Laurila 14.10.2004 16:44:50 | |
---|
Siis Tapani Kansa aloittaa kaiketi ylihuomenna konserttikiertueen, jolla hän esittää Tapio Rautavaaran klassikoita. Onko joku aikeissa mennä? Itselleni liput taitavat olla hieman liian tyyriitä, vaikka muuten kiinnostaisi kovasti. Rautavaara levytti tukun mahtavia Helismaa-Kärki-biisejä, ja Kansa saattaisi olla oikea mies niitä uudelleen tulkitsemaan, hänen versioitaan en kyllä ole kuullut. Harkinnassa on vielä. |
Veikko 15.10.2004 14:11:33 | |
---|
Eikös se kiertue ollu vaarassa peruuntua vähäisen lippujen ennakkomyynnin perusteella? Mäki se on alamäkikin. |
Laurila 16.10.2004 10:27:39 | |
---|
Eikös se kiertue ollu vaarassa peruuntua vähäisen lippujen ennakkomyynnin perusteella? Ai... enpä ole kuullut mokomasta. Toivottavasti ei |
ronkeli 16.10.2004 15:27:36 (muokattu 16.10.2004 15:31:10) | |
---|
Eikös se kiertue ollu vaarassa peruuntua vähäisen lippujen ennakkomyynnin perusteella? Ei ole vaarassa peruuntua. En ole kuullut mitään juttuja sellaisesta. Olen menossa Kuuntelemaan Tapsan Rautavaara- tulkintoja Turun konsertttalolle 20.10. Voi kertoa sitten kertoa konsertista paremmin. Ilman muuta kannattaa kaikkien kiinnostuneiden mennä kuuntelemaan,kuin Tapsa laulaa Rautavaaraa. Ei ne liput nyt niin kalliita ole etteikö kannattaisi sijoittaa tuohon musiikkielämykseen. En usko ,että ainakaan tarvitsee katua. Ostin nimittäin T. Kansan uuden levyn ja oli kyllä todella komeaa kuultavaa. Uudet sovitukset ja Tapsa Kansan tulkinnat ovat suorastaan sykähdyttävän vaikuttaavaa . Mielestäni tämä on se T.Kansan tähänastisista levyistä paras. |
Justiina. 16.10.2004 16:16:53 (muokattu 16.10.2004 16:17:49) | |
---|
Minä olen aikeissa mennä huomenna (17.10) Raaheen tuohon T.Kansan konserttiin. Veikkaanpa sen konsertin olevan antoisa kokemus. |
Laurila 16.10.2004 18:55:51 | |
---|
Olin sittenkin liian (lue kahta pykälää tätä viestiä ylempänä oleva nimimerkki) maksaakseni 26 euron lipun täksi illaksi. Levyn saatan ostaa, mutta Tapsan näkeminen rajoittui Stockalla tapahtuneeseen törmäämiseen. Antoisia keikkoja kuitenkin niille jotka käyvät kuuntelemassa, laittakaahan raporttia sitten. Voin kuvitella, että Kansa vetää nyyhkymmät Rautavaarat (esim. Ontuva Eriksson) todella tyylikkäästi, mutta en tiedä, riittääkö hänessä rosoa kaikkiin kappaleisiin. |
Justiina. 20.10.2004 10:36:51 | |
---|
Tapsan konsertti Raahessa ( 17.10) oli loistava ! Ihan uskomattoman upeita sovituksia niistä Rautavaaran lauluista. Tapsa lauloi ne upeesti. Hänen äänensä ja tulkintataitonsa sopivat paremmin ,kuin hyvin noihin herkkiin ja tunnelmallisiin lauluihin. Säestävät muusikot olivat myös loistavia. Ihan ensimmäisen laulun aikana ( Lauluni aiheet ) Tapsa aloitti laulamaan, mutta lopetti heti kesken... toistamiseen sama juttu. Kitaristi alkoi soittamaan alkusäveltä ja Tapsa sanoi ,että : " Älä auta... Jos ei tämän ikäinen kaveri itse osaa, nii nsaa mennä kotiinsa häpeemään " Tapsa sanoi ,että hänen päähänsä tulee kokoajan " Reisssumies ja Kissa" laulun sävel. Minuutin verran mietti ja sitten alkoi laulamaan oikein. Tapsaa nauratti. Lyhyesti sanottuna todella antoisa ja upea musiikkielämys. Suosittelen ! |
Justiina. 20.10.2004 10:39:50 (muokattu 20.10.2004 10:41:08) | |
---|
Poistettu ( äskeinen kirjoitus tuli kahdesti ) |
Heavy Metal Machine 20.10.2004 15:08:45 | |
---|
On se varmaan kiva tehdä vähän extra-rahaa toisen biiseillä... "ask me, and i'll tell you
it's all a lie that's in my mind
the prairies, the valleys
this lonesome town we drive around,
for your love, for your love for your love...
