Aihe: Qstockin jälkipuintia
1
emiko
20.07.2003 13:42:04
No niin, hengissä selvittiin tästäkin festarista, tosin vain lähestulkoon ;) Tämä olkoon tämmöinen jatkogallup tuolle kuka tulee- jutulle, eli: Qstockissa olleet, mitkä fiilikset tapahtumasta jäivät? Minkä bändin keikka oli ylitse muiden? Minkä onnistuitte missaamaan, kenen esitys oli huonompi kuin olisi voinut odottaa? Ja eikö se vesi ollutkin liian kallista??

Itselleni erittäin positiivinen yllätys oli Ruotomieli, jota olen turhaan vihannut jo jotain vuoden ilman oikeaa syytä (juontaa juurensa viime vuoden musavideofestareilta.. ). Loistavaa musaa, loistava keikka! Perjantain kohokohta oli kuitenkin ehdottomasti Tehosekoitin kaikkine hitteineen ja Voxin vahvistimineen. Ja Otolla on ihana peppu!!
Lauantaiaamuna mua vaivasi hirvittävä väsymys johtuen usean yön univeloista, mutta saatuani syödäkseni elämä helpottui ja väsymys unohtui. Velcran ryttyytyksen voimalla päästiinkin sitten kunnolla vauhtiin ja silloin itsekin riehuin eniten. Negativeakin jaksoi muiden teinien mukana vähän diggailla, mutta jotenkin koko esitys tuntui olevan pelkkää show'ta ilman varsinaista sisältöä. Onhan siinä söpöjä poikia soittamassa ;) Lab ja Thee Ultra Bimboos menivät siinä pomppiessa, hauskaa oli ja silleen. Lauantaina ei tullut käytyä lähelläkään sisälavaa, koska onnistuimme kavereiden kanssa saamaan niin hyvät paikat heti päälavan edestä ja niistä piti sitten pitää kiinni.
Ylipäätään Qstock oli todella positiivinen kokemus, kun ottaa huomioon, että se järjestettiin nyt ensimmäistä kertaa. Ainoa miinus tulee vain siitä sikakalliista vedestä: Euro/lasi, ja kun perjantaina ei vielä saanut viedä minkäänlaisia pulloja sisälle.. Mutta se oli vain pieni paha, oli erittäin hauskaa ja ensi vuonna uudestaan! Rock and roll forever baby!
EVT.
Prowleri
20.07.2003 14:12:52 (muokattu 20.07.2003 14:16:01)
Vahvisti kyllä entisestään tietoa siitä miten vetävä livebändi Sentenced oikein on.. Taisi olla koko kenttä ihan täynnä väkeä, itse seisoskelin jossain lähempänä kaljatelttaa ja sielläkin alkoi olla jo ahdasta.

Bongasiko kukaan muuten niitä "japanilaisfaneja joiden mielestä Sentencedin näkeminen kotikaupungissaan on kova juttu", joita järkkärit mainostivat jossain haastattelussa?

Ai juu, parhaimpiin akteihin listaisin tietty Absoluuttisen Nollapisteen jolla oli lähes jammailuilmaisua välillä, Alamaailman Vasarat jotka täyttivät kiitettävästi sisälavan - olisi tehnyt mieli
ottaa kuva jenkkiläisiä nettituttuja varten kun lavalla on selloa ja pasuunaa ja saksofonia ja villiintynyt porukka heiluu sormet pystyssä, että mitäs ihmettä tässä tapahtuu - ja tietty positiivinen ylläri oli myös Velcra, varsinkin ollakseen "poppiheviä" setti toimi ihan kiitettävästi teknisistä hankaluuksista huolimatta.

