Nimismies 29.10.2005 08:33:48 (muokattu 29.10.2005 08:36:37) | |
---|
Jumangegga, tässähän meillä onki semmonen asiantuntija, että hoidat seuraavan vuoden kisan ihan yksin:) Tuomarina, toivon. Laulaa en osaa niin että alkukarsinnoista selviäisin. Muiden mollaaminen on kyllä hanskassa. EDIT: Se muuten tuossa jurppii, että ainoana säestyksenä on pahainen piano. Pakottaa kilpailijat jollottamaan noita saatanan balladeja. Olisiko se bändi oikeasti mahdottomuus, saataisiin mahdollisesti vähän rokimpaa matskua mukaan, noita nyyhyvollotuksia jaksa kukaan kuunnella. Huvittavaa oli seurata kontrastia kääntämällä kisan jälkeen Ruotsin Neloselle, siellä oli vähän eri tavalla vääntöä biiseissä niin taustamusan kuin esiintymisen suhteen. Hävettämään suorastaan pisti tuo suomalaisten vaisuus. "Life is only about fucking and staying online." - Jim Goldworth |
Tympee Huttunen 29.10.2005 08:45:14 | |
---|
Aina puhutaan lihavista. Musta yksi kilpailijoista oli aivan liian laiha. Enkä todellakaan hauku tms. mutta liian alhainen paino ei ole mikään leikin asia. Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti? |
depe 29.10.2005 08:57:53 | |
---|
Siis mitä vit? Hävettävä laulajien taso? Oletko tosissasi? No ihan voin sanoa rehellisesti, että mua hävettää. Hävettää siis taso, ei kaikki laulajat. Esim. Karoliina ei hävettänyt (tosin en pitänyt häntä mitenkään erikoisena). Mutta tosiaan jos usean laulajan kohdalla tulee vaivautunut olo, ja lähinnä toivoo, ettei se mokaisi, niin ei se taso voi silloin kovin kova olla. Sitä voi itsekukin mennä telkkariin kokeilemaan livelaulantaa, miten sujuu. Normaalisuoritus vaatii laulukokemusta. Huippusuoritus, kuten Karoliinalla, vaatii jo sitä, että laulajalla on hyvä päivä. En mä sanonut, että itse osaisin laulaa. Tiedän että tuo TV-esitys (vaikka ei olekaan suora) jos mikä on kova paikka. Mielestäni voisi olettaa, että kokelailla olisi sitä laulukokemusta edes jossain määrin (muualtakin kuin suihkussa). Osaaja kuulostaa hyvältä ja klaaraa homman huononakin päivänä (ellei nyt ole pahasti sairaana tms.). Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
depe 29.10.2005 09:02:23 | |
---|
EDIT: Se muuten tuossa jurppii, että ainoana säestyksenä on pahainen piano. Pakottaa kilpailijat jollottamaan noita saatanan balladeja. Olisiko se bändi oikeasti mahdottomuus, saataisiin mahdollisesti vähän rokimpaa matskua mukaan, noita nyyhyvollotuksia jaksa kukaan kuunnella. Huvittavaa oli seurata kontrastia kääntämällä kisan jälkeen Ruotsin Neloselle, siellä oli vähän eri tavalla vääntöä biiseissä niin taustamusan kuin esiintymisen suhteen. Hävettämään suorastaan pisti tuo suomalaisten vaisuus. Mä itse asiassa diggaan tuota pianosäestystä. Erottaa ainakin jollain tasolla paremmin jyvät akanoista. Seuraavissa vaiheissa lauletaan sitten bändin (tai taustanauhan?) kanssa. Onhan tuossa pianosäestyksessä huonotkin puolensa: Monella ei välttämättä onnistu biisivalinta ihan nappiin. Ihan pakkohan ei ole vetää nyyhkyballadia kuten esim. se Stellan biisin esittäjä. Monet tosin valitettavasti tuntuvat sen balladin valitsevan. Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
depe 29.10.2005 09:04:37 | |
---|
Kerroppa minulle "Karoliinan tasoinen" suoritus, mikä on nähty suomalaisen laulamana telkkarissa, ihan mikä tahansa esimerkki käy. Vaikkapa Erikssonin Anna viime viikolla Joonas & Rubenissa. Pianosäestyksellä. Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
Hot RedX 29.10.2005 10:18:31 | |
---|
