Aihe: Jalkapallon MM-kisat 2010, Etelä-Afrikka
1 2 3 4 546 47 48 49 5077 78 79 80 81
DJKaaos
18.06.2010 22:26:08 (muokattu 18.06.2010 22:27:56)
Tämä on muuten aivan helvetin typerä, kun on kaksi ketjua samasta aiheesta.

carlos: Kaaoksen dj:ltä odotan kommenttia :)

Laitoin jo tohon toiseen ketjuun... Ja ihan samoilla linjoilla olen :)
Minä olen minä.
carlos
18.06.2010 23:21:31
Kaikki kunnia Algerialle, hyvin pelasivat. Edelleen kuitenkin ihmettelen, miksei Capello hakenut mitään aivan toisenlaista variaatiota tuohon keskikentälle... No ei siinä, kaikki on vielä avoinna tässäkin lohkossa, mikä on päätöskierroksen jännittävyyden kannalta sikajees!
by the grace of God
Dunga
18.06.2010 23:23:03
Jumalauta että oli turhauttavaa katsottavaa... Ei ole Capello mikään velho ton joukkueen kanssa, ei mitään järkeä keskikenttä- tai ylipäätään hyökkäyspelissä. Munatonta ja riskitöntä pelaamista. Ei Lampard, Barry ja Gerrard pääse vahvimmilleen kun kaikki husaa keskellä "vapaasti". Laitojen kautta ja niiden jämäpalloista tuli parhaat tilanteet ja keskeltä puskettiin päätä seinään...
War... war never changes.
Stradlin
18.06.2010 23:26:41
Mursulla ei ole viiksiä enää, mutta silti näen ne sillä naamassa vieläkin.
This guy could fuck up a cup of coffee
Siki-Siki
18.06.2010 23:41:42
Ai niin, Wayne Rooneykin oli siellä nurmella, ihan meinasi jäädä huomaamatta. "Voitamme Algerian vaikka kakkosmiehitykselläkin", no voi harmi kun nyt oli kolmosmiehistö kentällä. Mieti toki sitä kun unille vetäydyt, pallokorva.
"paska! paska! oi paska! oi suloinen sana! paska! maista! kaunis sekin! paska, maista! paska! nuole, o charmante! nuole paskaa! se ilahduttaa minua! maista ja nuole paskaa! maista paskaa ja nuole paskaa!" -W.A. Mozart kirjeessä serkkutytölleen.
DJKaaos
18.06.2010 23:46:28
Ei tässä tiedä oikein, että itkeäkkö vai nauraakko, kun katselee tuota aneemista Englantia. Lähinnä kai naurattaa. Jos nyt lähetään ajattelemaan asiaa vaikka tuosta keskikentän muodostelmasta, josta kukaan ei oikein tiedä, että mikä se on tai mikä se yrittää olla. Itse kannattaisin selkeyttä ryhmitykseen, käytännössä perinteistä 4-4-2 -systeemiä ja - vanhanaikaisuudesta huolimatta - pelipaikkasidonnaisuutta. Tuo homma kun ei toimi nähtävästi noin, että siinä on keskellä kolme keskikenttämiestä samassa läjässä. Gerrard pelaa nimellisesti vasemmalla, mutta nytkin kun katsoi hänen pelaamistaan, niin keskellähän se on jatkuvasti ja jopa oikeassa laidassa. Vasen puolisko jää täysin Ashley Colen vastuulle. Käytännössä tuo 4-4-2 tarkoittaisi sitä, että Lampard-Gerrard -kaksikosta toinen putoaa penkille, sillä itse mieluiten laittaisin tuohon keskikentän keskustaan toiseksi mieheksi Gareth Barryn tasapainottavaksi pelaajaksi. Oma valinta toiseksi kaveriksi olisi Gerrard. Vasemmalle laidalle Joe Cole ja oikealle Lennon / Wright-Phillips. Vertaan väkisinkin Englannin keskikenttäpeliä Manchester Unitedin ja Chelsean vastaaviin, joissa keskikentällä on ihan selkeät roolit ja pelipaikat. Tätä vertausta vasten tuo Englannin keskikenttähässäkkä hämmästyttää yhä vain enemmän.

