-septimisti- 19.05.2006 21:07:56 | |
---|
Sihvoselta kovaa tekstiä: http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/uutiset/article129911-1.html En itse ainakaan ole samaa mieltä. Mielestäni tiki-boksi on parasta tällä hetkellä. Mistä sä et ole samaa mieltä? Sihvonen toteaa että Tikkanen ja Helminen eivät pysty juuri kommentoimaan itse peliä rakentavasti. Kyllähän Tikkaselta hauskaa läppää tulee, mutta itsekin toivoisin studiotiimiltä nimenomaan mahdollisimman paljon analyysia itse pelistä. Sm-liigan playoffien Ruohola & Tamminen oli ihan eri planeetalta kuin tämä YLE:n studiotiimi. Siinä kommentaattorille annettiin ihan oikeasti aikaa ja mahdollisuus tuoda vähän enemmän näkemiään asioita esiin. |
timus 19.05.2006 21:24:26 (muokattu 19.05.2006 21:26:01) | |
---|
Kyllä itsekin komppaan (ehkä hieman säyseämmin) Sihvosta. Mulle nuo analyysit on usein jopa itse peliä mielenkiintoisempia. EDIT: Kuitenkin tiettyinä välähdyksinä näkee, että Tikkasellakin olisi paljonkin asiaa ja "analyysia", jos annettaisiin tilaisuus ja kysyttäisiin joskus asiaakin. Listen to the stage manager and get on stage when they tell you to. No one has time for the rock star bullshit. None of the techs backstage care if you're David Bowie or the milkman.
--Henry Rollins |
riimu 19.05.2006 21:31:52 (muokattu 19.05.2006 21:33:48) | |
---|
Kyllä itsekin komppaan (ehkä hieman säyseämmin) Sihvosta. Mulle nuo analyysit on usein jopa itse peliä mielenkiintoisempia. Kritiikkiä aina saa esittää, mutta nuo Sihvosen puheet imho on aika ylimielisiä. "Moi! minä olen oikealla asialla! Minä tiedän kaiken!" blaa blaa. Provoakin tuossa varmaan on, mutta menisi sitten itse juontamaan kisastudiota ja koko kiekkojoukkuetta, kun niin messias on. Don't ask me about Grim Fandango! |
Stradlin 19.05.2006 22:12:06 | |
---|
Sihvoselta kovaa tekstiä: http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/uutiset/article129911-1.html "Tulee vielä aika, jolloin pidetään jälkikäteen täysin käsittämättömänä, että Tikkanen satuili jääkiekkostudiossa jostain tyttäriensä ja Yhdysvaltain presidentin tapaamisesta." Voi itku, onko tää Sihvonen joku lätkä-Jeesus? Onhan se kisastudio lähinnä turhaa sanonkominkäjauhantaa, mutta ei se nyt noin vakava asia ole. Ain't It Fun? |
Mikaelo 19.05.2006 22:24:46 | |
---|
Katkerasta tekstistä huolimatta Sihvosella on kyllä pointtia. Suurimmalle, ellei jopa kaikille, suomalaisille mm-kisat ovat kuitenkin sitä leipää&sirkushuveja. Ja siihen kuuluu Antsan selostus ja leppoisat kisastudio-kommentaattorit. Muistatteko kun studiossa oli Olli Keskinen ja Sakke Pietilä. Parhautta oli! "näytäs nyt Sakke taas sitä fläppitaulua" :) Haen internetistä tietoa. Romantikkoitkijät #41 |
Von Blåmberg 19.05.2006 22:27:59 | |
---|
...Kyse on kansallispelistä... Eikös Suomen kansallispeli kuitenkin ole pesäpallo? Melkoinen asiantuntija... Quick to judge, quick to anger, slow to understand |
ozz3 19.05.2006 22:30:35 | |
---|
Eikös Suomen kansallispeli kuitenkin ole pesäpallo? Melkoinen asiantuntija... Tossa haetaan varmaan sitä, että lätkä on kansan keskuudessa maan seuratuin laji. Muuten voisi sakottaa ihan asiavirheestä. Killed by death MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 Päivän video |
timus 19.05.2006 22:43:04 | |
---|
Kyllähän Sihvonen provosoi, mutta on pohjimmiltaan minun mielestä oikeassa. Ei edes jääkiekko ole niin yksinkertainen peli, että se ansaitsisi pelkästään nuo kisastudion latteudet höystettynä hassuilla top vitosilla. Toivottavasti kuningaslajin kisoissa kesäkuussa on sitä paljon parjattua "syväanalyysia", sillä parhaimillaan se avaa monia asioista pelin sisältä - myös jääkiekossa. Listen to the stage manager and get on stage when they tell you to. No one has time for the rock star bullshit. None of the techs backstage care if you're David Bowie or the milkman.
