Aihe: Viimeksi katsomasi elokuva ja sen arvosana
1 2 3 4 5407 408 409 410 411601 602 603 604 605
Decadetroll
24.07.2015 15:58:45
Kannattaa muuten lukaista myös tuo Cormac McCarthyn alkuperäinen kirja tuosta no country for old menistä, vaikka kovasti on alkuperäisteokselle uskollinen tuo leffakin. Sama homma the roadin kanssa.
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Cujo
24.07.2015 19:14:43
Decadetroll: Kannattaa muuten lukaista myös tuo Cormac McCarthyn alkuperäinen kirja tuosta no country for old menistä, vaikka kovasti on alkuperäisteokselle uskollinen tuo leffakin. Sama homma the roadin kanssa.

Kyllä! Itse satuin tekemään graduni tuosta kirjasta ja päädyin siihen lopputulokseen että vaikka sheriffi Bell tuntee maailman muuttuneen täysin ympärillään, niin kirja tahtoo nimenomaan sanoa että maailma on sittenkin aina ollut sama ja on vain modernille ihmisille tyypillistä kokea näin.
Tuomoo
24.07.2015 22:05:26
A_New_Day_Yesterday: Tommy Lee Jones putki päällä...

No Country for Old Men:
Kipeä elokuva. Kipeä pahis. Tästä jäi hankala olo pariksi päiväksi. Texasin mies mietteliäänä ja toivottomana ja roolissa jossa hänen odottaisikin olevan ja joka sopii kuin nenä päähän. 10/10

Pitäisi joskus katsoa tämä uudelleen. Kerran olen tämän nähnyt, ja silloin tästä ei saanut mitään irti. Nukahdin monta kertaa elokuvan aikana, ja katsoin tuon sen takia monessa pätkässä.
20.8. 22:54:21 NEVÖ FOGET
seppo69
24.07.2015 22:31:38 (muokattu 24.07.2015 22:31:51)
Tuomoo: Pitäisi joskus katsoa tämä uudelleen. Kerran olen tämän nähnyt, ja silloin tästä ei saanut mitään irti. Nukahdin monta kertaa elokuvan aikana, ja katsoin tuon sen takia monessa pätkässä.

Coenien paras (tai no Serious man on kans aika best) ja oon katsonut ainakin kuusi kertaa tämän. Hieno leffa.

Inside Llewyn Davis oli muuten kans hyvä, sellanen jännä lähes kaikkia Coen-leffoja sisältävä pläjäys.
"Ei noihin Bismarckin omiin sanoihin saa kyrpää laitettua järkevästi mitenkään." -crestfall
Funkånaut
24.07.2015 23:50:25

mpekkanen: Tästä piti antaa jo plussa ihan senkin takia, että sen on joku nähnyt. Myöskin arviosi on juurikin oikea.

Kiitän.

E: Mistä muuten löysit tämän "elokuvan"?

Täältä. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=12533655#p12533655
"miesten yhteiskunnassa Mennenistä saa Kela-korvauksia." - Vessajono
tsugaru
27.07.2015 20:29:14 (muokattu 27.07.2015 20:51:34)
Boyhood

Että voi kertoa varttumisesta ilman yhtäkään seksikohtausta. Wau!

4/5
"Pidän barokkimusiikista, mutta se on myös paras hörhökarkoitin - kuin seiväs vampyyrin sydämeen." Kontulalainen antikvaarikauppias
Wolfgang
28.07.2015 00:55:24
tsugaru: Boyhood

4/5

https://www.youtube.com/watch?v=JzhpbXQDl6g
"Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio
allupatukka
28.07.2015 21:53:45

tsugaru: Boyhood

4/5

Leffan nimihän on poikuus, pitäähän sen säilyä alusta loppuun. :)
"Se sktisopatukka kun ei näe omaa patukkaansa pitemmälle eli jää alle senttiin." KooAa
vt1100
29.07.2015 09:17:04
Mortdecai - tässä varsinainen malliesimerkki elokuvasta jonka pitäisi olla hauska ja jossa ei ole yhtään hauskaa kohtausta, jotenkin on osattu vetää jokainen kohtaus pari naksua vituiksi niin että katselu on lähinnä vaivaannuttavaa. 1/5 ja yksi pojo tulee Olivia Munn:in tisseistä.

Vice - Sama juttu paitsi ettei tämän elokuva ole tarkoitus olla hauska, eikä ole edes tahattomasti eikä ole oikein muutakaan. Williksellä ollut kai pikkurahan tarvetta kun on tälläiseen lähtenyt. 0/5

Clown - kolmikon paras vaikka ei varsinaisesti vielä tarkoita mitään. Kauhuleffa jossa puku muuttaa käyttäjänsä lapsia syöväksi demoniksi, alkaa hiukan mustana komediana ja siitä vakavoituu loppua kohden. Pelottava tämä ei ole misään kohtaa. 2.5/5
tsugaru
30.07.2015 18:08:50
allupatukka: Leffan nimihän on poikuus, pitäähän sen säilyä alusta loppuun. :)

Juu, ei tämä elokuva mikään Miehuuskoe ole.
"Pidän barokkimusiikista, mutta se on myös paras hörhökarkoitin - kuin seiväs vampyyrin sydämeen." Kontulalainen antikvaarikauppias
Modnar
30.07.2015 22:50:41

Kohtaamisia 2/5

Ajattelin antaa suomalaiselle elokuvalle mahdollisuuden ja katselin emännän kanssa Kohtaamisia. Periaatteessa ihan mielenkiintoinen ja aluksi ok elokuva kokee melko tylsän ja vaisun lopun. Jää ikään kuin kesken, eikä mitenkään hyvällä tavalla.
http://murska-arviot.blogspot.com www.somnam.tk
bedlam
03.08.2015 10:26:23

It Follows (BD) 3,5/5

Erittäin perinnetietoinen ja tyylitelty Carpenterin suuntaan kumartava kauhuleffa, jossa kuitenkin itse pelkoa aiheuttava tekijä on hieman erilainen kuin perus-slasherissa. Tappajasta voi vetää suoran ja selkeän allegorian tai sitten miettiä omat vastauksensa. Aika samaa sarjaa kuin Babadook, vahvasti visuaalinen elokuva, jossa kauhun aiheuttaja on lähinnä vertauskuva jollekin muulle.

Paranoiac (BD) 4/5

Hammerin kauhuleffat ovat olleet lapsuudesta asti sydäntäni lähellä, varsinkin Cushing&Lee-tuotokset sekä Plague of the Zombies. Siksi tuntuu jotenkin väärältä sanoa, että tämä vasta muutama vuosi eka kertaa katsottu Paranoiac menee mulle elokuvana niiden yli. Leffassa ei ole vampyyreitä eikä ihmissusia, vaan kyseessä on tiivis trilleri vähän Hitch-tyyliin. Rikkaan perheen vuosia sitten kuolleeksi luultu poika ilmestyy "kuolleista" kun perintöä ollaan jakamassa. Twistejä useamman tarjoileva juoni kuljettaa sopivan mittaista leffaa ilman haukottelutaukoja ja näyttelytyö toimii. Oliver Reed pääsee helpolla esittäessään viinaan menevää ja nopeita autoja rakastavaa naistenmiestä. Välillä leffa menee kyllä kauhutunnelmiinkin. Pitää metsästää loput Hammerin vastaavat käsiin, kuulemma ovat vieläkin parempia.

Horror Express (BD) 3/5

Cushing ja Lee kauhuleffassa, ei kuitenkaan Hammerin sellaisessa. Junassa mennään ja tavaravaunusta karannut esihistoriallinen otus kylvää kuolemaa. Olisin tästä painajaisia penskana saanut, sen verran häiritseviä olivat varsinkin silmät uhrien. Lopussa myös Terry Savalas koomisessa roolissa. Viihdyttävä paketti.

Prom Night (BD) 1,5/5

Pari kertaa olen erehtynyt teräväpiirtoformaatin huumassa ostamaan leffan, josta en kauheasti ekallakaan kerralla välittänyt. Joskus on käynyt niin, että olenkin tykännyt leffasta enempi uudella kertaa, mutta nyt kyllä valitettavasti kävi päinvastoin; leffa oli vielä kuivempi mitä muistelin. Ja tässä sentään Leslie Nielsen tanssii diskoa! Ihan järkyttävän tylsä leffa ja ei mitään jakoa kulttileffaksi ilman Jamie Lee Curtisia.

The Pit and the Pendulum (BD) 2,5/5

Muistelin tykänneeni kovasti tästä, mutta ei nyt oikein lähtenyt. Varmaan ollu päissäni. Lance Henriksen vakuutti kyllä edelleen Torquemadana. Jeffrey Combs jotenni väärässä paikassa.

The Pact (BD) 3,5/5

Oikein hyvä trilleri/kauhu parin vuoden takaa. Viihdytti uusintakatselullakin.

The Gift (BD) 3/5

Sam Raimin kehuttu rilleri ei nyt ihan niin suurta vaikutusta tehnyt kuin toivoin. Keanu Reeves kuitenkin yllätti kusipään roolissa ja Katie Homes näytti tissit.

XTRO (DVD) 4/5

Paljon olen hämmentäviä kauhuleffoja nähnyt, mutta tämä yksi hämmentävimmistä. Alieneita, kaksoisolentoja, tappajaleluja, seksiä , ikimuistettavin synnytyskohtaus ja paljon muuta! Ekalla kerralla olin punaviineissäni, yhtä sekavaa oli selvinpäinkin.

The New York Ripper (BD) 3/5

Lucio Fulcin kohutuin leffa ei ollutkaan niin limainen kuin se kuva, minkä oli vuosien saatossa ehtinyt tästä päähänsä muodostaa. Toki ymmärrän kyllä kaikki Video Nasty -leimat ja misogynistisyytökset täysin. Silti leffassa oli paljon muutakin kuin pelkkä gore. Zombie kuitenkin edelleen oma lempparini herran tuotoksista.
http://www.petrilampela.net
Henri Henri Olavi
03.08.2015 15:24:15
Kurt Cobain: Montage of Heck

Animaatiot toimivia, mutta itse dokkari jätti suuhun snadin kusetuksen maun. Hyvänä puolena tässä vitun timmit vanhat videotallenteet alkupään keikoista ja treeneistä, jonka johdosta otin hyin pitkästä aikaa taas Bleachin soittoon.

2/5
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
kkaarre
04.08.2015 23:36:17 (muokattu 04.08.2015 23:39:33)
Ant-Man (3D)

Oli kyllä hyvä. Yksi parhaista Marvelin sarjakuvaleffoista. Top-vitoseen meni niistä. Oikein hyvät näyttelijävalinnat ja juoni eteni vauhdikkaasti. Mun mielestä pääosaan oli saatu oikea näyttelijä (sähläri Paul Rudd), Evangeline Lilly oli oiva valinta naisosaan (ihana nainen) ja Michael Douglas veti myös hyvin. Niinhän se aina vetää. Muurahaismies ei ole koskaan ollut mikään mun suosikki noista sankareista, mutta tää leffa vaan toimi ja yllätti mukavasti kun ei ollut ennakko-odotuksia. Kuin myös yllätti Guardians of the Galaxy, joka oli ja on silkkaa timanttia.

4,5/5
Se on se viina, se on se viina.
Hetfield
05.08.2015 02:33:49

Perfect Sense

Eva Greenin ja Ewan McGregorin tähdittämä leffa missä ihmiskunta menettää aistinsa yksi kerrallaan.

4/5
Alright, alright, alright!
NHR
05.08.2015 10:52:33

Hetfield: Perfect Sense

Eva Greenin ja Ewan McGregorin tähdittämä leffa missä ihmiskunta menettää aistinsa yksi kerrallaan.

4/5

Yksi aisti vai yksi ihminen kerrallaan? :)
"Orava ei ole muuta kuin pörröinen rotta hyvällä PR-kampanjalla." - Funkånaut
Hetfield
05.08.2015 13:23:24

NHR: Yksi aisti vai yksi ihminen kerrallaan? :)

Tuota kirjoittaessa arvasin kuka tulee näin kommentoimaan. Heh juum
Alright, alright, alright!
NHR
05.08.2015 14:38:51

Hetfield: Tuota kirjoittaessa arvasin kuka tulee näin kommentoimaan. Heh juum

Mutta et kuitenkaan viitsinyt vastata kysymykseeni, vaan jouduin googlaamaan siihen vastauksen. Muille mahdollisesti yhtä triviaaleja seikkoja pohdiskeleville tiedoksi, että koko ihmiskunta siis menettää kaikki aistinsa, yhden kerrallaan. Helvetin typerä lähtöoletus taas kerran, vaikka saattaahan leffa siitä huolimatta olla ihan katsottavakin. En siis ole sitä ainakaan vielä itse katsellut.
"Orava ei ole muuta kuin pörröinen rotta hyvällä PR-kampanjalla." - Funkånaut
Generalissimo
06.08.2015 12:24:21
Bonham
09.08.2015 00:30:20
Tenderness

Tuli tänään joltain kanavalta... mikäköhän tämänkin pointti oli?

0/5
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)