![]() 05.06.2009 15:21:16 (muokattu 05.06.2009 15:22:27) | |
---|---|
Izer: Olihan se vähän harmi, mutta setti oli kuitenkin aika pitkä niin varmaan ihan tarpeellista vähän esiintyjille huiliakin, kun eivät ihan parikymppisiä enää ole. Se unohtui vielä mainita, että minusta ei ole ikinä oikein hyvä idis soittaa suurinta hittiä heti siinä setin alkupuoliskolla. Ymmärrän kyllä, miksi noin välillä tehdään, mutta kyllä joku Hotel California kuuluisi silti encoreen, saisi siihen loppuun sellaista kunnon "kaikki paukut kehiin" -meininkiä. Tuo aiemmin ehdotettu Long Road Out Of Eden olisi sopinut tosin myös encoreksi, koska se esitettiin niin komeasti ja onhan se nyt hieno biisi. On kai se niinkin. Välillähän nuo ovat vetäneet aika typistettyjäkin settejä, esim. Ruotsin ja Tanskan keikat olivat 2-tuntisia (tähän tavallaan itsekin vähän tuudittauduin junalippua varatessa). En tiedä sitten kumpi tässä tilanteessa olisi parempi. tiukka kahden tunnin setti, vaiko Helsingissä nähdyn kaltainen. Varmaan tuossa Hotel Californian ajoittamisessa keikan alkuun on sellaista "soitetaan nyt tämä tästä nopeasti alta pois, tämänhän ne ensi kädessä haluavat kuulla"-meininkiä, onhan se kuitenkin se kappale mihin aika monen silmissä koko bändi profiloituu. Välillä se toimii, välillä ei. Eilen kyllä toimi minun mielestäni, nosti selvästi fiilistä niiden alkubiisien jälkeen. "Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5 | |
![]() 05.06.2009 15:25:01 | |
danny: En tiedä onko tämä vaan minun mielipiteeni, mutta se 10 minuutin tauko hieman latisti fiilistä. Jep, varsinkin kun tauko oli tarkalleen 23 minuuttia. Mutta olihan keikka hieno. Tää oli kyllä soundeiltaan ehdottomasti paras keikka missä olen ikinä ollut. Välillä olisi toivonut volyymiä jopa vähän lisää mutta Walshin kitara pelasti aina tilanteen. Huippukohdat omasta mielestäni olivat In The City, joka ei koskaan ole kuulunut suosikkien joukkoon mutta oli sovitettu aika mahtipontisen hienoksi versioksi. Samoin Waiting In The Weeds kuulosti harmonioineen todella upealta ja tarkalleen samalta kuin levyllä. Lyin´Eyesin kertsi kuulosti myös suorastaan huumaavalta. Ja oikeastaan jokainen biisi jos aletaan miettimään Jos miinuspuolia haetaan niin Frey alkaa jo vissiin tulla vähän vanhaksi. Ääni väsyi selkeästi loppua kohden ja varsinkin Heartache Tonightissa se petti pari kertaa aika selvästi, mutta tulihan sieltä pari "mehevää" vitsiä jotka nauratti aika monia. Hotel Californian alkaessa alkanut kamerashow ärsytti myös, järkkärit rupes jahtaamaan taskulamppuineen ja lasereineen yleisöä oikeen urakalla joka lähes esti upean kuuntelunautinnon mutta kaikenkaikkiaan ei tuo tuhat mummoa lipusta harmita tippaakaan. | |
![]() 05.06.2009 15:36:56 | |
Ari78: Hotel Californian alkaessa alkanut kamerashow ärsytti myös, järkkärit rupes jahtaamaan taskulamppuineen ja lasereineen yleisöä oikeen urakalla joka lähes esti upean kuuntelunautinnon ... Joo siis tämä vituttaa NIIN urakalla tämä AINAINEN kameranvahtaaminen ja kahva-apinoiden isottelu ja uhkailu. Siis ei helvetti missään muualla konserteissa ole tällaista. Jos minä saatana toista sataa euroa konserttilipusta maksan, niin kyllä perkele minulla pitää silloin olla täysi oikeus räpsäistä digipokkarilla tai kännykällä kuvaa muistoksi. Eliaskahila: Ehkä liikaa yritys-lippuja osassa areenaa. Jos kattoo amerikan vetojen youtube-klippejä, suurinpiirtein kaikki yleisössä bilettää eka biisistä ja kukaan ei istu. Suomessa oli enempi kuuntelumeininki. Tämän takia ei ehkä niin hirveästi harmita, koska tietää suomalaisen konserttikäyttäytymisen, tai siis sen puuttumisen, niin hyvässä kuin pahassa. Vaikuttaa ainakin meikäläisen konserttinautintoon todella paljon jos muu yleisö ei ole YHTÄÄN messissä vaan istuu tuppisuuna ja taputtaa kohteliaasti. "Hiukan" eri meininki jos on kuuntelemassa vaikkapa tismalleen saman setin, esim jossain villissä Barcelonassa. | |
![]() 05.06.2009 16:04:12 (muokattu 05.06.2009 16:10:48) | |
Soittivatko Hotel Californian puolisävelaskelta alempaa? Oli timangi keikka. Tarkasti soittivat ja lauloivat kuten pitääkin. Videoscreeni oli just sopiva, ei liian dominoiva vaan sopivasti loi tunnelmaa. Ne wanhat videot ja kuvat plussan arvoista kamaa. Tequila Sunrisea odottelin encoreen. Samoin New Kid in Town taisi puuttua. Ja kyllähän niitä ekojen levyjen akustisia biisejä kuulisi varsin mielellään. Olihan se aika samanlainen kuin esim. Farewell DVD, tosin doupattuna uusilla biiseillä. Walshin kuviot oli ainakin melkolailla samat. Soundit oli kyllä hyvät sivukatsomoon, välillä ehkä Walshin skeba hautasi muut, kuten joku jo mainitsi. Liked it. A lot. | |
![]() 05.06.2009 16:09:15 (muokattu 05.06.2009 16:14:15) | |
lukethesis: Joo siis tämä vituttaa NIIN urakalla tämä AINAINEN kameranvahtaaminen ja kahva-apinoiden isottelu ja uhkailu. Siis ei helvetti missään muualla konserteissa ole tällaista. Jos minä saatana toista sataa euroa konserttilipusta maksan, niin kyllä perkele minulla pitää silloin olla täysi oikeus räpsäistä digipokkarilla tai kännykällä kuvaa muistoksi. Tätä pitää kompata. Onneksi eivät ole minulle tulleet valittamaan kertaakaan, vaan olen saanut rauhassa napsia kuvia katsomosta käsin. Ja tosiaan, ainoastaan Suomessa olen tähän touhuun törmännyt. Esim. Bob Dylanin keikalla Köpiksessä ei kukaan tullut sanomaan että kamera pois, vaikka kentällä olin ja suhteellisen hyvällä paikallakin vielä Tuohon ylempään viitaten, Witchy Woman tuntui jotenkin raskaammalta kuin mitä ne liveversiot, joita aiemmin olen nähnyt. Toimi kyllä saatanan hyvin. Tuolla ottamiani kuvia eiliseltä (ja muiltakin keikoilta). Tosin siellä on joitakin, joita en ole itse ottanut, mutta olen saanut luvan ne lisätä. http://picasaweb.google.com/danney17/Keikkakuvia# "Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5 | |
![]() 05.06.2009 17:57:05 | |
Turder: Soittivatko Hotel Californian puolisävelaskelta alempaa? Soittivat. Ridin' with the wind! | |
![]() 05.06.2009 19:47:27 | |
Makkari: Taisivat olla jotain Walshin sooloskeidaa tai muuta vastaavaa. Heh. Ne Walshin "sooloskeidat" on olleet vakiokamaa Eaglesin settilistalla 70-luvulta asti. Ihan siitä lähtien, kun ukko tuli bändiin. Aivan olennaista fiiliksennostatuskamaa Eaglesin keikoilla. Toimii! Joe Walshista ei noissa countrybiiseissä selvästikään ole oikein mihinkään. :) Mutta joo. Keikka oli minusta parempi, kuin 2001. Äijillä itsellään tuntui olevan parempi fiilis, ja se välittyi yleisöön asti. Parhaita hetkiä olivat Witchy Woman (hemmetin hieno, aika raskas sovitus), Waiting In The Weeds (levyltä ei kolissut, mutta nyt livenä hieno), One Of These Nights (kulki tosi hyvin!), Long Road...(massiivinen ja vaikuttava veto), Boys Of Summer (toimii aina!). Hyvä keikka. Frey haki parissa biisissä oikeata säveltä ja rumpusetin tomit eivät kuuluneet kovin hyvin (ainakaan permannon c-osioon), mutta enpä muuten nipottaisi mistään. No, Take It To The Limit huutaa Randy Meisneria, mutta minkäs teet. Biisiä on muuten tarjottu Schmittille laulettavaksi, mutta mies kieltäytyi kunniasta. Liekö Henley kieltäytynyt myös, en tiedä. Kuitenkin Frey lienee noista kolmesta huonoin valinta laulajaksi ko. biisiin, mutta kun muut eivät jne..., niin... Pois pitäisi jättää ohjelmistosta se. Minusta. Meiän bändin paras rumpali! | |
