Aihe: Miksi katsoa Ganes -elokuva??
1 2 3 4 5 6 7
texjazz
07.10.2007 00:46:07

Hyvin Milonoff hommansa hoiti. Kuka olisi paremmin rooliin sopinut? Elokuva kyllä kulki niin, että kelloa ei tarvinnut vilkuilla eikä haukotella.

Kun on kerta fiktiivinen dokumentti tai jotain, epäuskottavuuksiakin löytyi ainakin omasta näkökulmasta. Mutta sehän kuuluu tähän ei niin totuudelliseen kerrontaan.

Suomalaisilla ohjaajilla näkyy olevan jonkinlainen pakkoliike ängetä joka saakelin leffaan rakastelu/pano/lemmiskely/rynkytys -kohtauksia, oli sitten kyseessä musaelokuva, sotaelokuva tai mikä tahansa elokuva, vaikka ne ei elokuvaan mitenkään kuuluisikaan tai olennaisesti sitä paranna. Sama tässä Remu-saagassa.

Järvisestä tehtiin se pelle, joka myös lähes joka suomalaisessa elokuvassa pitää olla. Joku jolle katsojien pitää saada nauraa, jos ei muuten niin pakolla. Hilireirimpsishei ja huhhahhei! Ei kai mies noin passiivinen voinut olla.

Mutta miksi katsoa Ganes? Ei siitä mielestäni ainakaan selviä se, miksi bändi on niin tärkeä suomalaisessa rockelämässä. Vaan balaappaammaluma.
"Mä tuun heti vihaseks kun mä kuulen jatsia" -Avovaimo
seppo69
07.10.2007 02:00:16

Vuorosanoista en saanut huonokuuloisena mitään selvää. "Remun" sössötystä ei tietysti ymmärrä kukaan muutenkaan, mutta muidenkin vuorosanat olivat pelkkää puuroa. Tekstitys ois kova sana kotimaisissa elokuvissa, koska äänimaisemaa ei näköjään ikinä saada kuntoon. Osasyynä oli varmasti salin kehno äänentoisto, mutta kun sama vika toistuu elokuvasta ja tv-sarjasta toiseen, täysin laitteistoista riippumatta.

En oo Ganes-elokuvaa nähny, mutta tästä oon täysin samaa mieltä. Kotimaisten elokuvien äänisuunnittelu on jotain aivan hirveää; dialogit mumisten ja pienellä äänenvoimakkuudella, musiikki ns. täysiä. Hollywood-pläjäyksistäkin saa paremmin selvää. Ihme homma.
Sori offtopic.
Kirk_Hammett
07.10.2007 13:35:52
Aivan mahtava leffa! Kävin Ganesin katsomassa viime torstaina ja yllätyin kyllä positiivisesti. Odotin jotain aivan kauhee paskaa mutta aivan laadukas leffahan se oli. Eikä ne nyt niin hirveän huonosti soittaneetkaan
You know it's sad but true...
jannu
07.10.2007 13:44:53
Tulin just leffasta. Kaiken maailman läskejä siellä vilahti... Oisitte voinu varoittaa.

No mä ainakin varoitin, about ekalla sivulla tätä ketjua.

Kaikkien näiden "yhyy yhyy elokuvassa mainostetaan ja se on syntiä"-nillittäijien tuli tietää tahi muistaa, että Hurriganes ei oo ollut mikään tinkimätön "me ei vittu mainosteta mitää ku se on huoraamista"-bändi. Päinvastoin. Beaversin farkkuja myytiin aika julmetut läjät 70-luvulla juurikin Hurriganesin mainostuksen myötävaikutuksella. Ja tuskin jäi ukkojen mainoshommat siihen.