" |
M.i.k.key 21.10.2004 00:14:58 | |
---|
On se varmaan kiva tehdä vähän extra-rahaa toisen biiseillä... No tämähän nyt oli taas tosi asiallinen kommentti! Eikö ole kuitenkin hienoa että tuollaista kansanperinnettä lämmitetään ja päivitetään nykypäivän versioiksi. Ihan niinkuin Vesku Loiri tekee Junnu Vainion biisejä niin eikös Tapsa saa vetää Tapsaa? My name is Baron, M.i.k.key Baron. |
Laurila 21.10.2004 15:22:19 | |
---|
No tämähän nyt oli taas tosi asiallinen kommentti! Eikö ole kuitenkin hienoa että tuollaista kansanperinnettä lämmitetään ja päivitetään nykypäivän versioiksi. Ihan niinkuin Vesku Loiri tekee Junnu Vainion biisejä niin eikös Tapsa saa vetää Tapsaa? Hyvin puhuttu. Mielestäni on vain hyvä, että klassikot saadaan elämään tällä tavalla. Lisäksi Kansa on yrittänyt sentään tuoda jotain uutta biiseihin (kuten Veskukin). Coverit kuten Mamban joululevy, jossa biisit olivat täysin persoonattomia rallatuksia, ovat joutavia, mutta tämänkaltaisia uudennoksia ainakin minä kuuntelen vain hyvällä |
ronkeli 23.10.2004 06:56:49 (muokattu 23.10.2004 06:59:08) | |
---|
Olin Tapani Kansan konsertissaTurussa(20.10) .Konsertti oli hieno elämys ! Tapsa lauloi ja tulkitsi erittäin upeasti ja tunteella Rautavaaran tutuksi tekemiä lauluja . Orkesteri oli myös todella loistava. Mielestäni tuosta konsertista välittyi sellainen soittamisen ja laulamisen ilo. ei ollut mitään ns. leipiintymistä havaittavissa kenenkään kohdalla. Hyvä fiilis tarttui myös kuulijoihin. "Rakovalkealla" ja " Juokse sinä humma"- laulussa oli mielettömän upeat sovitukset . mm " Tytön huivi" oli todella vaikuttava esitys. "Päivänsäteessä ja menninkäisessä" oli sellaista unenomaisuutta, kun Tapsa Kansa lähti laulun alkaessa lavalta pois, ja lauloi jostain, niin että miestä itseään ei näkynyt, mutta ääni kuului. Vähän ennen biisin loppua hän asteli takaisin lavalle. Se oli hieno ja omaperäinen idea. Sopi sen laulun tunnelmaan. Tapsa ja bändi taputettiin neljästi takaisin lavalle. Tapsa lauloi encorena " Souvaripojat" ( hieno ja rempseä laulu, ja tunnelma oli katossa, kun koko bändi lauloi yhdessä Tapsan kanssa sitä kertosäettä ) sekä "Auringonlapset " ( erittäin kaunis ja koskettava tulkinta ). Toiset kaksi kertaa tapsa kävi vaan kiittämässä ja kumartamassa ja ihan lopuksi sanoi, että : " Sitten joskus kun kohdataan taivaanportilla yhdessä Ontuvan Eriksonin ja Tapsa Rautavaaran kanssa, niin mä sanon , että Turussa on mukavaa porukkaa ". Konsertti oli kyllä todella hiottu ja antaumuksella tehty. Jos teillä on mahdollisuus johonkin tälläiseen Tapsan konserttiin mennä, niin takaan ,että ette tule pettymään. |
ronkeli 14.11.2004 23:18:59 | |
---|
|
timwee 16.11.2004 20:53:37 | |
---|
|