bigbadwolf 27.04.2006 11:49:06 | |
---|
Ostin tänä vuonna jo lipun tosi aikaisessa vaiheessa ja odottelin muutamaa kovaa nimeä. Totuus on se että aika paskalta näyttää tänä kesänä. Esim. Korn (provinssi) ja Mew (ruisrock) ois ollu tosi kovia ja vastasti Mew tanskassa ei olisi edes ollut mikään vaikea juttu hommata. Täytyy sanoa että line-up on melko surkea. No, enemmän viinaa sitten vaan. Mitäs mieltä muut? Itse odottelin ainakin: Muse, Keane, RHCP, FF (muutamien sivujen mukaan varmasti roskildessä), Radiohead, Snow Patrol, Live |
nikomati 27.04.2006 12:44:12 | |
---|
vitsi ku tännekin piti kovasti lähteä, mutta työt ja paska rahatilanne estävät reissun. :( no ehkä joskus sitten. hargaanen aijä tuntee arvon rakkauden |
parinc. 27.04.2006 13:47:57 | |
---|
no, mun mielestä line-up on tosi hyvä, muttei helvetin hyvä. Helvetin paljon sellasia "onpa kiva nähdä" -nimiä, mutta omia suursuosikkeja ei hirveämmin. Muutama vähintään keski-iso nimi tulee vielä varmasti, esim. viime vuoden lineup-julkaisun jälkeen, toukokuun puolella, listaan tupsahti vielä velvet revolvereita ja jimmy eat worldeja. ja ...trail of dead vasta kesäkuun puolella. Saa nähdä mitä sen Foon kanssa, toisaalta vähän häiritsee jos sama headliner-tason akti buukataan peräkkäisinä vuosina.. ei ole moista nähty ainakaan meikäläisen Roskildeissa, eli 90-luvun loppupuolelta lähtien (voin olla tietty väärässäkin). 34 nimeä tuli meikäläisen tsekattava -listalle, tuntuu joka vuosi olevan välillä 30-35... |
Toveri 27.04.2006 16:42:11 | |
---|
Hei, siellä on Roger Waters. Romantikkoitkijät #2
100€ hetero -kerho
matkalla on odotellaantavaraa saapvukasi saksa holanitoiosta. |
carlos 27.04.2006 21:18:04 | |
---|
Onhan tuolla jo nyt ihan sikamonta kovaa nimeä! Mutta tosiaan, kyllä viime vuonna oli paljon enemmän osumia listassani kuin nyt. Järvihirviö: Niinku jonne ALSd sanoo: "Se jota lyödään ni sattuU" tnoiun se peetti mulle **** It´s easier to give up than allways tried to go up. |
arancia 14.05.2006 21:35:13 | |
---|
Tänä vuonna lähden ensimmäistä kertaa Roskildeen, ja lippukin tuli maksettua pari päivää sitten. Odotan reissua sekä esiintyjien että kokemuksen takia. Tiedän liikaa ollakseni tietämätön mutta liian vähän tietääkseni tarpeeksi. |
Lähikauppias 16.05.2006 19:36:05 | |
---|
Ennenkin on pitänyt mennä, mutta reissu on aina jotenkin kariutunut. Tänä vuonna nyt siis ensimmäistä kertaa menossa, lippukin on jo ostettu. Mitään muita super-jes-jes-jee! -bändejä siellä ei taida olla kuin Death Cab For Cutie, mutta semmoisia "ihan kiva nähdä" -bändejä on aika paljon. |
Planetist 24.05.2006 22:33:49 (muokattu 24.05.2006 22:34:15) | |
---|
Lippuni omistan. Roger Waters ja kaikki. Myönnän että hieman pettymys tänä vuonna tuo line-up. Roses are red, violets are blue, I'll fuck you with a rake |
bigbadwolf 25.05.2006 12:17:12 | |
---|
Ketään teistä tulossa Elmulaisten kanssa? |
arancia 26.05.2006 02:46:51 | |
---|
Ketään teistä tulossa Elmulaisten kanssa? Tiistaina 27. päivä olen lähdössä Elmun matkassa. Tiedän liikaa ollakseni tietämätön mutta liian vähän tietääkseni tarpeeksi. |
bigbadwolf 02.06.2006 18:51:01 | |
---|