![]() 05.06.2009 22:27:29 (muokattu 05.06.2009 22:30:16) | |
Heh. Ne Walshin "sooloskeidat" on olleet vakiokamaa Eaglesin settilistalla 70-luvulta asti. Ihan siitä lähtien, kun ukko tuli bändiin. Ja ukkohan ei alun perinkään istunut siihen bändiin yhtään. Mutta tämä on siis vaan mun mielipiteeni, Neljä ekaa levyä ovat mulle hyviä, jollekin muulle toimii Walsh, ei siinä mitään. Makuasioitahan nämä ovat. Tavallaan vain harmittaa, että lahjakkaat miehet rupesivat jossain vaiheessa tekemään mielestäni huonoa musaa. Ja totta ihmeessähän mä eilen tiesin, että en mene katsomaan tätä bändiä: http://www.youtube.com/watch?v=zrc8XOlJsm0 | |
![]() 05.06.2009 23:09:49 | |
danny: Tätä pitää kompata. Onneksi eivät ole minulle tulleet valittamaan kertaakaan, vaan olen saanut rauhassa napsia kuvia katsomosta käsin. Ja tosiaan, ainoastaan Suomessa olen tähän touhuun törmännyt. Esim. Bob Dylanin keikalla Köpiksessä ei kukaan tullut sanomaan että kamera pois, vaikka kentällä olin ja suhteellisen hyvällä paikallakin vielä Tuohon ylempään viitaten, Witchy Woman tuntui jotenkin raskaammalta kuin mitä ne liveversiot, joita aiemmin olen nähnyt. Toimi kyllä saatanan hyvin. Tuolla ottamiani kuvia eiliseltä (ja muiltakin keikoilta). Tosin siellä on joitakin, joita en ole itse ottanut, mutta olen saanut luvan ne lisätä. http://picasaweb.google.com/danney17/Keikkakuvia# Vitu teillä mitään oikeuksia ole; bändi sanelee ehtonsa esiintymiselle ja te hyväksyitte ne ostamalla liput, eli aika turha kitistä. Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) | |
![]() 05.06.2009 23:26:13 | |
bändi sanelee ehtonsa esiintymiselle Ei se aina ihan näinkään mene. Usein se tuntuu olevan ihan Livenationin keksintö tuo kuvauskielto. | |
![]() 06.06.2009 00:03:01 | |
Makkari: Ei se aina ihan näinkään mene. Usein se tuntuu olevan ihan Livenationin keksintö tuo kuvauskielto. Pääsevät luultavasti helpommalla siten... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) | |
![]() 06.06.2009 11:13:22 | |
Nolte: Heh. Ne Walshin "sooloskeidat" on olleet vakiokamaa Eaglesin settilistalla 70-luvulta asti. Ihan siitä lähtien, kun ukko tuli bändiin. Aivan olennaista fiiliksennostatuskamaa Eaglesin keikoilla. Toimii! :) Hemmetin hyvä kitaristi. Niinhän ne muutkin lavalla heiluneet. Jopa Don. Mutta joo. Keikka oli minusta parempi, kuin 2001. Äijillä itsellään tuntui olevan parempi fiilis, ja se välittyi yleisöön asti. Parhaita hetkiä olivat Witchy Woman (hemmetin hieno, aika raskas sovitus), Waiting In The Weeds (levyltä ei kolissut, mutta nyt livenä hieno), One Of These Nights (kulki tosi hyvin!), Long Road...(massiivinen ja vaikuttava veto), Boys Of Summer (toimii aina!). Hyvä keikka. Aivan loistava keikka soundeineen päivineen. Monesti olen Areenalla kuullut puuroista ja liian kovalla soitettua musaa. Frey haki parissa biisissä oikeata säveltä ja rumpusetin tomit eivät kuuluneet kovin hyvin (ainakaan permannon c-osioon), mutta enpä muuten nipottaisi mistään. No, Take It To The Limit huutaa Randy Meisneria, mutta minkäs teet. Biisiä on muuten tarjottu Schmittille laulettavaksi, mutta mies kieltäytyi kunniasta. Liekö Henley kieltäytynyt myös, en tiedä. Kuitenkin Frey lienee noista kolmesta huonoin valinta laulajaksi ko. biisiin, mutta kun muut eivät jne..., niin... Pois pitäisi jättää ohjelmistosta se. Minusta. Lauluvoimaa ja taitoa piisasi. Laskin kahdeksan laulumikkiä lavalla. Laskinkohan pieleen? Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 06.06.2009 11:33:15 | |