Mielipide: Karoliina oli liian kliininen. Ketään ei kiinnosta virheettömyys. Pitää olla tarttumapintaa. Siis särmää. So What? Who Cares? |
Jamminen 29.10.2005 10:45:17 (muokattu 29.10.2005 10:50:26) | |
---|
Mielipide: Karoliina oli liian kliininen. Ketään ei kiinnosta virheettömyys. Pitää olla tarttumapintaa. Siis särmää. Vastaanpa vielä tähän. Olen yleisesti ottaen samaa mieltä: musiikissa on tärkeintä muut asiat kuin virheettömyys. Idols on kumminkin laulukilpailu (vai mikä sen tarkoitus on?). Et varmaankaan tarkoittanut, että kaipaat lauluun särmää = ylä- tai alavireisyys? Ja voin sanoa, että useimpia kiinnostaa laulun virheettömyys, ei välttämättä esim. bändin soiton. Maybe nothing matters anyway... |
Lennu 29.10.2005 10:54:15 | |
---|
Vastaanpa vielä tähän. Olen yleisesti ottaen samaa mieltä: musiikissa on tärkeintä muut asiat kuin virheettömyys. Idols on kumminkin laulukilpailu (vai mikä sen tarkoitus on?). Et varmaankaan tarkoittanut, että kaipaat lauluun särmää = ylä- tai alavireisyys? Ja voin sanoa, että useimpia kiinnostaa laulun virheettömyys, ei välttämättä esim. bändin soiton. Onpas sulla nyt hakusessa... Särmä = sitä, että pieni yläalavireisyys ei häiritse, jos siinä on luonnetta. Ja ei, useimpia ei kiinnosta laulun virheettömyys, vaan se että se "kuulostaa kivalta." - how did you think I got these inside, by osmosis? |
Jamminen 29.10.2005 11:23:38 | |
---|
Särmä = sitä, että pieni yläalavireisyys ei häiritse, jos siinä on luonnetta. Ja ei, useimpia ei kiinnosta laulun virheettömyys, vaan se että se "kuulostaa kivalta." "kuulostaa kivalta" = (99,9% todennäköisyydellä) MYÖS hyvä lauluvire Kerroppa esimerkki suositusta laulajasta, joka laulaa yläalavireisesti, mutta jonka laulussa on niin paljon "luonnetta", ettei se häiritse sinua. Maybe nothing matters anyway... |
Super-Jari 29.10.2005 11:24:55 | |
---|
"kuulostaa kivalta" = (99,9% todennäköisyydellä) MYÖS hyvä lauluvire Kerroppa esimerkki suositusta laulajasta, joka laulaa yläalavireisesti, mutta jonka laulussa on niin paljon "luonnetta", ettei se häiritse sinua. King Diamond lol |
sirdickyj 29.10.2005 11:27:14 | |
---|
Kerroppa esimerkki suositusta laulajasta, joka laulaa yläalavireisesti, mutta jonka laulussa on niin paljon "luonnetta", ettei se häiritse sinua. Mä voin kertoa; Stevie Wonder. Tai Terence Trent Dàrby. Yli menee koko ajan, mutta toimii perkeleesti. Lisäksi on useita esimerkkejä suosituista laulajista, jotka kuulostavat ihan hyviltä, tai joiden juttuun ei ole oikeen mitään lisättävää, vaikka ei ihan puhtaasti menekään. Neil Young esimerkiks. Tai Anssi Kela, joka vetää just nyt telkkarissa. Vaikka ei se kyllä kuulostakkaan järin hyvältä. En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen! |
Jamminen 29.10.2005 11:38:34 (muokattu 29.10.2005 11:40:12) | |
---|
Mielenkiintoista. Kyse taitaakin olla siitä, kuka laulaja tiedostaa oman yläalavireisyytensä. Särmä = mahdollista, musikaalista, hallittua yläalavireisyyttä Selvä, mutta mielestäni idolsosallistujilta tuon vaatiminen on hämärää, monesta syystä. EDIT. Niin, ja käsitän laulun siis sellaisena, jossa muodostuu sävel, ja jossa on melodia, eikä pelkkä rytmi. Maybe nothing matters anyway... |
Tupuna 29.10.2005 11:58:41 | |
---|
kohtuullisen omituinen ratkaisu, munsta... ei ollu lainkaan vakuuttava se voittajan veto No Pauliina sai vaan säälipisteitä, koska se on läski ja siksi väärinymmärretty. Johan se Ilta-Sanomatkin eilen siitä läskiydestä puhui. Mua ärsyttää, että näköjään taidoilla ei tuolla pitkälle pötkitä. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