Tiistaina 27. päivä olen lähdössä Elmun matkassa. sama täällä |
nsamppa 07.06.2006 01:54:10 | |
---|
...päivät vähenee, ja polte kasvaa... |
arancia 19.06.2006 20:22:05 | |
---|
Hei, nyt tarttisin jonkun, jolla on kokemusta Roskildesta. Elikkä mietin, onko leirintäalue kaukana itse festarialueesta? Entä miten suihku/pesupaikat on hoidettu leirinnässä? Onko festareilla esim. leirintä ja kalja ynnä muut tarpeet yhtään samassa hintaluokassa, kuin Suomen festareilla? Ja miten on hoidettu tavaroiden säilytys? Entä löytyykö festarialueen lähistöltä ruokakauppaa? Kiitoksia kovasti, jos joku osaa vastailla. Tiedän liikaa ollakseni tietämätön mutta liian vähän tietääkseni tarpeeksi. |
jannesamuli 19.06.2006 21:39:47 | |
---|
Leirintäalue alkaa heti festivaalialueen aidalta, ja leiriytyminen kuuluu pääsylipun hintaan. Kylmät suihkut ilmaisia, lämpimästä vedestä pitää ainakin joissain paikoissa maksaa. Kalja on Tanskassa halpaa jopa festivaaleilla, leirinnän puolella voi ostaa Tuborgia tai Carlsbergiä koreissa. Lähimmät varsinaiset ruokakaupat ovat Roskilden keskustassa, festareilla on tosin kioskintapaisia siellä täällä. Tavaranarikat ilmaisia. Näin ainakin aiemmin, tarkista tämän vuoden tilanne täältä: http://www.roskilde-festival.dk/object.php?obj=3e5000c&code=1 |
Eskimo 20.06.2006 07:28:26 | |
---|
Bob Dylan, Parliament Funkadelic ja Roger Waters... Oon aivan älyttömän kateellinen kaikille, jotka pääsevät noita katsomaan. "You ever notice how people who believe in creationism look really unevolved?" |
zeplin song 20.06.2006 11:49:14 | |
---|
argh.. tänä vuonna on siellä bob dylan,arctic monkeys,franz ferdinand,the raconteurs.. :> kunpa pääsisikin lähtemään.. I want every fucking girl
in the world to pick up
a guitar and start screaming. |
arancia 27.06.2006 11:12:30 | |
---|
Ei enää montaa tuntia lähtöön, alkaa jo vähän jännittämään, ja sitäkin enemmän odotuttamaan. Tiedän liikaa ollakseni tietämätön mutta liian vähän tietääkseni tarpeeksi. |
parinc. 04.07.2006 11:44:53 | |
---|
oli siinä taas uskomatonta höykytystä kerrakseen. jos joltain löytyy bändikuvia niin tsekkaisin mielelläni, pikaviestiä kiitos! |
Lähikauppias 04.07.2006 13:47:50 (muokattu 04.07.2006 13:48:57) | |
---|
Pahoittelen skandinaavien puuttumista, Hollannissa ei sellaisia ole. Huh huh. Ensin viisi paivaa kannissa ja sen jalkeen pahin krapula ikina. Ja polya ja telttahometta tuli hengitettya niin paljon, etta kurkku ja nena huutavat edelleenkin armoa. Silti, aivan mahtava reissu. Mnettilaisiakin tuli nahtya, Crimson King asui naapuriteltassa. Kohokohdat, ei jarjestyksessa: Death Cab For Cutie, Tool, Deftones, Morrissey, Rufus Wainwright. Kaikkein suurimmat kicksit sain kuitenkin Roger Watersista. En ole koskaan juuri kuunnellut Pink Floydia, joten en juuri odottanut mitaan. Viimeisena paivana oli niin vasy etta alun perin Watersia piti katsoa vain pari biisia. Sen sijaan seisottiin koko noin kaksi ja puoli tuntia. Surround-aaniefektitkin kuulosti melko hienolta. Ai niin, ja yksi kohokohta oli myos Kiss Kiss Bang Bang Roskilde Cinemassa. Hieno leffa. |
arancia 04.07.2006 20:32:24 (muokattu 04.07.2006 23:52:36) | |
---|
