Aihe: Ilosaarirock 2009
1 2 3 4 5 6
Randomizer
20.07.2009 18:27:52
Parempi meno oli IMO kuin viime vuonna. Röyksopp ja Isis jäi päälimmäisenä mieleen. Rajua ryyppäystä kolme päivää tuntuu kehossa ja mielessä tällä hetkellä.
Lopettaa etenemisen, kun luulee että jää...
carlos
20.07.2009 20:06:22
Kakka-hätä 77 omisti.
Lauantaina Asa oli iha jees ja Everything is made in China yllätti todella positiivisesti. Dizzee Rascal olikin sitten päivän parasta antia, kun taas eniten odottamani Isis oli pettymys. Liikaa uusia biisejä meikän makuun - onneks tuli In fiction. PMMP oli ihan mahti, hyvin jysi uuden levyn biisit livenä.
Sunnuntailta ei jäänytkään sitten käteen muuta kuin Synkän keijon ilosaari multishow ja RÄYHKSOPP! Bad brains ja tragedy ei sytyttäny sitte yhtään.. ja Killing Joke - mitä paskaa? Hosannas from the basements of hell ja uudempi nimikkolevy ovat kyllä kovassa kuuntelussa, mutta ei toi keikka sytyttäny sitte yhtään...
by the grace of God
sticky fingers
21.07.2009 09:12:52 (muokattu 21.07.2009 11:17:46)
carlos: Kakka-hätä 77 omisti.
Lauantaina Asa oli iha jees ja Everything is made in China yllätti todella positiivisesti. Dizzee Rascal olikin sitten päivän parasta antia, kun taas eniten odottamani Isis oli pettymys. Liikaa uusia biisejä meikän makuun - onneks tuli In fiction. PMMP oli ihan mahti, hyvin jysi uuden levyn biisit livenä.
Sunnuntailta ei jäänytkään sitten käteen muuta kuin Synkän keijon ilosaari multishow ja RÄYHKSOPP! Bad brains ja tragedy ei sytyttäny sitte yhtään.. ja Killing Joke - mitä paskaa? Hosannas from the basements of hell ja uudempi nimikkolevy ovat kyllä kovassa kuuntelussa, mutta ei toi keikka sytyttäny sitte yhtään...

Näin retrospektiivisesti tarkastellen olisi kyllä pitänyt vääntäytyä tuonne Töminään. Hyviä bändejä siellä olisi ollut, mutta ajattelin seassa olevan niin paljon "turhaa" hc- settiä (ei mun juttu) että jätin menemättä.

Tyytyväisen olon jätti ennenkaikkea PMMP ja Röyksopp. Myös Dillinger Escape Plan toimi livenä paremmin kuin levyllä. Hieman enemmän yllättäen myös Major Label ja Snow White's Poison Bite oli kivoja, vaikka miksaus noilla olikin mun korviin aika huono. Suurimmat pettymykset? - Maximo Parkin peruuntuminen ja BAD BRAINS! Bad Brains oli harmittavan huono. Laulajalla oli silmin nähden hyvä meno, mutta itse suoritus oli mun mielestä huono, että petyin todella, enkä sitten kovin kauaa jaksanut katsella. Miten lienee loppukeikan vedot menneet, en tiedä...

Kivaa kuitenkin oli, ei siinä mitään...

-sf
"tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..."
mungiisi
21.07.2009 09:50:39
Heh, hieman huvitti kun tätä festaria on minulle mainostettu "todella rentona" festarina. Heti leirinnässä meininki oli jo niin pirun tarkkaa, teltat piti olla metrin päässä toisistaan (no eiväthän ne lopulta olleet) ja seuraavana päivänä järkkärit tulivat vielä erikseen ilmoittamaan että telttaa pitää siirtää 40 senttiä ja tämä on viimeinen varoitus. Myös maanantaina aamulla se herätys pisti ihmettelemään - ei missään muualla festareilla järkkärit käy herättelemässä.

Muuten ei ole mitään pahaa sanottavaa. Meininki oli todella mukava, ja anniskelualueet oli toteutettu todella hyvin - ei yhtään jonoja! Alueellekkaan ei ollut jonoja juuri yhtään, ainoan kerran jouduin jonottamaan lauantaina kun piti päästä Asaa katsomaan. Tämä ruuhka olikin kyllä sitten aivan tajuttoman hidas. Bändit olivat hyviä ja kelitkin olivat mukavia. Telttailualueella (niittyleirinnässä olin siis, mutta ravissa tuli myös ravattua) meininki oli jotenkin laimea. Tiedä sitten mistä johtui.
G G
21.07.2009 17:30:51
carlos: Killing Joke - mitä paskaa? Hosannas from the basements of hell ja uudempi nimikkolevy ovat kyllä kovassa kuuntelussa, mutta ei toi keikka sytyttäny sitte yhtään...

