Aihe: Deep Purple Suomeen 2006 alussa!
1 2 3 4 5 6 7 8
Pelsi
01.02.2006 07:31:16 (muokattu 01.02.2006 07:31:44)
sain steven plektran :)

Mulla meni koko ajan ihan vierestä nuo plektrat, vaikka Glover niitä aika tiuhaan tahtiin yleisöön heittelikin. Hän katsahti minua plektranheittokäsi valmiina, mutta päätti sitten kuitenkin antaa edessäni oleville lapsukaisille ainakin neljä kappaletta. Sitten hän katsahti minua uudelleen, ikäänkuin sanoen:
-"Poikani, he tarvitsevat näitä enemmän kuin sinä, sillä heistä voi vielä jonain päivänä tulla muusikoita."

Lämppäri oli muuten kerrankin sopivan pituinen, Crazy World soitti kutakuinkin puoli tuntia.
Shit hits the fan = Kakka iskee kannattajaan
SARJE
01.02.2006 08:04:21
hyvä keikka kertakakikkiaan ja hyvät fiilikset kyllä jäi.
syö muttereita ja paskantaa kettinkiä!!!
ydinaukio
01.02.2006 08:48:45
Oli kyllä kova. Perfect strangers oli paras. Bändi oli mielestäni parempi kuin viimeksi Helsingin jäähallissa soittaessaan.

Crazy world taas oli aivan järkyttävää kuraa. Miten Nykänen ja Kotilainen ovat lähteneet moiseen mukaan? Mika Järvinen on aivan käsittämättömän huono laulaja.
Pelsi
01.02.2006 08:55:16
Mika Järvinen on aivan käsittämättömän huono laulaja.

Ei nyt ihan käsittämättömän huono, mutta falsetistaan en pitänyt. Varsinkin, kun sitä tuli miltei koko ajan. Zeppelin-coveri The Immigrant Songin kiekaisut menivät kyllä herran osalta hiukan reisille, eikä muutenkaan kovasti yritetty Plant-imitointi onnistunut toivotulla tavalla.

Täytyy kyllä sanoa myös, että bändin omat kappaleet olivat aika vaisuja. Kotilainen ja Kämäräinen laittoivat parit kivat soolot, mutta eivät ne biisejä yksin pelasta.
jawalami
01.02.2006 10:02:21 (muokattu 01.02.2006 10:06:04)

Huomasitteko muuten, että Paice kaivoi nenäänsä vähän väliä? Alkoi naurattaa, kun sitä katsoi isolta screeniltä. Varsinkin, kun soitto ei nokan ronklauksesta kärsinnyt mitenkään.

Purplen ukot olivat ihan introvideosta lähtien mukavan maanläheisiä asenteeltaan. Perusmeininkiä, soittaminen pääosassa ja hieno valoshow sen tukena. Mutta ei mitään starailua, pikemminkin leppoisaa juttelua Gillanilta - varsinkin sitä urpoa kohtaan, joka jo ekan piisin jälkeen huusi "Black Night...". "We've barely started!" vastasi Gillan ja jatkoi: "You'll be better in the morning" (huutelija oli toivottomassa humalassa). Aika römeä naurunpuuska kävi läpi yleisön...

Juu, ja Perfect Strangers oli minunkin suosikkini. Ei pysynyt silmä kuivana.

Jalo Walamies
ydinaukio
01.02.2006 10:07:38
Oli muuten aikamoinen temppu se Paicen yhden käden tremolo. En ole koskaan nähnyt vastaavaa.
Pelsi
01.02.2006 10:20:10
Oli muuten aikamoinen temppu se Paicen yhden käden tremolo. En ole koskaan nähnyt vastaavaa.

