ppsa 18.07.2008 11:26:50 | |
---|
White Engine/Crystal Tools oli itse asiassa alunperin PS3-alusta (tarkemmin sanottuna PS2), joka muutettiin jälkeenpäin toimimaan muillakin alustoilla. FF13 käyttää neljää PS3:n kuudesta SPE:stä, ja Xboxistahan ei vastaavaa Cell-prosessoria löydy ollenkaan, joten jonkinlaisia temppuja on tehtävä Xbox-versiota varten. Square Enix on ilmoittanut alkaneensa kehittää keinoja, millä Xbox-version välidemoja ja ääniraitoja saataisiin kompressoitua laatua menettämättä. Muutenhan se on väistämättä se 6-7 dvd:tä. Tai toimineeko ollenkaan ilman pientä laadun alasajoa : ) Itse asiassa (hehe) Crystal Toolsin lähtökohtana on ollut tehdä yleistä kehitysalustaa jo FFXI:sta asti, ja juuret löytyy PS1-puolelta, ideana siis. En tiedä mistä nuo SPE-lukemat olet saanut, veikkaisin kuitenkin että ilmestyessään peli osaa jakaa tehokkaasti koodin kaikille kuudelle sillä tällä hetkellä niiden käyttö on jo aika yleistä hyvien koodarien käsissä. Cell-prosessoria ei toki löydy XO:sta, mutta moniydin-prosessori kuitenkin (Xenos vai mikälie, ei niin brändätty kuitenkaan), kolmella ytimellä joihin kaikkiin menee 2 kaistaa, siitä voi kukin miettiä mitä ne erot ovat loppupeleissä. Raa'alla laskennalla Cell taitaa viedä voiton, mutta kun grafiikalle olennainen näytönohjain otetaan mukaan yhtälöön niin... Kaiken kaikkiaan minua kiinnostaa ainoastaan se, että PS3-versio ei kärsisi milliäkään tästä ratkaisusta. Jos kärsii, niin sitten kyrpii. FF13 kun on/oli yksi niistä peleistä, joka "vie PS3:n äärirajoille". En usko että kärsii, Japani on kuitenkin Squeenixin tärkein markkina-alue (vielä), joten eiköhän se PS3-versio tehdä niin hyvin kuin vain osaavat. Sitä voidaankin miettiä miten japsi-studiot ovat tässä sukupolvessa pärjänneet länsimaisille, tuntuu että tekninen osaaminen on jäänyt vähän PS2-tasolle. Äärirajoille pleikkarin vie luultavammin Sonyn omat studiot, esim. Santa Monica ja Naughty Dog. No entäs sitten FF versus 13? : ) Versuksen kehitys nyt on vielä niin alkutekijöissä että eiköhän sekin ehditä muille koneille julkistamaan ensi vuonna :) Fahrenheit
http://www.fahrenheitband.net/ |
Rakoni 18.07.2008 17:43:39 | |
---|
Versuksen kehitys nyt on vielä niin alkutekijöissä että eiköhän sekin ehditä muille koneille julkistamaan ensi vuonna :) En ihmettelisi enää yhtään...Microsoft kun tuo kottikärryllä rahaa etuovesta, niin mieli muuttuu nopeasti. Lottohevi on paskimmillaankin parasta |
Meadow 23.07.2008 14:44:44 | |
---|
|
Swan 23.07.2008 14:49:02 | |
---|
http://plaza.fi/edome/uutiset/huhup … l-fantasy-vii-peli-playstation-3lle Taas sitä seiskaa lypsetään. Toivottavasti kyseessä on päivitetty versio alkuperäisestä, vaikken sitäkään kyllä haluaisi. Kuitenkin ihan vain sen takia ettei pelin tarinaa vesitettäisi vieläkin enempää kaiken maailman Crisis Coreilla. Eisss.. Nuo huhut uusintaversiosta on pyörineet ties kuinka pitkän aikaa, mutta kumottu aina. Toisaalta päivitetty FFVII voi olla ihan hauska kokemus, mutta jotenkin olen silti vastahakoinen. Once Lady Yuna fixes her hair, we leave. >-)))> #26 S.M.A.K. |
Informaatiokameli 23.07.2008 14:54:31 | |
---|
Eisss.. Nuo huhut uusintaversiosta on pyörineet ties kuinka pitkän aikaa, mutta kumottu aina. Toisaalta päivitetty FFVII voi olla ihan hauska kokemus, mutta jotenkin olen silti vastahakoinen. Jep. Tuostahan oli tulossa jo uusioversio pleikkari kakkosen julkaisun aikaan. Olisi kyllä mukava kokeilla seiskaa komeilla grafiikoilla ihan vaan mielenkiinnosta. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |
Meadow 23.07.2008 15:18:36 (muokattu 23.07.2008 15:19:04) | |
---|
Ne karut grafiikat ovat imo osa koko pelin taikaa. Olisihan se ihan jännä pelata peliä päivitetyillä grafiikoilla, mutta kyllä sitä varmaan palaisi aika äkkiä alkuperäisen pariin. |
Milkop 30.07.2008 11:13:26 | |
---|
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide |
Rakoni 30.07.2008 22:50:50 (muokattu 30.07.2008 22:53:30) | |
---|
Mitäköhän siellä Square Enixillä oikein sekoillaan, kun toiset sanovat Versuksen olevan varmuudella PS3-yksinoikeuspeli, ja pääjohtaja taisi taas sanoa jotain, ettei voi luvata sitä (hyppii alaisiensa varpaille koko ajan ja tekee näistä valehtelijoita). Ehtiväthän ne luvata moneen kertaan FF13:nkin PS3-yksinoikeuden etukäteen, ja mites kävikään. Puhuvat paskaa minkä kerkeävät. Odotukset SE:n uusia tuotoksia kohtaan kyllä laskevat jatkuvasti. Lottohevi on paskimmillaankin parasta |
Meadow 30.07.2008 23:48:55 (muokattu 30.07.2008 23:49:41) | |
---|
Odotukset SE:n uusia tuotoksia kohtaan kyllä laskevat jatkuvasti. Sama juttu kieltämättä minullakin. Uskoni Square-Enixiin alkoi horjahdella ensi kertaa kun kuulin, että FFXI tulisi olemaan nettipeli. Ja vielä kun mukaan isketään surkeat Advent Children-viritykset ja koko yhtiö on täysi vitsi minun silmissäni. Vihaan muuten tuota elokuvaa. Ei FFVII:aa olisi saanut perseraiskata tällaisella surkealla teinianimeroskalla. Siinä missä alkuperäinen peli nojasi hyvin kirjoitettuun, mielenkiintoiseen juoneen, ovat nämä uudelleenlämmitellyt karseaa nättien poikien heilumista ilmassa ja suuria räjähdyksiä. FFIX:n jälkeen on koko sarjan taso ollut mielestäni todella kovassa laskussa. Kymppi oli vielä ihan hyvä peli, mutta sen jälkeen ei ole suollettu muuta kuin puhdasta kurakakkaa verrattuna vanhoihin klassikoihin. Jopa nelosessa on syvällisempi tarina kuin 12:ssa. Ei voi kuin kaiholla muistella aikoja, kun Square oli vielä SquareSOFT ja se teki loistavia pelejä, kuten PS1:n tajuttoman kova FF-kolmikko. Olen kai tulossa vanhaksi kun ei tuo kolmastoista osakaan ole kiinnostanut tähän mennessä juuri ollenkaan. Aina tuo FF-nimike vaan saa kuitenkin pelaamaan, sille ei voi mitään. |
Rakoni 31.07.2008 13:00:50 | |
---|
Sama juttu kieltämättä minullakin. Uskoni Square-Enixiin alkoi horjahdella ensi kertaa kun kuulin, että FFXI tulisi olemaan nettipeli. Ja vielä kun mukaan isketään surkeat Advent Children-viritykset ja koko yhtiö on täysi vitsi minun silmissäni. Vihaan muuten tuota elokuvaa. Ei FFVII:aa olisi saanut perseraiskata tällaisella surkealla teinianimeroskalla. Siinä missä alkuperäinen peli nojasi hyvin kirjoitettuun, mielenkiintoiseen juoneen, ovat nämä uudelleenlämmitellyt karseaa nättien poikien heilumista ilmassa ja suuria räjähdyksiä. FFIX:n jälkeen on koko sarjan taso ollut mielestäni todella kovassa laskussa. Kymppi oli vielä ihan hyvä peli, mutta sen jälkeen ei ole suollettu muuta kuin puhdasta kurakakkaa verrattuna vanhoihin klassikoihin. Jopa nelosessa on syvällisempi tarina kuin 12:ssa. Ei voi