Oikeastaan vois kysyä, että mitä helvettiä te oikein maksatte yleensäkään mistään elokuvalipusta, jos mainostaminen ja markkinointi tuottaa noin pahaa ihottumaa?
jotain muuta persoonallista
Pendulum
07.10.2007 14:22:59
I Will Stayn musiikkivideo:

http://irc-galleria.net/channel.php?channel_id=1856719

Tulevaa studioalbumia odotellessa...
BigPapa
07.10.2007 14:29:32

Joopa joo....
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
Nieby
07.10.2007 18:24:52
Eilen kävin tsiigaamassa ja kannatti. Suomalaiset osaa nykyään tehdä hyviä leffoja.
Saatana saapuu nurkan takaa. "Life sucks and then you fucking die." -Ozzy Osbourne www.hardoxrock.com
hapan
07.10.2007 18:28:56
Oikeastaan vois kysyä, että mitä helvettiä te oikein maksatte yleensäkään mistään elokuvalipusta, jos mainostaminen ja markkinointi tuottaa noin pahaa ihottumaa?

Juuri näin. Kaiken kaikkiaan huvittavaa tekopyhäilyä tuommoinen kitinä.
BigPapa
07.10.2007 19:18:22

Juuri näin. Kaiken kaikkiaan huvittavaa tekopyhäilyä tuommoinen kitinä.

Leffassa oon käyny viimeks 14v sitten...ja tällänen tekele ei saa mua liikkeelle...
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
Sir Henri
07.10.2007 20:58:08
Suomalaisilla ohjaajilla näkyy olevan jonkinlainen pakkoliike ängetä joka saakelin leffaan rakastelu/pano/lemmiskely/rynkytys -kohtauksia, oli sitten kyseessä musaelokuva, sotaelokuva tai mikä tahansa elokuva, vaikka ne ei elokuvaan mitenkään kuuluisikaan tai olennaisesti sitä paranna. Sama tässä Remu-saagassa.

Tämä vähän särähti myös silmään. Olisi sen tajunnut ilman näitä jatkuvia paneskelukohtauksiakin, että Remu oli kova naistenmies. Tuntui, että heti kun ohjaajalta loppui ideat, niin laitettiin ruudulle hiukan rakastelua niin homma pääsee jatkumaan.

Tommi Korpelalle plussaa hyvästä roolityöstä. Eikä kukaan näyttelijä aivan huonosti esiintynyt.
Kaikesta voi tehdä bluesia.
-Cale
07.10.2007 21:19:14

Tuo ei kyllä hääppöiseltä saundannut. Sääli, vaikka kaippa se leffa silti on mentävä tsekkaamaan kun tänne korpeen joskus ilmestyy.
sus
07.10.2007 23:12:07
Mulla ei ollut mitään ennnakkoluuloja tai -odotuksia elokuvaa kohtaan. Mutta sehän oli ihan hiton hyvä leffa! Hurriganes ei oo koskaan ollu mulle mitenkään tärkeä bändi, mutta raina toimi silti kuin häkä. Näyttelijätyö oli loistavaa ja se 70-luvun henki oli käsinkosketeltavaa ja maukasta.
The swirling sound of the universe, streaming through your soul. The vibration of ALL, right here, right now...!
author
08.10.2007 23:36:58
Pienen ja huteran aasinsillan kautta otan puheeksi Hesburgerin Ganes-aterian. Siis tavallinen kerrosateria nimetty leffan mukaan Ganes -ateriaksi!!? Hienoa kun on ideoita. Eipä tämä mikään varsinainen uusi juttu ole, mutta tällä kertaa se vain pysäytti kaikessa läpinäkyvyydessään.
It's Gripped! Sorted!
jannu
09.10.2007 01:33:59
Pienen ja huteran aasinsillan kautta otan puheeksi Hesburgerin Ganes-aterian. Siis tavallinen kerrosateria nimetty leffan mukaan Ganes -ateriaksi!!? Hienoa kun on ideoita. Eipä tämä mikään varsinainen uusi juttu ole, mutta tällä kertaa se vain pysäytti kaikessa läpinäkyvyydessään.

Paitsi että se ei oo kyllä tavallinen kerros vaan reippaasti isompi pulla, ellei sitten allekirjoittaneen havainnointikyky ole kännissä todella pahasti vinossa.
jotain muuta persoonallista
vanttera
09.10.2007 01:37:24
Paitsi että se ei oo kyllä tavallinen kerros vaan reippaasti isompi pulla, ellei sitten allekirjoittaneen havainnointikyky ole kännissä todella pahasti vinossa.

