Väkevämies 19.01.2011 23:45:11 | |
---|
Banehan on oikeasti aika mielenkiintoinen hahmo, ja varmasti Nolanin käsissä muuttuu vain paremmaksi. Ja Tom Hardykin on oikea mies rooliin. |
Karipiirto 20.01.2011 00:23:30 | |
---|
Eikös Bane sarjiksissa ole semmoinen supermensalainen, jolla on lihakset kuin Hulkilla? Siinä B&R-versiossahan sekin oli vedetty sellaiseksi öriseväksi möykyksi, joka juoksenteli seiniä päin ja totteli murattia kuin koiranpentu. Toivottavasti uutukaisessa on asiat paremmin. "Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä. |
Meadow 20.01.2011 00:52:25 (muokattu 20.01.2011 00:53:18) | |
---|
Banella on aina ollut habaa, mutta on ainakin alkuperäisessä muodossaan myös äärimmäisen älykäs ja lähes aina Batmania askeleen edellä. Nykytarinoissa sitä lihaspuolta on mielestäni korostettu liikaa ja Batman & Robinin tulkinta olikin jo aivan käsittämätön, eihän hahmo osannut siinä edes puhua. The Dark Knightin Jokerihan pohjautui hyvin pitkälle siihen aivan ensimmäiseen tarinaan, jossa hahmo ei ollut mikään vekkuli keppostelija vaan läpeensä hullu psykopaatti. Odottaa siis sopii, että Banenkin kohdalla ammennetaan hahmon juurista. Saa nähdä, miten Venom-huume siirtyy Nolanin universumiin, todennäköisesti se tulee olemaan jonkinlainen adrenaliinijohdannainen. Jos leffassa tulee olemaan toinenkin pahis, sen on parempi olla Hugo Strange! |
juuso a 20.01.2011 01:13:53 | |
---|
Mie en tykkää noista Nolanin Bättiksistä. Mulle ne kaksi ekaa Burtonia on tunnelmaltaa just oikeat. Muut onkin sitten ihan persiistä. One. |
Swan 20.01.2011 01:16:54 | |
---|
juuso a: Mie en tykkää noista Nolanin Bättiksistä. Mulle ne kaksi ekaa Burtonia on tunnelmaltaa just oikeat. Muut onkin sitten ihan persiistä. Tämä on _The_ Batman-leffa: http://www.imdb.com/title/tt0106364/ "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
juuso a 20.01.2011 01:19:11 | |
---|
One. |
Meadow 20.01.2011 01:20:46 (muokattu 20.01.2011 01:21:19) | |
---|
|
Swan 20.01.2011 01:29:39 | |
---|
Meadow: No ei se nyt niin loistava ole. Käytännössä pidennetty jakso animaatiosarjasta. Mikä taasen ei sen arvoa yhtään vähennä. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
Meadow 20.01.2011 01:38:58 (muokattu 20.01.2011 01:44:33) | |
---|
Swan: Mikä taasen ei sen arvoa yhtään vähennä. Kyllä se minusta siinä mielessä, että animointi on tosiaan TAS:n tasolla kokopitkän leffan sijaan. Tietenkin tätä kompensoisi erityisen hyvä tarina, mutta sekin on ihan perusmatskua joka olisi ollut helppo sisällyttää sarjaankin. Hyvä leffa tuo kyllä on, sitä en missään nimessä kiellä, mutta mielestäni ei aivan kulttimaineensa veroinen. |
Swan 20.01.2011 01:44:31 | |
---|
Meadow: Kyllä se minusta siinä mielessä, että animointi on tosiaan TAS:n tasolla kokopitkän leffan sijaan. Tietenkin tätä kompensoisi hyvä tarina, mutta sekin on ihan perusmatskua joka olisi ollut helppo sisällyttää sarjaankin. Hyvä leffa tuo kyllä on, sitä en missään nimessä kiellä, mutta mielestäni ei aivan kulttimaineensa veroinen. Koska tuo on kuitenkin sidoksissa emosarjan jatkumoon, en näe syytä takertua animaatiojälkeen. Paremminkin olisi ollut hämäävää, jos leffa olisi liikaa näyttänyt sarjasta poikkeavalta. Mitä stooriin tulee, kyllä se mielestäni Burtonin pätkien kanssa samassa sarjassa painii, ja Batmanin hahmo itsessään on tarkin tulkinta, mitä elokuvaformaatissa on tehty. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
Meadow 20.01.2011 02:03:43 | |
---|
Swan: Koska tuo on kuitenkin sidoksissa emosarjan jatkumoon, en näe syytä takertua animaatiojälkeen. Paremminkin olisi ollut hämäävää, jos leffa olisi liikaa näyttänyt sarjasta poikkeavalta. Niin, mutta ainakin minä olen tottunut siihen, että teatterilevitykseen päässeessä animaatioelokuvassa on edes vähän sulavampaa animaatiota kuin tv:ssä. Budjetti ei alunperinkään ollut järin kova, joka saa minut vain miettimään miksei tarinaa voitu siirtää sarjaan. Mutta samapa se. Mitä stooriin tulee, kyllä se mielestäni Burtonin pätkien kanssa samassa sarjassa painii -- Makuasioista ei saa kiistellä, vai miten se oli, mutta elokuvan ennalta-arvattava murhamysteeri on minusta vain ihan ok. --ja Batmanin hahmo itsessään on tarkin tulkinta, mitä elokuvaformaatissa on tehty. Jaa-a, minusta animoitu angsti-Bruce ei voisi juuri olla kauempana sarjakuvavastineestaan. Jälkimmäisenä mainittu on ilman maskia vähän kusipäinen, mutta hyväntahtoinen pelimieeesss, siinä missä TAS-Bruce on yhtä synkkä ja vakava sekä puvussa että ilman. Mielestäni Christian Bale on lähimpänä alkuperäistä hahmoa. |
Swan 20.01.2011 02:17:18 | |
---|
Meadow: Jaa-a, minusta animoitu angsti-Bruce ei voisi juuri olla kauempana sarjakuvavastineestaan. Jälkimmäisenä mainittu on ilman maskia vähän kusipäinen, mutta hyväntahtoinen pelimieeesss, siinä missä TAS-Bruce on yhtä synkkä ja vakava sekä puvussa että ilman. Mielestäni Christian Bale on lähimpänä alkuperäistä hahmoa. Me tulkitaan asioita näköjään eri tavalla. Niin paljon kuin Nolanin Batmaneista tykkäänkin, Bruce Waynen olen aina kokenut niissä heikoimpana lenkkinä. Mikä ei sinänsä ole paljoa sanottu, koska ei siinä mikään juuri ärsytäkään. Mä olen kuitenkin aina tykännyt enemmän eskapistisemmasta tulkinnasta, jossa on enemmän Batmanin mentaliteettia kuin Brucen. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
Meadow 20.01.2011 02:24:54 | |
---|
Swan: Me tulkitaan asioita näköjään eri tavalla. Niin paljon kuin Nolanin Batmaneista tykkäänkin, Bruce Waynen olen aina kokenut niissä heikoimpana lenkkinä. Mikä ei sinänsä ole paljoa sanottu, koska ei siinä mikään juuri ärsytäkään. Mä olen kuitenkin aina tykännyt enemmän eskapistisemmasta tulkinnasta, jossa on enemmän Batmanin mentaliteettia kuin Brucen. Joo, mutta tässähän olikin kyse siitä, kuinka tarkka sarjan tulkinta Batmanista on. Sinänsä turha puheenaihe, sillä molemmat versiot ovat erinomaisia. Tykkään itsekin TASista todella paljon. |
Väkevämies 20.01.2011 02:28:33 | |
---|
Toivon mukaan eivät enää ala toista pahista tunkemaan tähän, Selina Kyle ja Bane riittävät varmasti kahdestaan ihan hyvin ilman suurempaa ruuhkaa. Sitä paitsi jos meinasivat Batmanille antaa toisenkin naisen pantavaksi, niin voisi kuvitella että kyseessä on Talia al Ghul. Ja sitten alkaa jo ihan oikeasti tulla ähkyä näiden hahmojen kanssa. |
