Aihe: Meänfestivaalit Juhannuksena Ruotsin Pajalassa
1
Iso-Jaakko
25.06.2007 17:39:50

Olitteko kukaan? Meidän Orkestar oli tuolla keikalla, oli kyllä hyvä meno. Suomessa ei moni taida edes tietää että 150 km päässä Rovaniemeltä on tällaiset pippalot.

Perjantaina soitti Remu & The Hurriganes. Remun merkitystä suomalaiselle rokille ei käy kiistäminen, mutta ainakin omaan makuuni oli musiikki aika yksitoikkoista. Tämä ei näyttänyt kuitenkaan juhlakansaa haittaavan, vaan bändi sai hyvin innostuneen vastaanoton. Väkeä oli ollut paikalla yli tuhat ihmistä. Joskin omaan makuuni oli tunnelmakin vähän niin ja näin, paljon aggressiivisen oloista ja humalaista rokkari/amerikanauto-jengiä.

Lauantaina oli jo leppoisampi tunnelma. Bändit olivat vähemmän, ainakin minulle suomalaiselle, tunnettuja mutta monipuolisempia. Oli suomalaisen tangon, ja amerikkalaisen folkin sävyjä yhdistelevä loistava Surunmaa, nyrjähtänyttä musiikkia soittanut Dan Viktor, jota myös Ruotsin Tuomari Nurmioksi epäiltiin, nykyjoikua Sofia Jannokin malliin ja nuorison suosikki Laakso. Sekä tietenkin Rovaniemen Orkestar Business Class! Lauantaina väkeä oli vähemmän mutta monipuolisemmin ja leppoisemman iloisella asenteella.

Meininki oli kansainvälistä, paikalla oli niin suomalaisia, meänkielisiä, norjalaisia, ruotsalaisia kuin saamelaisiakin.

Meidän artistien olot oli järjestetty esimerkillisesti, hotellin aamupala oli ensiluokkainen ja monipuolinen, samoin tarjoilu itse festivaalialueella. Ainoa harmillinen puoli oli hotellimajoituksen n. 9 km etäisyys itse juhla-alueesta. Aamulla seitsemän aikaan, jatkojen ja juhlien jälkeen, ei kyytiä enää luonnollisestikaan ollut mahdollista löytää, joten jouduin kävelemään matkan. Tässä meni toista tuntia ja matkalla porotkin meinasivat käydä kimppuuni, onneksi matkailuauto sattui paikalle oikeaan aikaan ja ajoi minun ja uhkaajieni väliin. Mahtoi olla kummallinen näky kun mies valkoisessa puvussa juoksee poroja karkuun klo 7 aikaan aamulla.

Menen varmasti ensikin vuonna! Artistina tai yksityishenkilönä!

http://www.meanfestivaali.com/
Ronskisti ranttaliks vaan!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)