Aihe: The Dark Knight Rises (2012)
1 2 3 4 535 36 37 38 39 40 41 42
Miikss
03.08.2012 17:30:48
Meadow: Mutta minua ei oikeasti kiinnosta vääntää tästä aiheesta. Minun mielestäni loppu oli tehty tyylillä, joka antaa tilaa tulkinnoille.

Eipäspäs. Se oli tehty niin varman päälle antamaan semmonen kuva, että Batman ei kuollut, mutta silti Nolan-fanipojat yrittää väkisin tulkita sitä erilailla.

*provo*
"ei kyllä muhun uppoo, oli pakko sulkee kun "laulu" alkoi, kuulosti niinku joku kiimainen vompatti ois tullu kohti ja ähissy tuskissaan" - Kaverin kommentti linkkaamastani biisistä
aivokuolio
03.08.2012 17:35:51
Mitä jätkät täällä sekoilee. Batmanin hahmo hävis maan päältä mutta Bruce selvis ja lähti vietteleen eläkepäiviä eteleään mimmin kans. Tuotahan alleviivattiin just näillä autopiloteilla sun muilla. Dark Knight Returnsin loppuhan oli aika samanlainen. Bruce elää, täts it!
Meadow
03.08.2012 17:41:58
Mielestäni Alfredin vuodatus elokuvan keskivaiheilla siitä kahvilasta antoi aika vahvaa viitettä siitä, että ukko saattoi nähdä vain omiaan lopussa.
Miikss
03.08.2012 17:45:31
Meadow: Mielestäni Alfredin vuodatus elokuvan keskivaiheilla siitä kahvilasta antoi aika vahvaa viitettä siitä, että ukko saattoi nähdä vain omiaan lopussa.

Edelleen Alfred ei muistaakseni missään vaiheessa nähnyt kissanaista, joten miten se olisi voinut kuvitella sen sinne?
"ei kyllä muhun uppoo, oli pakko sulkee kun "laulu" alkoi, kuulosti niinku joku kiimainen vompatti ois tullu kohti ja ähissy tuskissaan" - Kaverin kommentti linkkaamastani biisistä
Informaatiokameli
03.08.2012 17:47:44 (muokattu 03.08.2012 17:48:05)

Miikss: Edelleen Alfred ei muistaakseni missään vaiheessa nähnyt kissanaista, joten miten se olisi voinut kuvitella sen sinne?

Eivätkös Selina ja Alfred jotain rupatelleet siinä leffan alussa? Saatan kyllä muistaa väärin.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Meadow
03.08.2012 17:51:22 (muokattu 03.08.2012 17:51:43)
Miikss: Edelleen Alfred ei muistaakseni missään vaiheessa nähnyt kissanaista, joten miten se olisi voinut kuvitella sen sinne?

"I had a fantasy. I liked to imagine that one day I'd look across the tables, and see you. Sitting there with your wife. Perhaps some kids. You wouldn't say anything to me, or me to you, but we'd both know that you'd made it. That you were happy."

Selina nyt vain oli tuossa otoksessa täyttämässä vaimon paikkaa ja oli täten osa Alfredin fantasiaa. Ei sillä ole väliä näkikö Alfred tätä aiemmin vai ei.
Meadow
03.08.2012 17:53:06
Ja Alfred kyllä tiesi, kuka on Selina Kyle.
Miikss
03.08.2012 17:56:13
Meadow: "I had a fantasy. I liked to imagine that one day I'd look across the tables, and see you. Sitting there with your wife. Perhaps some kids. You wouldn't say anything to me, or me to you, but we'd both know that you'd made it. That you were happy."

Selina nyt vain oli tuossa otoksessa täyttämässä vaimon paikkaa ja oli täten osa Alfredin fantasiaa. Ei sillä ole väliä näkikö Alfred tätä aiemmin vai ei.

No oli niin hatara perustelu, että en hyväksy.

Se loppukohtaus oli sama vaan sen takia, että se herättäs enemmän tunteita, koska Alfred oli puhunut siitä aiemminkin. Ja todennäköisesti Wayne meni sinne tarkoituksellisesti, jotta näkisi Alfredin vielä kerran.
Meadow
03.08.2012 17:57:28
Miikss: No oli niin hatara perustelu, että en hyväksy.

Se loppukohtaus oli sama vaan sen takia, että se herättäs enemmän tunteita, koska Alfred oli puhunut siitä aiemminkin. Ja todennäköisesti Wayne meni sinne tarkoituksellisesti, jotta näkisi Alfredin vielä kerran.

Aivan kuin yrittäisit voittaa jotain väittelyä tässä. Ei minua kiinnosta mitä hyväksyt tai et.
Miikss
03.08.2012 17:58:16
Meadow: Aivan kuin yrittäisit voittaa jotain väittelyä tässä. Ei minua kiinnosta mitä hyväksyt tai et.

En yritä voittaa mitään, koska tiedän olevani oikeassa muutenkin.
Meadow
03.08.2012 18:01:30
Miikss: En yritä voittaa mitään, koska tiedän olevani oikeassa muutenkin.

Elokuva ei taida olla sinulle sopiva taidemuoto.
carnation
03.08.2012 18:04:39
Miikss: ...mutta silti Nolan-fanipojat yrittää väkisin tulkita sitä erilailla.

*provo*

No miten tulkitsit Inceptionin lopun?
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Miikss
03.08.2012 18:04:55
Meadow: Elokuva ei taida olla sinulle sopiva taidemuoto.

