Cujo 20.07.2009 22:50:39 | |
---|
NHR:Arkadi & Boris Strugatskin Stalker sensijaan vaikuttaa ihan hemmetin kiinnostavalta. Eilenillalla vasta alotin lukemisen ja meni ihan huomaamatta puoleenväliin jo, ennenku tuli uni. Harmittaa tämmöset "liikahyvät" kirjatki oikeestaan, kunne tuntuu aina ihan liika lyhkäsiltäki... ;) Tätä aloin itsekin lueskelemaan. Vähän samaa vikaa kuin mielestäni monissakin scifin parissa klassikon asemaan nousseissa teoksissa, että tarina, miljöö ja ideat kantavat kyllä, mutta kielellisesti tuntuu paikoin kömpelöltä. Ainakin dialogi on välillä vaivaannuttavaa, mikä voi tietty johtua osin suomennoksestakin. Noh, joka tapauksessa lukemisen arvoinen kirja epäilemättä. "If I never meet you in this life, let me feel the lack." |
Nuages 21.07.2009 12:44:09 | |
---|
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Cujo 21.07.2009 13:58:21 (muokattu 21.07.2009 13:58:32) | |
---|
Conradin Pimeyden sydän on muuten myös menossa. Aika pahaenteinen ja alkuvoimainen tunnelma. "If I never meet you in this life, let me feel the lack." |
edha 21.07.2009 21:02:28 | |
---|
Luin tässä hiljattain Kim Hyun Heen Sieluni Kyyneleet, oikein mainio tositapahtumiin perustuva kirja, toodella vähän tulee itsellä moisia luettua. Tänään aloitan Niall Griffithsin kirjoittaman Lampaankköyrijän. E. Koskenkorva |
DethBanger 21.07.2009 23:30:16 | |
---|
H.P. Lovecraftin Best of the Weird Tales-kokoelmaa. Yli 800 sivua mainiota settiä. Aina iltahämärällä jotenkin tekee mieli kaivaa toi lohkare esiin, päivemmällä ei niinkään. Professional Crastination |
Ed_Guy 22.07.2009 13:04:00 | |
---|
kiriminni: David Morrellin ajojahtia,josta on tehty mahtava Rambo elokuva. Kirja ja leffa ei ole läheskään sama,kun Rambokin kuolee kirjan lopussa. Mulla on ainakin semmonen rambo dvd, jossa vaihtoehtoisena loppuna on se, että rambo kuolee. Ja ettei ihan offiksi mee niin kirjastossa vois käydä kyllä |
blastoff 22.07.2009 19:51:50 | |
---|
Joseph Heller: Catch 22 ja Hallgrimur Helgason: 101 Reykjavik. Kumpikaan ei ainakaan toistaiseksi ole erityisemmin napannut. Äskettäin luin Junot Diazin Oscar Waon lyhyt ja merkillinen elämä -teoksen, joka oli törkeän hyvä. Suosittelen. |
ICE 23.07.2009 00:08:26 | |
---|
Justiinsa luin George Orwellin Vuonna 1984. Kitarat ovat perkeleen kalliita ja meluisia instrumentteja |
Kosminen 23.07.2009 10:59:23 | |
---|
Hähä, viimeksi meni Tommi Liimatan Muovikorvo ja tällä hetkellä käsittelyssä on Juha Vuorisen Kristianin teinivuodet. Molemmat tarttuivat mukaan parin viikon välein Juvan ABC:ltä. "Pöntöllä istuessa, kahden paskan erotessa, ystäväni ainoan viemäriin hukutan." - Ahtopaine: Kolo
Kalamies #16 >-)))> |
krushing 23.07.2009 11:36:54 | |
---|
Scifiputki menossa, Reynoldsin Chasm City ja K.S. Robinsonin Mars-trilogian eka osa Red Mars meni just, nyt kahlaan Samuel Delanyn mystistä Dhalgren-opusta. Banksin Excession vielä oottelee tossa... |
NHR 23.07.2009 12:23:56 | |
---|
Nyt lainasin taas vaan enkunkielisiä kirjoja, kolme Adamsia ja Goldingin Lord of the Flies...in...millaitoipitäskirjottaa? Huuskeös? Kärpästen herranki oon suomennettuna joskus vuosia sitte lukenu, oli muistaakseni ihan hyvä, alkukielellä enno ennen tutustunukaan... Adamsilta rupesin ekana lukemaan Dirk Gently -sarjan kakkososaa The Long Dark Tea-Time of the Soul. Puoleenväliin nyt lukenu suunnilleen, enkä tie mikävittu mättää oikeen; hitaasti etenee, ei tunnu tempaavan mukaansa juur lainkaan tää tarina nyt kyllä, vaikka tänkin olin jo aikasemmin lukenu, tosin sillon muistaakseni RUÅTTIKS, kunnei suomen- tai englanninkielistä laitosta löytyny. Eihän tätä ny varsinaisesti huonokskaan voi mennä haukkumaan, mut eikyl ihan parastakaan DNA:ta mitä muistan lukeneeni. Vai onks mun enkunymmärrys muka menny näin yhtäkkiä noin pirun huonoks, että siks tuntuu näin paskalta? Ihan mahdollista kyl seki, joskaan ei mummielestä kauheen todennäköstä. Tarttee varmaan vaihtaa kirjottajaa välillä ja kokeilla tota Lord of the Flies:ia (meniks nyt oikeen?) seuraavaks... "Paitsi hävettää kuulua eläinlajiin, joka luulee olevansa kaikissa asioissa "oikeassa", myös korpeaa olla sen omegauros." - Qsine Lue saajakuvaa, senkin tissiPÄÄÄ! |
dictatorsh*t 23.07.2009 13:50:47 | |
---|
