2007 00:44:53
Mä menin klo9:10 kyselemään neljää lippua ja saatiin paikat katsomosta 308 rivi 10.
Kuinka pitkä matka sieltä on lavalle. Onkohan otettava kiikarit mukaan.

Katso tuosta (jos saat selvää). Itse en huonon monitorin takia kunnolla saa. Zoomaa kuvaa jollain kuvaohjelmalla, jos numerot ei kunnolla erotu:

http://www.hartwall-areena.com/fi/kuvat/konserttikartta.gif
ossip
20.04.2007 15:22:32 (muokattu 20.04.2007 15:25:10)
Jees, kohta on loppyynmyyty. Enää muutamia jämäpaikkoja yläkatsomoissa jäljellä, eikä saa enää kahta vierekkäistä paikkaa mistään.

E: Tarkemmin: Kaikki muut katsomot myyty, paitsi katsomossa 307 on 7 paikkaa ja katsomossa 312 kaksi paikkaa. Toki noita peruutuspaikkoja tipahtelee vähän väliä...
suhar
23.04.2007 15:32:28
Kävi tuossa jo eilen vähän jännittämään kun lähdin R-kioskilta hakemaan lippuja ja tietysti samaan aikaan sattui tämä nordean pankkikorttihässäkkä. No, liput oli siinä jo kädessä ja myyjä yritti ja yritti saada korttia toimimann mutta ei. Lähdin sitten läheiselle pankkiautomaatille ja kuinka ollakkaan ei rahaa saanut sieltäkään. Menin takaisin kioskille ja ilmoitin asian myyjälle, joka totesi että liput joudutaan mitätöimään kysyin että kuinka varauksen kanssa käy myyjä sanoi että kyllä tämän varausnumeron pitäisi käydä vielä huomennakin mutta jos ei niin voithan varata uudet liput.
Siinä vaiheessa olin että voi v***u että siis nordea eväisi pääsyni rushin keikalle. Onnekseni varausnumero oli kuitenkin vielä tänään voimassa ja sain liput. :) Keikkahan on muuten nyt myyty loppuun.
Nelikielipiru
23.04.2007 16:01:04

Kävi tuossa jo eilen vähän jännittämään kun lähdin R-kioskilta hakemaan lippuja ja tietysti samaan aikaan sattui tämä nordean pankkikorttihässäkkä. No, liput oli siinä jo kädessä ja myyjä yritti ja yritti saada korttia toimimann mutta ei. Lähdin sitten läheiselle pankkiautomaatille ja kuinka ollakkaan ei rahaa saanut sieltäkään. Menin takaisin kioskille ja ilmoitin asian myyjälle, joka totesi että liput joudutaan mitätöimään kysyin että kuinka varauksen kanssa käy myyjä sanoi että kyllä tämän varausnumeron pitäisi käydä vielä huomennakin mutta jos ei niin voithan varata uudet liput.
Siinä vaiheessa olin että voi v***u että siis nordea eväisi pääsyni rushin keikalle. Onnekseni varausnumero oli kuitenkin vielä tänään voimassa ja sain liput. :) Keikkahan on muuten nyt myyty loppuun.

Kas kohtalo tovereita, ite kävin hakemassa himasta käteistä ja sain liput mukaan. Kyllä kävi kylmähiki otsalla eilen noilla hetkillä..
Luulin joskus että soolojen soittamiseen tarvitaan soolokitara.
Timetokill
25.04.2007 17:23:40
Nyt on ilmeisesti vapautunut joitain peruutuspaikkoja tuonne keikalle. Tuo lippupalvelun sivu näytti jo loppuunmyytyä monta päivää, nyt on taas joitain hajapaikkoja vapaana.

http://www.lippupalvelu.fi/html/artist.htmI?l=FI&artist=Rush
Flash
26.04.2007 12:00:42 (muokattu 26.04.2007 12:01:06)

Glasgowssa oli ihan päinvastainen meininki, kuin Tukholmassa. Suotta ei ole sen kaupungin rock-yleisö legendaarisessa maineessa. Kaikki seisoivat heti keikan alusta lähtien (vaikka areenassa pelkkiä "istuma"paikkoja) ja olivat menossa täysillä mukana. Ei toisia tönien, niinkuin Suomessa on monesti tapana, vaan hyvällä, muut huomioon ottavalla, meiningillä.
Live Music Is Better!
kyseinen
26.04.2007 13:28:59
Kiitos oivasta kirjoituksestasi, esittäisin pari aika selkeää yleisön vaisuuteen vaikuttanutta syytä.

Tukholmassa yleisö oli todella vaisua

A) Ruotsalaiset ovat vaisuja, laidback-tyyppisiä kaiken nähneitä ja kokeneita Euroopan omistajia. Ei ne innostu mistään.
B) Rush-fanikunta on aika iäkästä. Monet ovat kovimmat riehuntansa riehuneet, joten voi olla jopa hieman kohtuutonta odottaa mitään kovin erikoista meininkiä Rush-keikalla.

Joka tapauksessa, eiköhän Helsingissä saada kovempi meno aikaan kuin Globenissa 2004!
It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt.
Progressor
26.04.2007 13:37:44
Haluaisin sanoa pari sanaa meidän hautajaistunnelmaa levittävien faniksi tekeytyvien saastojen puolesta. Tai jos muut eivät jaa minun näkemyksiäni, niin ainakin omasta puolestani.

Jokaisella on oma tapansa nauttia musiikista. Monille se hyppiminen ja huutaminen on olennainen osa keikkakokemusta, ja se heille suotakoon. On kuitenkin myös sellaisia kuin minä, jotka haluavat imeä itseensä kaiken sen, mitä on keikalla mahdollista kuulla ja nähdä. Ylimääräinen riehuminen häiritsee vastaanottamista. Minä pysyn paikallani ja kuuntelen hiljaa, koska haluan kuulla jokaisen nuotin, nähdä jokaisen visuaalisen tempun, tuntea bassotaajuudet rintakehässäni. Ja jos joku "aito", räyhäävä fani kehtaa tämän takia väittää arvostavansa Rushia enemmän kuin minä, niin saa minun puolestani painua hiiteen.

Anteeksi vain, jos pilaan keikkanne. Mutta toivoisin myös hieman ymmärrystä meille hiljaisemmille.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
ordinary
26.04.2007 14:20:56
Joo, kukin tavallaan ja pääasia on että hyvällä meiningillä mennään.

Ja biisien välissä sitä aplodeerausta peliin ja kunnolla. Melkein voi jo kuvitella
kun Geddy muutaman biisin jälkeen tokaisee: "hello Finland !", niin siinä
kohtaa muuten karjutaan niin paljon ku ääntä lähtee, vai mitä ?

Eli kyllä siitä hyvä tulee...
Timetokill
26.04.2007 15:02:26
Ei se Rushin yleisö nyt NIIN iäkästä ole. Suurin osa Stokiksessa oli 25-45v. väliltä. Aikuisia, kyllä... mutta ei tuossa iässä hyppimisen vielä pitäisi väsyttää. :)

Joo...kyllä Tukholmassa istuttiin kuin hautajaisissa. Osittain se varmaan johtui siitä, että kaikki olivat shokissa, kun näkivät bändin viimein livenä... mutta kyllä jengi on vähän turhan paskanjäykkää täällä Pohjolassa. Vähän edes meteliä pitäisi saada aikaan...
kyseinen
26.04.2007 15:13:37 (muokattu 26.04.2007 15:17:41)
Ei se Rushin yleisö nyt NIIN iäkästä ole. Suurin osa Stokiksessa oli 25-45v. väliltä. Aikuisia, kyllä... mutta ei tuossa iässä hyppimisen vielä pitäisi väsyttää. :)

Eihän se fysiikka, vaan (lätkän MM:n kunniaksi) se "menttaalipuoli". Ja Progressorin mietteistä voi vetää myös helposti sellaisen johtopäätöksen, että Rush-fanikunnassa on varmasti paljonkin keikat rauhallisemmin ottavia ihmisiä.

Pointtini siis, että tuskin mitään suurta hulluutta koetaan Hartwallillakaan, vaikka toki toivoisin itsekin muuta.
It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt.
Timetokill
26.04.2007 15:26:14 (muokattu 26.04.2007 15:26:31)
Eihän se fysiikka, vaan (lätkän MM:n kunniaksi) se "menttaalipuoli". Ja Progressorin mietteistä voi vetää myös helposti sellaisen johtopäätöksen, että Rush-fanikunnassa on varmasti paljonkin keikat rauhallisemmin ottavia ihmisiä.

Joo...mutta edes Temples of Syrinxin aikana ei Tukholmassa kädet nousseet...se oli surkea esitys yleisöltä.
ossip
26.04.2007 18:34:43
Itse en kyllä pysty keikalla olemaan paikallaan ja hiljaa, tunnen tilanteen jotenkin kiusalliseksi, kun porukat vaan möllöttää eikä tee mitään. Käsiä ilmaan ja huutoa, niin se kuuluu olla rokkikeikalla.

En siis mitenkään tuomitse näitä "möllöttäjiä", jokaisella on oma tapansa nauttia keikasta. Itse aion kyllä huutaa kurkkuni kipeäksi ja läpyttää kätöset rakkuloille.
Regalis Apertura
27.04.2007 09:02:54
Kukin kokee musiikin tavallaan. Joku riehuu enemmän/vähemmän ja joku toinen kuuntelee kädet puuskassa keskittyneesti. Eihän siinä mitään jos ei häiritse muita (välillä ottaa päähän känniääliöt jotka peittävät näkyvyyden ja/tai huutelevat "soittakaa Paranoid" yms.)... Ja minkäs sille teet jos porukka ei nosta käsiä Syrinxin aikana. Ehkäpä ko. biisin diggareita ei sattunut kovin montaa yleisön sekaan;)?
Flash
27.04.2007 09:41:00

A) Ruotsalaiset ovat vaisuja, laidback-tyyppisiä kaiken nähneitä ja kokeneita Euroopan omistajia. Ei ne innostu mistään.

Ei pidä täysin paikkaansa. Mm. -96 Kissin keikalla oli ihan järjetön meininki.

Olen samaa mieltä, että kukin nauttikoon keikastaan omalla tavallaan, mutta toisia kunnioittaen. Annetaan nyt kumminkin edes kunnon aplodit biisien välissä.
Live Music Is Better!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)