Aihe: TES: Oblivion
1 2 3 4 529 30 31 32 33
Stradlin
15.01.2008 19:16:01
Minäkin hyppään mielummin Morrowindin kelkkaan.

Siinä oli jotain tunnetta, kun ensin matkasi puoli manteretta ensin kahdella riderilla (mitä ne olikaan, ne isot katkaravut, jotka toimi busseina?) ja sitten neljä päivää vaeltaen aavikon läpi uhmaten hirviöitä, hiekkamyrskyjä, bandiitteja, janoa, nälkää ja puutetta ja sitten saapui johonkin kuppaiseen telttakylään, jossa kaikki vain vittuilivat.

Nimenomaan, eikä mitään teleporttailuja. Oli ihan hieno fiilis, kun selvisi hengissä pitemmältä reissulta.
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me." - David Hasselhoff
Randomizer
15.01.2008 23:03:47
Kyllähän Oblivion on yksi kovimmista peleistä mitä on tullut pelattua. Aktiivista pelaamista viime keväästä asti ja edelleen lähes päivittäin pitää jauhaa (välillä oli tosin n. 1-2kk tauko). Kun kyllästyy, niin uusi peli uusilla modeilla niin tuntuu kuin taas uudelta. En tiedä monta monituista tuntia tätä on tullut jauhettua, mutta harvaa peliä on näin paljon tullut pelattua. Pelissä on niin paljon juttuja, että melkein joka pelikerralla törmää johonkin uusiin juttuihin edelleen satojen pelituntien jälkeen. Ja modien ansoista pelattava ei lopu käytännössä koskaan. Ja graffathan riittää varmasti vuosia vielä, sillä on vieläkin kaunein peli mielestäni ikinä varsinkin muutaman grafiikkamodin jälkeen! (screw Crysis!)

Ja erityismaininta vielä käsittämättömän onnistuneesta musicscoresta. Oblivion ei olisi Oblivion ilman loistavia taustamusiikkeja ja ambientteja!
Lopettaa etenemisen, kun luulee että jää...
Jormaz
15.01.2008 23:06:10
Ja levitaatio, sen puuttuminen kyllä aluksi vähän nyppi. Mutta ei se tohon maailmaan niin sopisikaan. Saisivat tehdä Morrowindin moottorilla kokonaan uuden pelin. Vanhentunut grafiikkakaan ei haittaa muita kuin nörttejä. "Yyy täs on ihan vanhentunut fysiikkamallinnus ei tätä voi pelaa" *vetää housuja syvemmälle kainaloon*
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Torniojaws
16.01.2008 07:21:21 (muokattu 16.01.2008 07:22:16)

Vanhentunut grafiikkakaan ei haittaa muita kuin nörttejä.

Itse asiassa se tuntuu yleisesti olevan toisinpäin. Tämä konsoliporukka arvostelee pelit aina grafiikan mukaan, kun taas PC-porukka pelaa edelleen myös vanhoja kunnon klassikoita 90-luvulta. Näin ainakin mitä itse olen monilla forumeilla, keskusteluissa ja muuten vain yleisesti havainnoinut.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
lethus1
16.01.2008 09:46:34
Itse asiassa se tuntuu yleisesti olevan toisinpäin. Tämä konsoliporukka arvostelee pelit aina grafiikan mukaan, kun taas PC-porukka pelaa edelleen myös vanhoja kunnon klassikoita 90-luvulta. Näin ainakin mitä itse olen monilla forumeilla, keskusteluissa ja muuten vain yleisesti havainnoinut.

Munsta tuntuu että näillä pelisaiteilla postailevat on 80% käsittämättömän turhia whihnettäjiä. Uutinen aiheesta X saa aikaiseksi niin älyttömän paskavvyöryn kun "asiantuntijat" tappelee jostain nanometriprosessorin DaSM muistin riittämättömyydestä DirecX11:n Vertical Shader piksel-blurriin. Siihen sekaan muutama todella ala-arvoinen trolli niin johan lähtee.
Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3
krushing
16.01.2008 11:15:06

Kannattanee muistaa että pelisaittien käyttäjien keski-ikä on todennäköisesti jossain siellä 15 vuoden paikkeilla...
Jormaz
16.01.2008 11:17:19
Itse asiassa se tuntuu yleisesti olevan toisinpäin.

Niin joo, käytin nörttiä tässä vain haukkumasanana. Todelliselle oldschool-nörtillehän kelpaa vain se vanha hyvä matsku.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
hanuristi
16.01.2008 17:15:24
Munsta tuntuu että näillä pelisaiteilla postailevat on 80% käsittämättömän turhia whihnettäjiä. Uutinen aiheesta X saa aikaiseksi niin älyttömän paskavvyöryn kun "asiantuntijat" tappelee jostain nanometriprosessorin DaSM muistin riittämättömyydestä DirecX11:n Vertical Shader piksel-blurriin. Siihen sekaan muutama todella ala-arvoinen trolli niin johan lähtee.

Onneksi ne todennäköisesti ajattelee samaa musanetistä :)

Ja ihan asiaakin. Luulin, ettei kyllästyminen voi tulla vastaan, mutta nyt alkaa pahasti näyttää siltä, että ei nappaa samalla tavalla peli kuin ennen.
Jospa vaikka tauko tekisi terää.
Ed_Guy
23.01.2008 18:39:56
Suosittelen kaikille OOO nimistä modia. Muuttaa kaiken paremmaksi + uusia itemejä ja questeja.
Get the Fuck Out!
Randomizer
23.01.2008 22:02:09
Suosittelen kaikille OOO nimistä modia. Muuttaa kaiken paremmaksi + uusia itemejä ja questeja.

