Humanoid 25.10.2022 19:54:18 | |
---|
ÄrGee: Uli uli vasukki. Örkkejäkin esiintyy ainakin paria kolmea eri rotua. Tolkienin kuvailua örkeistä onkin syytetty rasistiseksi. Jos tässä jossain on rastistin vikaa, niin haju tulee kyllä sieltä suunnasta. Itseä sarjaa katsoessa kiinnostanut pätkääkään minkä rotuinen ihminen roolia esittää. Keskityin itse tarinaan. Kyllä on woke-kalikka nyt kalahtanut ja lujaa. |
Nuages 09.02.2023 20:21:44 (muokattu 09.02.2023 21:06:17) | |
---|
Hyvähän tuo loppujen lopuksi oli, joskin skarpattavaakin ehkä on. Alkupäästä oli vähän kökkö ja jotenkin lapsellisen oloinen, mutta parani kovasti loppua kohden. Olen kuitenkin vähän katkera siitä, että joku urpo oli ladannut Youtubeen videon, jossa koko kauden ehkä tärkein twisti paljastettiin heti otsikossa. Haltioiden homeopatiametallurgia vähän huvitti. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Eino Kyrköösjärvi |
Henri Henri Olavi 09.02.2023 23:59:05 | |
---|
Nuages: Haltioiden homeopatiametallurgia vähän huvitti. mutta haltiatko ei ollenkaan? Kun metallurgia on kuitenkin totta, mutta haltiat ei. Sitä mä vaan. Muistisääntö itselle: älä koskaan vastaa Ärgeen viesteihin. |
Nuages 11.02.2023 09:45:35 | |
---|
Henri Henri Olavi: mutta haltiatko ei ollenkaan? Kun metallurgia on kuitenkin totta, mutta haltiat ei. Sitä mä vaan. No kyllä ne niiden taistelukoreografiat olisivat voineet olla vähän vähemmän lennokkaita. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Eino Kyrköösjärvi |
Secreterial 09.10.2024 09:23:04 | |
---|
Vieläkö porukka jaksoi tätä seurata? Kakkoskausi siis päättyi perjantaina. Olin kyllä vähän pettynyt, kun tajusin, että kausi päättyi, kun vähän koko kauden ajan oli sellainen odottava "joko lähtee" fiilis. "I never bluff" - Cordell Walker |
Henri Henri Olavi 09.10.2024 10:50:31 | |
---|
Secreterial: Vieläkö porukka jaksoi tätä seurata? Kakkoskausi siis päättyi perjantaina. Olin kyllä vähän pettynyt, kun tajusin, että kausi päättyi, kun vähän koko kauden ajan oli sellainen odottava "joko lähtee" fiilis. Katsoin. Tykkäsin. Taisi olla siinä. Ei kai tuolle enää mitään jatkoa tule? En flaska Kron Cola, söt bakeri med. |
carnation 09.10.2024 11:49:02 | |
---|
Henri Henri Olavi: Katsoin. Tykkäsin. Taisi olla siinä. Ei kai tuolle enää mitään jatkoa tule? Mistäs näin päättelet? "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Secreterial 09.10.2024 12:15:20 | |
---|
Henri Henri Olavi: Katsoin. Tykkäsin. Taisi olla siinä. Ei kai tuolle enää mitään jatkoa tule? Eiköhän sieltä vielä kausia ole tulossa. Alunperin kai puhuttiin jopa viiden kauden setistä. Onhan siinä vielä paljon avonaista, seuraavalla kaudella varmaan enemmän Elendilin ottamuksia jne. "I never bluff" - Cordell Walker |
Henri Henri Olavi 09.10.2024 13:38:03 | |
---|
carnation: Mistäs näin päättelet? Siitä miten se loppui. Kiva jos tulee jatkoa, mutta hyvin voi tuo olla puolestani loppu. En flaska Kron Cola, söt bakeri med. |
Ali 09.10.2024 16:40:04 (muokattu 09.10.2024 16:40:44) | |
---|
Ei oikein jaksanut keskittyä enää tähän tokaan kauseen. Eka oli ihan mukiinmenevä musta. Ekan kauden aikaan tykkäsin tästä enemmän kuin House of Dragonista, mutta nyt toka kausi meni kyllä toisin päin. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs |
Kivijalka 09.10.2024 17:35:40 | |
---|
Aivan hyvää korkeaa fantasiaa olleet molemmat kaudet, ainoana oikeana inhokkina nämä "Make Middle-earth Great Again" kannattajat jotka ovat onnistuneet pilaamaan koko Tolkienin omalla kiukuttelullaan. "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" |
Henri Henri Olavi 09.10.2024 18:06:00 (muokattu 09.10.2024 18:06:10) | |
---|
En flaska Kron Cola, söt bakeri med. |
Secreterial 10.10.2024 08:42:00 | |
---|
Kivijalka: Aivan hyvää korkeaa fantasiaa olleet molemmat kaudet, ainoana oikeana inhokkina nämä "Make Middle-earth Great Again" kannattajat jotka ovat onnistuneet pilaamaan koko Tolkienin omalla kiukuttelullaan. Itse olen ajatellut tämän vähän erillään Tolkienin maailmasta ja täysin viihteenä. Onhan se selvä, että rajoituksia on tarinan suhteen, kun materiaalia ei käytettävissä ole ihan kaikilta osin. Mutta toki kyllä muakin vähän ehkä parissa viime jaksossa häiritsi esim. Elrondin ja Gil-galadin kyvyttömyys örkkejä vastaan. Ja toki eihän Gil-galadilla ollut edes sitä sen keihästä, eli PILATTU KAIKKI!!! Hyvää fantasiaa tämä minun mielestä on kuitenkin ollut. Ens kaudella lienee Numeronin tuho edessä myös? "I never bluff" - Cordell Walker |
Kivijalka 10.10.2024 10:36:30 | |
---|
Secreterial: täysin viihteenä. Tämähän se on ainoa oikea suhtautumistapa. Olipa kyseessä kuinka suosittu fantasianovelli tahansa, sen palvominen uskonnollisena tekstinä on vähintäänkin arvelluttavaa. "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" |
lapio 10.10.2024 10:39:58 | |
---|
Tuo eka kausi oli niin tylsä ja tyhmä, että jäi kesken enkä kyllä jaksanut jatkaa kakkoskauden ilmestyttyä. |
Henri Henri Olavi 10.10.2024 10:58:27 (muokattu 10.10.2024 10:58:46) | |
---|
Mitä muutakaan tämä olisi kuin viihdettä? Viihdettähän ne kirjatkin ovat. Kevyttä aika pinnallista hömppää. On tämä sarja kuitenkin mun mielestä hitusen parempi kuin Jacksonin leffat. Ne oli niin perus räntttänttää. Komean näköisiä kyllä, kuten tämä sarjakin. Vaatteet tässä ovat välillä noloja. En flaska Kron Cola, söt bakeri med. |
carnation 11.10.2024 20:42:50 | |
---|
Parhaiten tästä kaudesta jäi mieleen Bear McCrearyn ja Rufus Wainwrightin yhteistuumin työstämä Tom Bombadil -laulu https://www.youtube.com/watch?v=L7oaZxdAMzI Saavuttaa edes hieman sitä Peter Jacksonin ja Howard Shoren Keski-Maan magiaa musiikin keinoin muuten niin keskitasoisessa sarjassa. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Henri Henri Olavi 11.10.2024 20:53:19 (muokattu 11.10.2024 20:54:11) | |
---|
Olispa TSH-leffat tulleet silloin kun luin kirjat, eli ala-asteella. Olisivat varmaan toimineet täysillä. Olin kuitenkin 25-vuotias kun kävin katsomassa Kuninkaan paluun pikkuveljeni kanssa ja ehkä 30 kun katsoin kaksi aiempaa. Eivät toimineet siinä elämässä ollenkaan. En flaska Kron Cola, söt bakeri med. |
carnation 11.10.2024 21:03:56 | |
---|
Henri Henri Olavi: Olispa TSH-leffat tulleet silloin kun luin kirjat, eli ala-asteella. Olisivat varmaan toimineet täysillä. Olin kuitenkin 25-vuotias kun kävin katsomassa Kuninkaan paluun pikkuveljeni kanssa ja ehkä 30 kun katsoin kaksi aiempaa. Eivät toimineet siinä elämässä ollenkaan. Minähän näin elokuvat tuoreeltaan teatterissa, eli olinko nyt sitten 18-20 -vuotias kunkin elokuvan ilmestyessä, ne oli täysin unelmien täyttymys teini-ikäisenä kirjat lukeneelle. No ei varmaan täydellisiä joka suhteessa, mutta jos Tolkienin beowulfilainen sankarirunous täytyy tiivistää elokuvateatterikokemukseksi kaikki realiteetit huomioiden, niin tätä paremmaksi ei voi pistää. Pelkästään Morian kaivokset ja balrog oli se seuraava askel ja ymmyrkäinen hämmennys elokuvateknisen toteutuksen infernaalisessa ahjossa. Sitä ennen vuoden 1993 Jurassic Park veti maton alta pikkupojalta. Nämä on näitä hienoja kokemuksia. Kiitos Peter. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Henri Henri Olavi 11.10.2024 21:06:43 | |
---|
carnation: niin tätä paremmaksi ei voi pistää Se tehtiin tosi paljon paremmin jo 70-luvulla, mutta harmittavasti elokuva jäi vain yhteen osaan. En flaska Kron Cola, söt bakeri med. |