Oli kyllä mainio. Eikä jalkatyöskentelyssäkään ole moittimista: Äijä tuntui pistävän yhdelläkin basarilla ja pedaalilla monet tuplamiehet suohon.
sus
01.02.2006 11:42:22
Purplen ukot olivat ihan introvideosta lähtien mukavan maanläheisiä asenteeltaan. Perusmeininkiä, soittaminen pääosassa ja hieno valoshow sen tukena. Mutta ei mitään starailua, pikemminkin leppoisaa juttelua Gillanilta - varsinkin sitä urpoa kohtaan, joka jo ekan piisin jälkeen huusi "Black Night...". "We've barely started!" vastasi Gillan ja jatkoi: "You'll be better in the morning" (huutelija oli toivottomassa humalassa). Aika römeä naurunpuuska kävi läpi yleisön...

heh aivan. oli mun mielestä tosi kiva kikka se, että siltä screeniltä näky äijien matka lavalle ja lopuksi sitten poistuminen. oli tosin hieman hankala sitä tsekkailla eturivistä.
pisti muuten ketuttamaan tuo huuteleva rankkitynnyri. kävi tönimässä aika tiuhaan tahtiin mua ja muita siinä ympärillä olevia välillä. onneksi sitten järkkäri kävi noutamassa henkilön pois ja ansaitsi aplodit siinä olleilta katsojilta :)
bluus
Musta Arkipyhä
01.02.2006 11:43:43 (muokattu 01.02.2006 12:29:46)
Hyvä keikka oli.Soundien kannalta oli vaan huonot paikat siellä B-katsomossa.Basso kuului vähän turhan hyvin ja kitara puuroutui ajoittain.

Gillan oli yllätys.Ukkohan veti kohtuullisen hyvin.Sillä näky olevan kylmälaukussa jotain juomista jota se hörppäili siellä takana.Space Truckin' otti ilmeisen koville (Gillan näytti vähän puhkuvan siellä takana ton biisin jälkeen) ja sitä seuranneessa Highway Starin eka säkeistössä sen huomasi aika selvästi.Mutta nykyistä mainettaan parempi mies kyllä oli.

Steveltä taisi katketa kieli olikohan Mary Longin aikana.Ainakin näytti siltä.On se kova ukko soittamaan.Em.paikkaongelmasta johtuen kitara ei kuulunut aina kovinkaan selkeästi ,mutta plekutekniikka miehellä on hallussa. Nuotit soi hyvin ja ne erottaa - päinvastoin kuin monella muulla nopeasormella.Oliko muuten Paicella tuplapedaali? Jos ei niin mies veti kyllä hienosti Black nightin (vai oliko se Hush?) rumpusoolon poikasessa.Tietysti meikäläisen paikan edessä oli ne ylhäällä lavalta katsottuna vasemmalla roikkuneet monitorikaapit joten en nähnyt Paicea ollenkaan.

Aireyn soolospotti Finalndioineen ja Mr.Crowley -pätkineen toimi sekin mukavasti.Mies korvaa kyllä Lordin täydellisesti vaikka kovasti Lordin soitosta pidänkin.

Verrattuna 1993 keikkaan Hesassa ukoilla oli eri potku ja fiilis soittamisessa vaikkei ne silloin toki huonosti vetäneet. Enpä olis uskonut ,että Purple vielä jaksaa yllättää.Pelkäsin jopa ,että umpituttuja biisejä kuunnellessa vähän puutuisi ,mutta ei.

Mutta oli kyllä hyvä fiilis.Tota olis katellu vaikka kolmannenkin tunnin.
Joukossamme on monia joiden mielestä elämä on pelkkä vitsi..
zmb
01.02.2006 13:05:44
Oliks jätkillä kameroita ym mukana. Megatalli 8´kilon stadion keikalla oli varmaan joka 4 joku kamera ym tallennin. Ei tarvitse yllä pidon huolestua näistä, koska mä kuvaan aina vaan omaan käyttöön, enkä laita ja levittele niitä minneekkään esmes nettiin. Aattelin ottaa jos saan tosi hyvän kaverin lituska tikikameran mukaan.

