Aihe: Sauna - Wash Your Sins
1 2 3 4 5
AP
05.11.2008 22:14:54 (muokattu 05.11.2008 22:16:54)

Kotimaisen kauhun selkeä ykkönen

Tästä olen kyllä eri mieltä. Tämä voisi olla uusi päänavaus, mutta...

Jotenkin teatterista tultua oli olo kuin olisi ajanut Porschea jossa on Nissan Micran kone. Tavallaan kaikki on ihan oikeannäköistä, mutta joku jää puuttumaan.
Ehkä yksi ongelma on siinä, että juoni on sittenkin aika ohut. Samalla kun veivataan jostain valtakuntien rajanasettelusta, taustalla tapahtuu jotain yliluonnollista mikä ei ole edes kovin pitävällä pohjalla. Juoni on myös aika monimutkainen.
Yksi iso miinus tulee siitä, että tässä näytetään vähän liikaa.
*spoiler* Siinä kohdassa loppupuolella kun ville virtanen astelee nakuna saunaan ja kuva vedetään mustaksi, luulin jo että leffa loppuu. Nyt kun tuli vielä pesukohtaus ja tytön pakomatkan päätös, koko homma vähän lössähti *spoileri päättyy*
Puhekielikin otti korvaan; ei ihan uskottavaa että 1500-luvun ratsumestari toteaa espoolaisittain venytttäen "vittu mä olen puolisokea".
*spoileri 2* sauna, betoninen kuutio vesilätäkössä, oudoksutti ainakin aluksi *spoileri 2 päättyy*

Plussia: komea on kuvaus ja lavastus.
VIlle VIrtanen on osassaan todella hyvä, mies todella muuttuu Erikiksi. Viktor Klimenkon hahmo on paljon enemmän kuin mitä repliikit paljastavat. Samoin hän on siis todella jonkun nahoissa.
Kati Outinenhan tietty ei voikaan tehdä huonoa roolia ;)
Myös verraten rajallinen kesto, noin puolitoista tuntia, on hyvä. Turhaan sitä venyttää 2 tuntiin, jos kaikki on jo sanottu.
Maskeeraus on myös erinomaista.

Ja kyllä: saihan tuossa säikkyä, mutta se perustuu enempi nopeisiin näkyihin ja äänitehosteisiin kuin muuhun. Ikävä kyllä tunnelma ei pääse missään kohtaa kehittymään kovin painostavaksi, kun heti alussa kiirehditään hirmuista kyytiä kohtauksesta ja leikkauksesta toiseen.

7/10.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)