Aihe: Dio ja Uriah Heep pohjolan perukoille
1 2 3 4 5 6 7
Pelsi
10.12.2005 13:39:42
Asiaa en nähnyt kovin paljoa, joten sitä en hirveämmin osaa kommentoida.

Uriah Heepin tuotantoa en juurikaan tunne (paitsi viimeisinä esitetyt Easy Livin' ja Lady In Black), mutta keikka oli ihan viihdyttävä. Laulaja Bernie Shaw yllätti minut posiitivisesti, todella hyvin veti.

Dio oli, kuten arvata saattaa, aivan uskomaton. Soolo-osiot olivat ehkä liian pitkiä, mutta muuten keikka oli täyttä loistoa ja parasta.
Juu heh...
ReBe
10.12.2005 15:12:51
Asia oli itselleni illan kohokohta, vaikken aiemmin ole yhtyeen tuotantoon tutustunut. Soundit olivat hyvät ja melko tarttuvia kappaleitahan siellä oli seassa. Dion soolot puuduttivat ja parasta ennen '90 päivätty introvideo huvitti. Muutaman biisin aikana kyllä homma toimi, mutta turhan pätkivä setti oli mielestäni. Vaikka onhan se ymmärrettävää ettei tuossa iässä enää puolentoista tunnin keikkaa vedetä yhteen putkeen.
aikavaikea
11.12.2005 11:44:31
Asia oli yllättävänkin toimiva ja "hevi". Hauskoja heppuja. Hiukan tuli kyllä Spinal Tap mieleen tyyppien ulkoisesta olemuksesta :). Ehkä parhaat soundit oli tällä bändillä kaikista kolmesta.

Heepillä taas oli ne huonoimmat soundit. Ainakin sinne missä itse seurasin, kuului musiikki melko puurona. Laulusta varsinkaan ei saanut oikein mitään tolkkua. Korkeintaan niissä lopun pakkosoittoklassikoissa kun yleisökin lauloi mukana. Kitara vaihtui ihan siinä Gypsyn alkuvaiheissa, mikähän lie tuli Lespaan? Panin merkille että vanhempi kansanosa pakeni Heepin jälkeen paikalta. Siis minuakin vanhempi, oli siellä, ihan totta

Dio oli kyllä loistava. Ainoa mikä ei mun makuun ole, on se skittasoolo. Rumpusoolo oli jopa viihdyttävä, mutta se kitarointi oli jotenkin noloa. Masturbaatio ilman moloa; Klamydiaa mukaellakseni. Ja se oli kivaa kun se basisti siinä The Eyes -biisissä piti sitä bassoa silleen tälleen. Tiätsä, ihan ylösalaisin. "Kosketinvelho" oli kyllä kieltämättä aika hymyilyttävä tapaus. Bändi bändiltä kiipparit väheni ja Dion soittajalle jäi enää se yksinäinen casio. Biisilista noudatti entistä kaavaa. Tosin lähdin Rainbow-potpurin jälkeen autolle, etten juutu ruuhkaan, kun auto oli Teatrian pihalla parkissa.

Itse paikka oli kyllä hyvä. Juottoloita oli tarpeeksi, tosin olisi kiva kun saisi jotain pikkupurtavaa jostain myös. Ja vessajonot olivat välillä aika karmeita. Grillin kautta kotiin sitten, väsy meinasi iskeä kotiin ajaessa, mutta onneksi pysyin hereillä. Stereot isolla ja lämmitys pienellä.
Sydämeni röpöttää vain hänelle.
JKH
11.12.2005 13:44:09
Asiasta tuli ulkoisesti tosiaan Spinal Tap mieleen. Hyvin vetivät ja kohtuu soundeilla.

Heep oli illan positiivisin yllättäjä. Olin aika keskellä salia ja minusta soundit oli hyvät, paitsi laulu jäi jalkoihin loppua kohden. Look at yourselffiä jäin kaipaamaan.

Dio oli sitä mitä odotinkin. Minusta soundit ei olleet yhtä hyvät kuin heepillä?? Tosin seurasin Dioa hieman sivusta. Jotenkin alkupuoli tuntu keikasta hieman hajanaiselta ja homma lähti rullaan vasta Heven and Hellistä eteenpäin. Täyttä rautaa kuitenkin!! Helvetin huono ilma siellä oli, vieläkään ei henki kulje kunnolla...

Yleisön keski-ikä oli yllättävänkin korkea. Pitkästä aikaa tunsi itsensä taas nuoreksi.
Ei lahaa, ei huolia! -Vanha Kiinalainen viisaus
aikavaikea
11.12.2005 17:19:28
Minusta soundit ei olleet yhtä hyvät kuin heepillä?? Tosin seurasin Dioa hieman sivusta.

Eli Teatriassa siis korostuu aikalailla tuo "miksauspöydän kohdalla parhaat soundit" -juttu. Itse kun katsoin Heepin sieltä sivuseinustalta ja Dion seurasin ihan sen miksauspöydän edustalta. Ero oli todella selkeä Dion eduksi.