Siis keikkahan oli loistava !
Kannattaisikohan joskus kuunnella niitä Killing Joken parhaimpiakin levyjä :)
Settiin oli valittu just niiltä lähes kaikki parhaimmat biisit.
Huvittavaa jos sä oot jämähtänyt näihin KJ:n uusimpiin lättyihin.Ne häviää puhtaasti 100-0 Killing Joken wanhemmalle tuotannolle !
carlos
21.07.2009 19:03:43
G G: Siis keikkahan oli loistava !
Kannattaisikohan joskus kuunnella niitä Killing Joken parhaimpiakin levyjä :)
Settiin oli valittu just niiltä lähes kaikki parhaimmat biisit.
Huvittavaa jos sä oot jämähtänyt näihin KJ:n uusimpiin lättyihin.Ne häviää puhtaasti 100-0 Killing Joken wanhemmalle tuotannolle !

Vain parhaimpia lättyjä kuuntelen ja keikka oli minulle totaalinen pettymys. Muutenkin ihan paskat oheismeiningit ku päälavalla, auringonpaisteessa, yleisöä yhtä paljon kuin Maria Lundilla ja Colemanin olemus melko naurettava. Hyvä jos sulle uppos.
by the grace of God
Conrad Lant
21.07.2009 21:05:02

carlos: Vain parhaimpia lättyjä kuuntelen ja keikka oli minulle totaalinen pettymys. Muutenkin ihan paskat oheismeiningit ku päälavalla, auringonpaisteessa, yleisöä yhtä paljon kuin Maria Lundilla ja Colemanin olemus melko naurettava. Hyvä jos sulle uppos.

Helmiä ja ... Tottakai festarisetin lyhyt kesto karsi kaikki ne uudemmat veisut (ja osan vanhemmistakin) mitä esim. viime syksyn kiertueella soittivat, mutta vastavuoroisesti alkuperäiskokoonpanon yhteissoitto oli nyt vieläkin timmimpää ja setti edelleen klassikkoa klassikon perään.

Jos yhtään parempi olisi vielä ollut niin pää olisi räjähtänyt.
No one prayed for Sodom
Antti Takalo
21.07.2009 21:32:57
Conrad Lant: Jos yhtään parempi olisi vielä ollut niin pää olisi räjähtänyt.

Kyllä mulla räjähti jo tuollakin menolla. Saisivat nuoremmat katsoa mallia.
G G
21.07.2009 21:38:17
Conrad Lant: Helmiä ja ... Tottakai festarisetin lyhyt kesto karsi kaikki ne uudemmat veisut (ja osan vanhemmistakin) mitä esim. viime syksyn kiertueella soittivat, mutta vastavuoroisesti alkuperäiskokoonpanon yhteissoitto oli nyt vieläkin timmimpää ja setti edelleen klassikkoa klassikon perään.

Jos yhtään parempi olisi vielä ollut niin pää olisi räjähtänyt.

Just näin.
Toi lyhyt kesto kyrpi mua oikein urakalla.Ihmeellistä perseilyä järjestäjiltä, kun bändi saa vetää vain jotain 50 minuutin settiä.
Jossain Provinssirockissa olisivat saaneet vetää pidemmän setin ja todennäköisesti Yle-x lavalla.Ei tällaista musiikkia ole tehty esitettäväksi päivänvalossa.
Toivottavasti tulisivat joskus keikalle Nosturiin...
Zammy
23.07.2009 09:55:42
Useampikin kehunut tuota Dillingeriä.. Soundithan oli ihan syvältä anuksesta, käytännössä pelkkää tasaista suhinamattoa. Minua lähinnä nauratti, lavalla oli jotain sätkiviä pellejä ja taustalla ilmeisesti jollakin tavalla siihen sätkimiseen liittyvä suhina.
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
Sa(n)kari
23.07.2009 15:05:09
Jees, hyvä maku jäi reissusta suuhun, vaikka täytyikin lähteä jo sunnuntai alkuillasta pois kun oli maanantaina työpäivä. Stamina, Maj Karma, Apocalyptica, Eleanoora Rosenholm yms, ja tietysti kohokohtana PMMP ja ilotulitukset. Husky Rescue olisi myös kiinnostanut viime vuotisen keikan perusteella, vaan ainakin sillä hetkellä oli 3-teltassa niin kauheat soundit että ei pystynyt keikkaan pitkään seuraamaan. Aivan järkyttävän yläpää voittoinen miksaus, kävi todella pahasti korvaan promilleista riippumatta. Oliskohan miksaajalla jo korvista yläpää hävinny tai jotain. Kaikin puolin muuten mukava reissu. Ainiin, yllätyksenä Rentolavalta Puppa J., letkeetä.
Mitä tarkoittaa akustiikka ? -Huono onni. http://www.last.fm/user/SickNature/
Käyttäjätunnus
23.07.2009 15:23:26
Zammy: Useampikin kehunut tuota Dillingeriä.. Soundithan oli ihan syvältä anuksesta, käytännössä pelkkää tasaista suhinamattoa. Minua lähinnä nauratti, lavalla oli jotain sätkiviä pellejä ja taustalla ilmeisesti jollakin tavalla siihen sätkimiseen liittyvä suhina.

