Aihe: Jos pidät tästä elokuvasta/tv-sarjasta niin kokeile tätä-ketju
1 2 3 4 530 31 32 33 3440 41 42 43 44
carnation
19.09.2011 21:10:37 (muokattu 19.09.2011 21:13:37)
Velli: Olen nähnyt Twin Peaks -sarjasta vain satunnaisia jaksoja sieltä täältä ja ajattelin nyt paikata suuren aukon yleissivistyksessä ja katsoa koko sarjan läpi. Ajattelin myös tsekata tuon Fire Walk With Me-elokuvan.

Tuosta elokuvasta kun liikkuu sarjan fanien keskuudessa paljon ristiriitaisia fiiliksiä, niin mietin, että toimisiko elokuva paremmin, jos katsoisin sen ennen sarjaa? Vai pohjautuuko tuo elokuva niin paljon sarjan tapahtumiin, että elokuvaan ei pääse sisään ennen kuin on nähnyt sarjan?

Elokuva spoilaa täysin sarjan keskeisimmän mysteerin, eli Laura Palmerin murhaajan henkilöllisyyden ja siinä ohessa vähän muutakin. Tiesit sen murhaajan jo etukäteen tai et, niin kannattaa ensin katsoa itse sarja ja vasta sen jälkeen tuo elokuva. Näin siitä saa enemmän irti, vaikka pohjautuukin aikaan ennen varsinaisen sarjan tapahtumia. Tuskin elokuvasta paljoa kostuu muutenkaan, ellei ole jo sarjan tarjoamaa infoa pohjalla. Mutta ensin sarja jokaista jaksoa myöten ja sitten vasta elokuva, näin se menee. Tyyliltään Fire Walk With Me on aika erilainen. Vittumaisempi ja synkempi, eikä huumorikaan kuki samalla tavalla kuin sarjassa. Hetkittäin tuntuu turhan sydämettömältä ja ontolta, mutta tehokkaat kauhusävärit kompensoivat. Sarjahan tosiaan päättyy ratkaisemattomaan cliffhangeriin ja monet olivat kai pettyneitä kun se paljon puhuttu Twin Peaks -elokuva ei sitten tarjonnutkaan minkäänlaista helpottavaa ratkaisua, vaan sen sijaan keskittyi kuvaamaan Laura Palmerin elämää ja hänen kuolemaansa johtaneita tapahtumia, joita osittain jo sarjassakin käsiteltiin.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Velli
19.09.2011 21:15:50 (muokattu 19.09.2011 21:17:27)
carnation: Elokuva spoilaa täysin sarjan keskeisimmän mysteerin, eli Laura Palmerin murhaajan henkilöllisyyden ja siinä ohessa vähän muutakin. Tiesit sen murhaajan jo etukäteen tai et, niin kannattaa ensin katsoa itse sarja ja vasta sen jälkeen tuo elokuva.

Ok, tattista selvennyksestä!

edit. Ehkä vähän menit jo spoilaamaankin, mutta menköön...
fuzz
19.09.2011 22:07:57 (muokattu 19.09.2011 22:08:24)
Jotai älytöntää mutta hyvää ja hauskaa toimintaa kaipaisin. Machete, planet terror ja crankit nähty. Jotain tuohon suuntaan, ideoita?
elämän tarkoitus on 42
Rahkoi
20.09.2011 00:24:16

fuzz: Jotai älytöntää mutta hyvää ja hauskaa toimintaa kaipaisin. Machete, planet terror ja crankit nähty. Jotain tuohon suuntaan, ideoita?