On se, mutta tuo kyseinen leffa oli sen verran suoraviivainen (kuten aiemmin mainitsikin) että melko turhaa alkaa etsimään siitä mitään hifistelyä.

Ja lähinnä tässä oon provonnu tylsyyksissäni, loppujen lopuksi se on katsojan päässä mitä elokuvasta uskoo, koska Batmania ei ole oikeasti olemassa. Minä voin tulkita leffan niin että Batman oli todellisuudessa pääsiäispupu joka piilotti munaansa erilaisiin reikiin. Ei siinä kellään ole nokan koputtamista.

Mutta jos ajatellaan, miten Nolan on lopun tarkoittanut tulkittavaksi, niin olen kyllä 99% varma, että hän ei tarkoittanut Waynen kuolevan.
Miikss
03.08.2012 18:06:31
carnation: No miten tulkitsit Inceptionin lopun?

Se onkin niitä juttuja, missä on oikeasti tulkinnanvaraa, koska koko elokuva perustui tulkintaan ja loppu jäi käytännössä "täysin" auki. Batmanissa oikein alleviivattiin Brucen eloonjäämistä, joten aika pitkälle meneviä tulkintoja saa tehdä jotta käsittää sen kuolleen.

En muista enää tarkkaan sitä lopetusta tai miten siihen päädyttiin, joten jätän kommentoimatta.
Meadow
03.08.2012 18:18:47
carnation: No miten tulkitsit Inceptionin lopun?

Minä niin odotin, että lopussa olisi tullut Philip K. Dick-tyylinen juonenkäänne, jossa olisi paljastunut esim. että operaation kohde olisikin ollut DiCaprio. Mutta kun ei.
Quru
03.08.2012 18:35:50 (muokattu 03.08.2012 18:37:05)
Inceptionin loppu oli ihan paska eikä siinä ollut mitään diippiä monimerkityksellisyyttä. Ohmygood, siis onks tää kaikki unta vai onks se hereillä ku se hyrrä niinku pyöri ja sit se niinku heilu ja sit ei näytetty et kaatuuks se ja mitä tapahtuuuuu?!!?!?!?!?!?!?

Katsoisitte aikuisten elokuvia eikä tuollaista valmiiksipureskeltua hollywood-hömppää. Tämä on vakava asia.
Kakka roiskusi.
carnation
03.08.2012 18:46:26
Quru: Inceptionin loppu oli ihan paska eikä siinä ollut mitään diippiä monimerkityksellisyyttä. Ohmygood, siis onks tää kaikki unta vai onks se hereillä ku se hyrrä niinku pyöri ja sit se niinku heilu ja sit ei näytetty et kaatuuks se ja mitä tapahtuuuuu?!!?!?!?!?!?!?

Katsoisitte aikuisten elokuvia eikä tuollaista valmiiksipureskeltua hollywood-hömppää. Tämä on vakava asia.

Olet oikeassa ja olen aivan samaa mieltä.

Menen katsomaan Tarkovskin Peiliä.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
slipkorn
03.08.2012 19:17:35
En muista mitään autopilotteja, koska mun pää oli jo melko pyörällä tuossa kohtaa.

SPOILERIT JATKUU

Miikss: On se, mutta tuo kyseinen leffa oli sen verran suoraviivainen (kuten aiemmin mainitsikin) että melko turhaa alkaa etsimään siitä mitään hifistelyä.

Ei tuo kohtaus mitenkään erityisenä hyppää esille, vaikka sen tulkitsisikin Waynen kuolemaksi. Tuon kaltaisia symbolisia kohtauksia on nähty elokuvahistoriassa aiemminkin ja aivan yhtä "suoraviivaisissa" elokuvissa. Takashi Miiken "13 Assassins" on hyvä esimerkki.

Mutta tässähän se elokuvan kauneus onkin, että asioita voi tulkita miten vaan. Vai pitäskö lähettää Nolanille sähköpostia, että mikä vittu tässä lopussa on ideana niin saatais tähänkin vääntöön (yksitulkintainen) loppu!
päänahka
04.08.2012 00:48:51 (muokattu 04.08.2012 00:52:55)
SPOILERIA

slipkorn: En muista mitään autopilotteja, koska mun pää oli jo melko pyörällä tuossa kohtaa.

Mutta tässähän se elokuvan kauneus onkin, että asioita voi tulkita miten vaan. Vai pitäskö lähettää Nolanille sähköpostia, että mikä vittu tässä lopussa on ideana niin saatais tähänkin vääntöön (yksitulkintainen) loppu!

Muistatko kun se Bat esiteltiin, siinä oli vielä autopilotin kehittely kesken. Lopussa jätkät tutki sitä laitetta ja totes että Wayne on tehnyt duunin loppuun. Ok, voi sen lopun ehkä halutessaan tulkita avoimena, mutta mun mielestä on aika selkeää, että Batman "kuoli", ja Bruce Wayne hankki elämän. Muija sai helminauhan.

E: Tulkinnanvaraisuutta puoltaa se, että siinä Firenze-kohtauksessa naisesta näkyi vain sivuprofiili ja sekin sumeasti, mikä ikään kuin tekee naisesta abstraktin.
Meadow
04.08.2012 00:51:47
Okei, autopilotin korjaaminen viittaa vahvasti siihen suuntaan että Bruce jäi henkiin, mutta miten se selvisi siitä räjähdyksestä? Aivan sama. Kyllä mulla teatterissa meinasi tulla vähän roska silmään, kun näki Bruce Waynen saavan viimein onnellisen lopun. Batmanilla menee aina kaikki päin persettä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)