Turder 18.09.2007 13:46:02 | |
---|
Konsertti perjantaina 25.04.2008 Hartwall Areenalla, Helsingissä Ovet klo 18.30, esiintyminen noin klo 20.00. Ei lämmittelijää. Mark Knopfler, yksi menestyneimmistä brittimuusikoista kautta aikojen, lähtee uuden soololevynsä Kill To Get Crimson myötä kiertueelle, joka tuo hänet Suomeen huhtikuussa. Miehen levyjä on myyty yli 120 miljoonaa kappaletta, jos mukaan luetaan Dire Straits -albumit ja elokuvamusiikki. Konserttiliput tulevat myyntiin Lippupalvelussa maanantaina 24. syyskuuta klo 9.00 Kitaristi/laulaja Mark Knopfler suunnistaa syyskuun 19. päivä julkaistavalla viidennellä soololevyllään akustissävytteiseen singer-songwriter- tunnelmointiin ja tuttuun taidokkaaseen sähköiseen Knopfler-kitarointiin. Mukana kuullaan myös haitaria, viulua ja huiluja. Uusi levy on intiimi ja erittäin taidokas kokonaisuus, jolta tullaan varmasti kuulemaan useita tunnelmapaloja myös Helsingissä. Viimeksi Mark Knopfler konsertoi Suomessa Shangri-La levyn kunniaksi toukokuussa 2005. Sitä aikaisemmin tämä rakastettu kitarasankari on nähty Suomessa vuonna 2001 ja Dire Straitsin riveissä vuosina 1985 ja 1992. lähde: http://www.welldone.fi/news.asp?id=1590 Hieno juttu! Itse missasin huonon muistin takia viime keikan ja piina päättyy sitten ensi keväällä. Pakko nähdä. Toivottavasti ohjelmassa on materiaalia myös uudelta Kill to Get Grimson -levyltä, kuten uutisessa todetaan, ja voihan ne Dire Straits helmetkin vetää vaikka alkulämpimiksi. :) |
Rudolf 18.09.2007 18:57:23 | |
---|
Kyllä tuonne lähdetään, mies kun kuuluu ehdottomiin kitaristi- ja säveltäjäsuosikkeihini. Toivon vain, että kuultaisiin biisejä tasaisesti koko uralta, siis myös Dire Straits -ajoilta. Miten ukko on ennen keikoilla toiminut? Kertokaa, te onnelliset kyseisen herran livenä nähneet. Music is like candy - You have to throw out all the rappers! |
Mikke-poika 18.09.2007 20:50:14 | |
---|
Kyllä tuonne lähdetään, mies kun kuuluu ehdottomiin kitaristi- ja säveltäjäsuosikkeihini. Toivon vain, että kuultaisiin biisejä tasaisesti koko uralta, siis myös Dire Straits -ajoilta. Miten ukko on ennen keikoilla toiminut? Kertokaa, te onnelliset kyseisen herran livenä nähneet. Olin katsomassa v.2001, ja erinomainen keikka! Aloitti setin muistaakseni "Calling Elvis" -biisilla, ja kolmantena taisi tulla "Walk of life". Kaikki ne Diren parhaimmat biisit tuli, ja kyllahan jengi ne odottaa kuulevansa. |
Tuomase 18.09.2007 21:04:59 | |
---|
Dire Straits -biiseistä on livenä kuultu lähes jokaisella soolokiertueella Sultans of Swing, Money for Nothing, Brothers in Arms, Walk of Life, So Far Away, Telegraph Road, Romeo & Juliet ja Calling Elvis. Calling Elvis oli tipahtanut vuoden 2005 kiertueella pois tosin. Poikkeuksen tekee lähinnä vain viimekertainen kiertue Emmylou Harrisin kanssa, jolloin soitettiin pelkästään So Far Away ja Romeo & Juliet vanhoista DS-hiteistä. 2005 vuoden kiertueella Euroopassa esitettiin myös Wild theme, joka taas jenkkikeikoilla oli pudotettu pois. Yleisesti Mark on kuitenkin soittanut noin puolet ja puolet (edelleen poislukien viimeinen kiertue Harrisin kanssa). Mark on soittanut yhden uuden levyn promokeikan Saksassa. Kymmenen biisiä aika sekalaisesti, yksi DS-biisi (Brothers in Arms). |
Rapido 19.09.2007 00:19:02 | |
---|
Tosifaneille huomautettakoon, että jos visa vinkuu ni www.markknopfler.com ista on lippuja jo ostettavissa :) tuolta store ja tickets Nothing beats Yngwie 1983-1986 |
atimoc 19.09.2007 00:55:57 | |
---|
Kyllä tuonne lähdetään, mies kun kuuluu ehdottomiin kitaristi- ja säveltäjäsuosikkeihini. Toivon vain, että kuultaisiin biisejä tasaisesti koko uralta, siis myös Dire Straits -ajoilta. Miten ukko on ennen keikoilla toiminut? Kertokaa, te onnelliset kyseisen herran livenä nähneet. Tuolla on kirjoittamaani juttua 2005 visiitistä, jos kiinnostaa lukea. http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=475 Oli kyllä hieno keikka kaikin puolin, mutta tuskin saan itse aikaiseksi lähdettyä nyt uudelleen. Liput ovat varmaan taas sen about 60e. "These songs are long and there are fast parts, so that automatically means that they're good" -Matt Smith |
Turder 19.09.2007 12:35:17 | |
---|