--Henry Rollins |
Tympee Huttunen 19.05.2006 22:52:54 | |
---|
Musta tuota jääkiekkoakin analysoidaan ihan liikaa (Sihvonen). Onhan niillä pelaajilla nyt joku idea, että miten hyökätään jne, mutta suuri osa peliä on kuitenkin sattumien summaa, eikä niihin valmenneta minkään taulun avulla. Muuttuvia tapahtumia on niin paljon, ettei siinä auta mikään etukäteen mietitty kuvio. Se on niin pienestä kiinni aina. Kiekko voi pompata mihin sattuu ja mitä tahansa voi tapahtua. Jos jääkiekkomenestys olisi analysoinneista ja taktiikoista kiinni, niin siellä pelaisi ja valmentaisi pienet silmälasipäiset taktikot. Mielestäni valmennuksessa ja johtajuudessa on tärkeintä saada pelaajista potentiaali irti ja kannustaa heitä suorituksissaan. Tottakai kaikki kuviot yms. on harjoiteltu etukäteen, mutta ei valmennus ole pelkästään sitä. Minä en Sihvosena paljoa arvostelisi moninkertaista Stanley Cup-voittaja Tikkasta. Tikkanen tietää mitä voittaminen vaatii. |
Jkob 19.05.2006 22:55:42 | |
---|
Tossa haetaan varmaan sitä, että lätkä on kansan keskuudessa maan seuratuin laji. Muuten voisi sakottaa ihan asiavirheestä. Ja mehän tiedämme että Porttilan Jari kertoo aina totuuden, sillä hän sattuu tietämään: Porttila: MM-lätkä uutispimennossa 18.05.2006 12:32 Jääkiekon MM-kisat ovat suuri puheenaihe Suomessa. Kisat saavat valtavasti medianäkyvyyttä, niin lehdissä kuin TV:ssäkin. Tuskin löytyy Suomesta henkilöä, joka ei tiedä MM-kisojen olevan käynnissä. Suomesta katsottuna kisat tuntuvat pysäyttävän urheilumaailman. Mutta kuinka hyvin kisoja seurataan suuressa urheilumaailmassa? Pysäyttävätkö kisat samalla tavalla eurooppalaisen median tai suuren yleisön? Eivät. Kun Italia varmisti A-sarjan paikkansa maanantaina, ja joukkue juhli sitä kuin mestaruutta, olisi uskonut, että nyt myös saapasmaassa reagoidaan asiaan. Tiistaiaamuna marssin tutun lehtimyyjän luokse hakemaan aamulukemiseni, L`Equipen ja La Gazzetta dello Sportin lukeakseni, kuinka MM-kisat noteerattiin Euroopan suurimmissa ja johtavissa urheilulehdissä. Lopun varmaan arvaattekin. Ranskalaisessa L´Equipessa ei ollut riviäkään MM-kisoista, italialaisessa La Gazzettassa oli sentään kahden palstan pikku-uutinen Italian säilymisestä A-sarjassa. En kirjoita tätä sen vuoksi, etten arvostaisi meille suomalaisille tärkeää jääkiekkoa. Itse olen seurannut asuntooni virittämiltä suomalaiskanavilta kaikki mahdolliset ottelut. Kirjoitan tämän sen vuoksi, että ymmärtäisimme, kuinka marginaalinen "pohjoisen ulottuvuuden" laji jääkiekko on. Se ei oikeasti kiinnosta mediaa ja suurta yleisöä kuin Pohjolassa, Baltiassa ja Kanadassa. Mikä sitten oli päivän puheenaihe tuota mykistävänä tiistaina? Gazzettassa oli peräti 46 sivua urheilua. Niistä ylivoimaisesti eniten käsiteltiin jalkapalloa, jolle uhrattiin 18 sivua, vaikka maanantaina ei pelattu yhtään ottelua. Spekulaation kohteita kuitenkin riitti. Eniten pohdittiin lähestyviä MM-kisoja. Pyöräily on Keski- ja Etelä-Euroopan kakkoslaji, nytkin siitä kirjoitettiin viiden sivun verran. Kolmanneksi suosituin laji oli tennis, joka sai kaksi sivua. Sivun verran kirjoitettiin formuloista, ratamoottoripyöräilystä ja koripallosta. Lentopallo ja ravit saivat puolen sivun huomion, jääkiekon MM-kisat noteerattiin kahden palstan jutulla. Loput sivut olivat muurattu mainoksilla. Jääkiekon MM-kisojen mitali on iso asia suomalaisille. Maailmanmestaruus lähes pysäytti kansakunnan viikoksi. Olkaamme jatkossakin ylpeitä kiekkoilijoiden hienoista saavutuksista. Ne ovat yhä valtavia saavutuksia Suomessa, vaikka niitä ei Euroopassa noteerattaisikaan. Teksti: Jari Porttila 18.5.2006 (MTV3) Kui ei võta kala, siis võtab kalamees. |
slowdive 19.05.2006 22:56:06 (muokattu 19.05.2006 22:57:50) | |
---|
Kyllähän Sihvonen provosoi, mutta on pohjimmiltaan minun mielestä oikeassa. Hmm.. noinkohan tämä olisi nyt juuri näiden kisojen ongelma? Tuntuu että ennen kai se oli vielä viihteellisempää, jotenkin muistan elävästi vuosien takaa kun Petteri Ahomaa esitteli jotain lasten piirustuksia ja luki jotain leijonarunoja siellä 'parhaimmat tuuletukset top5' -lomassa. Mutta niin, enemmän itseeni uppoaa nuo tikiboxit ja muu jutustelu kun loputon analysointi, piirtäminen ja koordinaattien laskeminen. Kun oikeasti sen pelin voittaa se kumpi tekee enemmän maaleja kuin toinen. "One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley) |
Jokunen 19.05.2006 23:12:09 | |
---|
Heitin Mäkröä plussalla päähän täysillä! Oon ihan samaa mieltä. Uskon, että Tshekkiä vastaan Suomella on hyvät mahdollisuudet. Finaalissa hävitään Ruotsille 2-5 (1-0, 1-2, 0-3) "If vomit were a movie, this would be the soundtrack." |
riimu 19.05.2006 23:16:35 | |
---|
Itse kyllä olen nykyiseen menoon ihan tyytyväinen. Haastiksia, analyysiä, kevennystä jne. Nuo pelaajakortit on tietty koomisia sankarikuvina mutta enivei. Ihan ok paketti mielestäni. Don't ask me about Grim Fandango! |
timus 19.05.2006 23:49:39 | |
---|
Hmm.. noinkohan tämä olisi nyt juuri näiden kisojen ongelma? Tuntuu että ennen kai se oli vielä viihteellisempää, jotenkin muistan elävästi vuosien takaa kun Petteri Ahomaa esitteli jotain lasten piirustuksia ja luki jotain leijonarunoja siellä 'parhaimmat tuuletukset top5' -lomassa. Mutta niin, enemmän itseeni uppoaa nuo tikiboxit ja muu jutustelu kun loputon analysointi, piirtäminen ja koordinaattien laskeminen. Kun oikeasti sen pelin voittaa se kumpi tekee enemmän maaleja kuin toinen. Olin jo unohtanut nuo Ahomaan studiot :-) Tuolaistahan se taisi olla tosiaan... Tikiboxi on hauska osio ja arvostan Tikkasta suuresti. Ja eihän tuo "sirkushuvi" ja "syväanalyysi" ole mitenkään toisiaan poissulkevia asioita. Molemmille varmaan löytyis tilaa ja aikaa. Itse vain toivoisin sitä aikaa nykyistä enemmän jälkimmäiselle ja mm. Jaloselle. Listen to the stage manager and get on stage when they tell you to. No one has time for the rock star bullshit. None of the techs backstage care if you're David Bowie or the milkman.
