aivokuolio 22.01.2017 23:52:11 | |
---|
Vaihtovirta: Olikos tää se kaveri joka "sekosi". Katosi kolmeksi (!) päiväksi (!!) paitsi lehtien palstoilta, palasi kuolleista, ilmotti lopettavansa uransa, lähti suljetulle, ilmotti jatkavansa uraansa, levy myi tziljoonia jne. Anyway Thug Life juttuja tiedossa.... "Aika kovia juttuja oon nähny" ja muut kauhistelee siinä vieressä että voi kauheeta. |
carnation 23.01.2017 10:46:03 | |
---|
aivokuolio: "Aika kovia juttuja oon nähny" ja muut kauhistelee siinä vieressä että voi kauheeta. Sitten se vetää Joutsenlaulusta oman versionsa tueksi sille, että rankkoja asioita on koettu. Ohjaaja kuiskaa korvanappeihin, että itkekää ja kameramies zoomaa tekstari-Ollin kyyneliin. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Burn 23.01.2017 12:16:40 | |
---|
carnation: Sitten se vetää Joutsenlaulusta oman versionsa tueksi sille, että rankkoja asioita on koettu. Ohjaaja kuiskaa korvanappeihin, että itkekää ja kameramies zoomaa tekstari-Ollin kyyneliin. Tarvii ottaa tämä talteen jotta saa nostella myöhemmin, kun tämä oikeasti tulee tapahtumaan. Sikäli ironista, että biisihän on Jussi Hakulisen kirjoittama, joka itse myös laulaa ko. biisin, joten Ollilla lienee vitummoinen kosketuspinta tähän. Voi olla, että Opalta on muutenkin lähtenyt lista ennakkoon niistä biiseistä, mitä ei saa vetää. Käskyä rikkovat poistetaan kuvauksista tekstarilla. Eikö muuten Lindholmi aiemmin haukkunut tämän formaatin suohon, vai sekotanko johonkin muuhun ÄIÄän? Vessajono: Tämä vetää kyllä ohi jopa siitä kaverista joka aikanaan kun piti kirjoittaa aine jostain tunnetusta romaanista, kirjoitti aineen Mulkosilmä-Asserista. |
jyrivaan 23.01.2017 12:42:56 | |
---|
On se tämäkin kausi katsottava. Hyviä artistejahan nämä on ainakin omaan makuun. Tällä hetkellä vaan toivon, että Ollin päivänä ei kuultaisi Särkynyttä enkeliä. Nuorempana oli kyllä kovassa kuuntelussa, mutta nykyään kipeiden muistojen takia en pysty kuuntelemaan. Edelleen sitä ohjelman hologrammiversiota odotellessa kun monesti keskustellaan siitäkin keitä edesmenneitä olisit halunnut ohjelmassa nähdä. Ensimmäisen kattaukseen Irwin, Juice, Badding. Naisista taas Kikka, Laila Kinnunen ja Carola. En tiedä olisivatko eläessäänkään osallistuneet ohjelmaan, mutta kuitenkin jos saa ajatuksella leikitellä. Tulkintojen lomassa tietty herkistellään ja otetaan niinkin arka aihe kun oma lähtö puheeksi. Veikkaan, että Irwinillä olis painavaa sanaa sanottavana venäläisistä tullimiehistä. "No se kato kävi silleen, että ei ne päästänyt ajoissa meidän seuruetta Suomen puolelle, kato. Siinä sitten vaan muutama tunti viruttiin ja kun päästivät matkaa jatkamaan niin kylmiähän siinä oltiin kun sairalaan päästiin" |
-Spade- 23.01.2017 12:49:22 | |
---|
Burn: Eikö muuten Lindholmi aiemmin haukkunut tämän formaatin suohon, vai sekotanko johonkin muuhun ÄIÄän? Ollista en tiedä, mutta eikös Kauko Röyhkä ollut joskus lööpeissä haukuttuaan tuon formaatin. Ohan se varma. |
Vessajono 23.01.2017 12:53:57 | |
---|
Burn: Voi olla, että Opalta on muutenkin lähtenyt lista ennakkoon niistä biiseistä, mitä ei saa vetää. Käskyä rikkovat poistetaan kuvauksista tekstarilla. Siinä listassa on luultavasti nimenomaan kaikki ne biisit, jotka Olli on itse tehnyt. Nobelanereita juotu vuonna 2017: 36 |
aivokuolio 23.01.2017 12:54:02 (muokattu 23.01.2017 12:55:06) | |
---|
Kuullaankohan Petran Tiktakin jälkeiseltä soolouralta paljonkin matskua? Eiköhän se ko. bändin paluu lavoille kesällä ole tosiasia, mitään muuta syytä en keksi miksi jo 10v sitten lopettaneen bändin solisti tuonne mukaan otettais. Ollin jakso ehkä PAKKO katsoa. Näen jo sieluni silmin sen vollotuksen ja dramaattisten katseiden loppumattoman tulvan. |
Alfons Åberg 23.01.2017 15:37:15 | |
---|
-Spade-: Ollista en tiedä, mutta eikös Kauko Röyhkä ollut joskus lööpeissä haukuttuaan tuon formaatin. Tuomari Nurmio haukkui myös vaikka sivulauseessa sanoikin, että ohjelmaan osallistumisesta saataville rahoille olisikin käyttöä. "Jos johtaisin levy-yhtiötä, niin nakkaisin kaikki kolme hiuksista vittuun ja ottaisin oikeita talentteja tilalle. Sellaisia jotka osaavat oikeasti säveltää." -danny- |
NHR 23.01.2017 15:48:13 | |
---|
Vessajono: Siinä listassa on luultavasti nimenomaan kaikki ne biisit, jotka Olli on itse tehnyt. Ei kai niitä juuri kukaan muu enää muistakaan, vaikka Ollia itseään yhä saattavatkin hävettää? Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa; rima pysyy paikallaan, kun riman alittaa. |
blaekie 23.01.2017 16:19:09 | |
---|
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon. |
-Q- 23.01.2017 18:11:16 | |
---|
aivokuolio: Kuullaankohan Petran Tiktakin jälkeiseltä soolouralta paljonkin matskua? Eiköhän se ko. bändin paluu lavoille kesällä ole tosiasia, mitään muuta syytä en keksi miksi jo 10v sitten lopettaneen bändin solisti tuonne mukaan otettais. En mä kyllä tiedä miten tämän laulajan meriitit on mitenkään huonommat kuin vaikka näiden pakollisten räppäreiden. Tottakai sieltä tulee uusi soololevy yms. ohjelman perään. Kait formaatti yrittää aina hakea isoa kontrastia ja tavoittaa mahdollisimman monta sukupolvea kun mukana on aina tätä nuorempaa kaartia joita vanhukset (kuten minä) ei tunne ollenkaan ja sitten toisaalta fossiiliklubin jäseniä jotka on levyttäneet jo gramofoniaikaan. Onhan siinä pyörittämistä kun lisäksi tarvitaan sopivasti eri genren artisteja sekä miehiä ja naisia suunnilleen sama määrä. Kuinkahan monta vuotta vaikkapa Palefacea on yritetty saada mukaan tuohon räppärin jakkaralle.. |
kk80 26.01.2017 16:05:11 | |
---|
aivokuolio: Kuullaankohan Petran Tiktakin jälkeiseltä soolouralta paljonkin matskua? Eiköhän se ko. bändin paluu lavoille kesällä ole tosiasia, mitään muuta syytä en keksi miksi jo 10v sitten lopettaneen bändin solisti tuonne mukaan otettais.
Petra jakaa Kalle Aholan kohtalon. Umpikujaan ajaneen bändin solisti yrittää vimmatusti uutta tulemista mutta aikaisempi suosio jää haaveeksi ja lopulta levy-yhtiöltäkin loppuu usko. Jos uusi tuotanto ei hirveästi innosta niin ainakin musiikkiteollisuuden raadollisuudesta riittäisi kerrottavaa -mitä nyt hauskoilta seurapeleiltä ehditään. Kelpaa mulle, tosin kyllä ohjelmalta jokin terä menetetään kun suurimmat nimet on saatu käsiteltyä... Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! |
LiemiKuutio 17.02.2017 15:55:45 | |
---|
Mua ainakin kiinnostaisi nähdä, miten Olli versioi vaikka Puuttuvaa palasta tai Frontside Ollieta uskottavasti. :) Ihan Robinin takia on pakko katsoa. Jotain Tiktakkia ja sen Petraa ei oikein muista, on mennyt kai ohi täysin aikoinaan tällainen artistisuuruus. Mistä näitä on kaivettukaan sitten. Ei tiedä yhtään biisiä moneltakaan, joten ihan uutta nämä suurimmaksi osaksi on. Ollinkaan mukanaoloa en oikein tajua, Yön biisit kyllä henkilöityy tuhannesti enemmän Hakuliseen, enempi oli Backside Ollie 80-luvulla itselleni kuin mikään keulakuva. |
Henri Henri Olavi 17.02.2017 16:09:11 | |
---|
LiemiKuutio: Mua ainakin kiinnostaisi nähdä, miten Olli versioi Frontside Ollieta uskottavasti. :) No tietenkin niin, että muuttaa sanat muotoon "Lindholmin Ollia". K.F.S. is the Only Law |
NHR 17.02.2017 16:16:48 | |
---|
LiemiKuutio: Ollinkaan mukanaoloa en oikein tajua, Yön biisit kyllä henkilöityy tuhannesti enemmän Hakuliseen, enempi oli Backside Ollie 80-luvulla itselleni kuin mikään keulakuva. Hakulinen oli mukana kuvioissa vain muutaman ensimmäisen levyn ajan 80-luvulla (myöhemmin sitten toki kyllä taas "taustavoimissa"), mutta etenkin sen jälkeisten vuosikymmenten aikana Olli on kyllä ollut ainakin minusta bändinsä selkeähkö keulahahmo, vaikken säveltäjänä kovinkaan korkealle häntä arvostakaan, ja onkin onneksi ymmärtänyt jättää nuo sävellys- ja sanoitushommat pääasiassa ne häntä paremmin hallitseville tyypeille. Jokohan tuli tarpeeksi pitkä virke? ;) "Aine on ainetta eikä vaikuta kuin äly." - megatherium |
Epämuusikko 19.02.2017 12:09:22 | |
---|
Bonham: .. ja bändejä ei kuulemma enää ole lainkaan, sano se yks ison firman päällikkö Mikä juttu tämä on? "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
LiemiKuutio 20.02.2017 23:31:19 | |
---|
NHR: Hakulinen oli mukana kuvioissa vain muutaman ensimmäisen levyn ajan 80-luvulla (myöhemmin sitten toki kyllä taas "taustavoimissa"), mutta etenkin sen jälkeisten vuosikymmenten aikana Olli on kyllä ollut ainakin minusta bändinsä selkeähkö keulahahmo Joo, minä muistan vaan ne ekat ajat, sitten alkoi toisenlainen musiikki kiinnostaa, Aika kultaa muistot. :) |
Dirtyh 21.02.2017 08:46:23 | |
---|
LiemiKuutio: Joo, minä muistan vaan ne ekat ajat, sitten alkoi toisenlainen musiikki kiinnostaa, Aika kultaa muistot. :) Hakulinen lähti bändistä tokan levyn keikkojen jälkeen (vai jopa kesken?). Ts. sä muistat kahdelta ekalta levyltä 2, mahdollisesti 3, biisiä. Sitten sä muistat Rakkaus on lumivalkoinen. Siinä välissä ehti kyllä ilmestymään aika kasa Ollin kirjoittamia hyviä biisejä, sen jälkeen ei kyllä juurikaan. Koska ohjelma on pateettisuuden huippu niin joku Nikke Ankara varmaankin versioi sitä vaikkei Ollilla ole kappaleen levytyksen kanssa osaa eikä arpaa. Mitenköhän Olli meinaa kappaletta kommentoida. |
LiemiKuutio 21.02.2017 14:03:27 | |
---|
Dirtyh: Hakulinen lähti bändistä tokan levyn keikkojen jälkeen (vai jopa kesken?). Ts. sä muistat kahdelta ekalta levyltä 2, mahdollisesti 3, biisiä. Sitten sä muistat Rakkaus on lumivalkoinen. Siinä välissä ehti kyllä ilmestymään aika kasa Ollin kirjoittamia hyviä biisejä, sen jälkeen ei kyllä juurikaan. Koska ohjelma on pateettisuuden huippu niin joku Nikke Ankara varmaankin versioi sitä vaikkei Ollilla ole kappaleen levytyksen kanssa osaa eikä arpaa. Mitenköhän Olli meinaa kappaletta kommentoida. Joo varmaan on näin kuten sanotkin. Se oli sitä nuoruuden hypetystä lähinnä ja siinä iässä mielenkiinto siirtyy aika nopeasti kohteesta toiseen. Kyllä kuuntelin muitakin biisejä, mutta on niitä jotka jää mieleen ja niitä jotka ei. Mitä tutkailin Jussi Hakulisen tekemien biisien (Yöllekin tekemiä) listaa, se on aika vaikuttava sisältäen kaksi lähes-kansallishymniä. https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Jussi_Hakulisen_kappaleista Se "hyvyyskin" on niin subjektiivinen käsite. Hakulisen herkkä ja angstinen ääni jotenkin miellytti aikoinaan varmaan kun itse oli samassa iässä ja samoissa angsteissa, Ollin karjuminen eikä lavapreesenssi ei kyllä kolahda vieläkään. :) En ole oikein tajunnut koko tätä palettia, että mikä oikeus Ollilla on omia "Yö"-nimi, kun on pelkkä rivijäsen muiden joukossa ja legendaariset biisitkin on aivan muiden tekemiä ja esittämiä. Mulle kyseessä on sama asia, jos Juice eläisi, ja esim. Puntti Valtonen päättäisi jatkaa uraansa Grand Slam -nimellä esittäen Juicen klassikkobiisejä. Minusta moraalinen oikeus nimen käyttämisestä kyllä kuuluu tuhannesti enemmän Hakuliselle, jos hän sitä sattuisi haluamaan. Näin ajattelen varsinkin viime aikojen Yö -uutisoinnin perusteella. https://www.youtube.com/watch?v=s8z6pD5mPTE Minusta Jani Wickholm onnistuu todella hienosti tässä versioinnissa, ja sovituskin erinomainen. Moni ei tohdi tähän varmaan kajotakaan kun tulee verratuksi aina alkuperäiseen. |
NHR 21.02.2017 14:59:23 (muokattu 21.02.2017 15:07:38) | |
---|
LiemiKuutio: Mitä tutkailin Jussi Hakulisen tekemien biisien (Yöllekin tekemiä) listaa, se on aika vaikuttava sisältäen kaksi lähes-kansallishymniä. https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Jussi_Hakulisen_kappaleista Kannattaa kuitenkin huomioida sekin, etteivät aivan kaikki tuon listan biisit suinkaan ole Hakulisen säveltämiä tai sanoittamia, ainoastaan levyttämiä. Paljon hän kieltämättä on itsekin hyviä biisejä saanut aikaiseksi, mutta myös covereita laulanut levyilleen jonkin verran. Useimmat niistäkin kyllä ihan onnistuneita versioita, ainakin minusta. Esim. Kollaa kestää, Antakaa heidän juosta, Varkaat kulkurit, Kirjoita postikorttiin jne. E: Korjaus: Kaupungin valot oli tarkoittamani biisi, kun kirjoitin Antakaa heidän juosta; jostain syystä nämä kaksi ovat aina menneet sekaisin minun päässäni. Antaaka heidän juosta taitaakin olla Hakulisen oma sävellys, joskaan en ole tästäkään täysin varma. "Aine on ainetta eikä vaikuta kuin äly." - megatherium |