Kuin kaun enne "nuurdorlls söldin"kadun jäähalliin kannattaa mennä, mun tietäänkseen sinne on hyvä sisäänpääsy, ja oon mä tainnut joskus saba reissulla sinne sisäänkin eksyä. Millanen paikka, akustiikka, screenit, missä on hyvä näkyvyys, saundi ja fillis aatellen ainuita oikeita paikkoja - eli kenttään, {tietysti sen näkee sitten sisällä, mutta siellä käyneet suosituksia,} ktos!?

ASIAAN:

KETÄ on lähdössä klo 12.10 lähtenyt JOENSUU-IMATRA-LAPPEENRANTA = klo 14:38 - HELSINKI perillä klo 17:26, junalla, jos porukkaa tulee esim. IMATRALTA, LAPPEENRANNASTA mukaan niin soittakaa ihmeessä miulle katso numero ZMB tiedoista, ja soita rohkeasti, (vaikka tämä tulee hemmetin myöhään !) mulle, niin otetaan vaikka ryhmälippu vaikka (1aik + 2 lasta=3 matkustajaa on ryhmä, joista ainakin 3henkilön ryhmästä aikuisille tulee vähintää 5€ alunnus per suunta )

MÄ luulen että tuolla on kyllä purple porukkaa liikkeellä!

Ja mun mielestä tuo on sallitua, koska tavallaan ollaan sama ryhmä mikä on menossa HKI katsoon purplea, ja tarpeen mukaan voi mennä toisten viereen puhumaan vaikka tulevasta keikasta ym, mulla ei oo ees levyä mukana ja oon kuunnellut aikanaan vaan iskän kokoelmaa, apuaa! =D

Mulle voi soittaa, vaikka ikää ei hirveästi ole, niin hoidan kuitenkin jutun sen vaativalla asiallisuudella kuin pystyn /tai on tarpeen.

Myös jos joku fani bussi-retkue, tai auto on lähössä helsinkiin ja tilaa on niin ottakaa yhteyttä maksan osani sop. mukaan.

Kaikki tämä vain siksi kun matkustus on kallista ja ylimäärästä valuttaa ei tällä hetkellä juuri ole tuhlattavana. KIITOS terv. eetu
stam1naaa! granut valmistuu kohta :), see, rummut / kunnostus faq
Abugali
01.02.2006 14:21:16
Oliko muuten Paicella tuplapedaali? Jos ei niin mies veti kyllä hienosti Black nightin (vai oliko se Hush?) rumpusoolon poikasessa.Tietysti meikäläisen paikan edessä oli ne ylhäällä lavalta katsottuna vasemmalla roikkuneet monitorikaapit joten en nähnyt Paicea ollenkaan.

Kyllähän se Paice niitä tupliansa Smoke On The Waterin lopussa kovastikkin polki. Hyvä keikka oli tosiaan, toivottavasti vielä Suomeen tulevat joskus.
sus
01.02.2006 15:43:09
Mutta oli kyllä hyvä fiilis.Tota olis katellu vaikka kolmannenkin tunnin.

ehottomasti. koko yön mää oisin siinä seisoskellu!
bluus
Hetfield69
01.02.2006 15:51:03
KOHTA! Njo ei kyllä ihan kohta, mutta ei kauaakaan. Mihin aikaan ootte muuten menossa jonottaa sinne..?
Musta Arkipyhä
01.02.2006 16:56:59
Kyllähän se Paice niitä tupliansa Smoke On The Waterin lopussa kovastikkin polki. Hyvä keikka oli tosiaan, toivottavasti vielä Suomeen tulevat joskus.

No hyvä :-) Olisinkin jo ihmetellyt.Mut eikös Fireballin alussa ollu aikoinaan vaan yksi pedaali?
Musta Arkipyhä
01.02.2006 16:58:00
ehottomasti. koko yön mää oisin siinä seisoskellu!

