Aihe: Viimeksi katsomasi elokuva ja sen arvosana
1 2 3 4 5331 332 333 334 335598 599 600 601 602
nappero
22.01.2013 22:57:47

Dredd 3D 3.5/5
Tuomoo
22.01.2013 23:27:16 (muokattu 22.01.2013 23:27:36)
Shawshank Redemption (1994)

Tulipa tämäkin katsottua. Toisaalta en ihmettele, miksi leffa on IMDB:n listalla ykkösenä, leffassa on kuitenkin niin paljon elementtejä, mihin monentyyppiset elokuvafanit voivat samaistua. Hyvää juonta kantavat loistavat näyttelijäsuoritukset. Joskus ennenkin oon tuon leffan tainnut nähdä, joistakin kohdista tuli sellaisia muistikuvia, mutta väliäkö hällä, kyllä hyvän leffan voi katsoa useampaankin kertaan.

Vaikka joku tästä kitisikin jokin aika sitten, itse ainakin tykkäsin. 10/10

Tulemme tulevaisuudesta (My iz budushchego, 2008)

Enpä ole aiemmin tainnut modernia venäläistä elokuvaa katsoa. Elokuva kertoo neljästä täysin toisistaan erilaisesta ihmisestä, skinheadista, rastapäisestä hipistä, nörtistä sekä yhdestä hillitymmästä henkilöstä, joka on porukan "aivot". Nämä neljä tyyppiä tonkivat toisen maailmansodan aikaisia taistelukenttiä toivoen löytävänsä historiallista sotakalustoa myytäväksi keräilijöille. Omituisten yhteensattumien kautta miehet päätyvät vuoteen 1940-luvulle keskelle kiivaimpia sotatapahtumia.

Juoni oli rönsyilevää, ja tuosta tarinasta olisi voinut saada huomattavan paljon paremmankin elokuvan. Sotakohtaukset olivat kuvattu kohtalaisen nopeasti ja roiskien, näyttelijöistä kukaan ei ollut loistava, eikä oikeastaan edes hyvä, ja muutenkaan elokuva ei säväyttänyt juuri millään tavalla. Kuitenkin tuli katsottua yhdellä istumalla alusta loppuun, hyvin sai illan tapettua tuossakin.

5/10
Juugeli
23.01.2013 15:02:30
Django Unchained ***

Joooo. Sanoisin, et vaatimattomin Tarantino tähän mennessä. Ihan mukavasti viihtyi alusta loppuun, mutta olis voinu huoletta tunnin napsasta kestosta pois. Huumorikin oli paikoittain ehkä turhan ilmeistä. Musiikki oli kautta linjan melko muikeaa ja elokuva näytti ihan helvetin hyvältä, Robert Richardson on ehkä henkkoht suosikki näistä isojen Hollywood-tuotantojen kuvaajista.

Vertailun vuoksi:
Reservoir Dogs/Pulp Fiction/Jackie Brown/Kill Bill vol. 1: *****
Kill Bill Vol. 2: ***
Death Proof & Inglourious Basterds: ****
A good song should make you wanna tap your feet and get with your girl. A great song should destroy copcars and set fire to the suburbs. I'm only interested in writing great songs. Tom Morello
hmv
23.01.2013 20:56:41
seppo69: Ei kannata uskoa. Death proof on ihan katsottava leffa, Tarantinon paskin kylläkin.

No kyllähän sen katsoo, mutta jotain kertoo se, että kyseessä on ainoa leffa, jonka olen Anttilan alelaarista poiminut ja katunut sitä 5e? "sijoitusta" jälkeenpäin leffan katsottuani. Tarantinon huonoin.
Yks semmonen
-Lassi-
23.01.2013 21:11:10
hmv: No kyllähän sen katsoo, mutta jotain kertoo se, että kyseessä on ainoa leffa, jonka olen Anttilan alelaarista poiminut ja katunut sitä 5e? "sijoitusta" jälkeenpäin leffan katsottuani. Tarantinon huonoin.

Ehkä Tarantinon huonoin. Mutta menee itselläni silti lokeroon "hyvät leffat". Lopun takaa-ajo on vaan niin mieletön.
-It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses. -Hit it.
hmv
23.01.2013 21:18:52
Tuomoo: Shawshank Redemption (1994)

Tulipa tämäkin katsottua. Toisaalta en ihmettele, miksi leffa on IMDB:n listalla ykkösenä, leffassa on kuitenkin niin paljon elementtejä, mihin monentyyppiset elokuvafanit voivat samaistua. Hyvää juonta kantavat loistavat näyttelijäsuoritukset. Joskus ennenkin oon tuon leffan tainnut nähdä, joistakin kohdista tuli sellaisia muistikuvia, mutta väliäkö hällä, kyllä hyvän leffan voi katsoa useampaankin kertaan.

