Janizio 07.01.2016 23:19:47 (muokattu 07.01.2016 23:22:29) | |
---|
Dirtyh: Se ois ehkä kaikkien kannalta ihan jees.
Vertaa vaikka kappaleiden alkuperäisiin laulajiin tai jos kappaleista on tehty tunnettuja covereita niin sitten vaikka niiden laulajiin. Jos et ole aiemmin kuullut niin kuuntele, se sivistää. Katso kun liian usein sun vertailut on olleet tähän tyyliin "Pentti Jermunen on kyllä parempi kuin Kimmo Mielunen. Hänen äänessään on kyllä syvyyttä mutta samanlaista vau-elämystä hän ei aiheuta kuin vaikkapa Saara Aalto tai Jesse Kaikuranta aikoinaan". Tuollaisissa vertauksissa ei sinäsä ole mitään pahaa mutta kun sä oot tehnyt tuon noin 1400 kertaa niin kyllähän ihmiset siihen tarttuvat. Entäs sit jos sattuu sellainen tilanne, että joku vetää sellaisen biisin jonka Saara on coveroinut niin onko sallittua verrata siihen? Ymmärrän! Silti sanon, että vertaileminen kuuluu asiaan näissä kykykisoissa ja esim. juuri Saara ja Jesse ovat aika ovia vertalukohtia kun ovat käyneet saman formaatin läpi finaaliin asti ja ovat kisan jälkeen saaneet myöskin uralle vähintäänkin jonkinlaista nostetta niin musta ihan hyvä verrata heihin, että löytyiskö tästä kaudesta sellaisia joilla vois lähtä homma ns. liitoon. Niin toki mun on Saaraan ihan turha toisaalta ketään verrata niin omalla henkoht tasolla, koska samanlaiseen WAU-efektiin ei enää koskaan kukaan pysty, että ymmärrrän tätä kautta, että ehkä tekin koette että minun kohdalla Saaraan vertaaminen on hyvinkin turhaa. Niinkuin se Tiia Erämeren kohdalla huomattiin sillä kaudella kun oli mukana. Kisan aikana pikkasen jopa väläyttelin häntä samassa lauseessa kuin Saara, mutta totuus nyt oli jotain ihan muuta. Loppuen lopuksi hyvinkin kaukana Saaran tasosta. Mut joo mä pidän ne vertaukset pois, jos ne teitä niin hirmuisesti oikeasti ärsyttää. Jos nyt ei sitten tuu ihan jotain ihme paukkua, joka oikeasti alkaa kolkutella siellä ns. jomman kumman kantapäillä tasollisesti |
Lautuma 07.01.2016 23:27:51 | |
---|
Janizio: Niin toki mun on Saaraan ihan turha toisaalta ketään verrata niin omalla henkoht tasolla, koska samanlaiseen WAU-efektiin ei enää koskaan kukaan pysty, että ymmärrrän tätä kautta, että ehkä tekin koette että minun kohdalla Saaraan vertaaminen on hyvinkin turhaa. Lähdet avoimin mielin tsiigaamaan skabaa ja sellainen paukku voi löytyä milloin hyvänsä - se on tapahtunut kerran, se voi tapahtua toisenkin kerran ja vaikka kovemmin kuin koskaan. Tai sitten se wau-efekti tulee jossain muussa yhteydessä, kuka tietää. Yhden asian ihmiseksi ei kannata ruveta tahallaan, elämä on kivempaa kun on paljon asioita joihin tarttua tarpeen mukaan. Eri musagenret, eri artistit, eri ruokalajit, eri elokuvat, eri harrastukset... lista on loputon. Kun jollekin itensä altistaa, voi saada tartunnan. I'm sorry to differ with you sir, but you are the caretaker. You've always been the caretaker. I should know sir - I've always been here. |
Dirtyh 07.01.2016 23:28:50 | |
---|
Janizio: Entäs sit jos sattuu sellainen tilanne, että joku vetää sellaisen biisin jonka Saara on coveroinut niin onko sallittua verrata siihen? Sitten se on ihan jees. Ymmärrän! Silti sanon, että vertaileminen kuuluu asiaan näissä kykykisoissa ja esim. juuri Saara ja Jesse ovat aika ovia vertalukohtia kun ovat käyneet saman formaatin läpi finaaliin asti ja ovat kisan jälkeen saaneet myöskin uralle vähintäänkin jonkinlaista nostetta niin musta ihan hyvä verrata heihin, että löytyiskö tästä kaudesta sellaisia joilla vois lähtä homma ns. liitoon. Kyllä joo periaatteessa olet ihan oikeassa mutta tässä on ongelma.. Niin toki mun on Saaraan ihan turha toisaalta ketään verrata niin omalla henkoht tasolla, koska samanlaiseen WAU-efektiin ei enää koskaan kukaan pysty, että ymmärrrän tätä kautta, että ehkä tekin koette että minun kohdalla Saaraan vertaaminen on hyvinkin turhaa. ...se että sä fanitat Saaraa niin perhanasti (mikä on täysin ok ja sinulle suotakoon) että muiden vaikea pitää tuollaisia vertailuita mitenkään millään tasolla puolueettomana. Mut joo mä pidän ne vertaukset pois, jos ne teitä niin hirmuisesti oikeasti ärsyttää. Jos nyt ei sitten tuu ihan jotain ihme paukkua, joka oikeasti alkaa kolkutella siellä ns. jomman kumman kantapäillä tasollisesti Ja hei, jos sä haluat niitä vertailuita tehdä niin Saaralla on oma ketju, kirjoita ne sinne. Kyllä tämä sama jengi sen sieltäkin lukee ja kommentoi tarvittaessa. Täällä voisit vertailla esityksiä vaikka alkuperäislauljaan nähden. Ota hommasta koppi, se voisi olla ihan virkistävää ja mukavaa luettavaa. Varsinkin koska olet todistanut olevasi musiikin kuuntelemisen fani. Sellainen on meille soittimen omistajille jotenkin vaikea niellä että fanittaa voi muutakin kuin 30-luvun jatsia. |
Osteri 07.01.2016 23:32:50 | |
---|
Janizio: Entäs sit jos sattuu sellainen tilanne, että joku vetää sellaisen biisin jonka Saara on coveroinut niin onko sallittua verrata siihen? Ei. Jätä se kokonaan pois tästä ketjusta nyt heti. On ihan ok että tuleva VOF on sitten vaikka hieman vähemmällä wau-efekteillä, ihan hyvä siitä silti tulee. Kolmatta kertaa en sitten tätä ehdostustani enää toista vaan poistun mieluummin ketjusta. - Rock ... erityisesti kasarirock ! - |
Janizio 07.01.2016 23:33:56 | |
---|
Lautuma: Lähdet avoimin mielin tsiigaamaan skabaa ja sellainen paukku voi löytyä milloin hyvänsä - se on tapahtunut kerran, se voi tapahtua toisenkin kerran ja vaikka kovemmin kuin koskaan. Tai sitten se wau-efekti tulee jossain muussa yhteydessä, kuka tietää. Yhden asian ihmiseksi ei kannata ruveta tahallaan, elämä on kivempaa kun on paljon asioita joihin tarttua tarpeen mukaan. Eri musagenret, eri artistit, eri ruokalajit, eri elokuvat, eri harrastukset... lista on loputon. Kun jollekin itensä altistaa, voi saada tartunnan. Ehen minä ole musan suhteen vain yhden artistin/bändin vanki siis tässä tapauksessa Saaran. Saara on vain se artisti/bändi paletin mitä minä pyritän ja kuuntelin niin se todella terävä keihään kärki. Siinä ala puolella on aika iso määrä eri artisteja ja bändejä joita kuuntelen hyvinkin mielikseen. Mut ihan aikuisten oikeesti. Ehen mä sen sortin musallisen paukkuun ja mun musasydämmen sulatukseen usko millään. Minkä Saara aikoinaan teki. |
Lautuma 07.01.2016 23:37:24 (muokattu 07.01.2016 23:38:30) | |
---|
Janizio: Mut ihan aikuisten oikeesti. Ehen mä sen sortin musallisen paukkuun ja mun musasydämmen sulatukseen usko millään. Minkä Saara aikoinaan teki. Samaa sanoin joskus Beatlesista, mutta voi kuinka väärässä olinkaan. Em. bändi on minulle musankuuntelun sokkeli, perusta, mutta kurkihirsi on asia erikseen, puhumattakaan savupiipusta. Antennitkin taitavat olla aika ylhäällä. Vaan tyydynkö puolitoistakerroksiseen taloon? Odotan innolla, jos vielä pamahtaisi se voima, joka pykäisi nostaisi kurkihirren vieläkin korkeammalle. Jotenkin vaan tuntuu, että iän karttuessa todennäköisyys hulvattomalle rakentamiselle pienenee. Sääli sinänsä. I'm sorry to differ with you sir, but you are the caretaker. You've always been the caretaker. I should know sir - I've always been here. |
Janizio 07.01.2016 23:37:36 | |
---|
Osteri: Ei. Jätä se kokonaan pois tästä ketjusta nyt heti. On ihan ok että tuleva VOF on sitten vaikka hieman vähemmällä wau-efekteillä, ihan hyvä siitä silti tulee. Kolmatta kertaa en sitten tätä ehdostustani enää toista vaan poistun mieluummin ketjusta. Tulee varmastikin. En minä sitä epäilekkään. Taso on varmaankin vähintäänkin ihan hyvä, mutta ainahan sit toivois, että sieltä helmi nousis ja ei sen nyt tarvi olla tän kyseisen artistin tasoinen paukku, mutta jotain vähän suurempaan kuin niinku ihan kiva. |
Niq 08.01.2016 10:36:28 | |
---|
Saisko tähän ketjuun jonkun Saara Aalto -kiellon? Modet? VOF:ista vois jutellakin, mut ku tää yks sankari kääntää tahallaan tai tahtomattaan jokaisen ketjun Saara Aallosta vänkäämiseksi. Rölöttäjätkin vois jättää aiheen vaikka huomiotta, kun tää sankari ei tajua huumoria, ironiaa tai sarkasmia lainkaan. Kun kohde ei tajua että hänelle vittuillaan, niin mennään vähän kiusaamisen puolelle jo... |
Henri Henri Olavi 08.01.2016 11:51:28 | |
---|
Ihan hyvin starttas kausi käyntiin. Lahjakkuutta ei tässä ekassa jaksossa vielä oikein nähty ja kuultu, mutta mikä ihme siinä oli, ettei ne tuolit kääntyneet sille kovimmalle vetäjälle? I'm sticking pins and needles in this stinking rot flesh-like substitute pieces of half cooked meat that are walking on this earth. |
Janizio 08.01.2016 11:55:22 | |
---|
Henri Henri Olavi: Ihan hyvin starttas kausi käyntiin. Lahjakkuutta ei tässä ekassa jaksossa vielä oikein nähty ja kuultu, mutta mikä ihme siinä oli, ettei ne tuolit kääntyneet sille kovimmalle vetäjälle? Oot sä ollu paikan päällä kattomassa. Älä please kerro mitään, koska mä ne haluu ennakkon tietää yhtään mitään mitä tuleman pitää. Yritän käännella kanavaakin vähän pois kun on tullut mainoksia, että olis mahdollisimman tietämätön ennakkoon mitä on tulossa |
Henri Henri Olavi 08.01.2016 12:55:16 | |
---|
Janizio: Oot sä ollu paikan päällä kattomassa. Älä please kerro mitään, koska mä ne haluu ennakkon tietää yhtään mitään mitä tuleman pitää. Yritän käännella kanavaakin vähän pois kun on tullut mainoksia, että olis mahdollisimman tietämätön ennakkoon mitä on tulossa En, mutta mä oon lukenut kässärin. En paljasta tulevista jaksoista enempää. I'm sticking pins and needles in this stinking rot flesh-like substitute pieces of half cooked meat that are walking on this earth. |
Janizio 08.01.2016 13:59:06 | |
---|
Tätä pitää ihmetellä tätä Oululaisten ns. ryntäystä näihin musakisoihin viime vuosina ja se on vielä ollut ainakin menestyksellisesti aika tuloksellista. Siis kun aletaan latoa nimiä pöytään niin johan on. Aallon siskoset, Aki Louhela,Juho Schorderus,Tiia Erämeri,Sini Alatalo, Inga Söder ja tähänkun lisätä Idolsin viime kerralla voittanut Mitra ja tangokunigas Teemu Roivainen. Suhteelisen hiljaiseksi vetää, että aikamoinen on arsenaali tossa paketissa. Tietty sit kun aletaan miettiä että ketkä on saanut jotain aikaan niin toki sit listasta putoo pois aika monta. Kait sinne jää vain Saara Aalto,Teemu Roivainen,Mitra ja ehkä joillain varauksein Aki Louhela |
Vaihtovirta 08.01.2016 15:16:37 | |
---|
Menihän siinä taas neljä viestiä ilman erästä nimeä... Kovimmat rölöttäjät antavat varoituksia itselleen! |
Henri Henri Olavi 08.01.2016 16:23:56 | |
---|
Oulu on paska kaupunni. I'm sticking pins and needles in this stinking rot flesh-like substitute pieces of half cooked meat that are walking on this earth. |
Janizio 08.01.2016 17:31:10 | |
---|
Henri Henri Olavi: Oulu on paska kaupunni. Varmasti on mukavempiakin paikkoja. En kiistä sitä :) |
lurkki 08.01.2016 17:41:33 | |
---|
Tänään jännätään löytääkö Minttu tähtivalmentajan Tinderistä. Ymmärrän, että haluat osallistua keskusteluun, mutta täällä tuo keskustelu on viety paljon pidemmälle ja ymmärrys on paljon korkeammalla tasolla kuin sinulla. Joten - älä tule puhumaan asioista joista et tiedä mitään, vaan ota selvää. |
ekikoo 08.01.2016 17:50:24 | |
---|
Onkohan Oulussa sitten musaluokkakulttuuri enempi voimissaan ku monissa muissa paikoissa, tuntuu että nuo kisoihin päätyvät tyypit on sen tien järjestään kolunneet. I would if I could...! Bitch! |
Janizio 08.01.2016 18:25:16 (muokattu 08.01.2016 18:25:33) | |
---|
ekikoo: Onkohan Oulussa sitten musaluokkakulttuuri enempi voimissaan ku monissa muissa paikoissa, tuntuu että nuo kisoihin päätyvät tyypit on sen tien järjestään kolunneet. Tiedä häntä mistä johtuu. Madetojan musiikkilukiolla voi olla osansa asiassa |
lurkki 08.01.2016 20:27:19 | |
---|
Henri Henri Olavi: Oulu on paska kaupunni. No niinhän se just sano. Äiä on guru! Ymmärrän, että haluat osallistua keskusteluun, mutta täällä tuo keskustelu on viety paljon pidemmälle ja ymmärrys on paljon korkeammalla tasolla kuin sinulla. Joten - älä tule puhumaan asioista joista et tiedä mitään, vaan ota selvää. |
Janizio 08.01.2016 21:29:13 (muokattu 08.01.2016 21:42:38) | |
---|
Dodiih sit mennään tälle kaudelle: Katja Felin: Täähän on aika traditio et ensimmäinen on tällainen ihan kova tapaus. Ihan kivastihan se oikeastikin alkoi tää kausi. Varma esiintyjä on hyvä kuvaus hänestä mitä moni valmentajatkin sanoi. Jatkoon olisin itsekin päästänyt. Daniel Sainz: Ihan kiva, mutta sitä on lähes kaikki tässä kisassa. Voi olla et tätä tyyppiä pitää kuunnella toiseen kertaan et tulee mielipide hänestä. Mut voi olla itsellä olis jäänyt tuoli kääntämättä. Anna Ijäs: Ihan söpö mutta eipä paljon muuta. Ei minusta riittää tässä kisassa. Lauri. Peisterä: Nyt mentiin mustakin puolesta vähän kauas mun parhaasta mausta. Aika jännä veto. Mut kun.musatyylin kautta meni sen verran kauas niin jätä sanomatta syvällisempiä analyysejä vielä. Ville: Ihan hyvä ääni ja kuullostaa varmalta toi laulaminen ja niinku esiintyminen hallussa. Rauhamaassa esiintymisessä. Ehkä tähän mennessä jakson paras. Minttu Jokinen: Liian tasapaksu. Ihan kiva taas joka ei riitä Voice of Finlandissa mihinkään. Just noin ku Redi sano et ei vain lähtenyt. Lilja Tzaulas: Ei lähde. En mä ainakaan kuule mitään jatkoon pääsyn syitä. Ollille jäi todistettavaa et tästä tytöstä on.johonkin Steve Lee: On just sitä katusoittaja tasoa eli ei jatkoon. Toki tän tyyli musalla ei mua kyl onnistuta ikinä hurmaan Veera Kaasalainen: Liian nuori tai siis ei vaan riittää tää. Oli jopa tähän asti sen jakson selvin juttu että ei pääse eteenpäin Marko Kare: Ihan kaunista vähän siinä rajoilla mutta silloin ei jatkoon kun ollaan siin rajoilla. Sen pitää olla musta suht selvä juttu. Kerttu Suonpää: Kertoo aika hyvää et on taito sovitella itse biisejä ja kun se onnistuu vielä näin hyvin. Tietää sitä et mimmissä on musikaalisuutta niin kuin onkin ja ääntä ja asennetta löytyy. Kerttu oli kovahko ja sit tää ekana laulanut Katja oli ihan ok, mutta toivottavasti parempiakin vielä tulee koska ei näistä ainakaan ekalla kuulemalla mitään kovin erikoista lähtenyt irti. Et kyl joka kaudella kuitenkin jo tässä Ääni Ratkaisee osiossa on tullut muutamia joiden on samantien osannut sanoa, että nää menee pitkälle, mutta ei tässä ekassa jaksossa ainakaan näin ekalla kuulemalla sellaisia ollut. Jos joku pitää sanoa niin Kerttu oli vähän sielläpäin |