No em mä ny kokoyötä :-D Tai no jos ois ollu nukkumatauko välissä..
panyy
01.02.2006 22:07:38
oli pirun hyvä keikka jyväskylässä! ja vielä eturivistä ja keskeltä pääs kahtoo :D
jeah
SURf
01.02.2006 22:32:55 (muokattu 01.02.2006 22:34:06)
Kommentoinpa nyt minäkin sitten. B2 eturivi, kaikki kuulu ja näky tosi hyvin!
Sikamaisen hieno setti, minä tykästin täysillä.
Suurin osa uusista biiseistä toimi jopa paremmin kuin levyllä. Muutama vanhakin...

Ai niin, kyllä se Morse on äijä! Ja katkeshan sillä kieli siinä yhdessä soolossa, hyvin veti soolon loppuun vaikka näytti sattuvan käteen aika pahasti...

Ei tuosta voi lempparia mennä sanomaan, yhtään huonoa ei ollut. Yllättävän paljon mokailivat, kaikki vuorotellen mutta mun mielestä se juttu on siinä että niitä ei hävetä vaan niistä tulee "oma ohjelmanumeronsa". Helvetti että papat tuntu nauttivan lavalla olosta ja soittamisesta.
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
Begemoth
02.02.2006 00:48:39
Ihmettelin vähä Morsen kehnoa taimia, varsinkin kompatessa. Näytti komppailevan laiskasti alas-ylös, vaikka ois voinut vetää kaikki tiukasti alas.
Don veti "Highway starin" soolon aika timantisti. Hauska oli fiba oman soolon lopussa, missä piti tulla hirvittävä räjähdys, mutta kaverilla oli väärä presetti ylä kiipparissa ja kuulu vai surkea kääkkä. Huulilta oli luettavissa lyhyt, mutta ytimekäs "F***". Nopea soundin vaihto ja uus yritys. Näytti mestari kuiteskin hymyilevän, eli itseironiassa löytyi.
Hyvä keikka tuo oli (JKL). Paras veto mielestäni "Living wreck".

Crazy World kärsi ala-arvoisesta saliäänestä. Sääli. Kotilainen oli väkevä ja Kämyllä yks soolo, jota ei tarvinnut hävetä edes mr.Morsen edessä. Päinvastoin. Toivottavasti Morse oli näkemässä/kuulemassa, että osataan sitä täälläkin yhtä-sekä toista...
Solisti oli aikas pihalla jokalailla. Tuli pikkasen myötähäpeän tuntemuksia.
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
Ossi
02.02.2006 01:36:49

Hyväntuulinen ilta Jäähallissa! Tulihan tuolla havaittua monenmoista, mutta koska olen kaukana rokkipoliisista, keskityn ja keskityin siihen mikä oli hyvää ja siitä ei ollut isommin puutetta.

Paikka lavan reunustalla mahdollisti oivat näkymät seurata mm. Paicen kevyttä ja tepastelevaa soittotyyliä. Nautin tosta erityisesti.

Jep, tykkäsin! Enemmän kuin Purplen siitä edellisestä Suomen keikasta, jolla oli vielä mukana Blackmore. Diggailen toki Blackmorea, oikeastaan aika laillakin mutta kokonaisuutena tämä kombinaatio, Morse mukaanlukien toimi mulle paremmin.
Säröpedaalit on syvältä.
Deg
02.02.2006 02:53:29

En ihan hirveästi ole Purplea aiemmin kuunnellut, mutta kyllähän äijien meno vakuutti. Gillanin verkkarit olivat rockinpaa kuin mikään aikaisemmin. Ja se kukkaisliivi. Uh. Loistavien biisien lomasta oli vielä mukava huomata kun järjestyksenvalvoja haki sen videokuvaavan pallipään sieltä kentältä sohimasta.
Sexual Chocolate, Baby!! IHKK #11
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)