Aihe: Stephen King - The Dark Tower
1 2 3 4 5 6 7 8 9
carnation
31.12.2005 12:58:59
Mutta kenestä Blaine Yksiraiteisen ääni?

Kiefer Sutherland? Ainakin Phone Boothissa mies oli äänenä aika mainio. Ketään muuta ei nyt juuri tällä hetkellä tule mieleen. Eddieksi kaavailin joskus Edward Nortonia tai Unelmien Sielunmessu-aikaista Jared Letoa. Jakeksi on vähän hankala löytää ketään sopivaa kun hyvät lapsinäyttelijät tuntuvat olevan kiven alla. Mutta tuo Henriksen Callahanina ois melko hyvä. Mutta jos tästä joku sarja/elokuva tehtäisiin, niin melkein kannattaisin hieman tuntemattomampia näyttelijöitä, ehkä. Mutta hauskahan näitä nimiä on heitellä.
How bizarre.
OSTAKAA LEVYJÄ!
carnation
15.01.2006 14:45:23 (muokattu 15.01.2006 14:48:10)
Nyt on The Dark Tower saatu päätökseen, eilen illalla tuli lopetettua viimeinen osa. Harmi kun tähän ei saa mitään erityisiä spoiler tageja, niin en voi kovin yksityiskohtaisesti kertoilla mielipiteitäni milloin mistäkin kirjan tapahtumasta, joten mitään spoilereita tässä teksissä ei ole. Täytyy kuitenkin todeta, että pariinkin otteeseen meinasi tulla tippa linssiin, joka on mulle todella harvinaista minkään kirjan kohdalla. Itseasiassa en ole herkistynyt kertaakaan lukiessani kirjaa, mutta tässä pääsi käymään niin. Tämä johtuu osaksi varmaan siitä, kun luen nykyään todella harvoin kirjoja ja nyt kun kiinnostuin älyttömästi Mustasta Tornista ja kahlasin kaikki seitsemän kirjaa läpi kohtuullisen lyhyessä ajassa, kaikki upeat hahmot ja tarinan monimuotoisuus kasvoivat niin kiinni minuun että on melkoisen tyhjä olo kun joutuu päästämään irti Kingin luomasta maailmasta, kun ei ole seuraavaa osaa Rolandin matkasta ja kohtalosta jota taas jännätä. Tekisi mieli aloittaa alusta taas. Viimeisessä osassa kyllä tapahtuu aika paljon, joten he jotka eivät ole lukeneet, valmistautukaa kunnon vuoristorataan. Muutamassa kohdassa joidenkin hahmojen käyttäytyminen oli melko typerää ja epäuskottavaa, mutta ei siitä sen yksityiskohtaisemmin. Sarjan massiiviseen pituuteen suhteutettuna finaali ei ollut aivan niin suureellinen mitä sen ehkä olisi pitänyt olla, mutta olen oikein tyytyväinen tällaiseenkin ratkaisuun, joka oli varsin mielenkiintoinen.

Kokonaisuudessaan kirjasarja oli aivan huippu, tuntui todella hyvältä innostua kirjasta taas pitkästä aikaa. Vaikka koko maailma kaikkine yksityiskohtineen ja yhteyksineen oli mielestäni kiitettävän mielenkiintoisesti ja upeasti rakennettu, tuntui kokonaisuus paikoitellen liiankin rönsyilevältä ja siltä että Kingin on vaikea pitää sitä kasassa. Toisaalta taas King jättää lukijalle tulkinnanvaraa mukavasti. Kirjan loputtua jäi haikea fiilis ja halu tietää lisää tietyistä tapahtumista ja tiettyjen hahmojen kohtaloista. Mutta sekin on sitten täysin oma tarinansa.
How bizarre.
OSTAKAA LEVYJÄ!
aikavaikea
21.04.2006 10:15:55 (muokattu 21.04.2006 10:28:39)
Huomasin just että kuudes osa, eli Susannan laulu on ilmestynyt suomeksi. Pitänee etsiä kätösiin.

E: Näyttää ilmestyvänkin vasta viikon päästä, eli 28.4.2006
Itse olen itseni juonut.
Sanonut kyllä,
haluan vielä.
carnation
21.04.2006 11:23:26
Huomasin just että kuudes osa, eli Susannan laulu on ilmestynyt suomeksi. Pitänee etsiä kätösiin.

E: Näyttää ilmestyvänkin vasta viikon päästä, eli 28.4.2006

Miksi tuo on muuten suomennettu että Susannan laulu, jos se nainen on kerran Susannah? Oisko se oikeasti että Susannahin laulu... ööö, vai hä?
"See the Turtle, ain't he keen? All things serve the fuckin' Beam." (Eddie Dean)

Osta levy
omenamehu
21.04.2006 20:19:28
Itse en kyl hirveesti tykästyny tähän kirjasarjaan kun joskus kokeilin lukea jotain alkupään kirjaa.. muuten kingin kirjat on kyl hyviä :)
Janne 5
22.04.2006 07:40:28
Lisätään tähän vielä että Kingin uusin, The Cell, oli aika pettymys. Alkuasetelma on lupaava (kännyköissä leviävä pulssi tekee ihmisistä raivohulluja) mutta kaiken mayhemin jälkeen homma hyytyy.
"You are so cute, I'd like to collect and trade you." -Seanbaby
Janne 5
22.04.2006 07:41:30
Ai niin, olen aina kuvitellut Rolandin tämän herran näköiseksi:

http://membres.lycos.fr/jeanreno/galerie/reno09.jpg

Myönnetään, olen outo.
Tempura
22.04.2006 07:42:54
Ai niin, olen aina kuvitellut Rolandin tämän herran näköiseksi:

http://membres.lycos.fr/jeanreno/galerie/reno09.jpg

Myönnetään, olen outo.

Etkä ole. Itse kuvittelin lähinnä joksikin Paul Newmanin näköiseksi. Aika usein tulee joku näyttelijänaama mieleen tai ainakin hyvin liki. Lienee luontaista.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
aikavaikea
29.05.2006 09:00:14
Miksi tuo on muuten suomennettu että Susannan laulu, jos se nainen on kerran Susannah? Oisko se oikeasti että Susannahin laulu... ööö, vai hä?

Hölmö suomennos kyllä. Nyt se on luettuna ja odotellessa viimeisen osan suomennosta aloittelin sarjan alusta eilen. Huomasin että en muista noista alkupään kirjoista (1-3) käytännössä mitään, mutta edellisestä lukukerrastakin taitaa olla pitkälti toistakymmentä vuotta aikaa.

Tämä kuudes osa oli ehkä lievä suvantovaihde. Johtuneeko hajanaisesta kerronnasta? Tosin Rolandin ja Eddien seikkailut kiinnostivat erittäin paljon, "hauskaa" juonen kehittelyä. Tykkäsin. Saas nähdä milloin sen viimeisen osan saa suomennettuna. Onks tietoo?
"Money get back / I'm all right, Jack / Keep your hands off my stack / New car / Caviar / Four star daydream / Think I'll buy me a football team."
Janne 5
29.05.2006 09:33:30
Kustannusosakeyhtiö Tammen antamia tietoja tulevista Stephen King -julkaisuista:
Musta Torni 7 - Syksyllä 2006

Lähde: www.piina.net
carnation
29.05.2006 12:51:50
Tämä kuudes osa oli ehkä lievä suvantovaihde. Johtuneeko hajanaisesta kerronnasta? Tosin Rolandin ja Eddien seikkailut kiinnostivat erittäin paljon, "hauskaa" juonen kehittelyä. Tykkäsin.

Juu, ja eikös tuon kuudennen osan tapahtumat sijoittuneet suurinpiirtein yhden vuorokauden ajalle? Yksittäisenä teoksena ei niin erinomainen, mutta kai tuo toimii astinlautana eeppiselle 7-osalle... lopun Mordred-cliffhangerin sekä Rolandin ja Eddien seikkailujen myötä nappulat on aseteltu paikoilleen ja viimeisen osa todellakin "rules."
"nuorison suosima kanalaastari..."

Osta levy
aikavaikea
29.05.2006 12:57:54
Juu, ja eikös tuon kuudennen osan tapahtumat sijoittuneet suurinpiirtein yhden vuorokauden ajalle?

En oikeastaan tullut lukiessa edes ajatelleeksi, mutta näinhän kaiken järjen mukaan oli. Kuinka paksu opus tuo viimeinen osa on?
"Money get back / I'm all right, Jack / Keep your hands off my stack / New car / Caviar / Four star daydream / Think I'll buy me a football team."
carnation
29.05.2006 13:03:14
En oikeastaan tullut lukiessa edes ajatelleeksi, mutta näinhän kaiken järjen mukaan oli. Kuinka paksu opus tuo viimeinen osa on?

Taisi siinä olla yli 850 sivua. Tapahtumia teokseen on ympätty aika helvetisti eikä aika käy pitkäksi.

Osta levy
jogo3000
29.05.2006 13:49:08

Jaha, pitäisi ilmeisesti etsiä käsiini vitonen. Neljä ensimmäistä olen lukenut. Itse kuvittelen Rolandin aina Stevie Ray Vaughanin näköiseksi.
Hyötähyviää. Kahakkättee. Myötämöykkynee.
carnation
29.05.2006 14:02:24
Noista näyttelijöistä. Katsoin tosiaan viikonloppuna ties kuinka monetta kertaa American Beautyn, ja siinä näyttelevä Chris Cooper on ilmiselvä Cort!

http://terry.kovax.org/archives/chris%20cooper.jpg

Osta levy
aikavaikea
30.05.2006 06:57:57
Noista näyttelijöistä. Katsoin tosiaan viikonloppuna ties kuinka monetta kertaa American Beautyn, ja siinä näyttelevä Chris Cooper on ilmiselvä Cort!

http://terry.kovax.org/archives/chris%20cooper.jpg

Ei yhtään pöllömpi ehdokas. Hiukan vaan lisää uurteita ja muita jälkiä orvasketeen, niin mikä ettei.

Miksi tuo on muuten suomennettu että Susannan laulu, jos se nainen on kerran Susannah?

Tuli vielä tästä aiheesta mieleeni aamulla hampaita harjatessa (tämä eepos pyörii nyt taas mielessä aika taajaan), että tulisiko tästä nyt arvokas keräilyharvinaisuus, kun on nimi kirjoitettu kanteen väärin. ;-D
ratikka0
30.05.2006 09:10:58
Itse luin osan IV-Velho, kun sain sen lahjaksi.
Nyt tilasin Revolverimiehen ja Joutomaan yhteishintaan 31,90.

Toivottavasti Velhon lukeminen ei pilannut aikaisempia osia, mutta erittäin hyvältä sarjalta tämä vaikuttaa.
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."
LiiMaNHeNKi
30.05.2006 10:01:28
Vieläkään en ole päässyt nelososaa pidemmälle sarjassa, mutta nyt siihen tulee muutos. Varasin kirjastosta vitososan ja kesän aikana ehtii hyvin lukea kaikki kolme jäljellä olevaa läpi. Alkuosien tapahtumatkin ovat vielä jotenkin muistissa.
Laiskuus on viisauden alku.
Jani The Rock
07.06.2006 23:34:49

Jaaha, tuli sitten vihdoin ostettua ja luettua se kuudes osa.

Ei voi kuin ihmetellä miten King sai lässäytettyä niin loistavasti alkaneen ja jatkuneen tarinan. Niin kuin entinen ämmä pannukakun, en saatana paremmin sano. Siis oikeesti tuo kuudes osa oli niin surkea, että tekisi mieli itkeä. Ykkösosa oli mahtava, kakkososa loistava, kolmososa likimain parasta ikinä, nelososa suorastaan riipaisevan hieno ja viitososassakin oli fiilistä vaikka muille jakaa - ja ton sarjan jatkeeksi sitten tämmöstä potaskaa... Ei jukolauta.

Mun universumissani tuo sarja päättyy viitososaan.
The road never ends for me, kid.
carnation
08.06.2006 13:21:20
Jaaha, tuli sitten vihdoin ostettua ja luettua se kuudes osa.

Ei voi kuin ihmetellä miten King sai lässäytettyä niin loistavasti alkaneen ja jatkuneen tarinan. Niin kuin entinen ämmä pannukakun, en saatana paremmin sano. Siis oikeesti tuo kuudes osa oli niin surkea, että tekisi mieli itkeä. Ykkösosa oli mahtava, kakkososa loistava, kolmososa likimain parasta ikinä, nelososa suorastaan riipaisevan hieno ja viitososassakin oli fiilistä vaikka muille jakaa - ja ton sarjan jatkeeksi sitten tämmöstä potaskaa... Ei jukolauta.

Mun universumissani tuo sarja päättyy viitososaan.

No älä nyt, ei se niin huono ole. Lue vielä se viimeinen osa, niin kuset hunajaa ja oksennat marenkia, koska se on niin vitun mahtava.
"I gave you a chance to be a cop and you blew it!"

Osta levy
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)