Aihe: Viimeksi katsomasi elokuva ja sen arvosana
1 2 3 4 5394 395 396 397 398601 602 603 604 605
Hetfield
23.12.2014 01:37:24

dipshit: Enemy
http://www.imdb.com/title/tt2316411

Loistokas mysteeritrilleri Prisonersin ja Incendiesin ohjaajalta. Tunnelma oli mahtava läpi elokuvan ja Gyllenhaal oli jälleen kerran pääosassa erittäin hyvä. Leffan loppu oli yksi parhaista mitä on pitkään aikaan tullut nähtyä, ja jätti oven auki monenlaisille tulkinnoille.

5/5

Tulipahan sitten itsekin katsottua tämä teikän arvostelun ja parin muun lehtijutun perusteella. Aika päräyttävä leffa tosiaan. Loppu oli kyllä semmoinen, etten tiennyt mitenpäin olla, hoho =D Täytyy vähän sulatella vielä, en ossoo antaa mitään arvosanaa. Mutta Gyllenhaal on loistava.

dipshit: Viiden armeijan CGI-Hobittitaistelu

Olipas tämä huono. Todella, todella huono. En nyt äkkiseltään löydä ihan hirveästi mitään positiivista sanottavaa. Olihan se paikoitellen komean näköinen, ja leffa onnistui myös naurattamaan muutaman kerran ihan kunnolla, joskin sellaisissa kohtauksissa mitä ei ehkä oltu tarkoitettu koomisiksi. Pahimpina esimerkkeinä Legolas pomppimassa putoavien kivenmurikoiden päällä, tai lopun "Why does it hurt so bad?!" -vetistelykohtaukset.

Ylivoimaisesti Hobitti-trilogian ja Keski-Maa-saagan huonoin osa.

1,5 / 5

Eisss en tiedä kyllä näiden lukuisten arvioiden jälkeen viitsiikö mennä edes katsomaan. Vaikka pitäisihän se nyt tsekata kun on ne kaksi ekaakin osaa jo jaksanut töllöttää läpi. Noh, saapa nähdä...
"I hope you've had all the children you want... 'Cause this is gonna blow your balls off."
Tympee Huttunen
23.12.2014 07:35:06
sellisti: Tätä leffaa olin itsekin tulossa hehkuttamaan kun äsken katsoin sen kolmatta tai neljättä kertaa.

Mielenkiintoinen juoni, hyvä näyttelijäkaarti. Ensi katsomiskerralla haastaa katsojaa juuri sopivasti, ei mene yli hilseen mutta säilyttää jännitteen hienosti ja vielä loppua kohti nousten. Monimutkainen rakenne pysyy kasassa. Mainitaan vielä upea soundtrack. Ei tätä leffaa turhaan jonkun elokuvamedian arviossa rankattu ykköseksi osastossa "the most rewatchable movie of all time". Loppukin jätetään vielä sopivasti aavistuksen avoimeksi...

Spoiler:
Pitäisi katsoa kohta toistamiseen. Hyvä leffa ekalla kerralla ja toisella katsomiskerralla voi löytää taas jotain. Jäi vähän se kuva, että koko elokuva oli unta. Ainoa, joka sen tajusi oli DiCaprion vaimo.

Katsottuja leffoja:

Sunshine

Retkikunta matkalla aurinkoon atomipommi kyydissä. Mikä voisi mennä vikaan? Itse ehkä hieman petyin, jotenkaan varman kuoleman epätoivoa ei tuotu esiin tai avattu sen enempää, miten ihmiset sen hyväksyvät. Sinällään kyllä toimivaa sci-fiä 3/5
cldron
23.12.2014 11:24:58
Herrah: Pinssi sille joka jaksaa etsiä haulla kuinka monta kertaa carnation on heittänyt saman lainin

Tämä hullun hauska hauskuuttelu alkoi vasta herran vuonna 2014:

Neljä kertaa täysin samoin sanoin ja siihen päälle yksi Nolan-Kubrick -vertaus hieman eri sanoin. Eli periaatteessa viidesti.

