Chimera 29.08.2005 19:27:52 | |
---|
Loistavaa, että on otettu täällä puheeksi. Muutaman Muumilaakson Tarinoiden taustamusiikin kanssa olen itsekin vallan haltioissani, Sumio Shiratori on niitä sävellellyt mutta tuskinpa niitä mistään saisi CD- tai mp3-formaatissa ilman, että muumit & kumppanit höpöttää päälle. Turha surra tänään kun huomenna menee kuitenkin vielä huonommin - K. Viikate
THV-klubi - #25 |
Chimera 29.08.2005 19:32:35 (muokattu 29.08.2005 19:48:27) | |
---|
Ensimmäiset jaksot on parhaimpia, taso alkoi laskemaan loppua kohti pahasti. Eri asia sitten onko japanilainen "anime"-versio muumeista se oikea.. Todellakin juuri näin. Alkuperäisiähän ovat ainoastaan ne noin 70 ensimmäistä jaksoa joiden jälkeen tulee jotain helvetin Muumit Villissä lännessä/renessanssissa aikakoneella, voi helvetin helvetti. Vielä aivan saman tyyliin piirretty kun kaiken maailman Pokemonit. Kas kuin eivät saman tien marsissa mutta toisaalta kyllähän alkuperäisissäkin muumeissa käväisi avaruusolento. Kyllä aidot ja kunnolliset muumit on niitä missä ne tallustelee ihan Muumilaakson maaperällä säätämässä. "Pieniä" ristiriitaisuuksiahan Muumeista toki löytyy, Nipsu kuuluu joukkoon lapset mutta omistaa oman asunnon, Samoin ilmeisesti Niiskuneiti ja Niisku ovat suhteellisen lapsia, Niisku korkeintaan varhaisaikuinen ja hullu porvaritalo. Turha surra tänään kun huomenna menee kuitenkin vielä huonommin - K. Viikate
THV-klubi - #25 |
cldron 29.08.2005 22:37:45 | |
---|
|
toba 29.08.2005 22:37:47 | |
---|
En ole koskaan nähnyt tällaista jaksoa eikä tuntunut yhtään samanlaiselta kuin muut jaksot. Hahmot eivät olleet luontevia ja repliikitkin ontuivat oudosti. Joo eli kyseessä on 95vuonna tehdyt uudemmat Muumit. Ovat kyllä erittäin huonoja, ja nimenomaan se rauhallinen tatsi puuttuu kokonaan, kaikki kohtaukset ovat jotenkin äkäsiä ja luonteettomia, myös repliikit ja piirtotyyli. Se minua ärsyttää että viimeinen ns. original -muumi loppui siihen jaksoon, kun niisku oli saanut lentohärvelinsä valmiiksi ja aliisa oli valmistumassa noidaksi. Sen jälkeen Nuuskamuikkunen lähti tuttuun tapaan etelään, niisku lähti pitkälle matkalle ja noita ja aliisa lähti etelään aliisan luudan hakuun. Loppu oli jotenkin epätavallista surullisempi ja haikeampi, ja nimenomaan tarkoitettu huomatakseni vikaksi muumijaksoksi, jossa kuitenkin moni asia jäi tavallaan epätietoisuuteen koska niin paljon olisi voinut vielä tapahtua. Kuitenkin suureksi pettymykseksi saatiin perään uusia jaksoja joilla ei mielestäni ollut minkäänlaista yhteyttä näihin vanhoihin ja muutenkin ovat olemukseltaan paskoja. Anyway olen erittäin iloinen että yleensäkkin näin loistava lastenohjelma on olemassa (nimenomaan 90-vuoden muumit) ja kaikenkaikkiaan ihannoin tunnelmaa. Hahmoista paras on ehdottomasti nuuskamuikkunen, jonka olemus on ainutlaatuinen, ei kyllä yksikään oikea ihminen pystyisi jäljittelemään sitä :) |
ozz3 30.08.2005 08:35:11 | |
---|
Anyway olen erittäin iloinen että yleensäkkin näin loistava lastenohjelma on olemassa (nimenomaan 90-vuoden muumit) ja kaikenkaikkiaan ihannoin tunnelmaa. Pitäisi saada kunnon DVD näistä vanhoista ainakin. Be just and fear not| MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 |
foetor ex ore 30.08.2005 16:15:37 | |
---|
Hitto soikoon mulla oli semmonen käsitys että on 101 jaksoa niitä vanhoja muumeja, ja siihen sitten aikakonesekoilut päälle (joku uudempi tuotantokausi tai jotain). Mut okei, nyt tiedän totuuden. |
toba 30.08.2005 16:51:06 | |
---|