Albert Aylerin Holy Ghost -boksin mukana tullutta 208-sivuista kirjaa, jossa esseitä, muistelmia, biografiaa, täydellinen diskografia, valokuvia yms. + sälää. "You think it's about You?" |
Hohhoijaa 24.07.2009 22:14:14 | |
---|
Äskettäin hujahti Vonnegutilta Kissan kehto ja Orwellilta Puilla paljailla. Tällä hetkellä menossa ensinmainitulta Äiti yö, jonka ohella Freudin Tapauskertomuksia. The planet is fine, the people are fucked. |
itsy 26.07.2009 22:03:40 | |
---|
Juicen viimeinen runokokoelma, Kosket, tuli ostettua, sitä tässä tullut lueskeltua. |
Qsine 26.07.2009 22:08:44 | |
---|
NHR: Adamsilta rupesin ekana lukemaan Dirk Gently -sarjan kakkososaa The Long Dark Tea-Time of the Soul. Puoleenväliin nyt lukenu suunnilleen, enkä tie mikävittu mättää oikeen; hitaasti etenee, ei tunnu tempaavan mukaansa juur lainkaan tää tarina nyt kyllä, vaikka tänkin olin jo aikasemmin lukenu, tosin sillon muistaakseni RUÅTTIKS... Huh, hetken jo pelkäsin, että olen ainoa, joka uskaltaa kyseenalaistaa ym. kirjan. Adams ei ole mikään huumorin jumala, vaikka tekstinsä parhaimmillaan klassikkokamaa onkin. Se ken odottaa linnunratasatsia Dirk Gently-kirjoilta, pettyy hyvin todennäköisesti. Epäonnistunut Adams on tuskaisaa luettavaa, väkinäinen absurdismi aiheuttaa myötähäpeää. Dark Tea-Time... oli kohdallani käänteentekevä kirja. Sen lukemisen jälkeen päätin, että elämä on liian lyhyt paskoille kirjoille. Paskuus syntyi tuossa yksinkertaisesti siitä, että kirjasta tuli mieleen enemmän joku finninaamaisan Adams-friikin faniteksti kuin Adams itse. Mielenkiinnottomuudessaan surullinen kirja, jonka kelvottomuudesta olen 24/7 valmis varoittamaan kanssaeläjiäni. "Ja miksi Kari Heiskanen vetää bingoa!" |
Klezberg 26.07.2009 22:30:48 | |
---|
Bengt Pohjasen Smugglarkungens son. Mainio kuvaus lapsuudesta Tornionjokilaaksossa Ruotsin puolella. Aloitin kirjan jokunen päivä sitten Pajalan leirintäalueella. Nyt tuntuu että olisi pitänyt pysyä sillä seudulla kirjan loppuun asti. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
Jenka 27.07.2009 18:07:44 | |
---|
Norman Mailer: Amerikkalainen unelma |
Loijaa 27.07.2009 22:54:28 | |
---|
Gerard Green - Polttouhrit You know that I would be a liar |
NHR 28.07.2009 00:06:33 | |
---|
Qsine: Huh, hetken jo pelkäsin, että olen ainoa, joka uskaltaa kyseenalaistaa ym. kirjan. Mikseimuka uskaltais? Kunei oikeen lähde, ni sittenpä ei, kai senny voi sanoo ihan suoraanki sitte? Enpä tosiaan voi tota Long Dark Teatimea minäkään oikeen kelleen suositella, lukekaa mieluummin vaikka se Linnunrata-"trilogia" uusiks, niimmäki teen aina muutaman vuoden välein... ;) Mut toi William Goldingin Lord of the Flies sensijaan... vau! Lähti tosin aika hitaasti mutta kankeesti liikkeelle, mut loppuukohti senku parani vaan. Ihan lopussa mulle ainaki tuli semmonen "jaajuu, näähän oliki vaan pikkupoikia" -hetki, kunse... eeeenKÄ kerro kuinse loppu, vaikkei siinä mitään sen ihmeellisempää "lopputwistiä" oikeestaan ollukaan. Mut TÄTÄ kirjaa voinsiis kyl suositella ihammelkeen kelle vaan! Englanninkielisenä ite nyt siis luin, mut eiköhän se ihan yhtä hyvä oo suomennettunaki... "Paitsi hävettää kuulua eläinlajiin, joka luulee olevansa kaikissa asioissa "oikeassa", myös korpeaa olla sen omegauros." - Qsine Lue saajakuvaa, senkin tissiPÄÄÄ! |
Chrissie 28.07.2009 00:49:39 | |
---|
NHR: Mut toi William Goldingin Lord of the Flies sensijaan... vau! Lähti tosin aika hitaasti mutta kankeesti liikkeelle, mut loppuukohti senku parani vaan. Ihan lopussa mulle ainaki tuli semmonen "jaajuu, näähän oliki vaan pikkupoikia" -hetki, kunse... eeeenKÄ kerro kuinse loppu, vaikkei siinä mitään sen ihmeellisempää "lopputwistiä" oikeestaan ollukaan. Mut TÄTÄ kirjaa voinsiis kyl suositella ihammelkeen kelle vaan! Englanninkielisenä ite nyt siis luin, mut eiköhän se ihan yhtä hyvä oo suomennettunaki... Meillä se kuului yläasteella koululukemistoon niiden perinteisten Kymmenen pientä neekeripoikaa yms. joukossa. Todella aivan mahtavan mainio lukukokemus, joka on tullut luettua uudestaan myöhemminkin. Myös elokuvia voi lämpimästi suositella. Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
"A part of me is always close to the harbor sailing with the ghost of my grandfather." Don Johnson Big Band - Road |