Olet oikeassa!
*h4liih*
Chemo
09.10.2007 09:38:45

Suomessa oli yhteen aikaan lähes vuosittain joku "menestyselokuva", joka on perustunut suosittuun/tunnettuun tosielämän hahmoon (Nykänen, Tapsa Rautavaara, Irwin, Badding..) - yhteistä niille yleensä on naivin realistinen kerronta, mutta ennenkaikkea elokuvantekijöiden tapa ottaa hahmon kuoret ja tehdä silä rahaa. (...)

tätäkö halutaan??

Suomalainen elokuvatuotanto tuntuu luottavan aika pitkälti semmoiseen kaavaan että otetaan joku suomalaisia yhdistävä pienin yhteinen nimittäjä - ja siis vain suomalaisia yhdistävä, eli niin että ulkomaisesta tuotannosta ei ole tiedossa mitään samaan aihepiiriin liittyvää. Silloin kun aihe on riittävän hyvin valittu, tulee katsojia bussilasteittain - vaikka elokuva itse olisi ihan järkyttävää roskaa, kuten vaikkapa Sibelius.

...niin, tää on jotain mitä mä en halua. Enkä leffabrändin mukaan nimettyjä tuulipukuburgereitakaan. Voihan leffa toisaalta olla onnistunutkin. Tää Ganes-leffahan ei ilmeisesti oo pahimmasta päästä kuitenkaan. Vaikka ehkä valitsenkin oikean Hurriganesin DVD:n, jos mieliteko siihen suuntaan pääsee iskemään.

Bändiin liittyvän suomalaisen yhteisöllisyyden oon kokenut - niinkuin varmasti jokainen muukin cover-keikkaa tehnyt - räkälöissä soittaessa kun kansan syvät rivit tulee kinuamaan I Will Stayta, Get Onia tai Roadrunneria. Leffaa en tartte siihen.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Mika Antero
09.10.2007 09:47:27
Enkä leffabrändin mukaan nimettyjä tuulipukuburgereitakaan.

Ihan hyvä ja täyttävä ateria se oli, vaikkei minulla tuulipukua olekaan.
...rusahteli särkyessään.
Chemo
09.10.2007 09:50:35

Ihan hyvä ja täyttävä ateria se oli

No offence, mutta mä epäilen että mun mittapuillani kumpikaan noista kriteereistä ei likimainkaan täyty millään niistä ateriakokonaisuuksista joita Heseissä on tarjolla.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Mika Antero
09.10.2007 09:52:37
No offence, mutta mä epäilen että mun mittapuillani kumpikaan noista kriteereistä ei likimainkaan täyty millään niistä ateriakokonaisuuksista joita Heseissä on tarjolla.

No eihän ne mitään gourmet -tason kamaa nuo paikat tosiaan tarjoa, en minä sillä.
...rusahteli särkyessään.
Milkop
09.10.2007 12:07:03

Ollaanpa Voima-lehdestä mitä mieltä tahansa, niin ainakin itseni uusimman numeron pääkirjoitus pisti ajattelemaan. Quottaanpa tähän pätkän:

Mainossloganeita on kirjoitettu repliikeiksi näyttelijöiden suuhun. Kamera tekee kunnon kiepin, että HK:n Camping-makkarapaketti varmasti näkyy. Yksi elokuvan tilanne on suoraan kaljamainoksesta.
Kun matkapuhelinoperaattorin "melko reilua" -slogan kajahti valkokankaalta taideteoksen sisään kirjoitettuna repliikkinä, yleisö istui hipihiljaa. Näin parin edessäni istuvan ihmisen vavahtavan.
---
Mainostamisessa ei ole mitään vikaa, markkinataloudessahan tässä eletään. Mutta kun makkarat, bissefirmat ja kännykät alkavat tunkea jo sisältöihin, ja sisällöt mainoksiin, vanha kunnon product placement alkaa tuntua viattomalta keppostelulta.

Voima-lehdellä tosin on maine liioitella asioita itselle edulliseen suuntaan enkä itse edes ole Ganesia vielä nähnyt, mutta kyllä tämä kirjoitus silti pisti miettimään. Ei minusta ainakaan ole kovinkaan miellyttävää, että yritykset alkavat sponsorointia/rahoitusta vastaan puuttua teoksen sisältöön.
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)