Aihe: Idols 2006-2007
1 2 3 4 537 38 39 40 4171 72 73 74 75
zirkonium
29.03.2007 09:27:30 (muokattu 29.03.2007 10:15:22)
Mä niin arvasin että Ari vetää ton Sielut iskee tulta.

Edit. en usko salaliittoon
"Rakkautta on silloin kun näkee jonkun mutta se tuntuukin mahassa."
J.Hollström
29.03.2007 09:40:56
Todella outo biisivalinta Arilta toi You broke my heart
Ois mielummin ottanut vaikka jonkun heavyballaadin...

Pääasia vaan että on jotenkin linkitetty heviin? Voi helevettilääne. Heittäkkää nyt jo noi genret hevonperseeseen ja kuunnelkaa musaa. Olisko toi Broadcastin biisi heviballaadi jos sen olis alunperin esittänyt joku hevibändi?

Biisihän on hieno ja odotan mielenkiinnolla miten Ari sen esittää. Ja tuskinpa se sitä olisi valkannut jos Ari ei siitä pitäisi.
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 - - - - Jukin juutuubi - - - - Mighty Shade
Mika Antero
29.03.2007 09:43:00
Heittäkkää nyt jo noi genret hevonperseeseen ja kuunnelkaa musaa.

Genremääritykset helpottavat musiikista puhumista.
Juzzu
29.03.2007 09:45:15
Mitkähän on Hesarin intressit yrittää vaikuttaa äänestystulokseen näin?

Entä jos kyse on, hämmentävää kyllä, ihan vain toimittajan mielipiteistä?
haunted
29.03.2007 09:48:08
Genremääritykset antaa oikeuden osalle ihmisistä olla ennakkoluuloinen ja asennevammainen. (Kuulun pikkusen tähän porukkaan)
Naisetkin käyvät kakkalla!
zirkonium
29.03.2007 09:49:18 (muokattu 29.03.2007 10:16:41)
Entä jos kyse on, hämmentävää kyllä, ihan vain toimittajan mielipiteistä?

edit. jottei menis offtopikiksi
"Rakkautta on silloin kun näkee jonkun mutta se tuntuukin mahassa."
Hot RedX
29.03.2007 10:07:38 (muokattu 29.03.2007 10:15:14)

Tän aamun Hesarissa muuten toimittaja kutsuu Aria Kirkan reinkarnaatioksi ja melkein varmasti seuraavaksi idoliksi ja Annasta ja Kristiinasta todetaan, että saattaisivat tarvita vielä vähän kasvunvaraa koulunpenkillä... Mitkähän on Hesarin intressit yrittää vaikuttaa äänestystulokseen näin? Vastaavasti iltsikoissa ei ihme kyllä ole Annaa etusivulla, niinkuin tähän mennessä on aina torstaisin ollut. Salaliitto?? /hymiöitä

Edit. hymiöitä

Mä uskon salaliittoon, ja rohkenen heittää ilmoille ajatuksen siitä, että voittaja on jo valittu!
Anna nimittäin päiväkirjassaan kirjoittaa, että mitallisijat on jo jaettu...

"Me kolme ollaan tultu tosi hyvin toimeen. Minulla nyt ainakin vähemmän stressiä, kun on mitalisijat jaettu, ja kaikki kolme ihan varmasti saadaan tehdä omaa musiikkia, jos ei Sony BMG:lta niin ainakin jostain muualta sitten."-Anna A.
jazzmies
29.03.2007 10:12:49
Mitä sillä on tekemistä englannin ääntämyksen kanssa?

Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus ja kineettinen ketju.
Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa.
Hot RedX
29.03.2007 10:17:20
Pääasia vaan että on jotenkin linkitetty heviin? Voi helevettilääne. Heittäkkää nyt jo noi genret hevonperseeseen ja kuunnelkaa musaa. Olisko toi Broadcastin biisi heviballaadi jos sen olis alunperin esittänyt joku hevibändi?

Biisihän on hieno ja odotan mielenkiinnolla miten Ari sen esittää. Ja tuskinpa se sitä olisi valkannut jos Ari ei siitä pitäisi.

Niin mutta kun Ari on heavymies ja heavylaulaja (omien sanojensa mukaan!)
Coatl
29.03.2007 10:34:21
Niin mutta kun Ari on heavymies ja heavylaulaja (omien sanojensa mukaan!)

Asioita hieman kärjistäen, kyllä olisi nykypäivänä aika helvetin tylsä musiikkitarjonta jos populäärimusiikin pioneerit ja seuraajansa tähän päivään saakka eivät olisi ammentaneet musiikkiinsa vaikutteista eri kulttuureista ja tyylisuunnista.
Mormoneilla ei ole sukuelimiä. Sukuelimet on Saatanan houkutus
Disposable
29.03.2007 11:15:25 (muokattu 29.03.2007 11:16:12)
Genremääritykset helpottavat yleistä vittuuntumista, aiheuttavat hämmenystä, ja tuohoavat ystävyyssuhteita. Pikkutarkat genremääritykset ovat vitsaus musiikista keskusteltaessa, ja ainainen riidankylväjä. Jos keskutelussa on enemmän kuin kaksi henkilöä kun keskutellaan musiikista, menee pikkutarkoissa genreissä varmasti sukset jossain välissä ristiin.

Jonkunnäköset rajalinjat vain selkeyttää musiikkimaailmaa. Mutta kun väitellään onko kyseisen artistin erään albumin yksi biisi industrialblackTUKHOLMAmelodisthrashmetallia vai industrialblackGÖTEBORGmelodisthrashmetallia niin se on yhtä helvettiä. Pidetään näkökulma isona.

Edit: Olisko toi Broadcastin biisi heviballaadi jos sen olis alunperin esittänyt joku hevibändi?