Makkari: Ei se aina ihan näinkään mene. Usein se tuntuu olevan ihan Livenationin keksintö tuo kuvauskielto. mitä välii sillä on? kielto on kielto. * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
* Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija
* Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa
* Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot
* Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava | |
![]() 06.06.2009 11:50:53 | |
hollmi-5: Hemmetin hyvä kitaristi. Niinhän ne muutkin lavalla heiluneet. Jopa Don. Aivan loistava keikka soundeineen päivineen. Monesti olen Areenalla kuullut puuroista ja liian kovalla soitettua musaa. Lauluvoimaa ja taitoa piisasi. Laskin kahdeksan laulumikkiä lavalla. Laskinkohan pieleen? Ai, sinäkin olit siellä... Missä kohtaa katsomoa? Joo, meikäläinen kyllä diggasi. Laulu toimi upeasti, mutta se ei tullut tosiaankaan yllätyksenä. Mikkejä en laskenut, mutta olihan niitä lava väärällään. Soundit olivat Hartwall -asteikolla hyvät, ei valittamista. Meiän bändin paras rumpali! | |
![]() 06.06.2009 12:42:21 (muokattu 06.06.2009 12:43:07) | |
mitä välii sillä on? kielto on kielto. Totta, mutta se on turha ja ikävä kielto, eikä se hyödytä ketään. Springsteenin keikalla muuten annettiin vapaasti kuvailla, että näin se vaihtelee. | |
![]() 06.06.2009 12:57:26 | |
Makkari: Totta, mutta se on turha ja ikävä kielto, eikä se hyödytä ketään. Springsteenin keikalla muuten annettiin vapaasti kuvailla, että näin se vaihtelee. Mutta kyllähän sielläkin kiellettiin tuomasta mitään kunnon kameraa | |
![]() 06.06.2009 15:22:05 | |
Nolte: Ai, sinäkin olit siellä... Missä kohtaa katsomoa? Joo, meikäläinen kyllä diggasi. Laulu toimi upeasti, mutta se ei tullut tosiaankaan yllätyksenä. Mikkejä en laskenut, mutta olihan niitä lava väärällään. Soundit olivat Hartwall -asteikolla hyvät, ei valittamista. Miksauspöydän kohdalla rivillä 11. Hyvin pelitti kaikki siihen. Näki ja kuuli hyvin. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 09.06.2009 17:44:28 (muokattu 09.06.2009 17:52:41) | |
ukko idänmies: Veikkaan, että näissä konserteissa alkaa talouden heikkeneminen näkymään. Puolityhjälle hallille vedetään tämä konsertti uskon. Olen bändin kerran nähnyt, nyt en mene. No tätä konserttia ei vedetty puolityhjälle hallille, mutta sitä pari päivää myöhemmin seurannut Anastacian konsertti sen sijaan vedettiin ainakin Mestan raportin mukaan lähes tyhjälle katsomolle... "Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5 | |
![]() 09.06.2009 21:37:08 | |
danny: No tätä konserttia ei vedetty puolityhjälle hallille, mutta sitä pari päivää myöhemmin seurannut Anastacian konsertti sen sijaan vedettiin ainakin Mestan raportin mukaan lähes tyhjälle katsomolle... Eaglesia katsoi jonkin lähteen mukaan 10 000 ihmistä. Hajapaikkoja oli vapaana, mutta aika täyden näköinen katsomo oli. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)