Festari itsessään toimi ihan kiitettävästi, ainoa vaan että alue oli hivenen ehkä ahdas ja lippujonoissa oli vähän sähläystä - nopeammin pääsi sisään ostamalla lipun paikanpäältä kuin ennakkolipulla :) Mutta '04 uusiksi, ehdottomasti!
Myytävänä: Warwick Thumb BO 5 -basso sekä Peavey TVX-410 (4ohm) -bassokaappi.
Paddle
20.07.2003 17:40:39
Pändeistä. Absoluuttinen Nollapiste oli yllättävän lasu. Jotenki se systeemi ei toiminu siellä, meininki oli huono. Ruotomieli oli ehdottomasti festareiden paras akti, siitä jäi aivan loistava fiilis. Se oli ainut keikka jonka ehdin jammata kokonaan. Eturivissä. Boomhauer oli myös loistava yllätys. Välispiikit vähän kyllä kusi ja muu yleisö ei ollut täysillä meiningissä mukana mutta keikka oli todella mieleenpainuvan loistava. Tehosekoittimen keikalta en hyviä paikkoja kerennyt saada kun Boonhauerin encore meni pitkäksi, mutta Tehixen keikasta myös hyvät mielikuvat.

Lauantaina en ehtinyt/halunnut seurata muita kuin Kuolleita Intiaaneja, joka oli myös loistava. Lavaesiintyminen ampui välillä liikaakiin yli mutta musiikki iski, soundit (varsinkin rumpusoundit) olivat loistavat. Negativen laulajaa olisin heittänyt hampurilaisella, mutten kerennyt. LABin, Alamaailman Vasarat ja Thee Ultra Bimboosin olisin ehdottomasti halunnut nähdä mutta enpäs kerennyt erään tyttären vuoksi. Mutta ei harmita, varmasti oli meillä hauskempaa.

Vettä olisi hyvinkin voinut jakaa ilmaiseksi, mutta toisaalta ei siellä juomastakaan ollut puute. Välillä ehkä paras meininki olikin sisäänkäynnin edessä olevassa puisto/metikkö/pusikko-alueella.

Vedin muuten toissapäivänä sitä jokivettä aika paljon, en suosittele=)

Mutta siis meininki oli loistava, järjestelyt toimivat ja lössiä tarpeeksi. Qstock tulee kaiken muun edelle kun ensi vuoden kesälomaa suunnitellaan.
aivokuolio
20.07.2003 18:13:30
hemmetin kiva viikonloppu, järjestelyistä ei ainakaan meikäläisellä ole mitään valittamista. tietysti överitason helteestä vois urputtaa, mutta sitä tuskin voi pistää järkkäreiden piikkiin.

parhaat keikat, selkeesti tehosekoitin & ruotomieli. varsinkin ruotomielen oli ilonkyynel lähellä kun näki että äijien työ alkaa kantaa hedelmää. helvetisti jengiä ja kaikki messissä, alrite!
räkäistä raivoa karusta pohjolasta: trio aivokuolio
manix
20.07.2003 18:50:44

Qstock oli kokonaisuuten mahtava kokemus. Yhdestä asiasta kuitenkin haluan sanoa, nimittäin Negativesta. Olin ottanut sellaisen varovaisen positiivisen asenteen heidän keikkaansa, eli tulin kuuntelemaan ilman mitään ennakkoluuloja. Silti pettymys oli melkoinen, tuntui ettei kukaan pojista osannut oikein soittaa omaa instrumenttiaan ja laulajan äänikin oli kummallista semi-rääkynää. Loppupuolella soitanto kyllä alkoikin pysyä jo paremmin kasassa, eli haparointi voidaan ainakin osittain laittaa kokemattomuuden piikkiin. Laulu ei vain valitettavasti parantunut missään vaiheessa.

Alamaailman Vasarat oli kyllä tosiaan jotain hyvin kummallista, mutta hyvin se toimi. Siitä musasta tulee jotenkin mielenvikainen olo :-)
"The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?" - Jonkun tyypin kommentti @ bash.org
p130
21.07.2003 08:34:25

Bongasiko kukaan muuten niitä "japanilaisfaneja joiden mielestä Sentencedin näkeminen kotikaupungissaan on kova juttu", joita järkkärit mainostivat jossain haastattelussa?

Samat kissat olivat muuten viime vuonna Tuskassakin, sinnekin ihan noin vaan asioikseen olivat lentäneet Japanista asti... Kunnioitettavaa faniutta.

No, Kukkohovi bassossa ja Jarva joikaamassa. Olivat varmasti tyytyväisiä näkemäänsä. Minä ainakin olin!
HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta.
drumm
21.07.2003 09:24:00
"poppiheviä"

"...Fuck rock and roll. Me soitetaan poppiheviä. Truu iivil..."
Paddle
21.07.2003 11:04:07
Vedin muuten toissapäivänä sitä jokivettä aika paljon, en suosittele=)

Tämä on muuten todellakin ihmeellistä miten Oulujoki voi pistää vatsan sekasin. Mä oon laihtunut nyt 6kg Qstokin aikana ja jälkeen, uloste ei ole kiinteää ja ruoka ei oikein maistu.

Vaikka sanotaankin, että Suomessa on puhtaimmat vedet, älkää hyvät ihmiset silti menkö juomaan kaupungin keskustan vesistöistä.
1960-1980
21.07.2003 22:23:05 (muokattu 21.07.2003 22:26:07)
Olin perjantaina. Radiopuhelimet vetäisi helvetin kovan keikan, muun ajan olinkin sitten enemmän tai vähemmän humalassa eikä keikoista jäänyt juuri mitään mieleen. Abso oli ihan ok, kai. Festarista en pahemmin pitänyt; pieni alue, hinta aivan liian korkea yms. Ihan kivaa oli silti.

ps. Oulu oli tosi symppis kaupunki.
pps. Propsit mukavista järkkäreistä reppunarikalla: "ei tässä saa juua menkää vetämään ne perseet tonne ulkopuolelle ja tulkaa sitten takas".
manix
22.07.2003 08:11:39

Tämä on muuten todellakin ihmeellistä miten Oulujoki voi pistää vatsan sekasin. Mä oon laihtunut nyt 6kg Qstokin aikana ja jälkeen, uloste ei ole kiinteää ja ruoka ei oikein maistu.

Vaikka sanotaankin, että Suomessa on puhtaimmat vedet, älkää hyvät ihmiset silti menkö juomaan kaupungin keskustan vesistöistä.

Tämä ei ole mitään v*ttuilua mutta kyllä pitäis terveen järjen sanoa että älä juo vettä joesta joka valuu suurehkon kaupungin keskustan läpi ;-)

Mut oikeesti, suosittelen reissua terveyskeskukseen.
"The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?" - Jonkun tyypin kommentti @ bash.org
Paddle
24.07.2003 10:24:07
Tämä ei ole mitään v*ttuilua mutta kyllä pitäis terveen järjen sanoa että älä juo vettä joesta joka valuu suurehkon kaupungin keskustan läpi ;-)

Mut oikeesti, suosittelen reissua terveyskeskukseen.

No niin mutta päissään. Tajuakko nää, päissään.
Ja tautikin on jo voitettu.
manix
25.07.2003 10:50:02 (muokattu 25.07.2003 10:50:52)

:DELETE:

Eiku hö, ei mitään.
battery
24.08.2003 02:36:34
Sentencedii lähin ainoastaa kattomaan täältä 300kilsan päästä ja se oli kyllä helwatun hyvä keikka... ja jos ens vuonna uudestaan :)
Shades of god
Frozenia
09.09.2003 20:13:41 (muokattu 11.09.2003 21:42:38)
Kyllä mä ainaki ne japanilaisfanit sieltä Sentencedin keikalta bongasin... Ihan eturivissähän nuo oli...
Kyllähän se Sentenced kovin oli... Vaikka en Jarvan vierailua lavalla huomannutkaan... Luin jälkeenpäin Infernosta Sentencedin keikan arvostelua ja katoin et ei jumalauta Jarva käyny vetämässä yhen biisin :D En ookaan Sentencediä kuunnellu vasta ku kaks vuotta... ;) Noops vois kai laittaa sen lievän humalatilan piikkiinki mut kuitenki...

Mutta näistä muista bändeistä... Kuolleet intiaanit toimi! Mahtava lavaesiíntyminen. Mut sitten Passionworks... Aneemista :) Ainoa biisi joka toimi oli se Muse-coveri. LAB veti ainaki minusta ihan hyvän keikan, mut voi johtua siitä et olin ihan eturivissä, joten näinki Anan, joka suurimman osan keikasta istu lavalla :S Negative ei todellakaan kuulu lempibändeihini, mutta kuitenki siellä mukana jammasin ;) Ei ollu pojilla ihan soitto tassussa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)