Lisäksi "Tänään Bond/Poliisiopisto" 21 kertaa, eli noin 17 päivän välein. Tämä tosin loppui kun Nolan-Kubrick alkoi, eli käytännössä vieläkin tiheämmin.

Bonuksena "Sanokaa mitä sanotte, mutta minun LISÄÄ TÄHÄN NIMET kuuluvat nykykomedian suuriin neroihin ja kun nämä kaksi pistetään samaan leffaan niin mestariteoshan siitä seuraa." Löytyy pariin otteeseen. Lisää saattaa olla odotettavissa..

Kyllähän kun keksii hauskan läpän niin se pitää postata monta kertaa että kaikki näkee jos vaikka edellisellä kerralla joku ei nähny

Joo sori, mulla on tosi tylsää töissä..
OHAN TÄÄLLÄ VELLIÄ! https://soundcloud.com/vaskitsa
NHR
23.12.2014 11:37:13

Sanokaa mitä sanotte, mutta minusta tuo on erittäin hauskaa huumoria, ja olenkin nauranut vedet silmissä aina noille kommenteille. No ei oikeasti kyllä ole, ja tuollainen huumori menee minulta yleensä ihan ohi lainkaan osumatta mihinkään "nauruhermoon". Kokeilin vain miten vastaavanlainen "kärjistys" (tai mikä lieneekään?) toimisi minun kirjoittamanani; nähtävästi ei lainkaan. Mutta ehkäpä noistakin "vitseistä" joku nauttii, siis joku muukin kuin niiden kirjoittaja. Ehkä kaikkien ei ole tarkoituskaan ymmärtää kaikkea. En minä tiedä.
Harva meistä on rautaa, vaan eipä ole kovin moni polyuretaaniakaan!
dipshit
23.12.2014 12:59:41
cldron: Tämä hullun hauska hauskuuttelu alkoi vasta herran vuonna 2014:

Olen melkein sataprosenttisen varma, että tätä samaa hauskuttelua on jatkunut jo useamman vuoden ajan.
cldron
23.12.2014 13:39:45
dipshit: Olen melkein sataprosenttisen varma, että tätä samaa hauskuttelua on jatkunut jo useamman vuoden ajan.

Ehkä, mutta nää tietyt jutut alko vasta 2014. Tosin ainahan on hyvä vähän muuntua ja olla tuore
Rattata
23.12.2014 13:58:59
cldron: Joo sori, mulla on tosi tylsää töissä..

Ehkä carnationillakin on ollut viime ajat tosi tylsää?
cldron
23.12.2014 14:29:03 (muokattu 23.12.2014 14:29:16)
Rattata: Ehkä carnationillakin on ollut viime ajat tosi tylsää?

Tai, kuten Kubrick, hän luo visioitaan täydellä taiteellisella vapaudella?

Anteeksi. Nyt riitti offtopic..
dipshit
24.12.2014 01:39:23
Dark Passage (1947)
http://www.imdb.com/title/tt0039302

Bogien film noir-klassikko, jossa vankilasta karannut mies pyrkii todistamaan syyttömyytensä ja löytämään vaimonsa murhaajan. Koska edellämainitut asiat ovat vaikeita toteuttaa kun oma pärstä vilkkuu osavaltion jokaisen sanomalehden etusivulla, päättää päähenkilö leikkauttaa itselleen uudet kasvot hämyisen plastiikkakirurgin vastaanotolla. Lopputuloksena on hämmästyttävän paljon Humphrey Bogartilta näyttävän miehen naamataulu.

Tässä oli ehtaa 40-lukulaista film noir-tunnelmaa, loistavat näyttelijät, hienoa kuvastoa San Franciscon komeissa maisemissa ja miellyttävän höpsö ja viihdyttävä juoni. Nautin täysillä.

4,5 / 5
miihkali666
24.12.2014 12:23:46
The Drop ( 2014 )

OK viihdettä, ei umpi kaavamainen kanksteritarina joskin lajityyppinsä takia taas tosikkomainen, mutta tarinassa hyvä rytmi. Aina voi tehdä kaiken paremmin mutta silti 5/5.

Get on Up ( 2014 )

Olen sanaton. Hauskakin vielä. 5/5
Milkop
28.12.2014 12:38:03

Gone Girl

Ehkä paras tänä vuonna nähty elokuva. Käsikirjoitus varsinkin erinomainen eikä näyttelijöitäkään voi haukkua. Fincher osaa hommansa.

5/5

---

Blue Ruin

Laitapuolen kulkija lähtee kostoreissulle. Siinä missä useissa jenkkileffoissa puhutaan tauotta, tämä muistutti jo melkein Kaurismäkeä. Leffa sai aikaan hienon tunnelman pelkillä äänitehosteilla ja musiikilla ja vaikka tarina olikin aika perinteinen kostomatka, hyvä toteutus pelasti paljon. Ehkä olisin silti toivonut vähän pidempää kestoa ja hahmojen syventämistä, mutta hieno elokuva näinkin.

4/5

---

Nana ( http://www.imdb.com/title/tt0084387/ )

Ei saatana. Paljon olen leffoja nähnyt, mutta tämä oli kyllä yksi paskimmista. Joskus huonotkin elokuvat ovat niin huonoja että kääntyvät jo hyvän puolelle, mutta tässä ei ollut mitään tolkkua. Kamera oli varmaankin vain laitettu päälle ja sitten sanottu näyttelijöille että tehkää jotain, ei väliä mitä. Kohtaukset eivät liittyneet lainkaan toisiinsa enkä nyt oikeastaan edes tajua miten jaksoin kirjoittaa näinkin pitkän "arvion". Välttäkää. Täyttä paskaa.

Ei arvosanaa.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Räbbänä
28.12.2014 16:36:42 (muokattu 28.12.2014 16:36:55)
Hobitti - Viiden armeijan taistelu

Jotenkin alkuun epäilin 300-sivuisen kirjan sovittamisen elokuvatrilogiaksi olevan sula mahdottomuus, mutta kuitenkin loppumetreillä sorruttiin mielestäni jopa tarpeettomaan hätäilyyn homman saamiseksi pakettiin. Liika mässäily taisteluilla ja muulla epäolennaisella tekivät paketista hyvinkin epätasapainoisen tarinan kannalta. Lisäksi CGI-puuro loi aiempaakin lelumaisemman vaikutelman ja monet kohtaukset saivat lähinnä surkuhupaisia piirteitä kaiken näyttäessä tökeröiltä pienoismalleilta mahtipontisien maisemien sijaan.
Trilogia kokonaisuudessaan tuntui ehkä hyvässä ja pahassa turhankin tutulta, enkä osannut nauttia taiteilijan ottamista vapauksista tarinan ja hahmojen kehityksen suhteen. Trilogian ensimmäinen osa oli selkeästi kolmikon vahvin ja ehein kokonaisuus, joka vielä jossain määrin tempasi mukaansa. Trilogia päätökselle en uskalla antaa 2/5 parempaa arvosanaa.

2/5
↑↑↓↓←→←→BA
Stradlin
29.12.2014 21:46:18
dipshit: Viiden armeijan CGI-Hobittitaistelu

Olipas tämä huono. Todella, todella huono. En nyt äkkiseltään löydä ihan hirveästi mitään positiivista sanottavaa. Olihan se paikoitellen komean näköinen, ja leffa onnistui myös naurattamaan muutaman kerran ihan kunnolla, joskin sellaisissa kohtauksissa mitä ei ehkä oltu tarkoitettu koomisiksi. Pahimpina esimerkkeinä Legolas pomppimassa putoavien kivenmurikoiden päällä, tai lopun "Why does it hurt so bad?!" -vetistelykohtaukset.

Ylivoimaisesti Hobitti-trilogian ja Keski-Maa-saagan huonoin osa.

1,5 / 5

Kävinpä myös tämän katsomassa juuri äsken. Vaikea tosiaan keksiä mitään hyvää sanottavaa. Oli kyllä "taiteellisia" vapauksia otettu aika reippaasti ja lähdemateriaalilla ilmeisesti lähinnä pyyhitty persettä. Martin Freeman oli ihan hyvä Bilbo, siitä yksi tähti. 1/5
"Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz
miihkali666
30.12.2014 17:54:37 (muokattu 30.12.2014 18:05:59)
LOTR ja Hobbit

Liikaa rymistelyä. Minä olen söpö, sinä olet söpö, ollaan kaikki söpöjä. Minä olen teennäinen, sinä olet teennäinen, ollaan kaikki teennäisiä. Jännite ei säily kirjassakaan. Kun tarina on jo kerrottu, kirjailija ei tunnu millään pääsevän kunnialla siitä irti. Jatkuu ja jatkuu ilman sisältöä.
Oan
30.12.2014 18:12:20
miihkali666: Napakkuuden puute on sen taudin nimi.

Tautina sen voi nähdä jos premissi on vetävästi kirjoitettu ja kantava juoni l. tarina. Tällöin kannattaa kuitenkin lukea jotain muuta kuin J. R. R. Tolkienia (ja samat sanat Väinö Linnasta). Tässä(kään) ei ole mitään uutta eikä ihmeellistä.

Tolkienin varsinaiset meriitit on sitten jossain ihan muualla. Elokuviin välittyneet asteikolla kohtalainen - erittäin huono, oikeastaan melkein yksyhteen ilmestymisvuosien mukaan tasaisesti tippuen.
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
Tympee Huttunen
01.01.2015 17:59:23
Guardians of the galaxy oli aika tykittelyä. 4.5/5
Bluesmies
02.01.2015 21:12:58
The Guest (2014)

Mitä vittua?!? Täähän oli hyvä. Lopussa ehkä vähän lässähti, mutta hyvä meininki. Vähän Drive-meno. Tykkäsin todella paljon. 4 tähteä.
Wolfgang
03.01.2015 15:14:24
A walk among the tombstones

Liam Neeson esittää tässä elokuvassa Liam Neesonia, joka kovistelee pahiksia ja jolla on erityinen setti taitoja. No ihan kelpo jännäri tämä oli, tunnelma oli mukavasti kohdillaan ja mysteerin selvittäminen kiinnosti loppuun saakka. Suomalaisittain on mukava katsella myös Laura Birnin tissejä.

3/5
"Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio
Bluesmies
03.01.2015 16:27:15 (muokattu 03.01.2015 16:41:57)
Interstellar

Säääähh. Ei hyvänen aika sentään. Okei, eka puolisko oli ihan kelpo kamaa, mutta viimeinen tunti oli kyllä jo melkoista shaibaa. Nyt ei oikein osunut. Leffan ehdottomasti parasta antia oli äänimaailma, joka oli suorastaan erinomainen. Visuaalisesti tämä oli myös ihan jees (leffassa kävin katsomassa). Mitään muuta hyvää en tästä leffasta keksi.

2/5

P.S. Niin ja olihan tämä 1,5 h liian pitkä.
Decadetroll
04.01.2015 03:57:39
The interview: no, jos tiedät minkälaisia seth rogenin leffat ovat, niin tiedät millainen tämä on. Kovasti tylsää pissa-kakkahuumoria, eikä edes hyvää sellaista. Hymyilin leffan aikana kahdesti. En kehtaa antaa arvosanaa.

Horns: luin tuon alkuperäisen Joe Hillin (on muuten Stephen Kingin poika, jos et sattunut tietämään) kirjan kirjan ja olihan se aivan eri kauraa kuin tämä leffa. 99% tarinasta jätetty pois ja oiottu juttuja niin paljon, ettei edes naurattanut. Keksitty uusia juonenkäänteitä ja pilattu koko juttu. Todella paskaa kamaa. Daniel Radcliffe lienee aina ja ikuisesti Harry Potter mulle. Ei jatkoon.

Dumb and dumber to: Njoo, kyllähän se nuijaa ja tosinuijaa oli. Ihan hauskoja hetkiä välissä, eikä katsominen haukotuttanut kertaakaan. Välillä sai jopa ihan naurahtaa, eli jotain oli tehty oikein. Pidän ykkösestä, eikä tämä nyt tule samanmoista legenda-statusta multa saamaan kuin ykkönen, muttei tuo liene ihme. Ehkä sellainen 3/5 tähteä. Nostalgialisällå varustettuna nousee ehkä jopa kolmepuoloseen.
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)