Aihe: Formula1 - Kausi 2007
1 2 3 4 531 32 33 34 3556 57 58 59 60
reos
14.09.2007 15:36:25
Eipä sitä ole edes todistettu, että Mäkki olisi mitään hyötynyt tiedoista. Tuohon lapselliseen laskutoimitukseen en edes vastaa mitään.

En jaksa nillittää aiheesta enempää, mutta jos huijjaa niin saa rangaistusken, jos ei saa etua niin mitäs läksit. Eli et sä välty tuomiolta jos pankkiaryöstäessä et saakkaa mitää, ja jos heittäjä kärähtää kielletystä aineesta vaikka ei lentäny yhtää normaalia pitemmälle niin kyllä se siinä sitten on aika turhaa selitellä.

Oikein rohkea päätös ja tuolla tasolla jos tollanen rankkari heitetään niin siinä luulis olevan aihetta. Muuten asiasta tietämättömänä poistun takavasemmalle.
basso / 2 vuotta. Lyömäsoitin se on eikä keräilytavara.
pira
14.09.2007 16:01:45
En jaksa nillittää aiheesta enempää, mutta jos huijjaa niin saa rangaistusken, jos ei saa etua niin mitäs läksit.

En tuosta rangaistuksesta puhunut, vaan Ferrarin suorituskyvystä lähinnä.
h.e.k.a
14.09.2007 16:05:42
Eipä sitä ole edes todistettu, että Mäkki olisi mitään hyötynyt tiedoista.

Ensimmäisiä lainauksia todisteista: Pedro De La Rosa oli kysynyt MCoughlanilta, mikä on "punaisten autojen" painojakauma, ja halusi saada tiedon nopeasti, koska oli menossa simulaattoriin seuraavana päivänä. De La Rosa laittoi myös kopion Alonsolle, joka kysyi, onko tieto luotettavasta lähteestä. Tähän De La Rosa vastasi, että "kyllä, samalta mieheltä, joka kertoi meille Australiassa, että Kimi pysähtyy kierroksella 18".

Vapaa lainaus, mutta sisältö suunnilleen tämä....

Että tämmöistä, hienoa että Alonso taistelee edelleen mestaruudesta...
"I don't want you to play me a riff that's going to impress Joe Satriani; give me a riff that makes a kid want to go out and buy a guitar and learn to play" -Ozzy Osbourne
Tympee Huttunen
14.09.2007 16:17:39
Tähän väliin pieni kevennys:

http://www.youtube.com/watch?v=CHDLa1_UwlY
Minä Rakenna itse pedaalisi As drunk as a cuckoo.
Jag
14.09.2007 16:19:21

:D... lopussa hieman repesin.
" toinen teoria on se että nykyisen (varmaan tuossa 90 luvun lopulla) tuli studioiden miksaus pöytiin sellainen "radio nova" nappi, jonka kaikkein rahanahnein tuottaja painoin pohjaa aina kun biisit nauhotettiin.. " - Trey
Tympee Huttunen
14.09.2007 16:32:12
:D... lopussa hieman repesin.

Sehän se idea onkin:) Hyvä mainos, joskin vähän liian sellainen "kaverihenkinen":P
rockitsb
14.09.2007 16:49:22
Ennen kun 20 valkoista jahtas mustaa miestä, sitä sanottiin Ku Klux Klaaniksi, nykyään sitä sanotaan Formula ykkösiksi.

heh juum
"sääh. ponuam, pärinää, tissejä ja räjähdyksiä. ..ttänäm.." Bella Italia #5
Turder
14.09.2007 17:59:24
Kansainvälinen autoliitto FIA julkisti perjantaina McLaren-tallin kuljettajien Fernando Alonson ja Pedro de la Rosan väliset sähköpostiviestit, jotka liittyvät brittitallin ja Ferrarin väliseen tietovuotojupakkaan.

FIA:n mielestä Alonson ja testikuljettaja De la Rosan väliset sähköpostikeskustelut todistivat selvästi, että McLaren hyödynsi Ferrarilta vuotaneita tietoja. Alonso ja De la Rosa kävivät keskustelua mm. Ferrari-auton painonjakaumasta. De la Rosa sai tiedot McLarenin pääsuunnittelijalta Mike Coughlanilta, joka sai tiedot Ferrarin entiseltä pääinsinööriltä Nigel Stepneyltä.

- Kaikki Ferrarilta tuleva tieto on erittäin luotettavaa. Tieto tulee Nigel Stepneyltä, heidän entiseltä pääinsinööriltään. En tiedä hänen nykyistä asemaansa tallissa. Hän on se sama henkilö, joka kertoi meille Australiassa Kimi Räikkösen tulevan varikolle kierroksella 18. Hän on hyvissä väleissä pääsuunnittelijamme Mike Coughlanin kanssa, ja kertoi hänelle nämä tiedot, De la Rosa kirjoitti Alonsolle lähettämässään sähköpostissa 25. maaliskuuta.