Muuten ensitutustuminen ko. paikkaan oli hyvä. Mielellään tuonne menee keikkaa seuraamaan. Se on kyllä tosi, että hengenahdistus siellä tuli kun tupakointia ei ole mitenkään rajattu mihinkään. Varsinkin kun on itse ollut reilun kuukauden nyt polttamatta ;-). Ja loppuillasta sai nostaa jalkaa voimalla, että sai kengän irti lattiasta. Oli sinne sen verran nesteitä kaatuillut parkettiin.
Sydämeni röpöttää vain hänelle.
Flash
12.12.2005 08:12:30

Yhdyn edellisiin, eli hyvää, ellei paikoin jopa loistavaa settiä tuli. Asia: Bändi yllätti positiivisesti. Monta "hittiä" jäi soittamatta, mutta uusi materiaalikin vaikutti varsin asialliselta ja sai viimeisenä soitetun Heat Of The Moment biisin kuulostamaan aika pliisulta. Illan parhaat saundit ja ehkä myöskin soittajat. Kitaristi on kehunsa ansainnut. Setin alussa huomasi, että bändi ei ollut tuttu kovinkaan monelle paikallaolijalle, mutta he soittivat itsensä yleisön suosioon. Uriah Heep: Asian jälkeen selvä huononnus saundien suhteen. Bändi ei nojannut pelkästään tunnetuimpiin biiseihin, mikä on positiivinen asia. Toki monta suosikkia jäi nyt kuulematta. Heepin setin lopussa tunnelma Teatrialla alkoi olla jo aika huipussa. Dio: Tämä pappa ei petä koskaan. Ihan sama ketä taustajoukoissa soittaa, aina tulee takuuvarmaa settiä. Settilista oli mielestäni aika onnistunut sekoitus varmoja valintoja ja ei niin usein soitettua matskua. The Eyes olisi saanut jäädä soittamatta. Kill The King vaikka tilalle. Mutta kokonaisuutena loistava veto jälleen kerran ja tunnelma keikan aikana aivan mahtava. Hyvä! Tunnistiko joku muuten keikan lopussa lavalle invaasion tehneet joulupukit? :)
Live Music Is Better!
aku.miettinen
12.12.2005 11:17:12
Dion settilistassa on ollut myös Neon Knights ja Mob Rules, mutta jostain syystä niitä ei olla kuultu vielä missään.
18is9
12.12.2005 13:43:40

Eli Teatriassa siis korostuu aikalailla tuo "miksauspöydän kohdalla parhaat soundit" -juttu. Itse kun katsoin Heepin sieltä sivuseinustalta ja Dion seurasin ihan sen miksauspöydän edustalta. Ero oli todella selkeä Dion eduksi.

Itse seurasin molemmat keikat miksauspöydän vierstä, ja kyllä olen kanssasi samaa mieltä että Heep oli melkoista puuroa koko keikan ajan. Asia oli paljon parempi soundiltaan, Dio jossain noiden puolessavälissä.

Asia oli kyllä humoristisin bändi mitä olen kuunaan keikalla nähnyt. Ja taisivat olla ihan tosissan vielä kaiken hyvän lisäksi? Vähän kuin Rushin pahinta 80-luvun synapoppia, sillä erotuiksella että biisit olivat ihan perseestä :D.

Heep nyt oli mitä oli, tosin biisivalinnat eivät olleet kaikkein ilmeisimpiä. Harmi ettei Bird of Preytä kuultu.

Dio oli mielestäni kovassa vedossa, mutta toisaalta niin se on ollut aina kun sen olen nähnyt. Setti painottui Holy Diverille melko rankasti, minä olisin kaivannut Egyptin ja Sign of the Southern Crossin kaltaisia hitaampia jyrähdyksiä Sapatin ajoilta. Mutta hyvä näinkin, Ronnie on ilmeisen kovassa isukssa edelleen.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
90125
12.12.2005 15:09:34
Asia oli itselleni illan kohokohta

Minä lähdin myös keikalle (Jkl) ihan Asian takia.
Soundit oli todella hyvät (olin edessä). Isoin miinus oli setin lyhyys. 45 min. Aivan liian lyhyt setti. Mutta biisit oli hyviä. Jopa uuden levyn 3 biisiä yllätti positiivisesti.
Geoff yllätti olemuksellaan :) Yli 50v ja kaveri vetää tiukissa seeprahousissaan kevyessä maistissa omaa pientä showta. Loistavaa. Eikä soittokaan kärsinyt missään vaiheessa.

Sitä ihmettelen, että miksi niin harva tuli morjestamaan bändiä. Vaikka olihan se mukavaa, kun sai rauhassa jutella ja kerätä nimmareita levyihin sun muihin. Oliko Helsingissä ja Oulussa Asian pojat moikkaamassa fanja/jakamassa nimmareita?
-JHR-
Piisamirotta
12.12.2005 15:23:58
Keskustelussahan on jäänyt pahasti jälkeen se tärkein asia, eli Asian kosketinsoittajan housut!
"ei anna periksi ja huumoria yllä ja eikun lisää paskaa housuun" Krunssila.
Angus
12.12.2005 16:13:38

Asia oli kyllä humoristisin bändi mitä olen kuunaan keikalla nähnyt. Ja taisivat olla ihan tosissan vielä kaiken hyvän lisäksi? Vähän kuin Rushin pahinta 80-luvun synapoppia, sillä erotuiksella että biisit olivat ihan perseestä :D

No mä jo ihmettelin, että en mä nyt jumalauta voi ainoo olla :D. Humoristisin bändi tosiaan mitä olen livenä nähnyt.
Rock 'N' Roll!
rheinone
12.12.2005 16:32:06
Oliko Helsingissä ja Oulussa Asian pojat moikkaamassa fanja/jakamassa nimmareita?

