Botswana 08.04.2006 04:37:04 | |
---|
Tilasin itselleni liput kyseiseen hevifestariin ja kyselenkin teiltä siellä olleilta hyviä vinkkejä liittyen koko festivaaliin. Vinkit saavat liittyä ihan kaikkeen, matkoihin, alkoholipolitiikkaan (saako alueelle viedä omia jne.), leirielämään ja hyviksi havaittuihin kikkoihin. Kuuntelen mielelläni mahdollisimman paljon erilaisia versioita, jotta saan oikeanlaisen käsityksen kuinka hommaat saa siellä vedettyä niin sanotusti ykkösellä nauhalle. Kiitoksia jo etukäteen. |
Deeku 08.04.2006 12:22:13 | |
---|
Leppoisa festari tuo oli. Omia juomia ei saa viedä sisälle, mutta alueella saa ostaa viinaksia suht´ edullisesti ja niiden kanssa saa remuta alueella, joten ei Suomesta tuttuja kalja - alueita. Alue on helppokulkuinen ja lavoista ei voi erehtyä. Varmuudeksi kannattaa ottaa hyvät ja paksut kengät mukaan, sillä esim. viime vuonna sateiden sattuessa maa oli helvetinmoista mutavelliä. Toisaalta auringon taas paahtaessa tilanne on luonnollisesti päinvastainen. Leirinnästä en osaa sanoa kuin että telttoja perkules riitti. Rahaa kannattaa myös varata, sillä kojuja löytyy tarjouksineen niin, että häijyä tekee. Mukavan leppoisa festari. Bartender, more beer! Make it fast or I´m outta here! |
Botswana 08.04.2006 19:13:58 | |
---|
kiitoksia, tämä oli oleellinen tieto tää alkoholimeininki, koska se varmaa isoin rahareikä on meikäläisellä. |
Bassovadelma 02.05.2006 17:35:29 | |
---|
Minäkin otan vielä osaa tähän keskustelemiseen kysymyksien merkeissä. Mitenhän ruokailupolitiikka kannattaa hoitaa, jos on leirintäalueelle menossa? Muutkin telttailuvinkit otetaan ilolla vastaan. Ja toinen juttu. Kannattaako kantaa seteleitä taskussa vai onko alueella/läheisyydessä pankkiautomaattia tai voiko alueella maksaa electronilla? Ja jos minulle tulee oikein nälkä, minä grillaan pulun! |
sunless 03.05.2006 14:44:21 | |
---|
käväsin tuolla viime kesänä...olin vain päivän ja yön olin hotellissa joten leirinnöistä en tiedä...itse löysin tasan kaks automaattia joihin oli helvetinmoinen jono. omaisuus taskuun! "Tää on mun olut"
"Munkin."
"Missä on munkki?" |
LNA 03.05.2006 23:24:46 | |
---|
Jokunen vuosi sitten oltiin parin kaverin kanssa ja hellettä piisasi. Leirintäpellon reunaman varjoisista kohdista TAPELTIIN makuualusien kanssa eikä festarialueella kestänyt olla kerralla paria tuntia pidempään.. Juomavesi kiehui jne, oma kalia/sidukka ei maistunut miltään kun olivat suorastaan kuumia vaikka oltiin teltan alla (ainoassa varjossa) maahan haudattuina ne säilytetty. Eli jos olisi tajuttu niin pieni investointi muutamaan kylmälaukkuun sekä kylmäkalleihin olisi auttanut jo pitkälle. Vähän matkaa "isoa tietä" "takaisinpäin" (=mistä bussi tuli) löytyy kauppoja ruoka- & juomaostoksia varten sekä vähän pidemmältä helteellä ihanan virkistävä maauimala (jossa voi tarkkailla saksalaisnaisten kainalokarvapolitiikkaa = niitä ei ajella). Tosin jos laukussa on tilaa, juomat kannattaa ostaa (halvemmalla) jo sieltä pikkukaupungista mistä bussi lähtee, muistaakseni I:llä alkava minicity. |
Lappis 04.05.2006 12:33:34 (muokattu 04.05.2006 12:35:18) | |
---|
Ruokaahan tuolla saa joka kojusta. Parhaimmat safkat sain kyllä leirintäalueen kojuista: Kunnon voileipiä, missä oli välissä vitusti lihaa ja kaikkea muuta maukasta. Itse festarialueelta ei kyllä kannata ostaa mitään. Kalliit hinnat niin juomilla kuin ruuillakin. -04 olin siis Wackenissa ja se helle teki kyllä tehtävänsä. Ensimmäinen ja viimeinen reissu kyseisille festareille. Ei ole suomalaisen hipiää luoto pilvettömään yli 30 asteen helteeseen. Varjoa ei siis löydy mistään. Itse hain sitä muutamaan otteeseen joko auton alta tai menemällä pahimman helteen ajaksi suihkuun. Siellä sitä istuin sitten kaksi tuntia. Niin kauan ku aurinko oli ylhäällä, tuli juotua vain vettä/vissyä. Vedestä sen verran, että se on tuolla Saksanmaalla ihan saatanan pahaa. Vastaa suunnilleen suomalaista merivettä. Sen takia tuli siirryttyä vissyyn, joka oli sitten jopa normaalin makuista. Veden takia heitin yhdet laatat. Järkyttävää skeidaa. Ja tuo meidän vesi oli siis kaupasta ostettua vettä. Vesipisteiden vettä en vaivautunut edes testaamaan. Auringon laskiessa ( siinä viiden korvilla ) pääsi sitten vasta dokaamaan. Lämpötila laski aika reilusti heti auringon laskiessa joten Suomipoikakin pääsi juomaan. Suomalainen vesi ja suomalainen ilmasto Wackeniin, sitten voin lähteä uudestaan. Tosin onhan meillä Nummircok, joten sinne sitten jälleen kerran mennään.:D Myös saksalaisten huumori on sitä tasoa, että ei kiinnosta. Karaokelavalla kuultiin jotain ihme Hammound-viritelmiä klassikoista tyyliin Raining Blood Etc. Saksalaiset tanssivat pöydillä selvästikkin innoissaan. Meidän jengi paineli suunnattomassa vitutuksessa leirintäalueelle välittömästi. Että se siitä Edit: Frendillä oli mukana ihan kunnon kylmälaukut tuolla. Ei apua. Vinkki: Älä osta itsellesi yhtään olutta/siideriä/whatever. Kylmänä ne eivät pysy vaikka mitä tekisit. Tiukka viina, tai siitä tehdyt paukut, ovat ainoa juoma, mikä menee potkimatta alas jopa lämpimänäkin. Ja viinaa tuolla saa kaupoista ympäri yön. Jägermeister ja cola todettiin myös hyväksi yhdistelmäksi. |
Bassovadelma 04.05.2006 21:45:14 | |
---|
Hienoa! Paliion kiitosta näistä, auttoivat hahmottamaan taas paremmin tulevaa reissua. Jännää ja siistiä. Ja jos minulle tulee oikein nälkä, minä grillaan pulun! |
Väinämöinen 14.05.2006 15:07:42 | |
---|
Kiitokset tästä minunkin puolestani, nythän näyttää vahvasti siltä, että tuonne on tänä vuonna meneminen. Ammattipurjehtija ottaa tyynen rauhallisesti. |
Bassovadelma 25.06.2006 21:15:07 | |
---|
Kuulkaa. Vielä yksi kysymys tuli mieleen liittyen aiheeseen, kun en päivääkään ilman asian ajattelua vietä. Voisitteko kertoa jotain suuntaa-antavaa rahasummaa mikä Wackenissa itsellänne on mennyt? Siis ihan sellaista, mikä on mennyt ruokaan, juomaan jne. Tietenkin paikanpäältä löytyy kaikkea ostettavaa, mitä ei lähtiessä ota huomioon, joten varaan rahaa luonnollisesti enemmänkin, mutta ihan perussumma. Kun ei ole itse tämänkaltaisella reissulla ollut, ei osaa yhtään arvioida missä rahasummissa liikutaan jo ihan perusjuttujen takaamiseksi. Kiitos. Ja jos minulle tulee oikein nälkä, minä grillaan pulun! |
Mikko/DE 27.06.2006 10:40:06 | |
---|
offtopic Vedestä sen verran, että se on tuolla Saksanmaalla ihan saatanan pahaa. Vastaa suunnilleen suomalaista merivettä. Hehheh, olet kyllä ihan oikeassa, ja mm. Evian on sitä ihan samaa paskaa, saksalainen kraanavesi on ihan ookoo, paitsi berliinissä. Volvic on yksi harvoja pullovesiä mikä menee alas. |
Bassovadelma 27.07.2006 19:24:44 | |
---|
Tämäkin löytyi. Nyt seurataan säätiedotuksia jo sydän verellä. Enää seitsemän päivää! m/ Minä omistan punaisen kirjoituspöydän. |