Aihe: Viimeksi katsomasi TV-sarja ja mietteesi siitä
1 2 3 4 534 35 36 37 3849 50 51 52 53
carnation
06.02.2023 00:12:24
Kummiseta: Pari iltaa olen nyt katsellut sen nimista suomi-sarjaa kuin Arctic Circle. Ihan jees, mutta hieman kappainen verrattuna yleensa erittain laadukkaisiin sarjoihin joita siella duunataan kuten bordertown ja deadwind. Mutta onpahan ainakin lappalaisille saatu duunia, ja opin myos etta siella miliisi ajaa moottorikelkoilla, melkoista, porojakin naytettiin.

Niistä suomalaisista sarjoista voi puhua ihan suomenkielisilläkin nimillä.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Kummiseta
06.02.2023 00:18:17
carnation: Niistä suomalaisista sarjoista voi puhua ihan suomenkielisilläkin nimillä.

Kerro ihmeessa mika se nimi on.
Jäähyn syy: Komodo-källi -ketju.
Henri Henri Olavi
06.02.2023 00:21:25 (muokattu 06.02.2023 00:21:43)
Jenkeissä on toi sama mikä oli Suomessakin joskus parikyt vuotta sitten, että kaikkien leffojen nimet pitää kääntää omalle kielelle. Se on ihan jees. Esim. Mustat donkkaa tykimmin on paljon parempi nimi kuin White Men Can't Jump.
Muistisääntö itselle: älä koskaan vastaa Ärgeen viesteihin.
Bongowing
06.02.2023 00:24:48
Kummiseta: Kerro ihmeessa mika se nimi on.

Google tietää. Menee vaikka TV-sarjan wikipediasivulle ja vaihtaa kielen suomeksi. Ivalo, Sorjonen ja Karppi.
But where the heck is magenta?
Kummiseta
06.02.2023 00:32:36 (muokattu 06.02.2023 00:35:32)
Bongowing: Google tietää. Menee vaikka TV-sarjan wikipediasivulle ja vaihtaa kielen suomeksi. Ivalo, Sorjonen ja Karppi.

Mina katson ohjelman ja menen nukkumaan, ei mua niin paljon kiinnosta.

Edit: ei vittu loukkaannuttiinko tosiaan siita etta joku ei tiennyt muuta nimea sarjalle kuin sen mika tv:ssa lukee kyseisen ohjelman kohdalla. :) Ei saatana. Katsotteko Die Harditkin vasta kun googlettelette josko silla mahdollisesti olisi eri nimi muualla?
Informaatiokameli
06.02.2023 10:21:25 (muokattu 06.02.2023 10:24:31)

carnation: Niistä suomalaisista sarjoista voi puhua ihan suomenkielisilläkin nimillä.

Ei poissulje sitä, että voi puhua myös englanninkielisillä nimillä. Varsinkin jos on itse katsonut sen sen nimisenä. Nuo on ihan virallisia nimiä nuille ohjelmille.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
rakula
06.02.2023 13:28:42
Bongowing: Sehän oli täydellisesti lähdemateriaalin hengen mukaista eikä lainkaan pakotettua, vaan duodam, ihan luonnollista. Nostaa kyllä odotuksia kun tähän mennessä paras jakso oli sellainen, jossa sisältö oli käytännössä kokonaan tv-sarjaa varten kirjoitettua ja silti lopputulos oli noin laadukas.

Oletko siis pelannut nuo pelit läpi? Hiukan epäilen, koska peleissä Bill on aika erilainen mies, kuin tuossa sarjassa oli. Pelissä myöskään Bill ei tapa itseään kumppaninsa kanssa. En nyt ihan näkisi, että menee "Täydellisesti lähdemateriaalin hengessä". Tämä ei automaattisesti ole miinus, mutta eivät selkeästi löytäneet Billille käyttöä jatkoa varten sarjassa, joten jotain oikomista tapahtuu.
Linda Lampeniuksella on niin paljon botoxia naamassa, et kun se sulkee silmänsä, sen perseenreikä aukeaa.
Bongowing
06.02.2023 13:37:10
rakula: Oletko siis pelannut nuo pelit läpi? Hiukan epäilen, koska peleissä Bill on aika erilainen mies, kuin tuossa sarjassa oli. Pelissä myöskään Bill ei tapa itseään kumppaninsa kanssa. En nyt ihan näkisi, että menee "Täydellisesti lähdemateriaalin hengessä". Tämä ei automaattisesti ole miinus, mutta eivät selkeästi löytäneet Billille käyttöä jatkoa varten sarjassa, joten jotain oikomista tapahtuu.

Joo olen pelannut ja eihän tuo orjallisesti seuraa pelisarjan tapahtumia, mikä on hyvä. Onhan sieltä paljon jätetty myös pois. Mitenköhän left behind -dlc materiaalin suhteen käy.
rakula
06.02.2023 13:40:33
Bongowing: Joo olen pelannut ja eihän tuo orjallisesti seuraa pelisarjan tapahtumia, mikä on hyvä. Onhan sieltä paljon jätetty myös pois. Mitenköhän left behind -dlc materiaalin suhteen käy.

Elä kerro mitä siinä käy, kun olen vasta ykkösen lopussa itse pelissä :D Nelosjakso myös katsomatta, joka tänään taisi tulla.
Linda Lampeniuksella on niin paljon botoxia naamassa, et kun se sulkee silmänsä, sen perseenreikä aukeaa.
aivokuolio
06.02.2023 13:41:33
rakula: Oletko siis pelannut nuo pelit läpi? Hiukan epäilen, koska peleissä Bill on aika erilainen mies, kuin tuossa sarjassa oli. Pelissä myöskään Bill ei tapa itseään kumppaninsa kanssa. En nyt ihan näkisi, että menee "Täydellisesti lähdemateriaalin hengessä". Tämä ei automaattisesti ole miinus, mutta eivät selkeästi löytäneet Billille käyttöä jatkoa varten sarjassa, joten jotain oikomista tapahtuu.

Nimenomaan lähdemateriaalin hengessä menee, mutta ei mene yksi yhteen lähdemateriaalin tapahtumien kanssa. Hyvä niin koska eri formaatti, eri pelisäännöt ja ihan helvetin hyviähän nämä kaikki kolme nähtyä jaksoa ovat olleet.
rakula
06.02.2023 13:44:30
aivokuolio: Nimenomaan lähdemateriaalin hengessä menee, mutta ei mene yksi yhteen lähdemateriaalin tapahtumien kanssa. Hyvä niin koska eri formaatti, eri pelisäännöt ja ihan helvetin hyviähän nämä kaikki kolme nähtyä jaksoa ovat olleet.

Tuo nyt on niin ympäripyöreä tulkinnanvarainen termi "mennä jonkun hengessä", etten ehkä tästä ala vääntämään.
Bongowing
06.02.2023 13:49:10
rakula: Tuo nyt on niin ympäripyöreä tulkinnanvarainen termi "mennä jonkun hengessä", etten ehkä tästä ala vääntämään.

Sit kun saat pelisarjan pelattua loppuun, niin avautunee paremmin että miten tuo kolmosjakso menee pelin hengen mukaan.
rakula
06.02.2023 14:09:01 (muokattu 06.02.2023 17:43:45)
Bongowing: Sit kun saat pelisarjan pelattua loppuun, niin avautunee paremmin että miten tuo kolmosjakso menee pelin hengen mukaan.

Itseasiassa nyt lopputekstit rullaa ykkösen osalta, se dlc vielä pelaamatta. Sen verran tiedän, että kakkosessa Bill mainitaan vain kerran ja itse pelissä ei ole mukana.

Ymmärrän, että joku asia menee pelin hengen mukaan, mutta se että sanotaan menevän täydellisesti pelin hengen mukaan särähtää hiukan korvaan.

Sarjassa Bill kuolee hyvin aikaiseissa vaiheessa ja kanssakäymiset Joelin + Ellien kanssa jää uupumaan. Pelissä Bill on enemmän seikkailuissa mukana ja eloonjäänti on täysi mysteeri.
Bongowing
06.02.2023 14:28:43
Kolmosjakso oli ikäänkuin TV-sarjan dlc. Left behindin (tai viimeistään part kakkosen) pelattuasi ymmärrät että miksi se oli ns. täydellisesti pelisarjan hengen mukaista.
Tympee Huttunen
06.02.2023 14:41:14
Bongowing: Sit kun saat pelisarjan pelattua loppuun, niin avautunee paremmin että miten tuo kolmosjakso menee pelin hengen mukaan.

Niin siis hengellä tarkoittaa sitä, että sen enempää spoilaamatta kakkosessa on saman sukupuolisten rakkautta noin muuten enemmän kuin ykkösosassa ja siihen nähden tuo kolmosjakso oli ihan jiirissä.

Ilmeisesti tosta kolmosjaksosta on joku erikoispitkä versio olemassa.
Henri Henri Olavi
06.02.2023 14:43:23
Tympee Huttunen: .

Ilmeisesti tosta kolmosjaksosta on joku erikoispitkä versio olemassa.

Miksei ne jaksot voi olla siellä HBO:ssa? ja miksi tehdä jotain alternative-jaksoja? ihamvitutyperää.
aivokuolio
06.02.2023 14:52:09
Henri Henri Olavi: Miksei ne jaksot voi olla siellä HBO:ssa? ja miksi tehdä jotain alternative-jaksoja? ihamvitutyperää.

Ei siitä mitään erikoisversiota ole, varhainen versio ja leikkaus oli vaan kestänyt sen kaksi tuntia, mutta ymmärrettävästi se oli sarjan jaksoksi liian pitkäksi ja trimmattiin tuohon nykyiseen kestoonsa.

Ei sillä, kyllä mulle kelpaisi jos jaksot olisivat vieläkin pidempiä.
Henri Henri Olavi
06.02.2023 14:54:27
aivokuolio:
Ei sillä, kyllä mulle kelpaisi jos jaksot olisivat vieläkin pidempiä.

Sama, jos ovat yhtä kovia kuin koklmas jakso. Sellaiset kuin kaksi ekaa voisi olla vaikka tunnin lyhyempiä.
Vaihtovirta
14.02.2023 14:41:31
War of the Worlds nimistä sarjaa aloin katsomaan ja jopas on rankkaa tavaraa tämä. Juoni ja logiikka on välillä kyllä ihan sitä itteään, mutta rankkuudessa vois sanoa, että vähän sellain GoT:n tai walking deadin piripää-serkku joka kaivaa moran esiin, jos sille erehtyy sanomaan päivää..Plussaa myös siitä et on eurooppalainen sarja, niin ei tällä kertaa (ainakaan vielä) ole amerikkalaiset pelastamassa maailmaa tuholta..

En edes osaa perustella miksi itelle on kolahtanut, mutta näin 2.5:n kauden jälkeen mitä oon kattonu ni vahva 4/5.

Disney+:lta löytyy ainakin.
Maailma on pilannut internetin.
Kummiseta
14.02.2023 21:34:59 (muokattu 14.02.2023 21:36:03)
Mayor of Kingstown

Hoobeeoo on mulle tata tyrkyttanyt jo vuoden, kokeilin kepilla jaata(vain koska tas on Jeremy Renner) ja tamahan on aivan perkeleen kova. Ekat kaksi jaksoa oli hieman kevytta verryttelya mutta kolmannessa mentiin jo kunnolla.

Edit: Se aiemmin hehkuttamani Arctic Circle sitten, saatanan amatsooni teki amatsoonit, eka kausi kuulu pakettiin mutta eheis poika kakkos kaudesta joudut maksamaan. Ihme vittuilua.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)