Muusikoiden.net
10.12.2016

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Maamme vai Finlandia?
1 2 3 4 5 6
Kimmo72
08.12.2004 01:29:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun itsenäisyyspäivääkin on hienosti vietetty, niin kunpi sopisi teidän mielestä parhaiten tämänpäivän Suomen kansallishymniksi?
Itse kuuntelin tuossa juuri Sakari Kuosmasen tulkitsemaa Finlandia versiota ja kyllä mä henkilökohtaisesti päädyn Finlandian kannalle. Eikä se nyt riipu mitenkään esittäjästä, että turha sanoa että plaa plaa.. Sävellys on tuttu vuosien takaa, vaikka sakke sen loistavasti, ellei jopa virallisesti tulkitseekin.
Mutta jos nyt sais sanoa, niin kyllä se Finlandia olisi se suomelle kuuluva kansallis laululu. Erotuttaispa ainakin noista virolaisista.. Sen enenpää maammelaulun historiaa.. (ruotsalainenkin taitaa olla velä)

Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
Peoplez
08.12.2004 01:35:47

Finlandia tietty. Paljon parempi.

"With your bitch slap rappin' and your cocaine tongue you get nothing done"
NHR
08.12.2004 01:57:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Finlandia on minusta paljon kauniimpi kappale, mutta tuskinpa tuota kansallislaulua ihan noin vain vaihdetaan. Jos asiasta järjestettäisiin joku kansanäänestys, niin en äänestäisi ollenkaan. Aivan sama.

Kun pistää silmät kiinni ja irvistää, on helpompi soittaa sooloja. - KTR
leka
08.12.2004 07:57:53

ei mitään vaihtamisia

JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT!
Chemo
08.12.2004 08:19:08 (muokattu 08.12.2004 08:35:52)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Finlandia on (tietysti) musiikillisena teoksena aivan toista tasoa kuin Maamme. Mutta mä mieluummin kuuntelen sitä orkeserisävellyksenä kuin laulettuna hymninä. Enkä soisi sitä pilattavan liiallisella soittamisella. Joten olkoot mun puolestani Maamme vaan edelleen.

Tää on mielipide, älkää suuttuko - mutta Finlandian esittäminen tulisi kieltää Sakari Kuosmaselta. Tuo on aivan hirviömäistä kansallisaarteen raiskaamista.

Edit:

(ruotsalainenkin taitaa olla velä)

Pacius oli saksalainen.

...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
Bee-äf
08.12.2004 09:06:28

Kyllä tälle kansalle sopii paremmin saksalainen juomalalulu kuin joku hemmetin klassisen musiikin mestariteos.

Milkop
08.12.2004 09:23:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää on mielipide, älkää suuttuko - mutta Finlandian esittäminen tulisi kieltää Sakari Kuosmaselta. Tuo on aivan hirviömäistä kansallisaarteen raiskaamista.

Ei suututa, kun samaa mieltä olen itsekin. Joku roti pitäisi tommoiseen touhuun saada, kun kaikenmaailman annikkitähdet luikauttelee biisejä jossakin perkeleen lätkämatsin aloituksessa. Hyi helvetti.

"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Jani The Rock
08.12.2004 09:36:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku roti pitäisi tommoiseen touhuun saada, kun kaikenmaailman annikkitähdet luikauttelee biisejä jossakin perkeleen lätkämatsin aloituksessa. Hyi helvetti.

Aivan, mutta USAn kansallislaulusta tulisi kaikkien urheilukisojen palkintojenjakotilaisuuksissa ym. esittää Frank Drebinin tulkitsema versio.

The road never ends for me, kid.
Jormaz
08.12.2004 10:55:14

...esittää Frank Drebinin tulkitsema versio.

"Drebin!"

Andrey Bolshakov - Master of Shred
Mimi
08.12.2004 11:15:53

Finlandiasta pidän monta kertaa enemmän. Just tuli laulettua kuoron kanssa koulun itsenäisyyspäivän juhlassa... Ja sopisi se ehkä hieman paremmin kansallishymniksikin...

Mako eräässä topikissa: "Kohta on great balls on fire itse kullakin kun nuo Mnetin femakot™ rynää tänne"
Deep Shadow
08.12.2004 14:59:28

Kyllä minä olisin valmis tuohon vaihtoon... Se on kuitenkin kotimainen sävellys ja kaikinpuolin loistava teos. Ja tosiaan kun etelänaapurilla on sama sävellys kansallislauluna, niin ihan hyvin tuon vaihdon voisi tehdä...

"Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä
rc
08.12.2004 15:02:17

Finlandia. Parempi laulu.