--Henry Rollins |
Tempura 20.05.2006 05:55:41 | |
---|
Luin tuon Sihvosen jutun. Kaverilla on vähän aivo kireällä. En todellakaan nauttisi siitä, jos kiekkostudio olisi Sihvosen mielen mukainen utopia. Selvästi suurin osa katsojista on jotain muuta kuin fanaattisia analyytikkoja. Fanaattisia voivat olla, mutta enemmänkin tunnepohjalta. Ei minua henkilökohtaisesti kiinnostaisi vittuakaan jos Sihvonen tai lajikumppaninsa olisivat elitistisesti nakkelemassa analyysiä kiekkostudiossa. Tottakai Tikkanen laukoo latteuksia. Jumalauta, 99/100 pelaajahaastatteluista on latteuksia, ja he sentään ovat pelissä itse mukana. "Toimitetaan kiekkoa maalille" lienee jo klisee, mutta jos jokainen miettii pienessä päässään, että miksi se on klisee, niin ei tuosta herranjumala tarvitsisi alkaa kitisemään. Tuntuu että Sihvosen pointtina on se, että mennään latteuksien (jotka suurimmilta osin on ihan asiaa) toiseen ääripäähän ja haetaan väkisin eriäviä näkemyksiä. Tikkanen viihdyttää minua. Kun mies puhuu, ajattelen samalla alitajuisesti kaikkia NHL-vuosiaan ja muita asioita joista hänet muistan. Ja se sönköttäminen - voi vittu, mitä enemmän Tikkanen sönköttää, sitä enemmän minulla on hauskaa. Suominen myös viihdyttää minua. Silmissäni hän on asiantunteva mies, joka osaa johdatella keskustelua viihteellisyyden ja analyyttisyyden välimaastossa - niin että jokaiselle studiossa olijalle jää jotain sanottavaa ja katsojille katseltavaa. Jalonen viihdyttää minua. Mies tuntuu puhuvan suoraan mitä ajattelee eikä tunnu harrastavan niin paljoa yleisnöyristelyä kuin useimmat, joten hän luo hienoa kontrastia tuolla. Tamminen viihdyttää minua. Joskus myötähäpeästä, joskus taas ihmettelee miehen egoa ja tunnetta, eikä aina edes pahassa. Helminen viihdyttää minua. Kun on seurannut pennusta asti Raimon touhuja, niin pelkkä miehen näkeminen ja se pari ennalta-arvattavaa kommenttia riittää ja lämmittää. Koko homma on hyvä sekoitus erilaisia persoonia ja tyylejä, ja mielestäni tämän vuoden kiekkostudio on parhaimpia mitä muistan ikinä. Tässä mennään perusasioihin - tämä on viihdettä. THV-Klubi #7
Romantikkoitkijät #12 |
Kaake 20.05.2006 10:59:37 | |
---|
Joskus kyllä tekisi mieli kysyä näiltä J. Ruudun dissaajilta että katsotteko te niitä pelejä ollenkaan? Ja varsinkin nyt kun joka katkolla miestä kuvataan niin ehkä hitaammatkin voisivat ymmärtää miehen roolin joukkueessa. Kaveri tekee käsittämättömän kovaa ja raskasta duunia vaihdosta toiseen. Taklaa, hiplaa, puhuu paskaa, ärsyttää, "sikailee". Eikö kukaan muista miten tähtihyökkääjä Crosby kuumeni Jarkon käsittelyssä? Tämä on sen työ. Kaikki pitää Erkkaa jonain saatanan nörttinä, mutta kyllä kaveri tietää mitä lätkässä tarvitaan. Miinuksena tietysti välillä tulee turhiakin jäähyjä, mutta J. Ruutu on kyllä käsittämättömän hyvä omassa roolissaan. (Muistatteko miten kaveri meni Tsekki(?) pelissä vaihtoon?) No väärinhän se meni Tre Kronor Basar Klubb, medlem #2
|
riimu 20.05.2006 13:36:30 | |
---|
Nyt voisi laittaa tulosveikkailua Suomen kendomatsiin. Veikkaan, että Suomi on pinteessä, mutta varsinaisen peliajan jälkeen tilanne on 3-3. Nummelin iskee jatkoajalla puolivahingossa siniviivalta maalin ja kansa on kiimassa jälleen. Don't ask me about Grim Fandango! |
Julmettu 20.05.2006 13:52:58 | |
---|
Suomi-Tchschekistania 3-2 j.a. (0-1,0-2,2-2) 0-1 Jan Hlavac 0-2 Zdenndndken Irdrddlrdl 1-2 Ölli Jokinen 2-2 Mikko Koivu 3-2 Marko Kiprusovvvjuokovvia j.a |
author 20.05.2006 15:20:21 | |
---|
Koskas tulovetoaika umpeutuu? Onko matsin alkaessa vai tunti ennen? |
Black Star 20.05.2006 15:44:56 (muokattu 20.05.2006 15:45:57) | |
---|
Koskas tulovetoaika umpeutuu? Onko matsin alkaessa vai tunti ennen? Veikkauksella usein 5 minuuttia ennen matsin alkua. |