Aihe: Tuntematon sotilas
1 2 3 4 5 6 711 12 13 14 15
Niq
05.12.2012 22:15:42

Hauler: Niin... onhan Tuntematon loppupeleissä aika tylsä.

Mieluusti näkisin vaikkapa tehtävän elokuvan Lehväslaihon Sotkalla sodasta -kirjan pohjalta... siinä voisi käyttää jopa ajoittain varsin episodimaista kerrontaa... pitäisiköhän alkaa vääntää elokuvakäsikirjoitusta?

Mä haluaisin myös nähdä Lehväslaihoa valkokankaalla. Ei luulis olevan kallista toteuttaa jotain sissikirjoja leffaksi tai esimerkiksi minisarjana, niissä kun ei mitään kauhean isoja joukkokohtauksia edes ole. Samoin on suorastaan huutava vääryys ettei Sven Hasselia ole toteutettu laadukkaasti valkokankaalle. Jotain pelastakaa sotamies ryaneita on kyllä duunattu yllin kyllin. :/
AP
05.12.2012 23:42:39 (muokattu 05.12.2012 23:46:53)
Niq: Mä haluaisin myös nähdä Lehväslaihoa valkokankaalla. Ei luulis olevan kallista toteuttaa jotain sissikirjoja leffaksi tai esimerkiksi minisarjana, niissä kun ei mitään kauhean isoja joukkokohtauksia edes ole.

Jorma Kurvinenkin muuten naputteli melkoisen nivaskan sotakirjoja- Ymmärtääkseni niissä vielä ei keskitytä niinkään koko sotaan vaan yksittäisiin tapahtumiin, osin kai fiktiivisiinkin tapahtumiin. Mutta kuka ties mitä niistäkin saisi tv-, tai elokuvasovituksina aikaan.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
sahkuifk
06.12.2012 00:26:18
Muutenkin kaukopartiohommista ei ole oikein mitään kunnon leffaa, ainakin kirjoina ne tempas mut helposti mukaansa. Liekkö hyshys-aihe sitten?
Kävelin sumussa koulun ohitse.
Hot brute
06.12.2012 11:39:36
Röntgen-Jeesus: Ikinä en oo jaksanu kahtoa kokonaan. Saatikka sitten lukea.

Samoin.
Minä tosin en ole eläissäni lukenut yhtään kirjaa
sticky fingers
06.12.2012 11:46:58
Niq: Mä haluaisin myös nähdä Lehväslaihoa valkokankaalla. Ei luulis olevan kallista toteuttaa jotain sissikirjoja leffaksi tai esimerkiksi minisarjana, niissä kun ei mitään kauhean isoja joukkokohtauksia edes ole. Samoin on suorastaan huutava vääryys ettei Sven Hasselia ole toteutettu laadukkaasti valkokankaalle. Jotain pelastakaa sotamies ryaneita on kyllä duunattu yllin kyllin. :/

Kyllähän noista varmaan viihdyttäviä elokuvia saisi, mutta kovin vähän mitään syvempää sisältöä näissä R.L.:n kirjoissa harvemmin on. Vaikka ei toisaalta tarvitsekaan olla - mukavaa matkalukemista esimerkiksi.

Lisäksi olen huomannut, että monissa hänen teoksissan päivän pelastaa, tai vähintään tapahtumissa on merkittävällä tavalla mukana "nuori ja riuska kersantti Lehväslaiho". Sanamuodot saattavat vaihdella, mutta ajatus kumminkin on sama. Omakohtainen kerronta ja itsensä tarinaan sijoittaminen on tietysti ihan ok, mutta ainakin oma häveliäisyys hillitsisi kovimmalta itsekehulta.
...
Hauler
06.12.2012 12:00:19
sticky fingers: Kyllähän noista varmaan viihdyttäviä elokuvia saisi, mutta kovin vähän mitään syvempää sisältöä näissä R.L.:n kirjoissa harvemmin on. Vaikka ei toisaalta tarvitsekaan olla - mukavaa matkalukemista esimerkiksi.

Lisäksi olen huomannut, että monissa hänen teoksissan päivän pelastaa, tai vähintään tapahtumissa on merkittävällä tavalla mukana "nuori ja riuska kersantti Lehväslaiho". Sanamuodot saattavat vaihdella, mutta ajatus kumminkin on sama. Omakohtainen kerronta ja itsensä tarinaan sijoittaminen on tietysti ihan ok, mutta ainakin oma häveliäisyys hillitsisi kovimmalta itsekehulta.

Minä olen lukenut vain tuon mainitsemani "Sotkalla sodassa" -kirjan, en voi siis kommentoida muita hänen kirjojaan. Mutta kyllä minuun tuo "Sotkalla sodassa" teki vaikutuksen sen karuudellaan, en ymmärrä miten se "syvällisyydessään" jää jälkeen "Tuntemattomalle sotilaalle", pikemminkin päin vastoin Ss on siis muistelmateos. Enkä huomannut siinä itsekehua.
sticky fingers
06.12.2012 12:05:53
Hauler: Minä olen lukenut vain tuon mainitsemani "Sotkalla sodassa" -kirjan, en voi siis kommentoida muita hänen kirjojaan. Mutta kyllä minuun tuo "Sotkalla sodassa" teki vaikutuksen sen karuudellaan, en ymmärrä miten se "syvällisyydessään" jää jälkeen "Tuntemattomalle sotilaalle", pikemminkin päin vastoin Ss on siis muistelmateos. Enkä huomannut siinä itsekehua.