sirdickyj 29.10.2005 12:03:52 | |
---|
Mielenkiintoista. Kyse taitaakin olla siitä, kuka laulaja tiedostaa oman yläalavireisyytensä. Juuri näin, ei musassa mun mielestä haeta jotain absoluuttista oikeaa, vaan uniikkiutta ja sitä, että sillä esityksellä välitetään kuulijalle/ katsojalle jotain. Henk.koht arvostan ns. musiikillista osaamista, ja tuon mielelläni esiin sen, etten juurikaan arvosta osaamattomuutta, mutta tietenkin on poikkeuksia, jolloin se "oma juttu" on niin vahva, että heikko musiikillinen esitys jää kakkoseksi. Esimerkkinä vaikkapa Red Hot Chilipeppersin laulaja sekä kitaristi. Niillä on jotain siinä jutussaan, vaikka oikeat nuotit ovat usein hukassa. Särmä = mahdollista, musikaalista, hallittua yläalavireisyyttä Selvä, mutta mielestäni idolsosallistujilta tuon vaatiminen on hämärää, monesta syystä. Nimenomaan Idolsosallistujilta voisi vaatia ensisijaisesti särmää ja vasta sitten osaamista. Osaamiseen johtaa harjoittelu, luontaiseen särmään ja olemukseen ei johda mikään, jos ei sitä jo valmiiksi esityksestä välity. Tässä mielessä Antti Tuisku on mitä oivallisin Idoli, vaikkei särmästä voidakaan puhua. En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen! |
sirdickyj 29.10.2005 12:09:23 | |
---|
No Pauliina sai vaan säälipisteitä, koska se on läski ja siksi väärinymmärretty. Johan se Ilta-Sanomatkin eilen siitä läskiydestä puhui. + Mua ärsyttää, että näköjään taidoilla ei tuolla pitkälle pötkitä. Niinpä, mutta Idols-voittaja ei ole=laulutaito. En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen! |
Nimismies 29.10.2005 16:17:57 | |
---|
No Pauliina sai vaan säälipisteitä, koska se on läski ja siksi väärinymmärretty. Johan se Ilta-Sanomatkin eilen siitä läskiydestä puhui. Mua ärsyttää, että näköjään taidoilla ei tuolla pitkälle pötkitä. Eli jos lihava ihminen menestyy niin se on sääliä? Olet se sinäkin mahtava ihminen. Senkin rontit. Menkää ja järjestäytykää Muusikoiden kirjailijaklubiin: Täällä näin. |
zekeode 29.10.2005 18:59:14 | |
---|
Eli jos lihava ihminen menestyy niin se on sääliä? Olet se sinäkin mahtava ihminen. Jos niistä läskeistä puhutaan iltalehdessä ja ennen esitystäänkin hakee säälipisteitä, niin siitä ei ole mitään hyötyä? |
Janus 29.10.2005 19:08:40 | |
---|
Karo vetää iha hienosti livenä. Monta kertaa todistettu. Eiköhän se jollain villillä kortilla finaalissa oo. Toivotaan. Nythän siinä villi kortti -keräilyerässä ovat hyvin varmasti jo Thai-Roni, Hanna Kommer ja Karoliina. Jos kansa äänestää 2 jatkoon, täytyy toivoa että käy hyvin. Jäihän viime Idolsissa rannalle villeistä korteista mm. eräskin J.Saxlin. Ja muitakin. |
Fuzzy Boner 29.10.2005 19:28:24 | |
---|
Toivotaan. Nythän siinä villi kortti -keräilyerässä ovat hyvin varmasti jo Thai-Roni, Hanna Kommer ja Karoliina. Jos kansa äänestää 2 jatkoon, täytyy toivoa että käy hyvin. Jäihän viime Idolsissa rannalle villeistä korteista mm. eräskin J.Saxlin. Ja muitakin. Jep.. Tais muuten ollaki niin että jokainen dumari saa "oman" villin kortin ja niiden kesken laulut (narulta tuli viime vuonna eli se sama laulu) ja sit kansa äänestää. Saattaa muuten olla ettei karo pääsekään, ei pysty tietää. Kylhän se osais vetää ja tekis varmaan uralle mieletöntä että pääsis.. Noh, mut kyl toiki jo jeesaa varsinkin jos tulee viel uusintashow Saapuilija |
Leper Messiah 29.10.2005 20:17:48 | |
---|
kyllä mää oisin karoliinan jatkoon perskeles pistäny. mutta ehkä kansa vain ei osaa. |