Aihe: TES: Oblivion
1 2 3 4 5 6 729 30 31 32 33
Bilharzia
25.03.2006 18:10:08
onko siinä joku lähemmäs 100 vääntönamikkaa tms?

On
. Let's Born To Die
Torniojaws
26.03.2006 00:17:11 (muokattu 26.03.2006 00:20:30)

Dark Brotherhoodin ja Maagien Killan tehtävät ovat oikeastaan mielenkiintoisempia kuin itse Main Quest, nyt kun on pelaillut niitäkin. Myrkytetty omena toimii ;) - ei ole vain koristeena. Mysteeritalo oli myöskin hauska: kuusi henkilöä lukittuna samaan rakennukseen, josta löytyy kulta-arkku, mutta vain yksi pitää sen -- mutta ne viisi muuta eivät tiedä mikä minun tehtävä on ;)
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Wk
26.03.2006 12:43:55
Näyttää kyllä pirun siistiltä screenshottien perusteella, konekin täyttää Recommended-arvot joten kai tuon uskaltaisi hommata:

Athlon XP 3200+
1 giga RAM
GeForce 6800 @ ~GS

Diablo onkin viimeinen ton tyylinen mitä on tullu pelattua, vaikka tässä ilmeisesti on osia jossa mennään myös First Person kuvakulmasta?
http://www.mikseri.net/users/108413.php
Quark
26.03.2006 13:38:32
Diablo onkin viimeinen ton tyylinen mitä on tullu pelattua, vaikka tässä ilmeisesti on osia jossa mennään myös First Person kuvakulmasta?

Voit pelata vaikka koko pelin first personista, olen ainakin itse huomannut että se on taisteluissa aika ehdoton, varsinkin kun tykkään tiputella vastustajia kaukaa jousipyssyllä.

On muuten ihan mahtavaa kuinka tässä pelissä on parantunut tuo hiippailupuoli Morrowindiin verrattuna. Ihan selkeitä elementtejä Thiefistä, esim vihollisten kommentit "Must have been nothing" jne... Ja toinen hyvä juttu on se että nuolet käyttäytyvät niin kuin niiden pitääkin, vaikka marksman skill ei olisikaan vielä kovin korkea. Puhdistin melkein kokonaan sen Mythic Dawn -kultin luolan varjosta toiseen hiipimällä ja pudottamalla vastustajat hiljaa kertalaakista nuolella päähän ;)
They lock me in the cellar and feed me pins!
Torniojaws
26.03.2006 13:41:46 (muokattu 26.03.2006 13:50:17)

Voit valita kumpaa käytät, tai voit käyttää molempiakin eri paikoissa jos haluat. Vaihtuu napilla.

Mutta Diablolla ei ole paljoa yhteistä Elder Scrollsien kanssa. Ainoa yhteys on attribuutit ja että ammutaan taikoja(kin). Muuta yhteistä ei oikeastaan ole. Diablot on hack 'n' slash -pelejä joissa tyhjennetään kenttiä niin perkeleesti hiirella naksutellen, kun TES on "oikea" roolipeli, jossa kehitetään hahmoa hitaasti ja tutkitaan luolia, vanhoja raunioita ja tehdään sekalaisia tehtäviä ihmisille - esim. seurataan joitain ihmisiä kylähullun pyynnöstä (R.I.P.), tehdään tehtäviä eri killoille (varkaiden, maagien, salamurhaajien, jne.) ja voit halutessasi jättää kaikki tehtävät kokonaan tekemättä ja vain keskittyä erilaisten kasvien ja kukkien keruuseen, joista sitten teet taikajuomia ja myyt niitä. Mitä enemmän teet niitä, sitä paremmaksi tulee taito siinä ja voit tehdä tehokkaampia taikajuomia.