Hitto soikoon mulla oli semmonen käsitys että on 101 jaksoa niitä vanhoja muumeja, ja siihen sitten aikakonesekoilut päälle (joku uudempi tuotantokausi tai jotain). Mut okei, nyt tiedän totuuden. Totta niin oli mullakin sama käsitys, ja ihmettelen sitä vieläkin.. Kuitenkin se lentohärveli jakso oli mielestäni viimenen, eikä lähelläkään 101 jaksoa :) |
slipkorn 30.08.2005 20:22:54 (muokattu 30.08.2005 20:24:47) | |
---|
|
Jankku 30.08.2005 20:34:59 (muokattu 30.08.2005 20:35:22) | |
---|
Mååmit on aivan mahtavaa viihdettä... Ja pari taustalla soivaa kappaletta olen blokannutkin =) Majakka ja mörkö jakso ovat ehdotonta muumi eliittiä, voi sitä tunnelmaa niissä vanhoissa muumeissa, haiku... Pitäs kyllä ehdottomasti ostaa koko muumien tuotanto DVD:llä, on vain niin pirun kalliita =( Hell is where the heart is! |
Jag 01.09.2005 00:37:34 | |
---|
Niisku - Samuli Edelmann (1-52) lopuissa osissa Ilkka Merivaara Hemuli, poliisi, Mörkö yms. - Tapio Hämäläinen katoha..Edelmanki hurjina nuoruus vuosinaan Muumeja tehny "Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy |
Swan 05.09.2005 21:25:24 | |
---|
|
Synnyttäjä 06.09.2005 12:41:15 | |
---|
Siis Muumithan ei perkele lallattele siilä tavalla, kuin siinä japsisarjassa. Piste. Ainoat oikeat Muumit löytyvät Janssonin kirjoista ja sarjakuvista. "Every day there is another/ Band that got big by playing a cover" -ST |
Omk 17.10.2005 19:14:56 | |
---|
Löytyykö keltään muumi tabuja? On ne niin mahtavia melodioita niissä että :P, multa löytyis yks. Tekis ny joku pråå äkkiä muumi tabit joka melodiast:D !" |
arancia 17.10.2005 19:34:31 (muokattu 17.10.2005 19:35:18) | |
---|
Tuolla on kaikki jaksot: http://www.yle.fi/muumi/esittely.htm Kylläpä muistuu mieleen moni noista jaksoista. Pienenä muumien katseleminen telkkarista oli yksi viikon kohokohdista ja löytyypä videokasetilta vieläkin melkoisesti Muumi-jaksoja. Aavelaiva ja mörkö ovat pelottavia, Nuuskamuikkunen ehdottomasti parhaimmistoa. Kokonaisuudessaan ehkä paras näkemäni piirrettysarja. Sympaattista väkeä ja hyvä juoni. Tavallaanhan basso ikäänkuin kuuluu tuohon rockmusiikkiin. -Toni Wirtanen |
Bald Anus 29.10.2005 01:44:08 | |
---|
Jos ovat samaa tasoa kuin ne netistä löytyvät Salkkari-dubbaukset niin en kyllä halua nähdä. Tämä on kyllä vanha viesti, mutta utelisin nyt, mistä näitä löytyy ja millä nimellä? THV-Klubi #12 |
Bald Anus 29.10.2005 02:10:31 | |
---|
THV-Klubi #12 |
TiMiTheShiT 30.10.2005 11:39:15 | |
---|
Kyllähän ne vanhemmat muumit on hyviä. Ne uudemmat ei oikein nappase. Poutatorvi keikat, musiikkinäytteet yms. tekeleitämme on myös demostudiossa - Fishbone Soldier #1 |
Stain 30.10.2005 12:05:51 | |
---|
Se "Mörkö-musiikki" on kyllä hemmetin hyvä. Olisi tosiaan hieno saada sarjan musiikkeja ilman jotain puhetta. We had some good times
But they're gone
The winter's comin' on
Summer's almost gone |
ozz3 30.10.2005 13:57:55 | |
---|
Se "Mörkö-musiikki" on kyllä hemmetin hyvä. Olisi tosiaan hieno saada sarjan musiikkeja ilman jotain puhetta. Hyi saakeli, tulee kylmät väreet kun ajatteleekin... Be just and fear not| MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 |
Jag 31.10.2005 21:24:14 | |
---|
Jos ovat samaa tasoa kuin ne netistä löytyvät Salkkari-dubbaukset niin en kyllä halua nähdä. Tämä on kyllä vanha viesti, mutta utelisin nyt, mistä näitä löytyy ja millä nimellä? Doomilaakson tarinoita,,,, ohjelmalla jolla harastetaan paljolti laittomuuksia (näin olen kuullut) "Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo) |