Vaikka joku tästä kitisikin jokin aika sitten, itse ainakin tykkäsin. 10/10

Komppia tälle. Tässä leffassa on vaan hemmetin erinomainen tarina, joka on onnistuttu siirtämään valkokankaalle huomionarvoisen hienosti. Roolitukset ovat menneet kohdilleen, en keksi yhtään ainoaa "väärin" castattua näyttelijää. Toki monet näistä hahmoista ovat stereotyyppisiä vankilaleffan hahmoja, mutta mitäpä tuo haittaa jos näyttelijät hoitavat hommansa hyvin, eikä ylilyöntejä nähdä.

Esimerkiksi Boggs sisariensa kanssa on jäänyt mieleen, jätkä näyttääkin ihan siltä että voisi oikeasti olla isossa talossa moisessa asemassa. Rediä nyt sivuuttamatta, ja onhan Morgan Freeman jonkinlainen kantava voima elokuvassa, eikä pelkästään siksi että toimii kertojana. Mutta paras castaus on kuitenkin itsensä Andy Dufresnen näyttelijä Tim Robbins, vetää helvetin hienosti roolinsa arkajalasta osaksi vankilan vanhaa kaartia. Erityismaininnat vankilanjohtajalle ja hänen vartijakätyrilleen.

Tietystihän koko elokuvasta paistaa sellainen Hollywoodille ominainen tyyli, täydellisen elokuvan tavoittelu, ja ymmärrettäväähän se on kun voittoahan niistä elokuvista haetaan, joten elokuvan ei kärsinyt flopata. Yksi harvoja elokuvia myös, jossa onnellinen loppu ei oikeasti vituta ollenkaan. Mitenpä voisi kun jätkän mahdollisuudet armahdukseen loppuvat ainoan todistajan salamurhaan ja kaveri ryömii kirjaimellisesti paskan läpi vapauteen narauttaen samalla pääkonnan, joka vielä hahmolleen ominaisen pelkurimaisesti pamauttaa itseltään aivot pellolle.

Ainoa asia joka leffassa vituttaa, on sen suomenkielinen käännös, joka itse asiassa spoilaa koko vitun leffan, jos sattuu kiinnittämään huomiota yksityiskohtiin. Kukahan valopää tuon suomennoksen on keksinyt, jos joskus tapaan niin kerron kyllä kovin sanoin mitä asiasta olen mieltä.

Erinomainen feelgood-leffa, vaikka niitä synkempiäkin puolia siitä löytyy yllinkyllin. "Brooks was here."
Yks semmonen
carnation
23.01.2013 21:25:26
hmv: Ainoa asia joka leffassa vituttaa, on sen suomenkielinen käännös, joka itse asiassa spoilaa koko vitun leffan, jos sattuu kiinnittämään huomiota yksityiskohtiin. Kukahan valopää tuon suomennoksen on keksinyt, jos joskus tapaan niin kerron kyllä kovin sanoin mitä asiasta olen mieltä.

Se oli semmonen valopää kuin Stephen King, jonka novellin nimi oli kokonaisuudessaan Rita Hayworth and Shawshank Redemption.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Bongowing
23.01.2013 21:51:04 (muokattu 23.01.2013 21:53:19)
hmv: Ainoa asia joka leffassa vituttaa, on sen suomenkielinen käännös, joka itse asiassa spoilaa koko vitun leffan, jos sattuu kiinnittämään huomiota yksityiskohtiin. Kukahan valopää tuon suomennoksen on keksinyt, jos joskus tapaan niin kerron kyllä kovin sanoin mitä asiasta olen mieltä.

Se on novellin "Rita Hayworth and Shawshank Redemption" käännöksestä. En kyllä nyt kuolemaksenikaan muista, että spoilasiko tuo nimi kirjaa samaan tapaan kuin leffaa, mutta epäilen. Itsellänihän tuota ongelmaa ei tavallaan ollut, koska olin lukenut novellin ennen leffaa, mutta eipä tuo asia kokonaisuutta juuri silti pilannut. Typerää ja ärsyttäväähän tuo on, että kirjan nimi pitää ottaa suoraan leffan nimeksi, eikä ole eka kerta, kun tuo on aiheuttanut hämmennystä (oiskohan ko. käytännön taustalla tekijänoikeudet tms?).

e. t: sokea reetta
But where the heck is magenta?
hmv
23.01.2013 21:58:27 (muokattu 23.01.2013 22:02:21)
carnation: Se oli semmonen valopää kuin Stephen King, jonka novellin nimi oli kokonaisuudessaan Rita Hayworth and Shawshank Redemption.

Hahah, kaivoinpa itselleni kunnon kuopan kyllä, mutta pidän sanani, jos joskus tapaan herra Kingin, niin kysäisen kyllä häneltä siitä, että mitä vittua ajattelit tota novellin nimeä keksiessäsi. En tosin novellia ole lukenut, joten en tiedä käykö siinä ilmi niin hyvin kuin filmatisoinnissa tuon Rita Hayworthin "rooli". Ainakin elokuvasta se olisi pitänyt jättää pois, ja pitää se ihan Shawshank redemptionissa meillä kotosuomessakin. Jenkeissä tuo kuitenkin oli ymmärretty.
Yks semmonen
Luthanasia
23.01.2013 23:18:06

Käsittääkseni nykyään Shawshank Redemptionia suomennetaan nimellä Avain pakoon. Videovuokraamossa muistan ainakin tällaisen nähneeni.
"Pessimist won't never be disapointed"
Rhapa
24.01.2013 07:54:24
Luthanasia: Videovuokraamossa.

Olen kuullut joskus puhuttavan näistä.
Tuomoo
24.01.2013 08:40:56
Luthanasia: Käsittääkseni nykyään Shawshank Redemptionia suomennetaan nimellä Avain pakoon. Videovuokraamossa muistan ainakin tällaisen nähneeni.

Leffa esiintyy Suomessa ihan samalla nimellä kuin aiemminkin, Rita Hayworth - avain pakoon.
Informaatiokameli
24.01.2013 09:35:37

Tuomoo: Leffa esiintyy Suomessa ihan samalla nimellä kuin aiemminkin, Rita Hayworth - avain pakoon.

Kyllä mun tuon leffan DVD-kotelossa lukee vaan, että Avain Pakoon.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
nappero
24.01.2013 11:35:04

Tuomoo: Leffa esiintyy Suomessa ihan samalla nimellä kuin aiemminkin, Rita Hayworth - avain pakoon.

http://cdon.fi/elokuvat/avain_pakoon-17596498
jigsore
24.01.2013 14:41:12

nappero: http://cdon.fi/elokuvat/avain_pakoon-17596498

Nimi näköjään vaihtelee julkaisuittain, toisissa kansissa on Rita Hayworth ja toisissa ei: http://www.jykke.fi/phpdvdprofiler/images/6416548811215.16f.jpg
obiwan
24.01.2013 23:09:03 (muokattu 24.01.2013 23:09:53)
Django 5/5. Kaikki on jo sanottu tässä ketjussa niin en jaksa rustata mitään uusiksi. Omasta mielestä tämä pääsi siihen, mihin IB ei ihan pystynyt. Eli ei ollut tylsä missään kohtaa. Asetelmahan kummassakin oli kutakuinkin sama. Soundtrack oli myös rautaa.
ruusteri
28.01.2013 17:32:04
The Walking Dead 2. kausi

Tykkäsin ihan maxi-täböl. Pienet epäillykset oli ennen katsomista, mutta kyllä yllätti positiivisesti. Todella intensiivistä meininkiä, oli upea katsoa ja kuunnella.

4.5/5
"Damn good coffee, and hot!"
Herrah
28.01.2013 22:46:11
ruusteri: The Walking Dead 2. kausi

Tykkäsin ihan maxi-täböl. Pienet epäillykset oli ennen katsomista, mutta kyllä yllätti positiivisesti. Todella intensiivistä meininkiä, oli upea katsoa ja kuunnella.

4.5/5

Ja on vielä kehnoin kausi. Kolomone on ollu aivan huikeeta menoa.
TheMusiikkmies
31.01.2013 18:49:00
Gangs Of New York

Hyvä elokuva. Tarina hieman kliseinen, mutta toteutus oli hyvä. Alussa tuntui, että ohjaus kusi, mutta loppua kohden parani kokoajan. Daniel Day Lewis teki jälleen kerran loisto suorituksen.

4/5
Me kaikki kuolemme epäonnistuneina muusikkoina, mutta kirjoituksemme Mnetissä elävät ikuisesti!
TheMusiikkmies
01.02.2013 11:00:04
Hannibal

Jännittävä kertomus FBI agentista, joka yrittää saada kiinni herrasmies rikollisen, joka on ihmissyöjä. Odotin kyllä paljon radikaalimpaa meininkiä kannessa lukevan K18 merkin takia.

3,5/5
Me kaikki kuolemme epäonnistuneina muusikkoina, mutta kirjoituksemme Mnetissä elävät ikuisesti!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)