Hohhoijaa...
Doing drugs is the most beautiful thing about being in a rock band -Noel Gallagher
mungiisi
23.07.2009 16:13:54
Zammy: Useampikin kehunut tuota Dillingeriä.. Soundithan oli ihan syvältä anuksesta, käytännössä pelkkää tasaista suhinamattoa. Minua lähinnä nauratti, lavalla oli jotain sätkiviä pellejä ja taustalla ilmeisesti jollakin tavalla siihen sätkimiseen liittyvä suhina.

Heh, ajattelinkin bändiä katsoessa että kyllähän tämä meno rupeaa naurattamaan jos ei bändiä kuuntele/siihen ole tutustunut. Ja kyllä itseasiassa naurattikin vaikka bändi kuuluu suosikkeihin. Eikös se ole vaan hyvä asia? Ei tämä niin vakavaa ole... :-)
Zammy
23.07.2009 17:04:45
Käyttäjätunnus: Hohhoijaa...

Liittyikö tuo tuohon avatariisi, vai oletko siis eri mieltä? Kerro toki oma mielipiteesi. Niin ja lisättäköön, että Dillinger ei mitenkään täysin vieras bändi ole ja ihan sillä mielellä sinne keikalle lähdin, että haluan tykätä, mutta tuo em. kertomus oli ihan aito tuntemus.

Ja ettei menisi pelkäksi negatiiviseksi, niin festarit oli kokonaisuudessaan taas erittäin onnistunut festari ja kovimpina esiintyjinä mieleen jäi Rubik, Isis ja Killing Joke.
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
Käyttäjätunnus
23.07.2009 17:51:06
Zammy: Liittyikö tuo tuohon avatariisi, vai oletko siis eri mieltä? Kerro toki oma mielipiteesi. Niin ja lisättäköön, että Dillinger ei mitenkään täysin vieras bändi ole ja ihan sillä mielellä sinne keikalle lähdin, että haluan tykätä, mutta tuo em. kertomus oli ihan aito tuntemus.

No kyllähän mua vähän väsytti kieltämättä tuossa "rankan" työpäivän jälkeen, et sinänsä varmaan tuohon avatariin.
No okei itse en tuolla keikalla ollut, joten kyseisen keikan soundeihin en sano mitään. Ehkä olisi pitänyt pitää suu kiinni tästä syystä. Saatto olla ihan paskat soundit emminä tierä. Lähinnä tuo "sätkivät pellet ja suhina taustalla" vertaus vähän haukotutti vain. Mutta vähän samoilla linjoilla mungiisin kanssa, että kyllähän se välillä vähän naurattikin kahdella ekalla suomen vierailullaan bändin näin (tosin Provinssi 2004 keikalla ei aina, kun joutu ihan tosissaan taisteleen, et pysyis edes pystyssä) et en minäkään liian vakavasti tätä bändiä ota.
Jostain syystä mun eka 'aito tuntemus' tuon postauksen lukemisen jälkeen oli tuo "Hohhoijaa". Ehkä se sitten oli sellasta tuola Ilosaaren keikalla. Ei mulla muuta...
Doing drugs is the most beautiful thing about being in a rock band -Noel Gallagher
scarletmara
24.07.2009 15:33:47
Vähän harmittaa, kun olisin voinut katsoa jotain mielenkiintoisempia nimiä, kuten Damn Seagullsia tai Reino & the Rhinosia tai sitten kolmoslavan sekä rentolavan bändejä muutenkin, niin katsoin muiden takia Maj Karmaa ja Egotrippiä. Joka festarin Disco Ensemblekin on hyvä livenä, saattaa olla teinibändin maineessa ja vaikka noi emoilut eivät itselleni iske, voisin joskus käydä ostamassa Ensemblen levyn. Pidin myös Don Johnson Big Bandista, klubikeikalle en jaksaisi mennä itseäni maksamaan, mutta tuolla toimi kuin ässä. Helvettiin olisi vaan voinut heivata ne Bodom-teinit ympärilläni, vaikka hyvällä paikalla olinkin, ne eivät tehneet siellä mitään.

