juuso a 18.11.2012 14:01:20 | |
---|
jannu: Asteikolla 1-10 tää on näin viikon jälkeen kelattuna korkeintaan 3,5. No ei tää nyt jumalauta näin huono ole. Mä kyllä tykkäsin. "Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi." |
seppo69 18.11.2012 14:41:54 | |
---|
bedlam:Source Code (BD) Ensimmäisen puolen tunnin aikana ajattelin, että tää on suunnilleen paras leffa koskaan. Groundhog Day on yksi ikisuosikeistani ja scifi on lempparigenre, joten tämä tuntui aivan täydelliseltä paketilta. Kunnes sitten alettiin lähestyä elokuvan loppua... No toisaalta, tulee niin vähän katsottua romanttisia elokuvia, että ehkä ihan hyvä nähdä joskus sellainen edes vahingossa. Tuota kyllä vitutti katsoa. Potentiaalia tosiaan on paljon, mutta homma ryssitään keskinkertaisuuden suohon. Vera Farmiga on kuitenkin ihana. |
bedlam 18.11.2012 14:47:34 | |
---|
seppo69: Vera Farmiga on kuitenkin ihana. En itse tuota noteerannut lainkaan, mutta ihastuin vähän Michelle Monaghaniin. Vaikutti ihkulle niissä making of -dokkareissakin. http://www.petrilampela.net |
Meadow 18.11.2012 15:12:24 | |
---|
bedlam: En itse tuota noteerannut lainkaan, mutta ihastuin vähän Michelle Monaghaniin. Vaikutti ihkulle niissä making of -dokkareissakin. Katso Kiss Kiss Bang Bang, tissot näkyy. |
seppo69 18.11.2012 16:44:19 | |
---|
bedlam: En itse tuota noteerannut lainkaan, mutta ihastuin vähän Michelle Monaghaniin. Vaikutti ihkulle niissä making of -dokkareissakin. Nah, tollanen perus pissis. Vera on kuitenki sellaista ihanaa milf-osastoa. |
Informaatiokameli 18.11.2012 17:11:43 | |
---|
seppo69: Nah, tollanen perus pissis. Vera on kuitenki sellaista ihanaa milf-osastoa. Juurikin näin. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |
Miikss 18.11.2012 18:29:36 | |
---|
Cronos Del Toron eka pitkä leffa oli kyllä lievähkö pettymys. Tai no, täyttihän tuo sinänsä odotukset, joita ei nyt oikeastaan etukäteen ollut. Jäi jokseenkin vaan turhan latteaksi idealtaan tuo leffa omalta kohdaltani, vaikka suoranaisesti ei mitään suurempaa valittamista löytynytkään. 6/10 "Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji" |
bedlam 18.11.2012 18:42:02 (muokattu 19.11.2012 10:50:34) | |
---|
seppo69: Nah, tollanen perus pissis. Vera on kuitenki sellaista ihanaa milf-osastoa. Öhm, jopa pari vuottahan noilla on ikäeroa :D En tiedä, ei tuo Vera aiheuttanut minkäänlaisia värähdyksiä, Michelle oli paljon viehkeämpi ja ihastuttavampi. Tuli nyt vielä Source Codesta mieleen, että se tummahipiäinen päällikkömies oli ihan helkutin huono näyttelijä, meinasi pilata kaiken. Miikss: Cronos Del Toron eka pitkä leffa oli kyllä lievähkö pettymys. Tai no, täyttihän tuo sinänsä odotukset, joita ei nyt oikeastaan etukäteen ollut. Jäi jokseenkin vaan turhan latteaksi idealtaan tuo leffa omalta kohdaltani, vaikka suoranaisesti ei mitään suurempaa valittamista löytynytkään. 6/10 Muistaakseni itse tuosta tykkäsin, eikös tuossa ollut aika mehukasta mustaa huumoria? Muistelen naurahdelleeni paikoin. http://www.petrilampela.net |
bedlam 18.11.2012 19:29:54 | |
---|
Naboer (DVD) Tää on ollut hyllyssä varmaan 5 vuotta, mutta jostain syystä ei ollut tullut katsottua. Norjalainen jännäri, jossa tyttöystävästään eronnut John tutustuu naapureina oleviin erikoisiin nuoriin naisiin ja alkaa hiljalleen kadottaa otteensa todellisuudesta. Tästä tuli ERITTÄIN paljon mieleen Polanskin leffat ja ehkä myös vähän Lynchkin. Mutta vaikka tämä ei sinänsä mitään omalaatuista tarjonnutkaan, niin leffa piti otteessaan tukevasti koko lyhyen kestonsa. Apollo 18 (BD) Found footage -kauhuleffat ovat jo siirtyneet avaruuteen kun kaikki maan päällä on käsitelty... Apollo 17:n jälkeen kuuhun lähetettiin salassa Apollo 18 ja kolmen miehen ryhmä, mutta retki ei mennytkään ihan suunnitelmien mukaan. Näytän pienen googlettelun perusteella olevan ainut ihminen, joka diggasi tästä. Jos tämän leffan tapahtumat kertoisi ääneen, niin täysdorkaltahan se kuulostaisi, mutta itse upposin tuon avaruusaluksen sisälle ja viihdyin matkan ajan. Suurin osa kritisoijista tuntuu valittavan sitä, että leffassa ei tapahdu mitään, mutta itse olen huomannut että monesti tykkään juuri näistä leffoista, joissa ei kauheasti tapahdu. http://www.petrilampela.net |
Miikss 18.11.2012 19:35:19 | |
---|
bedlam: Muistaakseni itse tuosta tykkäsin, eikös tuossa ollut aika mehukasta mustaa huumoria? Muistelen naurahdelleeni paikoin. Olihan siinä, kyllähän tuo repeilytti useampaankin otteeseen ja jonkunlainen pilke silmäkulmassa oli koko leffan ajan. Mutta jäi kuitenkin omalla listalla siitä huolimatta tuohon "ihan jees" -kategoriaan. "Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji" |
Stoalainen 18.11.2012 19:41:22 | |
---|
Ainiin, katoin muuten juuri kaikki neljä Die Hardia neljän päivän aikana. Die Hard Klassikko. 5/5 Die Hard 2 Renny Harlinin paras ohjaus. Toimii edelleen. 4/5 Die Hard 3 Muistan, kuinka tää leffa oli aikoinaan hirveä pettymys. Nyt toimi huomattavasti paremmin. 4/5 Die Hard 4.0 Miksi, oi miksi? Tää leffa ei ansaitse Die Hardin titteliä, aivan hirveää ripulia. Koko leffan ajan hirveä myötähäpeä. Pisteet ainoastaan Bruce Willikselle. 2/5 Too weird to live, too rare to die |
Loijaa 19.11.2012 01:17:46 (muokattu 19.11.2012 01:21:08) | |
---|
V for Vendetta: 5/5. Grave Encounters 2: 1/5 we want the world and we want it now |
seppo69 19.11.2012 01:27:00 | |
---|
kazaa:Die Hard 4.0 Miksi, oi miksi? Tää leffa ei ansaitse Die Hardin titteliä, aivan hirveää ripulia. Koko leffan ajan hirveä myötähäpeä. Pisteet ainoastaan Bruce Willikselle. 2/5 Tuo on kyllä iso kasa paskaa koko raina. Million dollar baby Ei oikein kestä uusintakatselua tämä leffa. Clinttihän tekee kyllä hyvää perusdraamaa, mutta lisää uskallusta olisi kaivattu. Ideahan on jo vanha tuttu, elokuva vaihtaa tyylilajia kesken kaiken. Alun ja keskiosan kevyestä, kliseiden värittämästä nyrkkeilytarinasta vedetään kunnon nyyhkyttelyyn ja eutanasiaan. MDB tekee sen vain aivan liian myöhään ja liian kevyesti. Mallia olisi voinut ottaa vaikkapa Full metal jacketista jossa tuo muutos on tehty paremmin. Leffasta olisi saanut paljon enemmän irti jos "twisti" olisi tapahtunut hieman aiemmin ja lopun raskaille teemoille olisi annettu enemmän aikaa. Clintin ohjaus ei myöskään anna loppuelokuvan vaatimille kohtauksille tarpeeksi tilaa hengittää. Itse olisin tehnyt muutoksen selvästi rohkeammin ja näkyvämmin. Pitempää kuvaa ja enemmän hiljaisuutta. Myös Morgan Freemanin roolihahmo olisi saanut uutta tulta jos sekin olisi muuttunut kesken kaiken. Eiköhän tuo "vanha viisas mies" ole jo nähty muutamaan kertaan. Muutenhan leffa toimii ihan hyvin. Näyttelijät vetää kaikki ok ja peruspalikat on kohdallaan. Pari kertaa joutui jopa nauramaan. Ensimmäisellä kerralla tämä oli kyllä vaikuttavampi, liikaa luotetaan siihen käänteeseen, mikä sitten hieman kostautuu näin uusintakierroksella. 3,5/5 |
Ianuarius 19.11.2012 10:28:59 | |
---|
kazaa: Die Hard 4.0 Kevyesti paras Die Hard. The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
seppo69 19.11.2012 11:03:06 | |
---|
Ianuarius: Kevyesti paras Die Hard. Et kai ole tosissasi? Leffassa ei edes kiroilla koska läskit jenkit jne. |
Ianuarius 19.11.2012 11:34:11 | |
---|
seppo69: Et kai ole tosissasi? Leffassa ei edes kiroilla koska läskit jenkit jne. Oon tosissani. Jos ny jolleki kiroilu on leffassa ihan essentiaalinen juttu, niin sit se arvosana vaan putoais sieltä 9:stä 8:aan. Mulle ei ole. The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
seppo69 19.11.2012 12:36:31 | |
---|
Ianuarius: Oon tosissani. Jos ny jolleki kiroilu on leffassa ihan essentiaalinen juttu, niin sit se arvosana vaan putoais sieltä 9:stä 8:aan. Mulle ei ole. No tuohan nyt vain on se jäävuoren huippu. Tehdään jenkeille poliittisesti korrektia tavaraa; kiroilla ei saa mutta ihmisiä voidaan tappaa surutta. Eli siis normi Disney-meininki. Jos verrataan aiempiin Die Hardeihin, niin omasta mielestä leffassa on täydellinen rahastuksen maku. Puhumattakaan elokuvasarjan "nykyaikaistamisesta" kyberterroristeineen ja paskoine CGI-efekteineen. Ja mitä helvettiä Justin Long tekee leffassa? Joku pakollinen kiintiösidekick? Tai Timothy Elephant? Yksi maailmankaikkeuden karismattomimpia pahiksia. Kässäri on niin kliseinen kaikilta osin että se ei ole enää edes hauskaa. Paskaa. |
Ianuarius 19.11.2012 12:47:47 (muokattu 19.11.2012 12:50:59) | |
---|
seppo69: Paskaa. Ai. Itteäni ei häirinny noi mainitsemasi asiat millään tavalla. Sen sijaan nautin kyseisestä leffasta täysin alusta loppuun asti. Jostain syystä annoin sille imdb:ssä 9 enkä 10. Jotenki se ei ollu ihan mikään sellanen tajuntaa räjäyttävä leffa niinku vaikkapa Matrix. Toisaalta sitten noi kaikki muut Die Hardit on ollu tavalla tai toisella vielä köyhempiä. Ehkä ihan siistejä omana aikanaan, mutta ei kyllä oo meikäläiseen iskeny ikinä silleen yhtä kovasti ku tää neljäs. Tuntuu niinku siitä pitäis vielä sanoa jotain, mut emt. Se vaan toimii. Helvetin hyvä leffa. Saa nähdä yltääkö toi seuraava Die Hard sit lähellekään tätä edellistä. The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
dipshit 19.11.2012 13:31:35 (muokattu 19.11.2012 13:32:41) | |
---|
Ianuarius: Jotenki se ei ollu ihan mikään sellanen tajuntaa räjäyttävä leffa niinku vaikkapa Matrix. Jotenki? Se vaan toimii. Helvetin hyvä leffa. noeisss... Joidenkin tietojen mukaan kyseinen alien rotu avustaa USA:n armeijaa tekemään abduktointeja sekä laittavat meihin implantteja. © Anonymous-Jazz |
Meadow 19.11.2012 13:34:21 | |
---|
Die Hard 4 oli geneerisenä toimintaelokuvana ihan viihdyttävä, mutta Die Hard-elokuvaksi sitä on vaikea mieltää. Siinä ei ollut yhtään sitä Die Hard-fiilistä eikä John McClane ollut oma itsensä oikein missään vaiheessa. |