Ja vielä OOO:n mausteeksi MMM, niin avot. Sen kanssa periaatteessa jokainen vastaan tuleva monsteri on uniikki. Randomoi monsujen kokoja, statseja ja kamoja. Uniikkeja lajejakin on jotakin reilut 100 uutta. Ei todellakaan voi koskaan tietää minkälaista kulkijaa korvessa voi tulla vastaan.
Torniojaws
23.01.2008 22:13:15

Koko nimeltään tuolla edellissivulla mainitsemani Oscuro's Oblivion Overhaul ;)
Ed_Guy
23.01.2008 22:23:04
Koko nimeltään tuolla edellissivulla mainitsemani Oscuro's Oblivion Overhaul ;)

Heh. Tarkastippa luin sitten edellisen sivun... No jokatapauksessa tän modin avulla into pelaamiseen palasi. Alkuperäinen oblivion on kyllä semmoista kuraa että huh huh.
Get the Fuck Out!
Torniojaws
23.01.2008 22:53:11 (muokattu 23.01.2008 22:53:41)

Jep. Varsinkin se ukon levelin mukana kasvava vihollisten taso ärsyttää aivan käsittämättömän paljon. Itse asiassa peli on modittomana helpompi kun ei kasvata leveleitä. Siinä taas ei ole roolipelaamisen kannalta mitään järkeä.
jogo3000
24.01.2008 06:47:03

Jep. Varsinkin se ukon levelin mukana kasvava vihollisten taso ärsyttää aivan käsittämättömän paljon. Itse asiassa peli on modittomana helpompi kun kasvata leveleitä. Siinä taas ei ole roolipelaamisen kannalta mitään järkeä.

Tulee ihan vanha kunnon Nethack mieleen.
Biisejä tarjolla myspace -sivuilla.
Ed_Guy
25.01.2008 08:20:49
Jep. Varsinkin se ukon levelin mukana kasvava vihollisten taso ärsyttää aivan käsittämättömän paljon. Itse asiassa peli on modittomana helpompi kun kasvata leveleitä. Siinä taas ei ole roolipelaamisen kannalta mitään järkeä.

Niimpä. Ja sitten kun on tarpeeksi nolife niin pääskilleihin valitsee ne taidot joita ei ikinä tarvitse ja kasvattaa vaan niitä muita skillejä joista ei tuu leveliä. Powerlevelling. Oli kyllä aika rasittavaa
Get the Fuck Out!
Snowblind
07.02.2008 22:37:13

Huhhuh, nyt ollaan sit koukussa Morrowindiin noiden vamppyyrimodien kanssa.
Kasaan pientä vamppyyriarmeijaani luolaan jonka valtasin, ja kohta vois valloittaa esim. maailman niiden avulla.
Soundi lähtee mekaanisesta aaltoliikeestä, joka etenee väliaineessa.
Manuel Pyrhullo
08.02.2008 00:13:38

Juuri tuon pskan takia en VOI ostaa Oblivionia xboxille. Typerin juttu suunnilleen ikinä.
Ed_Guy
12.02.2008 00:00:14 (muokattu 12.02.2008 00:02:16)
Jeah. Nyt lvl 38 maagi. OOO:n maailmassa on kyllä hauskaa se, että vieläkin voin kuolla johonkin random vihulaiseen. Viimeksi heitin Über loitsuni ghostly warrioriin niin eiköhän sillä ollut aika kovat reflectit päällä joten kuolin itse. Mahtavaa.

Edit. Niin ja jos vihulaiset alkaa kunnolla ahistaa niin kutsun avukseni 6 erilaista golemia ja siihen päälle pari eläintä ja jonkun daedran niin eiköhän porukka lakoa.
Get the Fuck Out!
Randomizer
12.02.2008 19:16:07
Jeah. Nyt lvl 38 maagi. OOO:n maailmassa on kyllä hauskaa se, että vieläkin voin kuolla johonkin random vihulaiseen. Viimeksi heitin Über loitsuni ghostly warrioriin niin eiköhän sillä ollut aika kovat reflectit päällä joten kuolin itse. Mahtavaa.

Edit. Niin ja jos vihulaiset alkaa kunnolla ahistaa niin kutsun avukseni 6 erilaista golemia ja siihen päälle pari eläintä ja jonkun daedran niin eiköhän porukka lakoa.

Kannattaa asentaa myös MMM. Muuttaa myös vihujen tekoälyä. MM. kunnon joukkotappeluita luvassa. Goblin lauma vs. hill giant on nähtävä itse! Joissain paikoissa järkyttävän pahoja vihollisia (Frost giant ja Ogre champion!!!). JA ne isot hämähäkit, hyi saatana!
Snowblind
27.02.2008 19:11:21

Oli jännät paikat kun sain pikkulevelisellä assassinillani frost titaanin perääni OOO:n ja MMM:n kera. Onneksi cloud rulerin vartijat saivat sen hengiltä lopulta.
Täytyy vielä kunniamaininta heittää Oldblivionille. Aivan uskomaton modi, nyt Oblivion on jopa pelattava isommillakin resoilla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)