Muistelmateokset erikseen, puhdasta sotahistoriaahän tältä herralta on kirjalliseen muotoon tullut vino pino sitäkin, mutta tällä itsekorostuksella tarkoitin siis näitä hänen fiktiivisempiä(?) seikkailukertomuksiaan, joita niitäkin on varmasti julkaistu kymmeniä.

En minä niitä kaikkia ole lukenut tietenkään, mutta useammassa olen huomannut, että siis nimenomaan proosalliseen teokseen hän on itsensä sijoittanut jonkinasteisen sankarin osaan. Kukin tavallaan tietysti, kyllä Lehväslaiho joka tapauksessa on sotakamreeri-tittelinsä ansainnut.
...
NHR
06.12.2012 12:16:01

Hot brute: Minä tosin en ole eläissäni lukenut yhtään kirjaa

Ja tämä saavutus lienee sinulle pikemminkin jonkinlainen ylpeydenaihe kuin suuri häpeä? Itse luen vieläkin aika paljon kaikenlaisia kirjoa, aivan vapaaehtoisesti vieläpä, joten minun on hieman vaikea ymmärtää tyyppejä, jotka julkisesti kehtaavat edes myöntää, etteivät ole koskaan lukeneet yhtään kirjaa.

Mutta me ihmisethän olemme muutenkin kovin erilaisia; mikä sopii yhdelle, ei ehkä sovikaan toiselle. Minua ei sitten taas kiinnosta esim. kalastus juuri lainkaan, vaikka tiedän monenkin tuttavani siitä kovasti nauttivan. Eräskin heistä on itse kala-allergikko, mutta siitä huolimatta suoranainen himo-onkija. Itse taas en yleensä edes syö kalaa, vaikken sille tietääkseni allerginen olekaan. Valintojen maailma.

Tämä oli siis tarkoitettu yleisesti kaikille "ennoo ikinä lukenu yhtään kirjaa enkä lue" -tyypeille, vaikka Hot brutea vain lainasinkin. Tämä tosin liittyy ketjun alkuperäiseen aiheeseen enää hyvin heikosti, joten jos haluatte jatkaa tästä aiheesta jossain sopivammassa ketjussa, niin laittakaa linkki.
"Jos Luoja olisi meidän halunnut kuuntelevan stereomusiikkia, Hän olisi antanut meille kaksi korvaa."
- Tankki täyteen -sarjan rovasti
Funkånaut
06.12.2012 13:43:52

Hot brute: Minä tosin en ole eläissäni lukenut yhtään kirjaa

Helppo huomata, että Aapinenkin on jäänyt lukematta.
"Meidän tehtävänä ei ole ainoastaan yhdistäytyä vaan ajaaa ne muuukalaiset täältä pois... kaikki... me ollaan suomalaisia. JAWOHL - katkase." - Kristian Arje Kuuntelen tämmöistä
blackmore81
06.12.2012 14:02:45 (muokattu 06.12.2012 14:07:49)
Ei se kyllä mikään ylpeilyn aihe ole, jos ei ole yhtään kirjaa elämässään lukenut. Itse oisin ilman kirjoja jäänyt melko paljosta paitsi.

Mutta mitä tulee itse aiheeseen, niin kai se pitää tuo Tuntematon ainakin sivusilmällä taas katsoa. Tuota hirveää haloota, jota tuo esitysajankohdan muuttaman aiheutti en ymmärrä. Eikö se nyt ole pääasia, että se näytetään. Lait ovat lakeja ja ne koskevat myös tätäkin leffaa. Ihmisten vaan pitää aina saada jostakin asiasta kitistä. Mikään ei koskaan kelpaa. Mutta rauhallista itsenäisyyspäivää kaikille.
What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about
Rhapa
06.12.2012 15:36:00
NHR: Ja tämä saavutus lienee sinulle pikemminkin jonkinlainen ylpeydenaihe kuin suuri häpeä? Itse luen vieläkin aika paljon kaikenlaisia kirjoa, aivan vapaaehtoisesti vieläpä, joten minun on hieman vaikea ymmärtää tyyppejä, jotka julkisesti kehtaavat edes myöntää, etteivät ole koskaan lukeneet yhtään kirjaa.

Mutta me ihmisethän olemme muutenkin kovin erilaisia; mikä sopii yhdelle, ei ehkä sovikaan toiselle. Minua ei sitten taas kiinnosta esim. kalastus juuri lainkaan, vaikka tiedän monenkin tuttavani siitä kovasti nauttivan. Eräskin heistä on itse kala-allergikko, mutta siitä huolimatta suoranainen himo-onkija. Itse taas en yleensä edes syö kalaa, vaikken sille tietääkseni allerginen olekaan. Valintojen maailma.

Tämä oli siis tarkoitettu yleisesti kaikille "ennoo ikinä lukenu yhtään kirjaa enkä lue" -tyypeille, vaikka Hot brutea vain lainasinkin. Tämä tosin liittyy ketjun alkuperäiseen aiheeseen enää hyvin heikosti, joten jos haluatte jatkaa tästä aiheesta jossain sopivammassa ketjussa, niin laittakaa linkki.

Se vaan rölleilee. Aarggghhh the rottenhan (mikälieolikaan) se vaan perseilee uudella tunnuksella. Noin umpisurkeasta provoiluista ja olemattomasta kirjoitustaidosta ei voi erehtyä.
Wolfgang
06.12.2012 19:29:55
Oliskohan aika taas vääntää uusintafilmatisointi Tuntemattomasta... Kuka ohjaisi? Mitenkäs roolitus? Ketä Samuli Edelman näyttelee?
"Minulla on parempaakin tekemistä, kuin naisten jatkuvana kiertopalkintona oleminen." -danny
Meadow
06.12.2012 19:31:13
Wolfgang: Oliskohan aika taas vääntää uusintafilmatisointi Tuntemattomasta... Kuka ohjaisi? Mitenkäs roolitus? Ketä Samuli Edelman näyttelee?

Ohjaajaksi Aleksi Mäkelä. Martti Suosalo ja Samuli Edelmannin perse kaikissa rooleissa.
carnation
06.12.2012 19:47:54
Wolfgang: Oliskohan aika taas vääntää uusintafilmatisointi Tuntemattomasta... Kuka ohjaisi? Mitenkäs roolitus? Ketä Samuli Edelman näyttelee?

Tunnuskappaleen voisi esittää Arttu Wiskari, kappaleen nimeksi vaikka Tuntematon p... sotilas.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Adrift
06.12.2012 19:48:53
Meadow: Ohjaajaksi Aleksi Mäkelä. Martti Suosalo ja Samuli Edelmannin perse kaikissa rooleissa.

Nauroin, mutta unohdit Mikko Leppilammen ja Salkkarien Sakun.
Techno-Allah
06.12.2012 20:44:55 (muokattu 06.12.2012 20:48:21)

Kyllä melkein Harlinin Rennyn ja Selinin Markuksen laittaisin puikkoihin. Tulisi oikein iiiiso kansainvälinen tuotanto. Musta Mannerheim voisi näytellä Rokkaa.

Rahoitus tulisi tietysti YLE:ltä Mannerheim leffan ja uudistuvan Tv-lupamaksujärjestelmän tuloista.
"... Congratulations. You have just discovered the secret message. Please send your answer to Old Pink, care of the Funny Farm..." - Pink Floyd
carnation
06.12.2012 20:48:32
Techno-Allah: Kyllä melkein Harlinin Rennyn ja Selinin Markuksen laittaisin puikkoihin. Tulisi oikein iiiiso kansainvälinen tuotanto. Musta Mannerheim voisi näytellä Rokkaa.

Rahoitus tulisi tietysti YLE:ltä Mannerheim leffan ja uudistuvan Tv-lupa maksujärjestelmän tuloista.

http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/ohjelmat/642858.jpg
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
jra
06.12.2012 21:12:02
Miten olisi "Tuntematon europarlamentaarikko", jossa komppanian verran eri Suomen heimoja edustavaa meppiä avustajineen käy Saksan rinnalla väsymätöntä erillissotaansa ylivoimaista vihollista vastaan ("yksi suomalainen vastaa kymmentä italialaista") ja naljailee murteella eurovirkamiesten ja komissaarien kustannuksella. Elokuva huipentuu torjuntavoittoon, jonka jälkeen Suomi rakentaa kreikkalaisille tuhat höyryveturia (ei kuvata leffassa).

Ohjaajaksi itseoikeutetusti Jari Halonen. Holmbergin, Turkan, Parviaisen ja Harlinin kortit on jo katsottu ja pelimerkit käytetty, Halosella sen sijaan on vielä paloa jäljellä. Tuomas Holopainen tekee scoren Finlandian teemoja hyödyntäen. Käsikirjoituksen ja mahdollisen oheiskirjan laativat Ylen Kotikadusta vapautuvat ammattilaiset, joilla on shakespearelainen arkkityyppien pyörittely selkäytimessä. Halosen luottonäyttelijä Marko Tiusanen esittää Jeesusta, joka ilmestyy n. puolivälissä Brysseliin pilaamaan komissaarien bileet.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Bluesmies
06.12.2012 22:37:32

Ainakin avauskohtauksessa Samuli Edelmann pitäisi näkyä alasti.
Hot brute
06.12.2012 22:42:17 (muokattu 06.12.2012 22:43:28)
Siinä pitäs olla Samuli Edellman, Kari Hietalahti ja Santeri Kinnunen pääosissa.
Ja sit vaikka se Kimmo-sarjan, Hönö-Kimmo

toi hönökki kimmo vois olla se tuntematon sotilas

ismo ja seppo taalasmaa vois olla jotkut vetenaani kenraalit
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)