no siis, itse olen käsittäny että minisarja on sellanen sarja jossa on jo valmiiksi kirjotettu alku ja loppu, eikä siihen ole aikomusta tehdä kuin se tietty määrä jaksoja. ikäänkuin elokuva joka esitetään monena osana. Eihän se nyt näin ole. Onko esim. Lost minisarja, jos siihen on pääpiirteittäin kirjoitettu loppu jo valmiiksi? En tiedä minisarjan tarkkaa määritelmää, mutta kai se on se että kyseinen sarja on tavallista lyhyempi! Monestako tunnista/jaksosta nyt sitten puhutaan, ei tietoa. |
Pakko vielä hämmentää sen verran, että en ymmärrä koko minisarja-käsitettä oikein. Mun mielestä sarjafilmin luonteeseen nimenomaan kuuluu, että siinä kerrotaan tarinaa, ja käytännön syistä se vaan pätkitään muutamaan jaksoon. Kotimaasta hyvä esimerkki voisi olla Tankki täyteen, joka on jo sekin pitkä, kymmenenkö jaksoa siinä on. Vielä pidempi on Metsolat, jossa siinäkin tietysti on alku ja loppu kuten tarinassa aina. Eri juttu sitten nää CSIt yms joissa ei ole tarkoituskaan että homma olis jatkuvajuoninen. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |