Joulukuussa ehdottomasti Teatrialle. Kyllä tämä legenda on nähtävä livenä. Ja mukana myös Freeman. We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
Joutuu kyllä lipun hommaamaan. "No se tota lähti tollane idea että, toi meidän basisti sai idean että hei hei, hei Mandy viittiskö taas lähtee hei- heittää uus levy, ni sit, sit saatiin semmonen idea että vau,
vittu tehdään levy sitten." |
Olihan se kyllä hieno keikka kaikinpuolin! Setin avausosuus koostui enemmän tai vähemmän covereista. Mutta upeita versioita ne sitten olivatkin! Varsinkin Sounds Of Silence ja Strawberry Fields Forever kulkivat todella komeasti. Jälkimmäisen intro oli kuin suoraan Beatlesin alkuperäisestä. Myös suomenkielisenä versiona vedetty MacArthur Park oli kyllä hienoa kuultavaa. Ensimmäisen setin puolivaiheilla Freeman asteli lavalle vetämään kolme biisiä. Ajetaan Tandemilla olikin setin ensimmäinen varsinainen yleisönhuudattaja, johon myös Hector liittyi mukaan. Ei kovin usein pääse näkemään, että Freeman ja Hector tuota biisiä vetävät livenä samalla lavalla. Covereista alettiin vähitellen hivuttautua kohti Hectorin omaa tuotantoa ja Herra Mirandos oli komeaa kuultavaa. Välissä muisteltiin Matti ja Pirjo Bergströmiä. Keikan kakkososuus olikin sitten täyttä hittiputkea. Kissojen yö oli mahtava yllätys ja rullasi hienosti, vaikkei alkuperäisen kuuluisaa pianointroa nyt kuultukaan. Jos sä tahdot niin sai yleisön laulamaan suoraa kurkkua. Itselleni kakkossetin upein hetki oli Mandoliinimies, joka kuuluu suosikeihini Hectorilta. Tiesin heti, mikä kappale on tulossa kun näin Jarmo Nikun kädessä mandoliinin ja niin tiesivät kaikki muutkin. Todella hieno yhteislaulu yleisöltä myös. Myös Leonard Cohen-cover Hallelujah kuultiin loistavana versiona. Varsinaisen setin lopuksi Freeman kutsuttiin takaisin lavalle, ja vuorossa oli Ake, Make, Pera ja mä. Keikan päätti ikiklassikko Lumi teki enkelin eteiseen jossa koko täysi Teatria lauloi. Joillakin keikoilla tätä on näemmä vedetty myös keskellä settiä, mutta keikanlopetukseen tuo kappale ehdottomasti kuuluu. Ei tarvitse ihmetellä, miksi tuo biisi on yksi Suomirockin suurista kappaleista. Setti: Jossain jysähtää Palkkasoturi Wooly Bully Sounds Of Silence Strawberry Fields Forever Vanhan kirkon puisto Kuningatar Tähän vuoden aikaan Kaksi lensi yli käenpesän (Freeman) Mattolaituri (Freeman) Ajetaan Tandemilla (Hector & Freeman) Perjantai on mielessäin Herra Mirandos Olen hautausmaa väliaika Mulla ei oo rahaa Kissojen yö Jos sä tahdot niin Piironkinjalka Ei mittään (työttömän arkiviisu) Kuunnellaan vaan taivasta Lähes onnellinen mies Yhtenä iltana Mandoliinimies Hallelujah Koko hela maailma Ake, Make, Pera ja mä Encoret: Kaikki tahtoo rakastaa Lumi teki enkelin eteiseen We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |