Aihe: Suomen Idols 2011
1 2 3 4 529 30 31 32 3361 62 63 64 65
nypdjaz
30.03.2011 18:56:44 (muokattu 30.03.2011 19:16:32)
Voi kuulostaa jännältä taas QUOTSAt, AC/DC:t ja Purplet niillä järkyttävillä humppasovituksilla..Eisss...
Innolla odotan etenkin komboa Highway Star bumbtsibum soundeilla + Ilpon rokkivire. Martti rääkymässä AC/DC:tä on myös aika absurdi ajatus. Vetää varmaan oktaavia alempaa.
Huominen Idols saattaa haastaa jopa Vesa Keskisen Maria-vierailun vuoden TV-tapauksena.
Tupuna
30.03.2011 21:00:16
markkuliini: Mun teoria on se, että tuosta biisistä tykkäävät ne jotka ovat kuulleet kappaleen jossain sopivassa tilanteessa, nuoruuden kotibileissä tms, ja se ikäänkuin kuuluu heidän elämänsä soundtrackiin. Eikä kukaan voi tykästyä biisiin pelkästään kylmästi kuuntelemalla. :D
Jotain kappaleen "ikimuistoisuudesta" kertoo se, että kun muistin virkistämiseksi kuuntelin sen juuri, niin toisen säkeistön alkaessa en muistanut ollenkaan miten säkeistön melodia menee. Todella kehno melodia kappaleessa, jos noin käy.
Tuo on jotenkin sellainen harjoitelman oloinen kipale. Minusta käsittämätöntä miten sama bändi on voinut tehdä taas sitten niin tarttuvaakin samoista aineksista.
Ja siis MUN MIELIPIDE VAIN TÄMÄ. :)

No teoriasi on väärä. Mä en todellakaan ole elänyt nuoruuttani Deep Purplen parissa, koska olisin liian nuori siihen. Jos on hyvä biisi, niin on hyvä biisi. Mut mee sä ihmeessä rölöttämään muuhun ketjuun, jos Idols-keskustelu ei kiinnosta ja kukaan ei saa täällä sanoa mitään saatikka puhua ketjun aiheesta normaalisti.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
JIRPPI
30.03.2011 21:14:38
Jäärä: Stina: Up Around The Bend - Hanoi Rocks

Hä?

Joo. Oikeesti mitä vittua nyt taas. Eikö joku oikeesti muka tiedä että toi on CCR:n biisi?
Lemmy on mieesssss...
markkuliini
30.03.2011 21:17:25 (muokattu 30.03.2011 21:21:12)

Tupuna: Jos on hyvä biisi, niin on hyvä biisi.
Kunhan kärjistän ja provosoin. :) Lapsikin tietää että nää on makuasioita, joten näistä voi ja pitää kiistellä. Mulle ei mee vaan läpi sellaiset perustelut että "on järjettömän hyvä biisi" tai "jos on hyvä biisi, niin on hyvä biisi." Miksi se on hyvä biisi? Se mua kiinnostaa. Juupas-eipäs on todella tylsää... :)

Mut mee sä ihmeessä rölöttämään muuhun ketjuun, jos Idols-keskustelu ei kiinnosta ja kukaan ei saa täällä sanoa mitään saatikka puhua ketjun aiheesta normaalisti.

Lues tarkkaan. Mä en ole kieltänyt mitään, vaan toivonut keskusteluun sisältöä ja edes jotain perusteluja mielipiteille. Ei niitä näytä oikein olevan tai tulevan, joten täällä voidaan jatkaa tätä "normaalia keskustelua" ihan minulta rauhassa.
Eli Ilpon kuolausta ja eisss:in hokemista. Buaha! :D
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Lennu
30.03.2011 21:33:14

markkuliini: Lues tarkkaan. Mä en ole kieltänyt mitään, vaan toivonut keskusteluun sisältöä ja edes jotain perusteluja mielipiteille. Ei niitä näytä oikein olevan tai tulevan, joten täällä voidaan jatkaa tätä "normaalia keskustelua" ihan minulta rauhassa.
Eli Ilpon kuolausta ja eisss:in hokemista. Buaha! :D

No voisithan säkin perustella vähän, miksi ainoastaan sun mielestä Highway Star on jotenkin köppönen hitti, tai joku whateva eisss.. -tekele? Ehkä sun musamaku on vaan jotenkin vajavainen :--D
"mut lennulla on se etu että se voi perustelematta pitää asioita täysin paskoina ja se silti voittaa kaikki väittelyt." -Twinkle
markkuliini
30.03.2011 21:48:37 (muokattu 30.03.2011 21:49:08)

Lennu: No voisithan säkin perustella vähän, miksi ainoastaan sun mielestä Highway Star on jotenkin köppönen hitti, tai joku whateva eisss.. -tekele? Ehkä sun musamaku on vaan jotenkin vajavainen :--D

Okei... Edelliseltä sivulta. :D
Markkuliini:
Jotain kappaleen "ikimuistoisuudesta" kertoo se, että kun muistin virkistämiseksi kuuntelin sen juuri, niin toisen säkeistön alkaessa en muistanut ollenkaan miten säkeistön melodia menee. Todella kehno melodia kappaleessa, jos noin käy.
Tuo on jotenkin sellainen harjoitelman oloinen kipale.

Riittikö? Jos ei, niin jatketaan...
Eli siis se on melodisesti mun mielestä tosi köyhä. Eikä mulla siis oo mitään roots rock-musaa vastaan. Siihen tyylilajiin onkin erityisen vaikeaa tehdä hyvää mutta tyylinmukaista melodisuutta. Mun mielestä hyvä esimerkki samantyylisestä biisistä jossa on hieno melodia (ja siksi se onkin järjettömän loppuunsoitettu) on Born to be wild. Ei sitä kukaan jaksa enää kuunnella, mutta hatunnosto itse biisille. :)
oulukyllosa
30.03.2011 22:56:28

Hmmm,mielenkiintoista. Nuo biisivalinnat nimittäin, ois nyt joku äijä vetäny sen up around the bendin ja ccr:n tyyliin D:stä, niin ois vaikeus-astetta. Ac/Dc on kyllä rohkea valinta, vituksi menee jos transoponoidaan liian alas ja koomiseksi jos alkuperäisestä, herkkä herkkä tapaus. Mutta nyt on Jo hieman yritystä biiseissä.Mitä Rootsimpaan suuntaan menee, sitä varmemmin seuraan.
Gov`t Mulea ja Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins
Johnny Buzz
30.03.2011 22:56:42

Tupuna: http://www.mtv3.fi/ohjelmat/sivusto … hde/idols2011/uutiset_vko13?1304546

Ilpolla ja Alilla parhaat biisit! Tytöillä hohhoijaa-biisejä, huhhuh.

Ei vidu. Ei noista voi tulla millään hyviä versio. Joku Ali vetämässä No One Knows:ia. Ei helvata.
Johnny Buzz
30.03.2011 22:57:37 (muokattu 30.03.2011 23:01:01)

J.Hollström: Martille ois kyllä voitu valita joku vähän korkeemmalta menevä piisi.

Sitä biisiä voi varmasti transponoida? Eihän sitä kannata vetää orkkissävellajista, jos ei omalle äänelle istu. Ehkä pahin moka, mitä voi tehdä.
Jokapaikanapina
30.03.2011 23:24:08
Mielenkiintosta kuulla Highway Starin kertsin kiljasut :D Millos seuraava jakso muuten tulee? Haluan nähdä
Tupuna
30.03.2011 23:36:07 (muokattu 30.03.2011 23:42:15)
markkuliini: Kunhan kärjistän ja provosoin. :) Lapsikin tietää että nää on makuasioita, joten näistä voi ja pitää kiistellä. Mulle ei mee vaan läpi sellaiset perustelut että "on järjettömän hyvä biisi" tai "jos on hyvä biisi, niin on hyvä biisi." Miksi se on hyvä biisi? Se mua kiinnostaa. Juupas-eipäs on todella tylsää... :)

Ei mun tarvii kellekään selittää, miksi jokin biisi on hyvä. Haluaisitko analyysia, jonka mukaan biisi on hyvä, koska sen jotkin ominaisuudet ovat jotakin johonkin verrattuna? Kyllä mulle ainakin populaarimusiikissa tärkein argumentti biisin hyvyyteen on ihan ensimmäinen kuulokuva. Ei mun tarvitse sitä ensimmäistä esteettistä kokemustani purkaa sanoiksi, koska joko tykkään tai en tykkää. Liittyipä siihen millaisia musiikillisia, sosiaalisia, ulkomusiikillisia, genren estetiikkaan liittyviä tai mitä tahansa nostalgisia, alitajuntaisia konnotaatioita tahansa. Kaikkia noita ihminen ei voi edes purkaa sanoiksi. Musiikkikritiikki perustuu kuitenkin siihen, että välitön esteettinen kokemus pyritään purkamaan yksiköiksi, ja toisilla on siihen parempi kompetenssi kuin toisilla. Riippuen aiemmin hankituista kokemuksista.

En ole tässä kuitenkaan musiikkikritiikkiä tekemässä, mutta sanotaanko lyhyesti, että Highway Star sopii mielestäni länsimaisen vanhemman rockin traditioon ja on oiva sävellys omassa genressään että verrattuna myös monen muun läheltä liippaavan genren tuotoksiin. Lisäksi satun itse pitämään Highway Starin sointukuluista ja melodiasta, mutta en todellakaan jaksa sinulle sointufunktioin analysoida asiaa. Enkä enää siinä vaiheessa pysty sinulle perustelemaan, miksi joku tietty sointuprogressio minua miellyttää. Ehkä minulle on lapsena soitettu jotain Ukko Nooaa haasteellisempaa.

Huomautan, että olen tehnyt aikoinaan musiikkitieteen gradun populaarimusiikin nykyestetiikasta. Mä en nyt jaksais siis enempää tästä aiheesta keskustella. Mulla lie oikeus sanoa sen kummemmin analysoimatta, jos joku biisi on hyvä tai ei ole.
kyseinen
30.03.2011 23:39:55
Tupuna:Huomautan, että olen tehnyt aikoinaan musiikkitieteen gradun populaarimusiikin nykyestetiikasta.

No niin. Juttele Jazzmiehelle, saadaan suurta tieteellistä näkemystä. Kai sä nyt tajuat, että musiikkitiede = ihan silkka hömppä? Tai no, tuskin, jos gradunkin siitä väänsit.
War, come with us home!
Tupuna
30.03.2011 23:46:55
kyseinen: No niin. Juttele Jazzmiehelle, saadaan suurta tieteellistä näkemystä. Kai sä nyt tajuat, että musiikkitiede = ihan silkka hömppä? Tai no, tuskin, jos gradunkin siitä väänsit.

Mä en ole puhunut tässä musiikkitieteestä yhtään mitään. Ainoastaan sanonut tehneeni alalta gradun. Ja selitellyt "ironisesti" markkuliinille, että TÄSSÄ keskustelussa ei välttämättä tarvitsisi perustella mielipiteitään biiseistä musiikkianalyyttisin keinoin.

Lopettakaa rölöttäminen, hyvä keskustelu meni jo rikki.
Sakmongkol
30.03.2011 23:56:09
Tupuna: Mä en ole puhunut tässä musiikkitieteestä yhtään mitään.

Tupuna: Huomautan, että olen tehnyt aikoinaan musiikkitieteen gradun populaarimusiikin nykyestetiikasta.

?

Täytekomodo.
Sergei Fallinen
31.03.2011 00:06:35
hoho, yks sanoo että on tehnyt gradun musatieteestä mutta ei halua sen enempää analysoida miks joku biisi on hyvä, niin jengi on heti et "painu vittuun siitä jazzmiehen kanssa puhumaan analyyttisiä"

taitaa olla pahin mahdollinen kirosana muusinetis toi musiikkitiede
markkuliini
31.03.2011 00:11:01 (muokattu 31.03.2011 00:25:47)

Tupuna: Ei mun tarvii kellekään selittää, miksi jokin biisi on hyvä.

Ei tarvitsekaan, mutta mikäli kieltäydyt perustelemasta mielipidettäsi, niin keskustelu ei saa mahdollisuutta edetä. Ehkäpä luotat liikaa musiikkikoulutukseesi ja koet, että sinun kohdalla ilmoitusluontoinen sanominen sisältää tarpeeksi painoarvoa?
Mä en siirrä vastuuta omalle musiikkikoulutukselleni. Koen, että perustelu tarvitaan silti.

Niin ja kiva juttu, että on muutakin kuin Ukko-Nooaa kotona kuunneltu. : /
markkuliini
31.03.2011 00:16:14 (muokattu 31.03.2011 00:18:05)

Tupuna: Lopettakaa rölöttäminen, hyvä keskustelu meni jo rikki.

Hassu asenne. "Muut rölöttää, minä keskustelen."
Tuosta on ihan turha yrittää syyllistää, kyllähän sunkin sisältöpitoisuus on välillä laihanlaista. C'mon... :)
kyseinen
31.03.2011 00:20:01
Sergei Fallinen: taitaa olla pahin mahdollinen kirosana muusinetis toi musiikkitiede

Nimenomaan, tekee ihmisistä näemmä aika kovalla prossalla ylimielisiä.
War, come with us home!
Lennu
31.03.2011 00:48:19

kyseinen: Nimenomaan, tekee ihmisistä näemmä aika kovalla prossalla ylimielisiä.

Musiikki on taidemuoto ja sen lainalaisuuksien hallitseminen pitääkin olla elitististä. Vika on siinä, että myös 'muut' voi osallistua siitä keskusteluun. Melko degeneroivaa :(
"mut lennulla on se etu että se voi perustelematta pitää asioita täysin paskoina ja se silti voittaa kaikki väittelyt." -Twinkle
JCM
31.03.2011 01:15:01

Ketju on saavuttanut eeppiset mittasuhteet.

Kiitoksia. Itse Idols ei enää kiinnosta pätkääkään, jatkakaa:D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)