Killing Jokea eniten odotin, jos odotinkaan, niin oikein mitään siltä. En osaa sanoa muuta kun ihan hyvä, mutta ei se kesäiltaan sopinut mitenkään ja tuntui olevan väärä valinta päälavalle. Siitä sitten menin katsomaan Röyksoppin ja ihanan hikinen ja hieno keikka oli, festareiden paras. Huoratron olisi varmasti miellyttänyt myös, jos olisin katsonut paria kappaletta enemmän, koska painelin vaiheessa Ylex-lavalle ja siellä oli liian hardcorea menoa, ei ole oikein minun musaani tuo The Dillinger Escape Plan, onneksi ISIS oli hyvä.
You've called the tune, but maybe soon, Someone must pay for the piper.
kassper
24.07.2009 16:33:13

Festarit alko kohtalaisen tanakalla aamukännillä. Oli niin seitanin huono fiilis kahden tunnin yöunien jälkeen, että piti alkaa yhdeksän aikaan juopottelemaan ja sillä mentiin Dizzee Rascaliin asti. Keikka oli hyvä. Välillä oli hupaisaa, kun porukka ei ilmeisesti yksinkertaisesti tajunnu mitä se ukko höpötti siellä lavalla ja tuli ihan hiljasta. Liekö ollut artistille herkkä paikka, kun Bonkersin jälkeen lähtivät niin vauhdilla.

Huoratron lunasti potin tänä vuonna kuus nolla. Eipä tuosta voi muuta sanoa kuin että oli ihan täydellinen ja seuraavana aamuna oli vähän vaikea virittäytyä tunnelmaan, kun oli pieni musiikillinen rabula siinä toisen mokoman kaverina. PMMP jaksoi illalla vielä innostaa ja sekin keikka oli kyllä varsin mainio. Lauantain saldo oli siinä.

Sunnuntaina menin sitten tsekkaamaan Reino & the Rhinosin siinä aamupalan ohessa. Oli aika rento fiilis ja aurinko lämmitti. Darra katos sopivasti. Tragedyn kävin kattomassa. Ihan jees. Ei suuria tunteita. Bad Brainsia kävin kattomassa kolmen tai neljän biisin verran lopusta, kun oli viivytyksiä ja meininki oli, eh, mielenkiintoinen. Pikkusen oli sellasta mölinää ja soittelun/lauleskelun meininkiä. Ihan hauskahan tuota oli nähdä. Jonkin verran odotin ja pikkusen jäi luu käteen. Killing Joke olikin sitten varsin mainio. Ei mitään syvän analyysin tarvetta. Sitten oli vielä Röyksopp. Sytytti sen verran, että jakso vielä jorailla. Huvittavana lisänä sälli, joka nukkui keikan ajan seisaaltaan. Varmaan muistelee lämmöllä. Siitä sitten pari biisiä Kotiteollisuutta, puutuminen, leiriin, kuoharia, viinaa, kaljaa, ruokaa, punkkipuistoon, jossa ei ollut kuin muutama kaveri läsnä, siitä johonkin, josta meidät lopulta ajettiin pihalle, kolme tuntia unta, pakkaus ja kotiin.

Tänään alkaa olla melko normaali fiilis :D
Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa. Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs Huttua Kuvia
Burre
24.07.2009 17:34:20
Hyvät oli kinkerit ja sääkin suosi :-D Bändeistä vaikutuksen teki PMMP lauantai-iltana. Keikka oli mun mielestä loistava...toki muutama nautittu alkoholijuoma saattoi ekstrabuustia mun fiilikseen antaa mutta erittäin hyvä keikka joka tapauksessa. Vähän aiemmin Bodom veti aika perusmeininkillä mut hyvä fiilis jäi siitäkin. Sunnuntaina odottelin innolla Eleanoora Rosenholmia mutta mutta...ei minun mielestä lähtenyt yhtään...lähdin jopa pois kesken keikan...ehkä en vain ymmärrä...Uusimmasta levystä olen kyllä tykännyt. Suurin yllättäjä oli Apocalyptica, jolta en osannut odottaa oikein mitään mut puol väkisin rahauduin mestoille ja keikka toimi loistavasti...timakkaa soitantaa :-D
t0mmi
04.11.2009 10:05:45

Ilosaarirock tarvitsee ulkoasun vuodelle 2010 ja perinteiseen tapaan sitä haetaan ilmekilpailun avulla. Osallistu kilpailuun, mieti miltä sinun mielestäsi näyttää kesän 2010 Ilosaarirock, toteuta se vapaalla tyylillä A3-kokoiselle paperille ja lähetä teos Joensuun Popmuusikot ry:n toimistolle. Kilpailuaika on 2.11.-4.12.2009.

Voittaneelle teokselle on luvassa 2000 euron palkinto Ilosaarirockin vip-paketin kera. Kilpailuun osallistuneiden kesken arvotaan tulevan kesän Ilosaarirockiin myös kahden päivän pääsylippuja.

Lisätietoja ja kilpailuohjeet: http://www.ilosaarirock.fi/2009/ilmekilpailu/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)