Englannilla on niin hyvät nousevat laitapakit, että mitään kolmen topparin alakertaa en lähtisi kokeilemaan, kuten Glenn Hoddlen aikana 90-luvun lopulla tehtiin. Tietysti tuo kolmen alakerta mahdollistaisi topparikolmikon ja varsinaisen keskikentän välissä operoivan pelaajan, käytännössä siis Barryn. Mutta tämä systeemi nyt ei tule missään tapauksessa kyseeseen, kun niitä toppareita ei kohta enää ole ja laitapakit ovat maailmanluokkaa, joten ne kannattaa hyödyntää.
Minä olen minä.
inkognito
18.06.2010 23:57:14 (muokattu 18.06.2010 23:59:29)
Onpa ollut mielenkiintoiset kisat. Veikkaan, että joitain "suuria maita" tulee jäämään alkulohkoon. Etenkin Englanti on ollut pettymys ja lähinnä mietityttääkin, että mistä lähtien englantilainen futis on ollut yhtä tylsää kuin Saksa pahimpina vuosinaan? Lisäksi Ranska on ollut suorastaan sysipaska, mutta sehän onkin hiljalleen hiipuva jalkapallojätti. Ei ole enää Zidanea ja Henrykin on jo parhaat päivänsä nähnyt.

Ennakkosuosikeista oikeastaan vain Argentiina on onnistunut lunastamaan odotuksia edes jollakin tasolla. Tuloksellisesti toki myös Hollanti ja Brasilia, mutta peliotteet ovat jättäneet ehkä vähän kysymysmerkkejä ilmaan heiltäkin. Myös Saksa on esittänyt hyviä otteita, mutta häviö Serbialle on aina häviö Serbialle, tapahtui kentällä sitten mitä tahansa.

Positiivisia yllättäjiä ovat olleet Uruguay, Meksiko, Norsunluurannikko ja Chile. Etenkin Chile pelaa melko iloista ja hyökkäävää futista ja heille soisin menestystä, vaikkei enää olekaan vanhoja suosikkejani, Zamoranoa ja Salasta, ratkomassa matseja.

Vähän tietenkin on pelejä takana, mutta tässä jonkinlaisia ensihavaintoja :)
Dunga
19.06.2010 00:06:32 (muokattu 19.06.2010 00:07:19)
Täysin samaa mieltä djkaaoksen kanssa. Cole vasempaan laitaan, keskialueen vapaudet ja roolittomuudet on jo kokeiltu ja pahimmassa tapauksessa niihin kusee koko lopputurnaus. Lennoniltakin aika nihkeä peli, enemmän Heskey ja Johnson toi lisäarvoa oikealta puolelta.

Menee osittain myös Algerian blokin piikkiin, mutta ainainen pakittelu ja Jamesin kautta pelaaminen alkoi myös rasittaa. Vähän vauhtia siihen etenemiseen ja jalkaa liikkeelle.

Heskeyn jalkasaksaukset oli aika koomisia yhdessä tilanteessa, ei lähde kantturalta ihan Robinhon malliin ;)

e. laidat sekaisin gänässä...
War... war never changes.
DJKaaos
19.06.2010 00:07:37
inkognito: Norsunluurannikko

?

0-0 Portugalin kanssa ja äärettömän varovaista peliä. Pelillisesti pettymys se oli molemmilta joukkueilta.
Minä olen minä.
inkognito
19.06.2010 00:20:29
djKaaos: ?

0-0 Portugalin kanssa ja äärettömän varovaista peliä. Pelillisesti pettymys se oli molemmilta joukkueilta.

No joo, ehkä perustan näkemykseni liikaa siihen, että laskin Portugalin sen verran vahvaksi ennakkosuosikiksi ko. ottelussa. Myönnettäköön, että peli oli melko varovaista molemmilta.
vanttera
19.06.2010 09:18:31
djKaaos: Tämä on muuten aivan helvetin typerä, kun on kaksi ketjua samasta aiheesta.

Kai sää tajuat näiden kahden ketjun eron? Toisessa puhutaan reaaliajassa juuri siitä käynnissä olevasta pelistä, tässä taas spekuloidaan muuten.
Katkera nitisiä.
DJKaaos
19.06.2010 13:42:42
vanttera: Kai sää tajuat näiden kahden ketjun eron? Toisessa puhutaan reaaliajassa juuri siitä käynnissä olevasta pelistä, tässä taas spekuloidaan muuten.

Totta helvetissä tajuan, mutta kummassakin ketjussa keskusteltiin eilenkin samasta asiasta samaan aikaan, joten kai sää tajuat mitä mää tuolla tarkoitin?
Minä olen minä.
Bonham
19.06.2010 13:56:04
vanttera: Kai sää tajuat näiden kahden ketjun eron? Toisessa puhutaan reaaliajassa juuri siitä käynnissä olevasta pelistä, tässä taas spekuloidaan muuten.

Joo, ja samat jampat puhuu samoista asioista molemmissa ketjuissa... kuten todettua, ei pointtia
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Kulkunen
19.06.2010 14:06:55
Bonham: Joo, ja samat jampat puhuu samoista asioista molemmissa ketjuissa... kuten todettua, ei pointtia

Voi että, miten ne sun m.nettiä tuollai kehtaa käyttää.
The downward spiral never ends.
DJKaaos
19.06.2010 14:17:47
Bonham: Joo, ja samat jampat puhuu samoista asioista molemmissa ketjuissa... kuten todettua, ei pointtia

Kulkunen: Voi että, miten ne sun m.nettiä tuollai kehtaa käyttää.

Kahden ketjun systeemi on ajatukseltaan järkevä, mutta kun se ei tunnu toimivan, niin sopii kyseenalaistaa käytännön mielekkyys. Enemmän tästä kahden ketjun järjestelmästä on tällä hetkellä haittaa kuin hyötyä. Jos kaikki noudattaisivat tuota kahden ketjun perusajatusta, niin mitään ongelmaahan ei olisi. Alusta asti tämä kahden ketjun systeemi on kussu. Moderaattori voisi koittaa suitsia tätä meininkiä jotenkin, kun tuollaisen ketjun laittoi pystyyn.
Minä olen minä.
ballfish
19.06.2010 14:21:14
En ole edes huomannut tota toista ketjua. Ei tuolla pysyvien ja uusiutuvien joukosta mikään erotu.
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Lennu
19.06.2010 14:28:44

ballfish: En ole edes huomannut tota toista ketjua. Ei tuolla pysyvien ja uusiutuvien joukosta mikään erotu.

Totta. Vois periaatteessa aloittaa muutama uusikin ketju, niin erottuisivat.
My life is like an Opel-highway.
Kulkunen
19.06.2010 14:54:01
djKaaos: Kahden ketjun systeemi on ajatukseltaan järkevä, mutta kun se ei tunnu toimivan, niin sopii kyseenalaistaa käytännön mielekkyys. Enemmän tästä kahden ketjun järjestelmästä on tällä hetkellä haittaa kuin hyötyä. Jos kaikki noudattaisivat tuota kahden ketjun perusajatusta, niin mitään ongelmaahan ei olisi. Alusta asti tämä kahden ketjun systeemi on kussu. Moderaattori voisi koittaa suitsia tätä meininkiä jotenkin, kun tuollaisen ketjun laittoi pystyyn.

Niin. En minäkään tuota huomannut ennen kuin joku asiasta mainitsi. Ongelma kai on lähinnä siinä, että ketju perustettiin vasta nyt, eikä sitä kukaan oikein ole osannut tuolta bongailla. Jos se olisi ollut heti ekasta matsista alkaen, osattaisiin tämä reaaliaikainen seuranta/rölöttely varmaan pääosin tunkea tuohon ketjuun ja tässä ketjussa pysyteltäisiin yleisemmässä keskustelussa. Tai jos nämä ketjut ois vaikka jotenkin vierekkäin/päällekäin/wtf.

Kisat on kuitenkin kohtalaisen pian jo ohi, joten ei tämä pitkäikäinen riesa pitäisi kenellekään olla.
The downward spiral never ends.
Röntgen-Jeesus
19.06.2010 15:06:38

En osaa päättää kumman puolella olisi, Hollannin vai Japsien. Taidanpa kallistua japsien puoleen.
Rob Halford on homo.
DM
19.06.2010 15:31:19
Kuuselasta ja hänen arvostuksestaan en mitään tiedä, mutta ainakin tällaiselle kotistudiofutarille avasi aika hyvin noita pelin tapahtumia ja erityisesti tuota Japanin taktiikkaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)