Ainakin Helsingissä kovasti mainostivat settinsä loppupuolella tällaista aktiviteettia.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
18is9
13.12.2005 08:26:06

Oliko Helsingissä ja Oulussa Asian pojat moikkaamassa fanja/jakamassa nimmareita?

Ainakin Dion keikan loppupuolella se laulaja-basisti oli jossain vaiheessa yleisön joukossa tsekkaamassa keikkaa. Ja kyllähän nuo mainostivat että baarin puolelta heidät löytää.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Flash
13.12.2005 08:43:11

Ainakin Dion keikan loppupuolella se laulaja-basisti oli jossain vaiheessa yleisön joukossa tsekkaamassa keikkaa. Ja kyllähän nuo mainostivat että baarin puolelta heidät löytää.

Koko bändi oli Dion keikan jälkeen tavattavissa paitatiskillä.
Live Music Is Better!
J Drummer
13.12.2005 08:53:50
DIO, Uriah Heep, Asia

Asia ei iskenyt, UH ;n 2 vikaa biisiä iski tietysti mutta ... ehkä hieman väsynyttä.

Dio oli todella kova. Tunnelma oli hyvä, soundit yllättävän hyvät "hallikeikaksi", kappalevalinnat osin yllättävät, mutta olivat tosi hyvät. Kuten joku aiemmin mainitsikin niin varsinkin rumpusoolo latisti tunnelman hetkeksi. Samoin kitarasoolo. Luulisi että ammattilaiset osaisivat lopettaa sooloilut ajoissa eivätkä venytä niitä äärettömästi. No tarvitsihan RJD ehkä vähän huilia.
RJD lauloi vieläkin tosi hyvin. Ei ehkä niin korkealta ja kovaa kuin ennen mutta ihan mallikkaasti.
Tosi kova setti ja keikka kokonaisuudessaan. Viimeksi näin Dionkin 80-luvulla Sacred Heart ja Dream Evil -kiertueilla. Vaikka aika kultaa muistot ja Dio 80-luvulla oli parhaassa iskussaan niin kyllä JKL:ssä tosiaan rockasi rajusti. Egypy, Mob Rules ym. soivat keikoilla ainakin 80-luvulla => Kaikkien Dio ja Sabbath -klassikoiden soittamiseen saisi kyllä kulumaan varmasti puoli päivää :)
Vinnie Appice :n rumuissa olisi nannaa!
Lerxst77
13.12.2005 14:21:50

Asialla tuo mainostus kuuluu jokaiseen keikkaan. Asian live dvdllä Asia: America - Live in the USA sanoivat ihan samaa ku mitä tuolla oulun keikalla. ihan hyvä homma sinällään ei tartte diivailla niin paljon että pitäis erikseen joku backstage-passi olla. Nöyriä äijiä. progeimmat piisit jäi soittamatta mutta tulihan sieltä sentään Sole Survivor.

Uus rumpali Jay Schellen ( http://www.jayschellen.com/) joka tuli Chris Sladen tilalle(miehen lähdettyä 6 vuoden pituisen Asia pestin jälkeen pitemmälle vapaalle.) soitto oli hieman jäykän oloista vaikka biisit kyllä kuulosti hyvältä.

dimeadozen.org löytyi Asian viime helmikuun keikka saksasta joka kuulosti aika hemmetin pätevältä, sopii hyvin Asian keikan jälkifiilistelyyn.

Geoff Downesin seeprapökät oli kyllä varsinainen katseenvangitsija.. äijä kai luuli vieläkin että Yesin aikaiset vanhat pöksyt mahtuu vielä päälle.. näytti mahtuvan XD
"Räjähdysainekerroin kun kyseessä on aniitti? -yks vai kaks?"
DirtyFingers
13.12.2005 19:10:25 (muokattu 13.12.2005 23:50:31)
Hyvä keikka Diolta. Soitti vissiin yli tunnin tai yli 1 1/2 h.

Kaipa keikkapaikka on korvausvelvollinen, jos takit on annettu väärälle henkilölle.
"Don't talk to the eyes of a stranger"
Lerxst77
23.01.2006 11:12:02

Sattuipa silmiini Asiaworldin foorumilta linkkivinkki erittäin hienoista Teatrialla otetuista kuvista. laitetaanpas tännekin.. siis Asian, Heepin & Dion seteistä.

Iso hatunnosto kuvien ottajalle. hienoja kuvia olivat :)
http://gallery.henriluoma.net/20051210
"Räjähdysainekerroin kun kyseessä on aniitti? -yks vai kaks?"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)