Tuo muuten erottaa tehokkaasti Diablon TES:istä, eli Diablossa taidot eivät kehity yhtään vaikka kuinka paljon huidot ja taiot (jos levelien nousua tiettyjen määrien jälkeen ei lasketa), kun taas TES:ssä taidot kehittyvät juuri näin: kun huidot tarpeeksi kauan miekalla, kehittyy sen taito ja saat uusia miekkataitoja, esim. voit huitaista vihollisen miekan pois käsistä. Kun taiot tarpeeksi kauan, paranee taitosi siinä koulukunnassa (esim. Destruction, Alteration, Illusion, Mysticism, jne.) ja sitä mukaa kun taitosi kehittyy taikomistaidoissa, voit tehdä isompia taikoja ja taikojen manahinta pienenee.

Diablo II:ssa nuo taidot pystyi nostamaan vain levelupeissa ja niissäkin saamiesi pisteiden mukaan (1 per levelup), kun TES:ssä ne nousevat tasan käytön mukaan, vaikka et saisi yhtään leveluppia.

On muuten ihan mahtavaa kuinka tässä pelissä on parantunut tuo hiippailupuoli Morrowindiin verrattuna. Ihan selkeitä elementtejä Thiefistä, esim vihollisten kommentit "Must have been nothing" jne...

Sattuneesta syystä. Thiefin muistaakseni yksi pääkehittäjistä työskenteli tässä pelissä ;)

Täytyy kyllä nyt about 40 tunnin pelikokemuksella sanoa, että tämä peli on oikeastaan täsmälleen mitä itse toivoin. Kaikki mitä Morrowindissä oli, on tässäkin - parempana - ja siihen lisäksi läjä uusia hienoja juttuja. Myös pelikin on oikeastaan niin vakaa kuin voi olla nykyään, yhteensä 5 kertaa kaatunut tähän mennessä. Myös modaussysteemi on samanlainen kuin Morrowindissä, joten vanhat hyvät modit tulee jos on tullakseen. Ei ole oikeastaan mitään syytä itselle palata Morrowindiin (vaikka tiedän että kuitenkin käy joskus), sen verran hyvä peli tässä on käsissä. Vielä kun ihmissudet saadaan tähän, niin on Täydellinen™.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Shitmanek
26.03.2006 14:49:03
Oli hauska huomata, että auttaessani kahta eri kaupungeissa olevaa veljestä löytämään toisensa, kerrottuani heille toisistaan, toinen lähti juoksemaan kohti kaupunkia jossa kadonnut veli oli, eikä vain teleportannut sinne :) Ei tuo Radiant AI sittenkään mikään pöllömpi keksintö ole :)
"I have come into possession of a certain ancient book, a collection of arcane scrawlings reputed to have been derived from an even earlier transcription... The Chthonic Chronicles! Six score and ten oblations to some malign entity of colossal evil!"
Brian May jr.
26.03.2006 15:36:53 (muokattu 26.03.2006 15:52:10)
Noniin, nyt asentuu...sittenpä näkyy kuinka toimii :P

EDIT: Tässä odotellessa luin vähän arvosteluja gamespotista:

We say: 9.6
You Say (4,542 votes): 9.6
They Say(11 reviews, arvosteluja muilta sivustoilta): 9.5
Vettä!
Torniojaws
26.03.2006 17:25:04

Oli hauska huomata, että auttaessani kahta eri kaupungeissa olevaa veljestä löytämään toisensa, kerrottuani heille toisistaan, toinen lähti juoksemaan kohti kaupunkia jossa kadonnut veli oli, eikä vain teleportannut sinne :) Ei tuo Radiant AI sittenkään mikään pöllömpi keksintö ole :)

Jos vielä katsot tarkemmin, voit seurata hänen etenemistä kartalla (punainen nuoli siinä maailmankartalla) ;)

Kyllähän tuo ihan hyvin toimii tuo RAI, mutta on tässä muutamia hassujakin tapahtumia tullut seurattua. Imperial Cityn vartijat olivat siis jahtaamassa täysmiehistöllä Gray Foxia tuolla Waterfrontissa ja tuli seurattua kahden vartijan tiivis ristikuulustelu toisistaan :D (lainaukset noin suurin piirtein, en muista aivan sanatarkkaa). Varsinkin sanapainotukset tekivät tuosta huvittavan ;)

Vartija 1:- We are looking for the Gray Fox. Have you seen *ANYTHING?*
Vartija 2:- You *MUST* report any sightings of the Gray Fox *TO ME*
Vartija 1:- Goodbye (vihaisesti ja tiukasti)
Vartija 2:- Goodbye (vihaisesti ja tiukasti)

Ei tuo ehkä tässä oikein toimi, oli naurussa pitämistä itse tapahtuman aikana :)

Thieves Guildin yhdessä tehtävässä oli aika... mielenkiintoinen tapahtuma. Minun piti varastaa Mages Guildin Arch-Magelta yksi taikasauva ja jättää viesti laatikkoon. Noh, sattuu vain olemaan niin, että *minä* olen se Arch-Mage :D

Tulipahan sekin todistettua, että itseltä voi varastaa ;)
Brian May jr.
26.03.2006 17:34:57 (muokattu 26.03.2006 17:41:56)
Heleijaa! Sehän toimii :) Tosin kuten Shitmanek totesi niin ei meikäläisen näytönohjaajalla ole juuri hurraamista: joudun pelaamaan toiseksi huonoimmilla resoluutioilla, mikä saa ainakin jonkin kaukana olevan maiseman näyttämään aika silmiinpistävän huonolta. Peli toimii nyt kuitenkin nykimättä ja eivät graffat siitä muuten kovin pahasti kärsineet.

EDIT: Nää, piti sitten kokeilla ja kyllähän se maisema näyttää aika samanlaiselta noilla paremmillakin ressuilla. No kaipa jokasta heinikkoa ja puskaa on vieläkin vähän vaikea saada näkymään peleissä yli 100 metrin päähän.
Vettä!
Shitmanek
26.03.2006 18:08:07 (muokattu 26.03.2006 18:11:38)
Jos vielä katsot tarkemmin, voit seurata hänen etenemistä kartalla (punainen nuoli siinä maailmankartalla) ;)

En voi, hain modin joka ottaa ne pois nuolet.

Kyllähän tuo ihan hyvin toimii tuo RAI, mutta on tässä muutamia hassujakin tapahtumia tullut seurattua. Imperial Cityn vartijat olivat siis jahtaamassa täysmiehistöllä Gray Foxia tuolla Waterfrontissa ja tuli seurattua kahden vartijan tiivis ristikuulustelu toisistaan :D (lainaukset noin suurin piirtein, en muista aivan sanatarkkaa). Varsinkin sanapainotukset tekivät tuosta huvittavan ;)

Vartija 1:- We are looking for the Gray Fox. Have you seen *ANYTHING?*
Vartija 2:- You *MUST* report any sightings of the Gray Fox *TO ME*
Vartija 1:- Goodbye (vihaisesti ja tiukasti)
Vartija 2:- Goodbye (vihaisesti ja tiukasti)

Ei tuo ehkä tässä oikein toimi, oli naurussa pitämistä itse tapahtuman aikana :)

Thieves Guildin yhdessä tehtävässä oli aika... mielenkiintoinen tapahtuma. Minun piti varastaa Mages Guildin Arch-Magelta yksi taikasauva ja jättää viesti laatikkoon. Noh, sattuu vain olemaan niin, että *minä* olen se Arch-Mage :D

Tulipahan sekin todistettua, että itseltä voi varastaa ;)

On kyllä pakko sanoa, että nuo spoilaavat hieman, vaikka omakin tekstini saattoi niin tehdä. Yritän välttää nimien mainitsemista juurikin tuon takia, ettei heti arvaa mistä on kyse. Vaikka eivät nuo maailmaa kaada :)

Pistin muuten osoitteeseen http://koti.mbnet.fi/manek/Oblivion/ pari screenshottia ja parin sekunnin videopätkän tuosta pelistä. Lisää uppaan jossain vaiheessa.
"I have come into possession of a certain ancient book, a collection of arcane scrawlings reputed to have been derived from an even earlier transcription... The Chthonic Chronicles! Six score and ten oblations to some malign entity of colossal evil!"
-Aleksi-
26.03.2006 19:54:41
Ah ylihuomenna saa vihdoin oblivionin. Miks kaikki tekee aina jonkun warriorin tjsp. myö teen ainakin jonkun taikojan.
Shitmanek
26.03.2006 20:47:26
Ah ylihuomenna saa vihdoin oblivionin. Miks kaikki tekee aina jonkun warriorin tjsp. myö teen ainakin jonkun taikojan.

Warrior on sellainen kelpo "aloitusclassi", eli suht helppo ja hauska pelata aina. Sopii hyvin peliin tutustumiseen. Lisäksi ainakin minulla oli Morrowindista jäänyt jonkunlainen kammo maageihin, siinä nimittäin sellaiset olivat ainakin omasta mielestäni aika turhia.
Torniojaws
26.03.2006 21:14:40 (muokattu 26.03.2006 21:15:31)

Elder Scrollseissa ei luokalla ole oikeastaan ollenkaan merkitystä. Voit pelin aikana tehdä hahmosta minkä tahansa. Aloitusluokka ainoastaan määrittelee alussa tulevat *pienet* bonukset taitoihin.

Oma ukko on ns. jokapaikansaha, eli tarpeen mukaan taipuu mihin vain. On jousta ja tikaria hiippailutaidon ja taikojen kera, on täysi tankkiwarrior, on maagien killan johtaja tällä hetkellä ja siinä sivussa varas ja alkemisti.

Perusluokka on itse asiassa omatekoinen, ei ole mikään valmiista luokista. Jos aloitusluokkia katsoo, niin oma olisi ehkä lähimpänä Battlemagea.
Moratoria
26.03.2006 22:53:18
Mä en oo koskaan tykänny pelata jokapojanhöylillä. Mielummin yhteen tai kahteen asiaan erikoistunt hahmo.

Hitto ku himottais toi oblivion.
jami87
27.03.2006 01:12:11
Heleijaa, oon kaks päivää pelannu. Main questissa en oo kovinkaan pitkällä, mutta oon kaikkea muuta kivaa tehnyt. Tällä hetkellä Thieves Guildin tehtäviä. En ensin meinannu honata, miten niihin saa yhteyttä.
Mageeta. B)
Bilharzia
27.03.2006 01:17:30
Miks kaikki tekee aina jonkun warriorin tjsp. myö teen ainakin jonkun taikojan.

Koska on kiva hakata äijiä kirveellä
. Let's Born To Die
Torniojaws
27.03.2006 01:38:33

Heleijaa, oon kaks päivää pelannu. Main questissa en oo kovinkaan pitkällä, mutta oon kaikkea muuta kivaa tehnyt. Tällä hetkellä Thieves Guildin tehtäviä. En ensin meinannu honata, miten niihin saa yhteyttä.

Odotappas kun pääset tekemään niitä Mages Guildin Recommendation -tehtäviä. Yksi niistä on aika kenkku ja melko epälooginenkin. Tässä vinkki ilman pahempia spoilereita:

Puhu kaikille henkilöille jotka ovat olleet mukana tehtävän aikana - myös niille jotka eivät edes liity tehtävään enää mitenkään.
Torniojaws
27.03.2006 01:46:07

Aika kuumat paikat tuli eräässä tehtävässä...

http://koti.mbnet.fi/juhau/oblivifun.jpg
lethus1
27.03.2006 09:11:49

WTF? :D

Otappa muuten Tornio screenshottia Deadric Ruinseista !
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
Uruk
27.03.2006 09:44:04

KALIMA, KALIMA, KALIMAAA.
(ò_ó)/ WTF IS THIS SHIT
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)