Shoot 'Em Up, kenties? http://www.imdb.com/title/tt0465602/
"Vanha sanontahan kertoo, että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja jos kerran luomme kuvia ja maailmoja musiikillamme, kertoo myös musiikkimme enemmän, kuin sanoitukset ikinä." - Ed Wynne, Ozric Tentacles
fuzz
20.09.2011 00:35:52
Yökyöpeli: Shoot 'Em Up, kenties? http://www.imdb.com/title/tt0465602/

Vaikuttaa hyvälle.
elämän tarkoitus on 42
kingnothing
26.10.2011 13:26:21
Hyvällä soundtrackilla varustettuja pätkiä voisi muutaman listata. Esimerkiksi Big Lebowskissa, Royal Tenenbaumsissa, High Fidelityssä, Almost Famousissa ja vaikka Dazed and Confusedissa on ollut onnistuneita musiikkivalintoja. Eli lunkia vanhaa rokkia, singer-songwriter-fiilistelyä ym. Tyylilajiltaanhan nuo ovat kaikki tommosia hyvän mielen draamoja, ehdotusten genrekin voisi olla samansuuntainen.
Rise! Black amps tear the sky. Feedback will free your mind and set you free.
Bongowing
26.10.2011 13:34:29
kingnothing: Hyvällä soundtrackilla varustettuja pätkiä voisi muutaman listata. Esimerkiksi Big Lebowskissa, Royal Tenenbaumsissa

Siinä tapauksessa ainakin ehdottomasti Darjeeling Limited. Jim Jarmuschin tuotanto.
But where the heck is magenta?
kingnothing
26.10.2011 23:34:55
Bongowing: Siinä tapauksessa ainakin ehdottomasti Darjeeling Limited. Jim Jarmuschin tuotanto.

Juu, tuttu on. Kinksien hienouden itse asiassa aikoinani siitä bongasin.
Rise! Black amps tear the sky. Feedback will free your mind and set you free.
Swan
06.11.2011 21:45:34 (muokattu 06.11.2011 22:51:54)
Mitäs kaikkia luonnonläheisiä luoteiseen Pohjois-Amerikan mantereelle sijoittuvia seikkailuelokuvia sitä onkaan? Kunnon great outdoors -meininkiä siis pitkine panoraamaotoksineen laajasta koskemattomasta luonnosta. Referensseiksi heittäisin elokuvia Valkohammas ja The Edge.

Länkkärit tyyliin True Grit käy myös, mutta tyylillisesti ne alkaa olla vähän nähtyjä jo. Ennemmin saisi ajankohta olla siis Klondiken kultaryntäyksestä eteenpäin, tai vaihtoehtoisesti USA:n alkulähteillä siirtolaisuuden aikaan.
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
Kre-per
07.11.2011 09:19:39 (muokattu 07.11.2011 15:29:26)
Swan: Mitäs kaikkia luonnonläheisiä luoteiseen Pohjois-Amerikan mantereelle sijoittuvia seikkailuelokuvia sitä onkaan? Kunnon great outdoors -meininkiä siis pitkine panoraamaotoksineen laajasta koskemattomasta luonnosta. Referensseiksi heittäisin elokuvia Valkohammas ja The Edge.

Into the Wild nyt ainakin. Itekin pitäs se kattoo. The Way Back olis kans, vaikka manner meneekin vähän ohi.

E: No voihan. Benji!
// Catching exceptions is for communists
Milkop
07.11.2011 13:04:23

Swan: Mitäs kaikkia luonnonläheisiä luoteiseen Pohjois-Amerikan mantereelle sijoittuvia seikkailuelokuvia sitä onkaan? Kunnon great outdoors -meininkiä siis pitkine panoraamaotoksineen laajasta koskemattomasta luonnosta. Referensseiksi heittäisin elokuvia Valkohammas ja The Edge.

The Bear tuli mieleen.
http://www.imdb.com/title/tt0095800/

Voi tosin olla että olet jo tuon nähnyt.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Swan
07.11.2011 16:27:22
Kre-per: Into the Wild nyt ainakin. Itekin pitäs se kattoo. The Way Back olis kans, vaikka manner meneekin vähän ohi.

Nuo on itse asiassa vähän kiinnostaneetkin, vaan ei ole ihan hankintalistan kärjessä olleet. Onpahan nyt syy siirtää niitä eteenpäin jonossa. Kiitos näistä.

E: No voihan. Benji!

Hoho. No joo, mikäpä ettei, tykkään kuitenkin Homeward Boundistakin.

Milkop: The Bear tuli mieleen.
http://www.imdb.com/title/tt0095800/

Voi tosin olla että olet jo tuon nähnyt.

En ole itse asiassa saanut aikaiseksi, vaikka vanhempien luota tuo DVD löytyykin. Pitänee kaivaa se seuraavalla reissulla esiin siis. Tattis muistutuksesta!
>-)))> #26
S.M.A.K.
Ruoste
21.11.2011 23:10:54
Osaisko joku suositella jotain kauhu/scifi/jne. elokuvaa. Mielellään aihepiirinä kryptozoologia, ufot ym. ja kriteerinä on ettei elokuvassa ole vammaisia tietokone-efektejä vaan kumia, verta ja läskiä.
Ja sen verran filtteriä ehdotuksiin vielä että olen kyllä nähnyt jo kaikki alienit ja zombie elokuvat ym. Eli jotain hieman ei niin nimekästä pätkää tarjolle mielellään.
Better to die on your feet than to live on your knees So never bow to any gods Tame wolves are nothing but dogs http://sacrilegiousimpalement.com/ http://www.frankieandgator.com/
Kre-per
22.11.2011 11:46:40
Swan: Hoho. No joo, mikäpä ettei, tykkään kuitenkin Homeward Boundistakin.

Olin jo unohtanu tän! Niitä harvoja VHS:iä, mitä meidän perheeltä löyty.
// Catching exceptions is for communists
Swan
02.12.2011 23:41:46
Katsoin joku aika sitten Ridley Scottin Legendin, ja se sai pikkupojan sisälläni loikkimaan riemusta. Aivan mahtavan tunnelmallinen fantasiapätkä, ja ilahduttavan häpeilemätön kaikkine kliseinensä: taikametsiä, keijuja, yksisarvisia, korostetun sadunomainen score eteerisine kellopeleineen ja harppuineen, Tim Curry vanhana vihtahousuna, huipputyylikkäät analogiset tehosteet ja lavasteet yms. kivaa.

http://www.imdb.com/title/tt0089469/

Onko vastaavanlaisia leffoja olemassa muitakin kuin noita IMDb:n ehdottamia? Tuo on tunnelmaltaan aika kevyt, samaa sorttia The Dark Crystalin ja Neverending Storyn kanssa, mutta ns. synkempääkin sword and sorcery -kamaa saa ehdottaa. Eikä tarvitse välttämättä kasaria olla, vaikka silloin tuntuikin visuaalinen puoli olleen parhaiten hanskassa.
>-)))> #26
S.M.A.K.
ruusteri
13.12.2011 12:04:36 (muokattu 13.12.2011 12:05:30)
Hyvä draamasarja olisi hakusessa. The Sopranos katsottu viimeksi ja tykkäsin aivan älyttömästi. Olen kattonut myös Twin Peaksin, Carnivalen, The Wiren 1. ja 2. kauden (ostan myöhemmin loput) ja pari kautta Salaisia kansioita. Käynyt mielessä ostaa mm. Oz ja Mullan alla, mutta otetaan ehdotuksia vastaan.
"Damn good coffee, and hot!"
Ali
13.12.2011 12:16:37 (muokattu 13.12.2011 12:27:48)

ruusteri: Hyvä draamasarja olisi hakusessa. The Sopranos katsottu viimeksi ja tykkäsin aivan älyttömästi. Olen kattonut myös Twin Peaksin, Carnivalen, The Wiren 1. ja 2. kauden (ostan myöhemmin loput) ja pari kautta Salaisia kansioita. Käynyt mielessä ostaa mm. Oz ja Mullan alla, mutta otetaan ehdotuksia vastaan.

Jos vähän häilyvämmällä draamasarjan määritelmällä mennään, niin Mad Men (itsellä vielä kesken), Breaking Bad, Dexter, Shield, Sons of Anarchy, Boardwalk Empire, Treme (ekat seasonit olen vain kerennyt katsoa näistä kahdesta) tarkasteluun nyt ainakin. Entourage on myös ihan jees kevyempänä katseltavana, vaikka taso laski loppua kohden. Monet ovat kehuneet Californicationia, jota itse en ole kerennyt vielä tsekkaamaan. Itse diggasin myös Rubiconista, vaikka se lopetettiin ekan seasonin jälkeen. Homelandia on kehuttu, mutta en ole vielä kerennyt tsekkaan (topikkikin löytyy varmaan tokalta sivuita tai jostain). Ja mikäs näitä sarjoja yhdistää? HBO, Showtime, AMC - siellä ne hyvät sarjat on.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
juuso a
13.12.2011 16:26:53

ruusteri: Hyvä draamasarja olisi hakusessa. The Sopranos katsottu viimeksi ja tykkäsin aivan älyttömästi. Olen kattonut myös Twin Peaksin, Carnivalen, The Wiren 1. ja 2. kauden (ostan myöhemmin loput) ja pari kautta Salaisia kansioita. Käynyt mielessä ostaa mm. Oz ja Mullan alla, mutta otetaan ehdotuksia vastaan.

Mullan Alla potkii persiille. Yksi parhaista sarjoista koskaan.
"Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi."
ruusteri
13.12.2011 21:17:21
Ali: Jos vähän häilyvämmällä draamasarjan määritelmällä mennään, niin Mad Men (itsellä vielä kesken), Breaking Bad, Dexter, Shield, Sons of Anarchy, Boardwalk Empire, Treme (ekat seasonit olen vain kerennyt katsoa näistä kahdesta) tarkasteluun nyt ainakin. Entourage on myös ihan jees kevyempänä katseltavana, vaikka taso laski loppua kohden. Monet ovat kehuneet Californicationia, jota itse en ole kerennyt vielä tsekkaamaan. Itse diggasin myös Rubiconista, vaikka se lopetettiin ekan seasonin jälkeen. Homelandia on kehuttu, mutta en ole vielä kerennyt tsekkaan (topikkikin löytyy varmaan tokalta sivuita tai jostain). Ja mikäs näitä sarjoja yhdistää? HBO, Showtime, AMC - siellä ne hyvät sarjat on.

Kiitoksia infopaketista, mainitsit muutamia joista en ollut koskan kuullutkaan. SOA on alkanut kiinnostaa yhä enemmän, etenkin kun jossain sanottiin sen olevan "moottoripyöräjengin Sopranos". En tiedä miksi mutta olen aina luullut että toi Shield on jotain CSI:n tapasta tusinaviihdettä, mutta luettuani siitä lisää sekin alkoi kiinnostaa.

juuso a: Mullan Alla potkii persiille. Yksi parhaista sarjoista koskaan.

Joo, pitkään ollut hankinnassa ja voisihan se nyt tässä joulun alla hommailla.
"Damn good coffee, and hot!"
Ali
13.12.2011 22:34:30 (muokattu 13.12.2011 22:35:19)

ruusteri: En tiedä miksi mutta olen aina luullut että toi Shield on jotain CSI:n tapasta tusinaviihdettä, mutta luettuani siitä lisää sekin alkoi kiinnostaa.

Aika karmaisevan väärä mielikuva. Äärimmäisen intensiivinen sarja, varsinkin loppuaan kohden, joka tuli vahdattua läpi melko lyhyen ajan sisään kokonaisuudessaan.

Ja sitten kun The Wire on tsekattu, niin Homicidea koneeseen vaan. Tästähän sarjasta The Wire on eräänlainen toinen tuleminen. Tosin itsellä ei tainnut aivan eka seasoni vielä koukuttaa, mutta kärsivällisyys palkittiin.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)