kuin kaiholla muistella aikoja, kun Square oli vielä SquareSOFT ja se teki loistavia pelejä, kuten PS1:n tajuttoman kova FF-kolmikko. Olen kai tulossa vanhaksi kun ei tuo kolmastoista osakaan ole kiinnostanut tähän mennessä juuri ollenkaan. Aina tuo FF-nimike vaan saa kuitenkin pelaamaan, sille ei voi mitään. Juu kyllä Compilation of FF7 lähentelee jo pyhäinhäväistystä. Dirge of Cerberukseen en uskalla edes koskea. FFX on mielestäni aivan uskomaton, muuten olen kyllä aivan samaa mieltä kanssasi. Lottohevi on paskimmillaankin parasta |
Hipelius 31.07.2008 13:27:37 | |
---|
Meadowille plussaa. "Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend |
Informaatiokameli 31.07.2008 14:24:36 | |
---|
Juu kyllä Compilation of FF7 lähentelee jo pyhäinhäväistystä. Dirge of Cerberukseen en uskalla edes koskea. Ei kyllä ole kauheasti kehumista noissa seiskan täydennysosissa leffoja ja pelejä myöten. Last Order ja Advent Children olivat ihan katsottavia fanipoikaräpellyksiä mutta sisältöä niissä oli nollan verran. Dirge of Cerberuksen jaksoi pelata oksentamatta kerran läpi mutta toista kertaa en peliin varmaan koske ikinä. Ja ei mikään noista ole oikeasti täydentänyt seiskan tarinaa yhtään mitenkään. Mutta eivätpä ne onneksi seiskan upeutta vie pois mitenkään olemassaolollaan. Tosiaan Square-Enixin puuhat arveluttavat koko ajan enemmän ja enemmän. Squaresoftin aikaan pelit olivat rautaa mutta nyt siellä johtoportaassa on jollain joku suoli mutkalla. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |
Lasitten 25.09.2008 21:52:28 | |
---|
Vitun Gizamaluke, jumitan FF IXn ekan cd:n toiseks viimisessä pomossa. Vois alistua ja expata noita hahmoja vähän paremmille leveleille. Pitkästä aikaa FF IX on kyllä taas osoittanut teränsä PsOnen hirveästä grafiikasta huolimatta. Juoni on niin rautaa ja hahmotkin jyrää. "Tolonen on paras! Se vetää hullun nopeesti" |
Informaatiokameli 25.09.2008 23:28:59 (muokattu 25.09.2008 23:29:27) | |
---|
Vitun Gizamaluke, jumitan FF IXn ekan cd:n toiseks viimisessä pomossa. Vois alistua ja expata noita hahmoja vähän paremmille leveleille. Pitkästä aikaa FF IX on kyllä taas osoittanut teränsä PsOnen hirveästä grafiikasta huolimatta. Juoni on niin rautaa ja hahmotkin jyrää. Tuo ysi on kyllä ehkä kokonaisuutena onnistunein FF. Kaikki vaan pelaa niin täydellisesti, on sopivasti vanhaa ja uutta fiilistä mukana. Semmoinen "gretest hits"-pläjäys, jonka jälkeen FF:t lähtivät muuttumaan aika radikaalistikin. Ja loppukohtaus vetää aina palan kurkkuun, niin täydellisesti musiikki tukee siinä tapahtumia vaikkei mitään järkyttävän erikoista edes tapahdu. Ja grafiikathan ovat hienoja, varsinkin taustat ovat uskomattoman kauniita. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |
Kasperi Tervonen 26.09.2008 00:04:38 (muokattu 26.09.2008 00:12:54) | |
---|
Ja grafiikathan ovat hienoja, varsinkin taustat ovat uskomattoman kauniita. Onhan noissa pleikkari ykkösen grafiikoissa oma ihana tunnelmansa, vaikka periaatteessa onkin aika kuraa verrattuna nykyään tehtäviin peleihin. Mielikuvitukselle jää ehkä tietyllä tapaa enemmän tilaa. e: Tuo ysi on kyllä ehkä kokonaisuutena onnistunein FF. Mulla tuo paras FF-fiilis vaihtelee aina vähän sen mukaan, että mitä niistä pelaan ja minkä maailmassa olen sen myötä sisällä. Kaikki akselilta VII-X ovat sen verran upeita tuotoksia, että tosi hankalaa nimetä se paras niistä. Jos nyt kuitenkin yksi pitäisi sanoa, niin VIII on varmaan lähinnä sydäntä. Se kun tuli hankittua ensimmäisenä ff:nä joskus tyyliin ala-asteen kolmannella luokalla, niin sitä pelatessa tulee sellaset nostalgiakuohut ettei tosikaan. Viimeistään loppudemossa on kyllä tunteet niin pinnassa, että sen The End -tekstin jälkeen alkaa harmittamaan kun pitää taas palata todellisuuteen. Oon kyllä saattanut kirjoittaa tähän ketjuun aiemmin jotain samantapaista, mutta ei kai se nyt niiin nuukaa ole? :) "the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde |
Hipelius 26.09.2008 01:17:34 (muokattu 26.09.2008 01:18:06) | |
---|
Mulla tuo paras FF-fiilis vaihtelee aina vähän sen mukaan, että mitä niistä pelaan ja minkä maailmassa olen sen myötä sisällä. Kaikki akselilta VI-IX ovat sen verran upeita tuotoksia, että tosi hankalaa nimetä se paras niistä. Seiskan aloitin taas alusta. Uskomatonta mitkä fiilikset se peli aiheuttaa, vaikka se on pelattu jo n+1 kertaa. :'---------). IX:n hehkutuksen allekirjoitan täysin. "Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend |
Swan 26.09.2008 01:23:02 | |
---|
Mulla tuo paras FF-fiilis vaihtelee aina vähän sen mukaan, että mitä niistä pelaan ja minkä maailmassa olen sen myötä sisällä. Kaikki akselilta IV-X ovat sen verran upeita tuotoksia, että tosi hankalaa nimetä se paras niistä. Kas näin saamme perusasiat kuntoon juum. =) Goodness gracious, what a start! You nearly stopped my little heart. >-)))> #26 S.M.A.K. |
Kasperi Tervonen 26.09.2008 01:42:39 | |
---|
VI on kieltämättä varsin hyvä peli, mutta ei mulle ihan niin lähellä sydäntä kuin nuo kolmiulotteiset Fantasyt (vaikkakin Kefkan nauru ansaitsee siitä huolimatta kunniamaininnan ;)). Nelosta ja vitosta pelasin kumpaakin joskus aikoinaan emulaattorilla lähes pelin viimeisiin kohtiin asti, mutta toisessa muistaakseni tuli teknisiä ongelmia, ja toisessa sellainen tilanne, että vihuista tuli liian vaikeita enkä jaksanut jäädä kehittelemään. Pitäis nuo kaksi edellä mainittuakin varmaan hommata pleikkarille ja pelata suosiolla läpi. :) "the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde |
Hipelius 26.09.2008 01:58:46 | |
---|
VI on kieltämättä varsin hyvä peli, mutta ei mulle ihan niin lähellä sydäntä kuin nuo kolmiulotteiset Fantasyt (vaikkakin Kefkan nauru ansaitsee siitä huolimatta kunniamaininnan ;)). Nelosta ja vitosta pelasin kumpaakin joskus aikoinaan emulaattorilla lähes pelin viimeisiin kohtiin asti, mutta toisessa muistaakseni tuli teknisiä ongelmia, ja toisessa sellainen tilanne, että vihuista tuli liian vaikeita enkä jaksanut jäädä kehittelemään. Pitäis nuo kaksi edellä mainittuakin varmaan hommata pleikkarille ja pelata suosiolla läpi. :) Pleikkarikäännöksia en kyllä voi suositella. Niin juosten kustuja ettei mitään rajaa. Mieluummin emulaattori + gamepad. IMO. "Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend |
Kasperi Tervonen 26.09.2008 02:19:02 | |
---|
Pleikkarikäännöksia en kyllä voi suositella. Niin juosten kustuja ettei mitään rajaa. Mieluummin emulaattori + gamepad. IMO. Kuis tää juosten kuseminen ilmenee käytännössä? "the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde |