Aihe: Viimeksi katsomasi TV-sarja ja mietteesi siitä
1 2 3 4 538 39 40 41 4249 50 51 52 53
Informaatiokameli
13.04.2023 13:30:40

sellisti: Muutaman satunnaisen youtube-pätkän perusteella kiinnostuin australialaisesta MrInbetween-sarjasta, ja se tuli tässä parin viikon sisään katseltua kokonaan. Mainio yhdistelmä tarantinomaista dialogia, kaurismäkeläisen pysähtyneitä hetkiä, mustaa huumoria sekä sarjan luojan ja pääosan esittäjän Scott Ryanin intensiivisen vangitsevaa karismaa. Jaksot n. 25-minuuttisina tiiviin tehokkaita ja naulitsevat joka hetkeksi ruudun ääreen. Myös sivuhahmot erinomaisia, erityisesti päähenkilö Rayn veli ja tytär. Tämän vois katsoa saman tien uudestaan.

Pariin kertaan katsottuna tämä ja on parhaita sarjoja ikinä. Lyhyt ja tehokas ja kaikin puolin 5/5.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Ianuarius
14.04.2023 13:15:45 (muokattu 14.04.2023 13:20:35)

Kiinnostuin ku oli niin paljon hehkutusta.

Oon samaa mieltä, että toi tytär on tosi hyvä.

Muuten tämä on kyllä aika pitkäveteinen. Tarantinolla on imo nokkelampaa... tai oikeastaan kiinnostavampaa kirjotusta. Ollaan kaukana jostain Sam Jacksonin ja Travolta välisistä sananvaihdoista. Enkä ny sanois että nää näyttelijät on mitään kovin karismaattisia. Sellasia ihan fine. Vähän niinku suomalaiset näyttelijät. Toi pääosan kaveri on vähän tommonen Uuno Turhapuro, heh.

Jännä sillee että näissä jaksoissa ei oikein tapahdu mitään. 25min jaksot, mutta nää on silti saatu tuntumaan tunnin mittasilta. Kaikki vaan kattoo tyhjyyteen, juo kahvia tai kattoo telkkaria tai jotain.

Tulsa King tai Reacher menee koko ajan eteenpäin ja niissä on kiinnostavaa dialogia... plus holy shit Stallone, jos aletaan karismasta puhuun.

PS. Ei liity sarjan hyvyyteen mitenkään, mutta miks tossa logossa on tollanen crosshair? Aattelis että on jostain tarkka-ampujasarjasta kyse. Siitä puheenollen, The Terminal List oli tosi hyvä.
Your soundcard works perfectly!
pehko
14.04.2023 14:51:14
Katoin tossa netflixistä semmosen sarjan kun Beef. Ihan sattumalta aloin eilen illalla kattomaan. Tiedoissa sanotaan että komedia, mutta oli se kyllä aika synkkää komediaa. Viimesessä jaksossa mentiin myrkkymarjapäissään jopa semmoselle vaihteelle joka puhutteli itseä kovin. Löhinnä että millasta elämä oikeasti on ja miltä se tuntuu.

Mut joo, matkanvarrella tuo oli melko kreisiä kamaa kyllä. Suosittelen.
Henri Henri Olavi
14.04.2023 18:40:10
^ vika jakso oli kova. Muuten sarja ei meikää sen kummemmin koskettanut.
Puheet kulttuurista luksuksena ovat sivistymättömyyttä: Minkä puolesta taistelemme, jos emme kulttuurimme?
Vaihtovirta
14.04.2023 19:02:18
Succession..mitäpä tuosta sanoisi..edelleen omasta mielestä yliarvostettu sarja, ei siksi että olisi shaissea mut ei tuo nyt ihan oikeasti siltikään mitään parasta ikinä missään ole joten turpa kii internet! Näyttelijät kyllä loistavia ja viimesin jakso vanhaa tuttua HBO:ta sen enempää spoilaamatta.

Siltikin..onko se kaikki hypetys vai mikä, mut korkeintaan tahi vähintään tai ainoastaan 3/5..
Maailma on pilannut internetin.
Muovinen
14.04.2023 20:23:26

Successionista katsoin ekan jakson ja olihan se selvästi laatusarja, mutta tuollaiset money money money meiningit ei oikein napostele. Inhottavia ihmisiä vain sarja täynnä. Sama homma Billionsin kanssa paitsi ettei se niin laadukkaalta vaikuttanut.
Vaihtovirta
14.04.2023 21:45:33
Muovinen: Successionista katsoin ekan jakson ja olihan se selvästi laatusarja, mutta tuollaiset money money money meiningit ei oikein napostele. Inhottavia ihmisiä vain sarja täynnä. Sama homma Billionsin kanssa paitsi ettei se niin laadukkaalta vaikuttanut.

Successionissa nuo inhottavat ihmiset taitavat olla se juttu ja helvetin hyvin näyttelijät ne kusipää roolinsa vetää..Harvoja sarjoja missä ei ole niin sanottuja sankareita joiden puolella hurraisi menemään..

Siltikin hämmentävin sarja mitä oon nähnyt varmaan ikinä..Koska oikeasti tuo on ookoota parempi sarja..Näyttelijät aivan loistavia, käsikirjoitus aivan loistavaa (moni roast olisi kateellinen miten nuo tyypit vittuilee toisilleen)..mutta siltikin..ehkä se vaa on et maailmassa on niin monta hypen alapuolella olevaa laadukkaampaakin sarjaa ilman miljoonaa emmy-pystiä..

Billions perkele..minkäköhän takia mä jätin sen kattomisen öö tokan kauden jälkeen..? Sehän oli oikein hyvä.
Maailma on pilannut internetin.
Ianuarius
14.04.2023 22:06:03 (muokattu 15.04.2023 16:34:09)

Aloin katteleen Person of Interestiä uusiksi
https://www.imdb.com/title/tt1839578/

Huippu sarja. Kaikki hahmot on kiinnostavia ja paljon myös kiinnostavia käänteitä. Muistaakseni myös paranee kakkoskaudella, mikä oli 2012 aikoihin vielä mahdollista.

E: Vähän epärealistista vaan että se kone plokkaa ainoastaan ihmisiä, jotka näyttää joltain supermalleilta. Ois kiva ku ois ees yks jakso, jossa on joku 150-kilonen elämäänsä kyllästynyt soccer mom.
Sabbathologist
17.04.2023 20:02:17
Salatut elämät. Kunnon tykitys sen kuin jatkuu jo kolmatta vuosikymmentä.
''Its not te ded vot meiks tuu piip paa paat, onli läko.'' -P.C.
PHS666
25.04.2023 22:11:41
Olen katsellut sitä että "Your Honor" ja se on ihan hyvä vaikkakin aika pölhö. Aika paljolti minusta lepää Bryan Cranstonin näyttelijäntaitojen ja karisman varassa. Ei se väärin ole.
Henri Henri Olavi
25.04.2023 22:18:09
Aloin katsomaan Successionia kun joku sitä mulle kehui. Kolme jaksoa takana ja aivan saatanan paskaa kamaa. Mulle sanottiin, että lähtee hitaasti käyntiin. No siinä ei ole mitään vikaa, kaikki paras on hidasta (paitsi black metal), mutta tässä on täysin epäkiinnostavat hahmot, huonot näyttelijät (enimmäkseen), täysin mitäänsanomaton tarina (tähän mennessä). Kannattaako jatkaa? Paraneeko tämä? Kuoleeko kaikki ja tulee uudet hahmot?
Puheet kulttuurista luksuksena ovat sivistymättömyyttä: Minkä puolesta taistelemme, jos emme kulttuurimme?
Informaatiokameli
26.04.2023 08:21:56

Henri Henri Olavi: Aloin katsomaan Successionia kun joku sitä mulle kehui. Kolme jaksoa takana ja aivan saatanan paskaa kamaa. Mulle sanottiin, että lähtee hitaasti käyntiin. No siinä ei ole mitään vikaa, kaikki paras on hidasta (paitsi black metal), mutta tässä on täysin epäkiinnostavat hahmot, huonot näyttelijät (enimmäkseen), täysin mitäänsanomaton tarina (tähän mennessä). Kannattaako jatkaa? Paraneeko tämä? Kuoleeko kaikki ja tulee uudet hahmot?

Kyllä kolmen jakson aikana olin itse jo hurahtanut tähän. Viime vuosien parhaita sarjoja itelle. Hyvällä tavalla aivan helvetin perseestä olevia kaikki hahmot joista alkaa kummalla tavalla välittämään mutta hankala olla lopulta tuntematta vahingoniloa kun asiat menee perseelleen. Hieno kuvaus täysin todellisuudesta irtaantuneista rikkaista nulikoista ja heidän kaameasta isästään ja perheen ympärille kerääntyneistä paskakärpäsistä.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Henri Henri Olavi
26.04.2023 08:35:40
Informaatiokameli: Kyllä kolmen jakson aikana olin itse jo hurahtanut tähän.

Kiitos näkemyksestäsi. En hurahtanut lainkaan, joten varmaan turha katsoa pidemmälle.
Tympee Huttunen
26.04.2023 08:53:16
Informaatiokameli: Kyllä kolmen jakson aikana olin itse jo hurahtanut tähän. Viime vuosien parhaita sarjoja itelle. Hyvällä tavalla aivan helvetin perseestä olevia kaikki hahmot joista alkaa kummalla tavalla välittämään mutta hankala olla lopulta tuntematta vahingoniloa kun asiat menee perseelleen. Hieno kuvaus täysin todellisuudesta irtaantuneista rikkaista nulikoista ja heidän kaameasta isästään ja perheen ympärille kerääntyneistä paskakärpäsistä.

Joo samat mietteet. Järkyttävä kuvaus perheestä, jonka pitää kasassa lähinnä raha ja totutut tavat. Toinen toistaan ärsyttävämpiä hahmoja, mutta välillä tuntuu sääliä heitä kohtaan. Kakkoskausi taisi jäädä mulla tosin kesken.
Bongowing
26.04.2023 09:02:58
On kyllä synkkää menoa, vaikka eräänlaista satiiria onkin. Mustaa komediaa ilman komediaa, joka vaatii oikeanlaisen mielentilan. Ekan kauden katsoin, loput joskus syssymällä.
But where the heck is magenta?
miscage
26.04.2023 11:36:10
Copenhagen Cowboy

Tuli tämä jo alkuvuodesta katseltua, mutta tässä oli kyllä kovimpia Netflixin minisarjoja hetkeen.

Nicolas Winding Refnin "tunnistettavalla käsialalla" luotu tarina nuoresta naisesta, joka on ihmiskaupattu jo lapsena onnenamuletiksi mafialle. Sitten yhdessä vaiheessa alkaa kosto.

Aika taidekamaa, upposi mulle ihan täysin. Pitkiä, pitkiä kuvia, omituista symboliikkaa ja hahmoja, Refnille ominaista synthwave-musan käyttöä. Tulkinnanmahdollisuuksia löytyy, jotkut pitää todennäköisesti täysin turhana taidesekoiluna. Musta tää on vähän semmonen Kill Bill x Lynch x NWR:n visio. Outo puoli-surrealistinen aikuisten satu, jonka maailma vei mut ainakin mukanaan.

5/5
Henri Henri Olavi
26.04.2023 13:18:48
miscage: Copenhagen Cowboy

Tuli tämä jo alkuvuodesta katseltua, mutta tässä oli kyllä kovimpia Netflixin minisarjoja hetkeen.

Nicolas Winding Refnin "tunnistettavalla käsialalla" luotu tarina nuoresta naisesta, joka on ihmiskaupattu jo lapsena onnenamuletiksi mafialle. Sitten yhdessä vaiheessa alkaa kosto.

Aika taidekamaa, upposi mulle ihan täysin. Pitkiä, pitkiä kuvia, omituista symboliikkaa ja hahmoja, Refnille ominaista synthwave-musan käyttöä. Tulkinnanmahdollisuuksia löytyy, jotkut pitää todennäköisesti täysin turhana taidesekoiluna. Musta tää on vähän semmonen Kill Bill x Lynch x NWR:n visio. Outo puoli-surrealistinen aikuisten satu, jonka maailma vei mut ainakin mukanaan.

5/5

Yhdyn kiistatta näkemykseesi.
Ianuarius
27.04.2023 15:45:48

Noh, on toi Ted Lasso nyt taas vähän näyttänyt elon merkkejä. Pari viimeisintä jaksoa on ollu aidosti hyviä.
Tuomoo
28.04.2023 22:52:39
The Wire.

Edellisen kerran katsoin 2013, kun Yle tämän esitti, ja nyt heti perään. Edelleen, maailmankaikkeuden paras TV-sarja. Viimeinen jakso herätti jälleen yhtä synkän vitutuksen ja turhautumisen kuin edellisellä katselukerrallakin, mutta oli upea teko jättää sarja tuohon, eikä väkisin jatkaa sitä pidemmälle.

Aiemmalla katselukerralla pidin neloskautta huonoimpana, mutta nyt se nousikin paljon paremmaksi kuin muistelin. Ja koska moni asia oli unohtunut näin pitkän tauon jälkeen, jotkin tapahtumat pääsivät taas yllättämään, mikä oli positiivinen asia. Enkä rehellisesti muistanut, että mikä kenenkin päähenkilön kohtalona oli.

Maailman paras TV-sarja.
19.2.2021 never forget
Kummiseta
28.04.2023 23:06:20
Tuomoo: The Wire.

Edellisen kerran katsoin 2013, kun Yle tämän esitti, ja nyt heti perään. Edelleen, maailmankaikkeuden paras TV-sarja. Viimeinen jakso herätti jälleen yhtä synkän vitutuksen ja turhautumisen kuin edellisellä katselukerrallakin, mutta oli upea teko jättää sarja tuohon, eikä väkisin jatkaa sitä pidemmälle.

Aiemmalla katselukerralla pidin neloskautta huonoimpana, mutta nyt se nousikin paljon paremmaksi kuin muistelin. Ja koska moni asia oli unohtunut näin pitkän tauon jälkeen, jotkin tapahtumat pääsivät taas yllättämään, mikä oli positiivinen asia. Enkä rehellisesti muistanut, että mikä kenenkin päähenkilön kohtalona oli.

Maailman paras TV-sarja.

Katsele jatkoksi We Own This City.
Jäähyn syy: Komodo-källi -ketju.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)