"Saattaa kuulostaa oudolta jos olet yhden lyönnin jäljessä koko riffin ajan" -MrFunk-
Qsysi
08.12.2004 15:37:59 (muokattu 08.12.2004 15:39:55)

vähän vähenee tämä kansallislaulun soittaminen esim, kouluissa jos vaihdettais. täytyis pistää mankkarilta kun tuskin ihan joka musaopekaan osaa sellasia vaihteluita jne mitä finlandiassa on.ja finlandian sanat ei kyllä ole kaikille varmaan kauhena tutut edes. on se kyllä hienompi teos sitä en kiellä.

herra, teillä on muuten väärä [pastilli]
gandar
08.12.2004 15:43:06

Vaikka Maamme kuinka on saksalainen juomalaulu, vaikka sen sanat olivat alun perin ruåtsiksi (Runbergs Vårt Land) ja vaikka kuinka se sama on myös Virossa, en sitä silti Finlandiaan vaihtaisi. Finlandia on toki todella hyvä kappale, ainakin pitempänä orkesteriversiointina, mutta jos kerran ollaan näinkin pitkään Maamme-laulua laulaneet, miksi vaihtaa se paljon "tuntemattomampaan" Finlandia-hymniin, jonka sanojakaan ei varmasti kaikki muista yhtä hyvin kuin Maamme-laulun? Jos tästä äänestys tulisi, niin Maamme:a äänestäisin.

Ja loppuun vielä, että Päivärinta esitti joskus, että miten olisi kansallislauluksi Kari Tapion "Olen suomalainen", joka on tunnetusti italialainen iskelmäkappale, johon tehtiin uudet sanat. GG

Ceci n'est pas une signature
Ze Kink
08.12.2004 15:53:58

No todellakin Finlandia. On se vaan niin paljon parempi.

Onko shinulla hunajaa?
"Onx reijoteppo gänissä?" -Mä
"Eiku mä olen kosminen vastaanotin." -reijoteppo Bäy? #3 ÖÖÖ
depe
08.12.2004 16:25:11

Finlandia on parempi biisi, mutta turha noita on mennä vaihtelemaan. Saahan sitä kotonansa Finlandiaa kuunnella milloin mieli tekee.

Juu ja eikös se ole sillä tavalla, että tuo "Finlandia" on se kokonainen teos, ja Finlandia-hymni on sitten taas se lyhyempi osa Finlandiasta (johon on tehty myös sanat, ja jonka ystävämme Sakke Kuosmanen on niin kauniisti raiskannut).

Otsikon pitäisi siis olla Maamme vai Finlandia-hymni. Pilkkua on kiva nusaista.

Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
NHR
08.12.2004 16:53:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu ja eikös se ole sillä tavalla, että tuo "Finlandia" on se kokonainen teos, ja Finlandia-hymni on sitten taas se lyhyempi osa Finlandiasta (johon on tehty myös sanat, ja jonka ystävämme Sakke Kuosmanen on niin kauniisti raiskannut).

Juurikin näinhän se taitaa olla. Ihmettelen kovasti, että joku ei ole koskaan kuullut tähän hymniin sanoja. Onko tuo teksti tosiaan niin tuntematon? Olen aina kuvitellut, että suurin osa suomalaisista sen tuntee, mutta tiedä häntä sitten.

Itse asiassa hymniin taitaa löytyä useammatkin eri sanat, mutta laitetaan nyt tähän se V.A. Koskenniemen "virallinen" teksti, jonka säveltäjä itsekin kai hyväksyi:

Oi Suomi, katso, Sinun päiväs koittaa,
yön uhka karkoitettu on jo pois,
ja aamun kiuru kirkkaudessa soittaa
kuin itse taivahan kansi sois.
Yön vallat aamun valkeus jo voittaa
sun päiväs koittaa, oi synnyinmaa.

Oi nouse, Suomi, nosta korkealle
pääs seppelöimä suurten muistojen,
oi nouse, Suomi, näytit maailmalle
sa että karkoitit orjuuden
ja ettet taipunut sa sorron alle,
on aamus alkanut, synnyinmaa.

Kun pistää silmät kiinni ja irvistää, on helpompi soittaa sooloja. - KTR
pellepelle
08.12.2004 17:23:59

Finlandia on hienompi, mutta vitut mä niitä sanoja alan opettelemaan.

Julmettu
08.12.2004 18:13:18

Finlandia hienompi kappaleena, mutta miksi sitä kansallislauluakaan mennä mulkkaamaan? Kyllähän Maammekin toimii... Vaikka juomalaulu alkuperiään onkin.

Saman ajanhan se vie lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen... (Onni Waris, Eläkeläiset) Pastilli?
Hohhoijaa
08.12.2004 18:24:54 (muokattu 08.12.2004 18:25:49)

Kyllä tälle kansalle sopii paremmin saksalainen juomalalulu kuin joku hemmetin klassisen musiikin mestariteos.

Kyllä! Näin on.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti