Aihe: Sairain leffa?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Ta Wicked G
18.11.2003 07:48:34
Lisää sairaita leffoja osoitteessa:

www.houseofhorrors.com
Fuck the reality! I'm going home!
MrQ
18.11.2003 19:25:38
Cannibal Holocaust on aika kipee, samoin Necromantic.
Arvatkaa oliko kissa pussissa oikea?
MrQ
18.11.2003 19:27:42
Karim Hussainin "Subconscious cruelty" (ja alkukuvana Mitch Davisin "Divided into Zero"). Surrealistinen, sadomasokistinen tajunnanvirtaelokuva. Ainoa näkemäni filmi, joka oikeasti inhotti niin paljon, etten kaikkea tohtinut katsoa. Kaikkea paskaa sitä taiteen nimissä tehdäänkin... ja tämä oli vielä laadukkaasti tuotettu. Mutta sairaampaa saa kyllä hakea.

Pii? Elefanttimies? Käytännössä koko Lynchin tuotanto?
Ring a bell?
kimple87
18.11.2003 19:36:50
mun mielestä saa olla pääs vikaa jos noita ogrish/face of death tai mitä tahansa tuollaasia kattoo
No kaikki TV -shopista ostettuhan toimii! Mitä sinä tyhmiä kyselet?
Xebeche
18.11.2003 20:46:24 (muokattu 18.11.2003 20:49:48)
Pii? Elefanttimies? Käytännössä koko Lynchin tuotanto?
Ring a bell?

Lynch kalpenee tuon rinnalla kevyesti, kuin myös "Pii" (mikäli samasta elokuvasta puhumme). Oletko Subconsciousia nähnyt?
Puhu vertauksin sokeille / Kivin, kepein kopeille / Sanoin suorin sioille / Pienin muodoin suurisuille.
MrQ
20.11.2003 01:50:18
Lynch kalpenee tuon rinnalla kevyesti, kuin myös "Pii" (mikäli samasta elokuvasta puhumme). Oletko Subconsciousia nähnyt?

Jeesus.
Piitä on kai vai yksi..?
En ole subconsciousta nähnyt, en. Järki lähtee näiden tajuttoman vaikeaselkoisten taide-elokuvien kanssa.
Zed
20.11.2003 08:22:23 (muokattu 20.11.2003 08:33:39)

Onko Salò eli Sodoman 120 päivää mainittu? Leikkaamaton versio sisältää elokuvahistoriallista visuaalista materiaalia. Vaikka elokuvan voikin nähdä poliittisena kommenttina, on tapa, jolla näkemykset on esitetty suhteellisen häpeilemätön. Teoksessa ei mikään ole viitteellistä, vaan kaikki selvitetään katsojalle yksityiskohtaisesti. Kyllä Pasolini osasi.

Mieleen muistuneita kohtauksia:

Alastomat tytöt tarjoilevat porvarijoukolle ja sotilaille ruokaa pöydän ääreen. Sotilas kamppaa yhden tytön, ja alkaa naida tätä perseeseen lattialla. Kohta tytön viereen pyllistyy presidentti, jota sotilas siirtyy naimaan.

Yläluokan nainen kertoo pianosäestyksellä ylpeänä takkahuoneessa tarinaa siitä, kuinka häntä naitiin ensimmäistä kertaa perseeseen hänen ollessaan 7-vuotias.

Alastomat tytöt ja pojat on kiduttamalla ja aseilla uhaten pakotettu ruokapöytään, johon tuodaan valtava saavillinen ihmispaskaa. Jokaiselle lautaselle asetetaan paskakikkare, joka on syötävä hengen uhalla. Tämän jälkeen heille asetetaan kaulapannat, ja heille syötetään hedelmiä, joiden sisään on kätketty partakoneen teriä: lähikuvia silpoutuneista kielistä ja itkuisista vereen tahriutuneista kasvoista.

Pankkiiri tai herttua vääntää kyykkypaskan lattialle, ja tyttö pakotetaan kiduttamalla syömään se. Hän kumartuu paskan ylle, ja naama ruskeana itkien mässyttää paskaa kivilaatalta.

Jokaisen alistetun nuorukaisen sängyn päähän on asetettu metallikulho, johon kuuluu paskantaa - siitä tosin seuraa rangaistus. Erään tytön kulhosta löytyy parin päivän kidutuksen jälkeen paska. Piispaa naimassa ollut sotilas havahtuu, raahaa tytön kartanon sisäpihalle, raiskaa tämän, ja lopuksi viiltelee partaveitsellä kuoliaaksi.
Hevi on nopeutettua humppaa.
Xebeche
20.11.2003 10:57:04 (muokattu 20.11.2003 12:46:41)
Jeesus.
Piitä on kai vai yksi..?
En ole subconsciousta nähnyt, en. Järki lähtee näiden tajuttoman vaikeaselkoisten taide-elokuvien kanssa.

En ole tuon "Piin" kanssa ihan varma. (EDIT: Tarkemmin ajatellen taitaa olla vain yksi. Ties mistä repäisin muistikuvani siitä toisesta.)

Subconscious on melkoista taidepaskaa, vaikkakin hyvin tehty. Shokkiarvon jälkeen sisältö on aivan silkkoa.
Puhu vertauksin sokeille / Kivin, kepein kopeille / Sanoin suorin sioille / Pienin muodoin suurisuille.
HC-Audio
21.11.2003 13:53:35

mikä tuon sodoma 120päivää englanninkielinen nimi on? vois hakea
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia"
Juugeli
21.11.2003 15:02:00
mikä tuon sodoma 120päivää englanninkielinen nimi on? vois hakea

Ei ole alunperin englanninkielinen, se on joku euruuppalainen pätkä. Jos meinaat esim. DCllä hakea, niin kirjoita vain Sodoma, niin pitäs löytyä.
Juugeli
21.11.2003 23:54:01 (muokattu 21.11.2003 23:54:42)
Voisivatkohan Lynch-diggarit valottaa asiaa; kannattaako tutustua miehen tuotantoon(Blue Velvet, Lost Highway, Mulholland Drive) kun en yleensä tälläisistä mysteerileffoista lämpeä(esim. David Cronenbergin Spider), mutta Twin Peaksistä tykkäsin kyllä tosi pajon.
Jani The Rock
22.11.2003 00:52:48

Voisivatkohan Lynch-diggarit valottaa asiaa; kannattaako tutustua miehen tuotantoon(Blue Velvet, Lost Highway, Mulholland Drive) kun en yleensä tälläisistä mysteerileffoista lämpeä(esim. David Cronenbergin Spider), mutta Twin Peaksistä tykkäsin kyllä tosi pajon.

Ehdottomasti kannattaa tutustua. Oma suosikkini noista on Lost Highway.
Lowriding appeals to bad dudes.
Xebeche
22.11.2003 02:47:45

Todellakin kannattaa tutustua. Oma suosikkini on "Mulholland Drive", joskin jokainen herran filmi tarjoaa paljon ajateltavaa. Sekä visuaalinen, draamallinen että psykologinen puoli on herralla hyvin hanskassa. (Itse kuitenkin olen sitä mieltä, että "Lost Highway" jää monelta osin hieman puolitiehen...)
JulGubbe
22.11.2003 03:00:47
Ei ole alunperin englanninkielinen, se on joku euruuppalainen pätkä. Jos meinaat esim. DCllä hakea, niin kirjoita vain Sodoma, niin pitäs löytyä.

Salò o le 120 giornate di Sodoma

Kävin katsomassa sen elokuvissa n. 2 viikkoa sitten.

Ahdistavinta oli lähinnä se elokuvasalin koko, sillä kyseessä oli pikkuteatteri jonka salissa oli n 15 paikkaa. Tuli hieman klaustrofobinen olo.

Mutta siitä elokuvasta. Täytyy sanoa, että meni 8.50 euroa hukkaan. Jumalattoman tylsä elokuva ja lähinnä tahattoman koominen. Ilmeisesti vähän ajan hammas purrut. Toisaalta jos tykkää katsella paskan syömistä, naaman päälle kusemista, kielen irtileikkaamista, päänahan irtileikkaamista, hirttämistä, nännien polttamista kuumalla raudalla ja ennenkaikkea homostelua sekä naisiksi pukeutuneita miehiä (mikä tietysti on aina huvittavaa) elokuva on juuri sinua varten. Mutta oli se ahdistavakin. Elokuvan loppupuolella tuli nimittäin epätoivoinen olo: "eikö tää jumalauta lopu koskaan!"
Puujalkavitsien asialla jo vuodesta 1978.
85423321
22.11.2003 03:14:48
Aina silloin tällöin jotain menee pahasti vikaan ja syntyy sellainen ihminen jota kakan syöminen kiihottaa. Nämä yksilöt voi viedä suoraa päätä saunan taakse.
So far, so good.. so not.
Juugeli
22.11.2003 11:24:07
Todellakin kannattaa tutustua. Oma suosikkini on "Mulholland Drive", joskin jokainen herran filmi tarjoaa paljon ajateltavaa. Sekä visuaalinen, draamallinen että psykologinen puoli on herralla hyvin hanskassa. (Itse kuitenkin olen sitä mieltä, että "Lost Highway" jää monelta osin hieman puolitiehen...)

Ellen väärin muista niin olin juuri palannut riparilta ku Lost Highway tuli töllöstä. Piti pistää nauhalle, mutta nukahdin kolme tuntia ennen sen alkamista iltaseitsemältä.
Jäi riparilla nukkumiset aika vähäisiksi, parhaimmillaan tunti yössä. Silloin vitutti.
Monet Lynch-fanitkin pitää tuota Mulh. Dr:ä aivan vitun sekavana(IMDB:n keskustelupalstoista päätellen) en tiedä miten mulle uppoais.
Dr. Muff
22.11.2003 12:09:25 (muokattu 22.11.2003 12:09:52)
Unelmien sielunmessu oli mun mielestä vaikuttava kuin myös Mullholland Drive. Molemmat olen katsonut monta kertaa, Mull.Drv:stä en ole vieläkään varma mitä siinä tapahtuu.

Battle Royale ei ollut mun mielestä mikään sävähdyttävä. Henry Lee Lucas: Potrait Of A Serial Killer on mun mielestä tosi valju. Ainut hyvä kohta on siinä lopussa kun se muija laittaa jonkun oisko ollut kamman veljensä silmään. Cube oli koominen matemaattisine leikkeineen, ensi viikolla pitää katsoa The Cube II: HyperCube, se mahtaa olla tosi huono.

The Cubessa oli kyllä paikkapaikoin ihan hyvä tunnelma. Vähän samanlainen kun parissa itämaisessa avant carde elokuvassa 70-luvulta. Taisivat olla nimeltään Tetsuo-tai jotain. Ne ovat kyllä ehdottomasti ahdistavimpia elokuvia mitä olen nähnyt. Niissä mm.miehen meisseli muuttuu kesken aktin metriseksi porakoneenteräksi ja sitten se nussii muijan kahtia. Niistä tuli fyysisesti pahoinvoivaksi, kannattaa katsoa jos mahdollisuus on.

Onko kukaan nähnyt keisari Galiculasta kertovaa elokuvaa nimeltä Galicula? Sen pitäis olla kovasti sairas leffa.
Wanted: Rumpali
Keke Urlaub
22.11.2003 17:16:20

Jos Twin Peaks upposi hyvin, Blue Velvet on ehdottomasti suositeltavin, sitten ehkä Mulholland Drive, Lost Highway.
"And if Warhol's a genius, what am I, a speck of lint on the penis of an alien buried in gelatin beneath the sands of Venus" -kC
Zed
22.11.2003 23:15:26

Lynchin tuotanto iskee minuun aivan täysillä. Mainitsematta jää yleensä miehen täyspitkä esikoinen Eraserhead, joka on mielestäni ehdottomasti miehen parhaita aikaansaannoksia. Lyhytelokuvat, kuten Grandmother, Alphabet ja Amputee ovat myös tutustumisen arvoisia.
Hevi on nopeutettua humppaa.
Artu Pupunuss
24.11.2003 17:26:34
Aina silloin tällöin jotain menee pahasti vikaan ja syntyy sellainen ihminen jota kakan syöminen kiihottaa. Nämä yksilöt voi viedä suoraa päätä saunan taakse.

Vai semmoista. Mä ainakin pystyn kuvittelemaan paljon vaarallisempiakin ihmisiä.

Mun mielestä tuo Sodoman 120 päivää oli provokatorinen niin ilmeisellä tavalla, ettei siitä oikein jaksanut järkyttyä. Lopun kielenleikkaukset oli kyllä inhaa katsottavaa.
Hhmm... Uuoohh! Yeah! Mmmnwaaaiichhrrr!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)