Aihe: Queen + Paul Rodgers Tukholmassa la 30.4.05
1 2
Tellervo
02.02.2005 13:01:28
Ketään menossa? Itseäni kiinnostaisi kovasti, lähinnä Paul Rodgersin takia. Tiedä sitten miten tuo yhdistelmä toimii..

Lippuja on näköjään vielä jäljellä. Ja se olisi vielä vappuaattokin. Argh..

http://www1.ticnet.se/PriceTable?eventId=GLO423GLB04304
Minimumo.
Brian May jr.
03.02.2005 14:01:00
Kiinnostaa ihan perkuleen kovasti, kaikkien noiden takia. Mutta kun....ärh. Vastahan mä olen 16-vuotias. Miten hitossa mä mukamas omia matkoja jonnekki tukholmaan saan järkättyä? Ja keneltä rahat? Ei taida tulla mitään. En mä varmaan nää omaa idoliani livenä.
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
kk80
03.02.2005 16:09:23
En mä varmaan nää omaa idoliani livenä.

Sama murhe täälläkin. "Hallitus" ei oikein lämmennyt ehdotukselleni "romanttisesta laivamatkasta & hotelliyöpymisestä ruotsiin". Korville meinasi tulla siinä vaiheessa kun ehdotin jo varatun Kreikan matkan (toukokuun viimeinen viikko)lykkäämistä johonkin vähemmän häiritsevään ajankohtaan... On se ihmeellistä että kun jotain tämmöistä spektaakkelia kerran 25 vuodessa ilmaantuu niin ne on aina päällekkäin joidenkin muiden juttujen kanssa. Skandinavian lisäkeikkojen (turhassa)toivossa eletään.
Tellervo
03.02.2005 16:15:50
Voi teitä onnettomia nysväkkeitä. Minä ehkä ostan huomenna liput.
Minimumo.
leka
03.02.2005 19:52:18
uskaltaisinko...
JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT!
Brian May jr.
04.02.2005 20:20:45
Noh, Tellu, saitko liput? Pääset kiduttaa meit oikeen olan takaa jos sait :P
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
Tellervo
07.02.2005 09:46:43
Pidän tässä vielä jännitystä yllä, kun on toistaiseksi noin paljon paikkoja jäljellä:

http://www.globearenas.se/browse.as … &spage=0&sid=1970&cat=4
Minimumo.
Roger
08.02.2005 03:19:24

Joopa joo

Tarkoitus olisi hankkia tiketit wapun keikalle. Pitäisi vain selvitellä majoituskuviot Stokiksen päässä.

Toivottavasti lippuja olisi vielä jäljellä ensi viikolla kun on tuo palkkapäivä...
Beelzebub has a devil put aside for me, for me, for me
Tellervo
10.02.2005 09:33:17 (muokattu 11.02.2005 12:34:29)
Jes, pari kaveria innostui, eli liput hankitaan kunhan päätetään mitkä paikat (eli permantoko vai katsomo). Matkustus- ja majoituskuvioiden pähkäily jääköön tuonnemmaksi.

Minä näen = kuulen Paul Rodgersin!!!

E: Nyt on liput! Ja vieläpä toivepaikalta, lavaa vastapäätä. Jesh!
Minimumo.
C
22.02.2005 11:25:56
E: Nyt on liput! Ja vieläpä toivepaikalta, lavaa vastapäätä. Jesh!

Pitääkö niitä muuten pyytää postittamaan liput erikseen Suomeen, siellä ticnetin webbipalvelussa asia jäi vähän epäselväksi?
"Heavy on kaunista ja melodista musiikkia." - General Njassa
Tellervo
22.02.2005 13:19:30
Pitääkö niitä muuten pyytää postittamaan liput erikseen Suomeen, siellä ticnetin webbipalvelussa asia jäi vähän epäselväksi?

Minä valitsin sellaisen vaihtoehdon että liput noudetaan Globenin lippukassalta. Kyllä se tuli siinä ihan selvästi, sieltä sai koodit ym noutoa varten. Siinä oli vaan kaksi vaihtoehtoa: joko noudetaan jostain Ticnetin lippupisteestä tai sitten Globenin kassalta.
Minimumo.
"Ja tosta himosta, kyä mä tiedän joo." - Vanttera
C
22.02.2005 14:54:15
Minä valitsin sellaisen vaihtoehdon että liput noudetaan Globenin lippukassalta. Kyllä se tuli siinä ihan selvästi, sieltä sai koodit ym noutoa varten. Siinä oli vaan kaksi vaihtoehtoa: joko noudetaan jostain Ticnetin lippupisteestä tai sitten Globenin kassalta.

Riittääkö se sitten, että noutaa liput Globenilta keikkapäivänä vai pitääkö hakea aiemmin? (Sori tyhmät kysymykset, en tsekannut ticnettiä sen tarkemmin.)
Tellervo
22.02.2005 17:41:01
Riittääkö se sitten, että noutaa liput Globenilta keikkapäivänä vai pitääkö hakea aiemmin? (Sori tyhmät kysymykset, en tsekannut ticnettiä sen tarkemmin.)

Joo, nuo tiedot tuli vasta siinä vaiheessa kun oli ostanut lipun (mikä tyhmää). Lippukassa on auki lauantaisin klo 15 asti ja lisäksi "tilaisuuksien yhteydessä". Ajattelin jossain vaiheessa soittaa ja kysästä että mihin mennessä ennen keikkaa voi hakea. Luulis nyt että se on silloin ennen konserttia auki.
Minimumo.
"Ja tosta himosta, kyä mä tiedän joo." - Vanttera
C
23.02.2005 13:08:11 (muokattu 02.03.2005 17:25:01)
Joo, nuo tiedot tuli vasta siinä vaiheessa kun oli ostanut lipun (mikä tyhmää). Lippukassa on auki lauantaisin klo 15 asti ja lisäksi "tilaisuuksien yhteydessä". Ajattelin jossain vaiheessa soittaa ja kysästä että mihin mennessä ennen keikkaa voi hakea. Luulis nyt että se on silloin ennen konserttia auki.

Jeps, kiitokset tiedoista. Nyt pitäis sitten hommata vielä ne liput...

PÄIVITYS: Ja kai se on sitten täälläkin todettava, että liput on hankittu. Jokseenkin hienoa.
Roger
12.03.2005 12:17:15

Sain varattua liput Queenin keikalle 8.7.2005 HYDE PARK:IIN!!!!!!!!!!
Beelzebub has a devil put aside for me, for me, for me
Tellervo
02.05.2005 12:23:26 (muokattu 03.05.2005 12:15:40)
No niin! En käy tekemään mitään syvempää analyysia, toteanpa vain että oli MAGNIFICENT!

Tällä hetkellä vielä niin tunnekuohuissa etten pysty sanomaan mitään järkevämpää.

Hiukan rauhoittuneena: tuossa nimettömäksi jäävän (ja kenties puolueellisen, mutta ihan rehelliseltä vaikuttavan) kirjoittajan arvio:

http://www.queenpluspaulrodgers.com/
Minimumo.
"Miksi kiroat kun voisit sanoa ihania asioita?" – jogo2000
Niknak
03.05.2005 14:18:23
No niin! En käy tekemään mitään syvempää analyysia, toteanpa vain että oli MAGNIFICENT!

Tällä hetkellä vielä niin tunnekuohuissa etten pysty sanomaan mitään järkevämpää.

Jep, oli muuten loistava keikka. Vaikka ei siellä mitään yllätyksiä päässyt settilistaan. Tulihan siellä myös Bad Companya ja Free:tä. Pääsin kavereiden kanssa hivuttautumaan ihan lavan eteen.

Paul oli kyllä hyvä laulaja(ennenkaikkea sopiva korvaaja), mutta ei luonnollisesti päässyt Mercuryn tasolle. Hauskasti soittelivat Bohemian Rhapsodyn
Freddien laulun kera(taustalla pyöri vanha keikkavideo).

Pari kaljanhuuruista huomiota. Mayn kitarointia ihmetellessäni huomasin, että usean kappaleen aikana kaveri välillä soitti soinnut tavallisesti plektralla, mutta pehmeämmät kohdat etusormella(sen ollessa suorana). Monet kappaleet saivat myös uuden käsittelyn Mayn käsissä, tuli semmoinen mukava jammailumeininki-fiilis. Eikä kaveri edes selviä virheitään yrittänyt peitellä vaan naureskeli ja pyöritteli päätään.

Ja myös yksi Mayn Vox:sta pamahti kesken keikan. Tosin se ei ollut mikitetty, eli olikohan vain lavamonitorina..
Saliääni oli loistava ja vaikka olin ensimmäistä kertaa Globenissa, tuntui että kaikki elementit olivat todella hienosti kohdallaan.
Brian May jr.
03.05.2005 15:57:54

Hiukan rauhoittuneena: tuossa nimettömäksi jäävän (ja kenties puolueellisen, mutta ihan rehelliseltä vaikuttavan) kirjoittajan arvio:

http://www.queenpluspaulrodgers.com/

Nyt saat kyllä luvan kertoa enemmänkin, kun yhtenä harvana m.nettiläisenä pääsit paikalle! Kerro kaikki! Tai laita nyt edes privaviestinä jos muita ei kiinnosta!
C
03.05.2005 16:17:49
Kyllä oli aivan mahtava fiilis Globenissa. Mulla on tietysti paljon nostalgiaa ja muuta henk.koht.asennetta bändiä kohtaan, en siis yritäkään olla kovin objektiivinen, mutta voin kyllä sanoa tuon olleen hienoin keikka mitä olen nähnyt ja kokenut.

Hienoa oli myös se, että keikan jälkeen Globenin viereisessä kuppilassa oli Queen-jatkobileet, jossa Britti-dj soitti koko loppuillan pelkkää Queeniä. Siellä tuli ruotsalaisten kanssa laulettua ja huudettua kuorossa. (Kalja oli kyllä sikamaisen kallista ja huonoa...;)

Voin kirjoitella vähän tarkemmin keikasta, mutta just nyt en ehdi. Nopeasti vain totean, että Brian Mayn kitarasaundin fantastisuuden tajuaa kunnolla vasta livenä.
HailAndKill
03.05.2005 17:20:37
Maanantaiaamuna tuli rantauduttua reissulta Turkuun ja vieläkin on sekava olo siitä, että tuli todistettua livenä Brian May ja Roger Taylor (ja tietysti koko muukin ryhmä heitä yhtään väheksymättä). Paikka lattialla oli loistava, sillä aitoihin oli matkaa muutama metri ja näkyvyys kerrassaan täydellinen.

Ennen keikkaa tekstasin kaverille, että ei haittaa vaikka kuinka pieleen menisi koko juttu...mikään ei voisi viedä pois sitä aivan pirun uskomatonta fiilistä eikä niin tapahtunutkaan. Biisit tuli kuunneltua läpi sellaisessa horroksessa ettei settilistasta muista kuin tietyt kohdat. Mayn soitosta kuuli virheitä, mutta se ei haitannut pätkän vertaa. Rodgers oikoi joitain kohtia ja tuli tehneeksi virheitä, mutta kokonaisuutena mies hoiti hommansa hienosti läpi. Kaikkein eniten ihannoin kaverilleni Taylorin suoritusta. Mies näytti välillä olevan todella heikossa hapessa, mutta rumpu- ja laulusuoritukset menivät todella hienosti läpi. Varsinkin rummut iskivät tietyissä kohdissa todella lujaa vasten kasvoja. Soittovirheistä huolimatta bändi iski kokonaisuutena todella kovaa ja yhteispeli osui loistavasti kohdalleen.

Tämäkin kirjoitus on melko ympäripyöreää jauhamista, mutta kuten alkuun kirjoitin niin fiilis on yhä niin mahtava ettei kovinkaan järkevää tekstiä saa aikaiseksi. Pikkupojasta alkanut fanittaminen tavoitti eräänlaisen välietapin (ainakin vielä kerran voisin miesten keikalle lähteä) lauantai-iltana ja siitä syystä johtuen minkä tahansa bändin todistaminen livenä ei päässe lähellekään tätä kokemusta. Loistavia keikkoja varmasti tulee vielä nähtyä, mutta liki parinkymmenen vuoden odotus Queen-äijien näkemiseksi on niin iso osa minua ettei muilla bändeillä tai artisteilla ole mahdollisuutta kasvattaa samankaltaista roolia minun musiikkielämässä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)