Swan 20.01.2011 02:29:36 | |
---|
Meadow: Joo, mutta tässähän olikin kyse siitä, kuinka tarkka sarjan tulkinta Batmanista on. Sinänsä turha puheenaihe, sillä molemmat versiot ovat erinomaisia. Tykkään itsekin TASista todella paljon. Sarjakuviakin on useampaa eri sorttia ollut eri tekijöiltä. Muistan jopa lukeneeni tuon Mask of the Phantasmin tarinan sarjakuvana vuosia ennen leffan näkemistä. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
Meadow 20.01.2011 02:37:33 (muokattu 20.01.2011 02:40:58) | |
---|
Swan: Sarjakuviakin on useampaa eri sorttia ollut eri tekijöiltä. Muistan jopa lukeneeni tuon Mask of the Phantasmin tarinan sarjakuvana vuosia ennen leffan näkemistä. Toki on, mutta valtavirtajatkumossa Batmanin persoonallisuus on pysynyt periaatteessa aina samana. Minäkin muistan tuon MotP-sarjiksen, kaikki kuvat oltiin taidettu napata suoraan elokuvasta. Väkevämies: Toivon mukaan eivät enää ala toista pahista tunkemaan tähän, Selina Kyle ja Bane riittävät varmasti kahdestaan ihan hyvin ilman suurempaa ruuhkaa. Sitä paitsi jos meinasivat Batmanille antaa toisenkin naisen pantavaksi, niin voisi kuvitella että kyseessä on Talia al Ghul. Ja sitten alkaa jo ihan oikeasti tulla ähkyä näiden hahmojen kanssa. Sitähän ei vielä tiedetä, tuleeko Selina olemaan pahis ollenkaan. Toivottavasti Talia jää vain huhujen tasolle. |
Swan 20.01.2011 02:55:44 | |
---|
Meadow: Toki on, mutta valtavirtajatkumossa Batmanin persoonallisuus on pysynyt periaatteessa aina samana. Minäkin muistan tuon MotP-sarjiksen, kaikki kuvat oltiin taidettu napata suoraan elokuvasta. Oli se uudelleen piirretty mun muistikuvien mukaan, mutta grafiikka oli samantyylistä. Liekö ollut tuo lehti jonkunlainen "novelisaatio" itse sarjasta. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
Bluesmies 20.01.2011 16:27:11 | |
---|
Meadow: Banella on aina ollut habaa, mutta on ainakin alkuperäisessä muodossaan myös äärimmäisen älykäs ja lähes aina Batmania askeleen edellä. Nykytarinoissa sitä lihaspuolta on mielestäni korostettu liikaa ja Batman & Robinin tulkinta olikin jo aivan käsittämätön, eihän hahmo osannut siinä edes puhua! http://www.gasolinealleyantiques.co … mages/Miscellaneous/resin-bane1.JPG Kyllähän toi aika överi on. |
Jop1 20.01.2011 17:34:57 (muokattu 20.01.2011 17:36:12) | |
---|
Nyt viimeinkin ymmärtää mistä tuo elokuvan nimi tulee (The Dark Knight Rises) Banehan on kuuluisa siitä kun rikkoi Bättiksen selän. Toisaalta Anne Hathaway kissanaisena jossain lateksipuvussa saattaa myös selittää tuon nimen... E: Eikös muuten Hugo Strangekin jossain jo varmistettu hahmoksi elokuvassa vai muistanko omiani? jos korollalla ajjaa kolomeasattaa sääh ja suppari tippuu hele vetti irti, ni se ossuu yheksääsattaa lukio hinttejä ohtaan.
kilijut käy muuten noppeemmin vittu ku ajjaa maa palloa myötä päivään häätänääh, ku aika kuluu noppeemmin! - Pelsi |
foetor ex ore 20.01.2011 17:55:58 | |
---|
Jop1: E: Eikös muuten Hugo Strangekin jossain jo varmistettu hahmoksi elokuvassa vai muistanko omiani? uijui.. nyt kuumottaa jos tuo tulee tapahtumaan. Hieno, ikimuistoinen hahmo |