Hoho! Touché.
"Write a wise saying and your name will live forever." - Anonymous
Mika Antero
29.03.2007 11:20:06
Jonkunnäköset rajalinjat vain selkeyttää musiikkimaailmaa. Mutta kun väitellään onko kyseisen artistin erään albumin yksi biisi industrialblackTUKHOLMAmelodisthrashmetallia vai industrialblackGÖTEBORGmelodisthrashmetallia niin se on yhtä helvettiä. Pidetään näkökulma isona.

Kaiken voi kärjistää äärimmilleen, kuten sinä tuossa just teet. Täällä kun kuitenkin pyritään (huom. pyritään) järkevään keskusteluun täysjärkisten henkilöiden kesken, niin on paljon helpompaa kirjoittaa esim. että "nyt puhumme nu-metallista" kuin että "keskustelunaiheena on musiikki".

Täältä tähän.
dts9624
29.03.2007 11:24:37
Enemmän, thuota thuota, mä olen huolesthtunut siithä mithen Anna lausuu thaas suomea.

Niinpä. Päänsisäisessä radioissani alkoi jo biisivalinnan nähtyäni soimaan "Rakhaus on khuollut ehlämän virthaan..."
Tympee Huttunen
29.03.2007 11:57:00 (muokattu 29.03.2007 11:59:27)
Mielenkiintoinen juttu ja todella harhaanjohtava:

http://www.iltalehti.fi/idols/200703295918508_id.shtml

Tuossa on äänestetty finaalikaksikkoa, eli periaatteessa myös putoajaa. Finaalissa äänestetään taas itse finaaliin nousevaa. Jos tuossa on 45% äänestänyt Annan ja Kristiinan nousua finaalikaksikoksi, ei se kerro kuinka paljon ihmiset oikeasti äänestäisivät toista heistä finaaliin. Aria ja Annaa taas äänesti 43% finaaliin ja Aria ja Kristiinaa 12%.

Noiden perusteella voisi kuvitella, että Anna on varma finalisti, mutta itse koen Annan ja Kristiinan kohderyhmän olevan samaa porukkaa ja Arin taas omaa porukkaa. Eli itse kääntäisin kelkan niin, että Ari on varma finalisti ja toisesta finaalipaikasta pelaavat Kristiina ja Anna. Tässä suhteessa jopa Kristiinalla on pieni etulyöntiasema, koska on useasti jo ollut putoamisvaarassa. Jos ihmiset pitävät suosikkiaan, Annaa, varmana finalistina, he saattavatkin äänestää putoamisvaarassa olevaa Kristiinaa, jotta saisivat suosikkikaksikkonsa finaaliin.

Itse toivon (finalistien edellisten näyttöjen perusteella) Annaa ja Aria finaaliin ja uskon näin käyvänkin. Toki tänään voi hyvin mennä jonkun suoritus penkin alle ja tilanne voi muuttua.

Mielenkiintoista on nähdä, onko keltaisen lehdistön Ari-jutut heikentäneet miehen voittomahdollisuuksia. Agnes putosi melko pitkälti keltaisen lehdistön juttujen perusteella. Toki Arin tapauksessa sama juttu on mahdollista, mutta vähän epäilen.
Rotuvaari
29.03.2007 12:45:26
Kyllä se niin menee, että Anna tippuu tänään. Kristiina on sairastellut viikon aikana ja saa paljon anteeksi sen takia. Annan lava-asustukseen kuuluu söpö paituli ja päässään sill' on baskeri. Teinit ei lämpene paitulille ja baskerista ne ei ole koskaan kuullutkaan. Ari saa taas punaista. "Sä tulet tänne koko kansan eteen laulamaan heviä!" karjuu Asko samalla kun Jone Nikula jankkaa "Niinku, niinku, niinku, niinku" niin sanotusti levy päällä. Toinen naispuolinen tuomari hakkaa päätään pöytään ja kiljuu: "Olen kuningas!" Näin ollen on Ari siis varmasti jatkossa.

Anna lähtee. Oletko valmis?
I hate Smurfs!
kepulainen
29.03.2007 13:11:30
Todella outo biisivalinta Arilta toi You broke my heart
Ois mielummin ottanut vaikka jonkun heavyballaadin...

Mun mielestä toi voi toimii hyvinkin...illalla nähdään.
Wahi
29.03.2007 13:31:50
Ah hitto, ei olis pitäny kattoa tätä topicia. Onneksi en ehtinyt nähdä kuin osan noista biisivalinnoista...

Mitä mitä, onko tänään ihan finaali jo?
Rölölöö!
Tellervo
29.03.2007 13:47:47
Niinpä. Päänsisäisessä radioissani alkoi jo biisivalinnan nähtyäni soimaan "Rakhaus on khuollut ehlämän virthaan..."

Ei taida nuo biisit kyllä oikein sopia Annalle, ja ylipäätäänkin kyllä aika tylsät ja/tai karseat biisivalinnat. Hohhoijaa.
"Pelkkää rakkautta ilman julmuutta
Onko se totta, onko se hulluutta"
Dunga
29.03.2007 14:00:52
Ah hitto, ei olis pitäny kattoa tätä topicia. Onneksi en ehtinyt nähdä kuin osan noista biisivalinnoista...

Mitä mitä, onko tänään ihan finaali jo?

Käsittääkseni ensi viikon perjantaina on sitten The finaali. Torstaina tulee joku idols awards, jossa palkitaan kilpailijoita.
Ridin´ with the Horst.
Bonesaw
29.03.2007 14:05:26 (muokattu 29.03.2007 14:05:35)
Mä arvasin,että jompikumpi tytöistä laulaa ton "Rakkauden Haudalla"
Joo'o
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)