De la Rosa hankki tietoa aktiivisesti Coughlanilta. Asian todistaa FIA:n julkaisema De la Rosan lähettämä viesti:

- Hei Mike, tiedätkö, minkälainen on punaisen auton painojakauma? Meidän olisi tärkeä tietää se, jotta voisimme kokeille sitä simulaattorissa. Kiitos jo etukäteen, Pedro.

De la Rosa vahvisti FIA:lle saaneensa Coughlanilta pyytämänsä tiedon ja välittäneensä sen Alonsolle. Samanlaista tiedonvaihtoa käytiin kolmikon välillä myös Ferrarin aerodynamiikkaa, bensatankkia, jarrujärjestelmää ja varikkotaktiikoita koskien.

FIA:n todisteisiin kuului myös Coughlanin ja Stepneyn välinen yhteydenpito. Heidän välillään vaihdettiin 23 sähköpostia aikavälillä 1. maaliskuuta - 14. huhtikuuta. Aikavälillä 11. maaliskuuta - 3. heinäkuuta heidän välillään oli 288 tekstiviestiä ja 35 puhelua. FIA todensi tämän perusteella Coughlanin hankkineen Ferrari-tiedot Stepneyltä ja välittäneen ainakin osan niistä muille McLarenin työntekijöille.

(MTV3-Reuters-AFP)

Aika härskiä. Varmasti on ollut jotain hyötyä Mclaren-kuskeille näistä tiedoista. Puhumattakaan tieto&taidosta auton kehitykseen ja erilaisiin ratkaisuihin. McLaren sai siis vähintään vuoden kehitystyön Ferrarilta tietoonsa, siinä mielessä joku 100 milj. USD ei tunnukaan enää niin pahalta.

No, nyt Alonso paljasti oman tallinsa, ajaa yhä mestaruudesta ja voi vaikka viedä auton nro 1 ensi kaudelle Renaultille. Ei liene epäselvää kuka on hyödyntänyt tilanteen melkolailla hienosti omaan pussiin.
Shabby
15.09.2007 12:02:33

Se on muuten hupaisaa, että tänä vuonna vaaditaan rankaisua McLarenille kun taas edellisinä vuosina Ferrari oli koko ajan suomalaisen yleisön hampaissa. Yleisesti ottaen, oikeudenmukaisuudella tuntuu olevan hyvin vähän tekemistä tämän kanssa, vain se ratkaisee että missä tallissa on sinivalkoista väriä. Tämmöisen pointin olen huomannut, sama homma ku lätkässä vastapuoli rikkoo koko ajan mutta oma peli on siistiä, tuomarin ollessa mulkku ja sokea.

Jännä juttu muuten, että aika moni Formuloita katsova mies menettää mielenkiintonsa kisaan heti jos Suomalainen keskeyttää... Tarkoitan, ne on varmaan niitä, jotka katsoo kun se kuuluu asiaan, kun on mies. En tarkoita kaikkien formuloita katsovien miesten olevan sellaisia.

Naiset joko eivät katso ollenkaan tahi sitten omaavat positiivisia mielipiteitä muistakin kuin suomalaisista.

Ja Ferrari on lellikki, oli siellä suomalainen tahi ei =P

Ensin luulin että kyseessä oli vain McLarenin KatkaisemmeHuhuiltaSiivetNeOnOikeestiKavereita kampanja. Ehdin hädin tuskin tuumia: kappas kun Hamilton on saanut Alonson rontatuksi saunaan, kun hauskuus paljastui.

No, nyt Alonso paljasti oman tallinsa, ajaa yhä mestaruudesta ja voi vaikka viedä auton nro 1 ensi kaudelle Renaultille. Ei liene epäselvää kuka on hyödyntänyt tilanteen melkolailla hienosti omaan pussiin.

Miten tuosta jäi sellainen kuva, että Alonso on aktiivisesti parannellut uuden tallinsa ajokkia keinoja kaihtamatta? Eipä ole ainakaan Hamiltonin syytä sitten, ei... Alonsolta pisteet pois!
"Sä oot Maailman Pelottavin Basisti! Sä oot itseasiassa niin pelottava, ett mun on pakko tarjoo sulle drinkki." -Punk-Mikko-
Tympee Huttunen
15.09.2007 12:12:22

Miten tuosta jäi sellainen kuva, että Alonso on aktiivisesti parannellut uuden tallinsa ajokkia keinoja kaihtamatta? Eipä ole ainakaan Hamiltonin syytä sitten, ei... Alonsolta pisteet pois!

Samaa mietin. Alonsohan sai synninpäästön, kun paljasti tiedot FIA:lle. Hamiltonia vastaan ei todisteita löytynyt, vaikka hänkin on tiedoista 100% varmasti hyötynyt. MM-taisto olisi myös menettänyt kaiken jännityksensä, jos Alonsolta olisi pisteet napattu.
Shabby
15.09.2007 14:01:16 (muokattu 15.09.2007 15:32:22)

Samaa mietin. Alonsohan sai synninpäästön, kun paljasti tiedot FIA:lle. Hamiltonia vastaan ei todisteita löytynyt, vaikka hänkin on tiedoista 100% varmasti hyötynyt. MM-taisto olisi myös menettänyt kaiken jännityksensä, jos Alonsolta olisi pisteet napattu.

Menet kilpailevaan firmaan duuniin, vakoilet omin päin sen hyväksi kolmatta firmaa hyötyen siitä itse kovin, ripittäydyt vakoilusta, ja saatat kilpailevan firman suuriin vaikeuksiin itse päästen kuin koira veräjästä: sinähän tunnustit!

Tästähän vasta jo salaliittosopan saisi keitetyksi!

Max lähetti Fernandon McLarenille tuhoamaan Ronin sir-haaveet... Ja vielä väitetään, että naiset juonii. Näkyy ne miehetkin osaavan, ja paljon pahemmin vielä!
"Sä oot Maailman Pelottavin Basisti! Sä oot itseasiassa niin pelottava, ett mun on pakko tarjoo sulle drinkki." -Punk-Mikko-
aikavaikea
15.09.2007 16:02:48
No mutta olipa jännä aika-ajo, jos palataan ihan radalle välillä.
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
Karhuherra
15.09.2007 16:35:48
Nyt vaan Fernando ens kaudeks Renaultille, niin ne saa kaikki Ferrarin ja McLarenin tänvuotiset tekniset salaisuudet handuun! Kovalainenkin hyöyyis!
Sen jänis se.
Shabby
15.09.2007 16:59:07

Nyt vaan Fernando ens kaudeks Renaultille, niin ne saa kaikki Ferrarin ja McLarenin tänvuotiset tekniset salaisuudet handuun! Kovalainenkin hyöyyis!

Flavio on vanha kettu. Taitaakin olla Briatoren juonia koko soppa ;)
Tympee Huttunen
16.09.2007 16:31:30
Aika jännäksi menee kyllä. Eikä tuo piste-ero mikään aivan mahdoton ole. Kolme kisaa jäljellä ja 13 pistettä eroa? Tätä tahtia Kimi menee vielä ohi...
Turmis
16.09.2007 16:53:16

Aika jännäksi menee kyllä. Eikä tuo piste-ero mikään aivan mahdoton ole. Kolme kisaa jäljellä ja 13 pistettä eroa? Tätä tahtia Kimi menee vielä ohi...

Lopuissa kisoissa orhille kaksoisvoitto ja edes yhdessä kisassa Alonso Hamiltonin edellä niin päädytään tasapisteisiin; tällöin Räkä voittaa tittelin useamman voiton turvin.
Musiikki on vakava asia, se ei saa olla iloista.
Jag
16.09.2007 16:54:21

Ennemmin alkaisin laskea eroa Alonsoon. Näyttää olevan vahvempi, kuin Lewis. Alonso on saanut pakettinsa kasaan ja on paljon kokeneempi kuin Hamiltion. No saa nähdä miten käy. Molempien Ferrareiden tulee olla McLarenien edellä loppu kisoissa jotta ero saataisiin kiinni.
" toinen teoria on se että nykyisen (varmaan tuossa 90 luvun lopulla) tuli studioiden miksaus pöytiin sellainen "radio nova" nappi, jonka kaikkein rahanahnein tuottaja painoin pohjaa aina kun biisit nauhotettiin.. " - Trey
Tympee Huttunen
16.09.2007 19:10:28
Ennemmin alkaisin laskea eroa Alonsoon. Näyttää olevan vahvempi, kuin Lewis. Alonso on saanut pakettinsa kasaan ja on paljon kokeneempi kuin Hamiltion. No saa nähdä miten käy. Molempien Ferrareiden tulee olla McLarenien edellä loppu kisoissa jotta ero saataisiin kiinni.

Alonso ei myöskään enää anna omia säätöjään/dataa Hamiltonille, vaan Hamilton on nyt keltanokkana täysin omillaan. Tästä syystä esimerkiksi kolmen kymmenyksen tappio aika-ajoissa.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/09/561780
Shabby
16.09.2007 21:57:56

Jännäksi menee kausi... Pelkään Alonsoa!!!!!!!
gasser
17.09.2007 01:12:45
Ihan jännää ja ennenkaikea vaikeeta hommaa toi.

Kuis noi painosäännöt tänävuonna? Meinaan sitä, ku siinä telkkarissa ihan suditeltiinkin jo vähän kisan jälkeen, että... niinku... renkaita ei punnita tai ne punnitaan kisan alussa vai oliko vaan maksettu show? Hä_?
ihan tosi?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)