Liput ovat varmaan taas sen about 60e. Taisi olla 51€ ja 55€, eli aika normaalit areenahinnat. |
PekkaM 19.09.2007 14:37:04 (muokattu 19.09.2007 14:37:32) | |
---|
Tosifaneille huomautettakoon, että jos visa vinkuu ni www.markknopfler.com ista on lippuja jo ostettavissa :) tuolta store ja tickets Itse tilasin tuolta kenttäpaikat minulle ja vaimolle. Sijainti vaan oli ympäripyöreä (alue A/B/C - rivit 1-10). Toivottavasti "visaa vinguttaville tosifaneille" tarjotaan niitä etureunan paikkoja... Niin ja vielä siksikin, että viitisen euroa per lippu tuli ekstraa hintaan tuolta. |
Silvertown 19.09.2007 16:19:40 | |
---|
Itse tilasin tuolta kenttäpaikat minulle ja vaimolle. Sijainti vaan oli ympäripyöreä (alue A/B/C - rivit 1-10). Toivottavasti "visaa vinguttaville tosifaneille" tarjotaan niitä etureunan paikkoja... Niin ja vielä siksikin, että viitisen euroa per lippu tuli ekstraa hintaan tuolta. Minun mielestä jo nuo rivit 1-10 ovat niin eturiviä, että kelpasivat ehdottomasti. Voittajat eivät luovuta, luovuttajat eivät voita. |
PekkaM 20.09.2007 08:42:20 | |
---|
Minun mielestä jo nuo rivit 1-10 ovat niin eturiviä, että kelpasivat ehdottomasti. Näin on. Mutta kun aluekin on määritetty A/B/C, niin eikös se tarkoita sitä, että se voi olla vaikka sieltä kolmannelta kentän lohkolta? Siis muistelisin, että kenttäkatsomo on jaettu kolmeen "blokkiin". |
Pedroz 20.09.2007 09:01:48 (muokattu 20.09.2007 09:02:19) | |
---|
Näin on. Mutta kun aluekin on määritetty A/B/C, niin eikös se tarkoita sitä, että se voi olla vaikka sieltä kolmannelta kentän lohkolta? Siis muistelisin, että kenttäkatsomo on jaettu kolmeen "blokkiin". Minun käsitykseni mukaan A, B ja C ovat vierekkäin etummaisina, eli etäisyys lavasta on sama, kulma vaan vaihtelee. Rushin keikalle kenttä on jaettu muistaakseni noin yhdeksään blokkiin. Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
PekkaM 20.09.2007 15:43:46 | |
---|
Minun käsitykseni mukaan A, B ja C ovat vierekkäin etummaisina, eli etäisyys lavasta on sama, kulma vaan vaihtelee. Rushin keikalle kenttä on jaettu muistaakseni noin yhdeksään blokkiin. Niinpä taitaakin olla. Noh, kuulostaa paremmalle ;) |
Quark 20.09.2007 15:53:18 | |
---|
Kyllä tuonne lähdetään, mies kun kuuluu ehdottomiin kitaristi- ja säveltäjäsuosikkeihini. Toivon vain, että kuultaisiin biisejä tasaisesti koko uralta, siis myös Dire Straits -ajoilta. Miten ukko on ennen keikoilla toiminut? Kertokaa, te onnelliset kyseisen herran livenä nähneet. Kivastihan se Mark on Dire-biisejäkin soitellut. Täältä: http://www.local-hero.org/php/ontour2/voirtournees.php löytyy viime vuosien kiertueiden settilistat, jos haluaa tarkemmin tutustua. "Vasta blues-diggailu ja bluesin soittaminen teki minusta kitaristin." -Jani The Rock |
Bald Anus 23.09.2007 21:30:19 (muokattu 23.09.2007 21:31:31) | |
---|
Paljonkohan nuo liput maksaa ja kuinkahan äkkiä ne menee... Pitäisi rahat repiä, sss... EDIT: Ai, tuollahan se hinta näkyi netissä... Paskalla on tekijänsä
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1 |
Silvertown 23.09.2007 21:35:05 | |
---|
Paljonkohan nuo liput maksaa ja kuinkahan äkkiä ne menee... Pitäisi rahat repiä, sss... EDIT: Ai, tuollahan se hinta näkyi netissä... Permanto myydään loppuun varmaan aika nopeaan, mutta hyvällä tuurilla keikalle saattaa saada vielä oveltakin lippuja. Uutta levyä ei mielestäni ole mainostettu yhtään, eikä keikkaakaan toistaiseksi. Voittajat eivät luovuta, luovuttajat eivät voita. |
makoskela 24.09.2007 11:28:53 | |
---|
Permannolla ollaan, eturivissä ja keskellä. =) Hallowed by My name |
anzabar 24.09.2007 11:34:24 | |
---|
Permannolla ollaan, eturivissä ja keskellä. =) Lippupalvelustako sait liput? |
makoskela 24.09.2007 11:59:42 | |
---|
Lippupalvelustako sait liput? Sieltäpä hyvinkin. Olin liikenteessä (netissä) 9.00. Hallowed by My name |
Quark 24.09.2007 13:52:12 | |
---|
Katsomo 119 rivi 4, eli ihan mukavasti lähellä lavaa. Itse asiassa lähempänä mitä olin viimeks :) "Vasta blues-diggailu ja bluesin soittaminen teki minusta kitaristin." -Jani The Rock |
Kabanossi 24.09.2007 14:01:17 | |
---|
Sieltäpä hyvinkin. Olin liikenteessä (netissä) 9.00. Samaan aikaan olin itsekin ja E permantoon sain kaksi lippua. Olin Urpolla. Urpolla oli kisastudio. |