Oli mieletön reissu. Viikko sitten tiistaina lähdin Elmun matkassa, ja laivamatka kohti tukholmaa meni laivan yökerhossa. Parin tunnin yöunien jälkeen alkoi pitkä bussimatka Roskildeen. Bussissa oli alusta alkaen hyvä meininki, ja ihmiset olivat erittäin mukavia. Noin 30 kilometriä ennen Roskildea bussista loppui bensa, ja matka jatkui vasta reilun tunnin kuluttua, kun seuraava Elmun bussi toi mukanaan bensaa. Perillä selvisi, ettei Elmulla tänä vuonna ole omaa leiriä, mutta lopulta löysin leirin, jossa oli melko paljon suomalaisia. Torstaina näin Editorsin, vähän Guns n' rosesia ja Sigur Rosin kokonaan. Sigurin keikka oli upea ja jotakin mielettömän kaunista, ehdottomasti yksi festareiden parhaista keikoista. Perjantaiaamuna kävin katsomassa Disco Ensemblen. Keikka oli hyvä, muttei paras näkemäni DE:n keikka. Gogol Bordellon eksyin katsomaan muiden ihmisten suosituksesta, ja keikka olikin varsin viihdyttävä. Matisyahun keikka vei kirjaimellisesti jalat alta, ja keikan jälkeen jalat olivat tanssimisesta puhki. Opethia ja Jr Ewingiä katsoin molempia jotakuinkin puolet keikasta. Bob Dylanin katsoin kokonaisuudessaan melko edestä kohtuu hyvältä paikalta. Tarkoitus oli mennä katsomaan vielä Death cab for cutie ja Kashmir, mutta väsymys vei voiton, ja Dylan jäi illan viimeiseksi näkemäkseni bändiksi. Lauantai jäi bändien osalta hiljaiseksi, enkä nähnyt kuin muutaman keikan. Tool löi nyrkillä vasten kasvoja, keikka oli jotakin, mitä en ole koskaan ennen nähnyt. Pitkä odotus palkittiin, ja Toolin keikan jälkeen minulla oli tunne, että festarilippuni on maksettu takaisin. Kanye Westin keikan kuuntelin kokonaisuudessaan vähän kauempaa, ja Himiä katsoin muutaman biisin verran. Sunnuntaina edessä oli keikkoja, joita olin odottanut pitkän aikaa. The Strokesia ja Franz Ferdinandia näin vain hetken, mutta etenkin Franz Ferdinand oli varsin vakuuttava. Mennessäni katsomaan Placebon keikkaa minulla oli kummallinen tunne. Kolme vuotta sitten olisin tärissyt innostuksesta ja huutanut onnesta, mutta viimeisen vuoden aikana en ole bändiä kuunnellut kovinkaan paljoa, joten keikan alku ei tuntunut kovinkaan kummoiselta. Toisen biisin aikana minut valtasi kummallinen tunnekuohu, jonka seurauksena itkin puolet keikasta. Tämäkin keikka oli yksi festarin parhaista. Roger Waters oli hienointa, mitä olen koskaan nähnyt. Sitä tunnetta, mikä keikkaa katsellessa valtasi minut, en osaa kuvailla. Hienompaa lopetusta festareille en olisi voinut toivoa. Sunnuntain ja maanantain välisenä yönä en mennyt lainkaan nukkumaan, sillä lähtö oli maanantai aamuna klo 7.15. Monen yön univelat alkoivat painaa päälle, ja bussissa nukuin putkeen lähes kuusi tuntia. Laivamatka meni osaltani valvomiseksi ja kaljan juomiseksi, ja viime yön unet jäivät taas tuntiin. Helsinkiin palatessa olo oli mielettömän tyhjä, enkä vieläkään tiedä, miltä tuntuu tai pitäisi tuntua. Kulunut viikko on ollut yksi elämäni parhaista, ja sen tiedän, etten mistään hinnasta jätä Roskildea väliin ensi vuonna. Ihmiset, keikat ja tunnelma olivat mahtavia, ruoka oli hyvää ja mulla on nyt jo ikävä takaisin. Neitsytmatkaa Roskildeen en unohda koskaan. Tiedän liikaa ollakseni tietämätön mutta liian vähän tietääkseni tarpeeksi. |