Aihe: Steve Jobs kuollut
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Tarkastaja
07.10.2011 08:58:06
Aki: Eikös Macbookit ole sekä valmistuksen että hävittämisen kannalta ympäristöystävällisimpiä läppäreitä? No, mielipiteensä voi toki muodostaa valitsemastaan yksityiskohdasta.

Ei. Tämä on juuri firmassa uskomattominta, että moni "ympäristön ystävä" hankki näitä tuotteita pelkkiin mielikuviin luottamalla ja uskoo innoissaan ostavansa kaikkein ympäristöystävällisinta mitä on olemassa kun Steve sanoo niin.

http://www.greenpeace.org/internati … onics/Guide-to-Greener-Electronics/
http://www.global100.org/annual-reviews/2011-global-100-list.html

Mulla on vähän sellanen fiilis että jos hiirtä ei olis "varastettu", se ei olisi vieläkään kovin yleinen. Ja jos Apple ei olis "varastanu" ideaa matkapuhelimesta, markkinoilla ei takuulla olisi ensimmäistäkään kunnollista kosketusnäytöllistä kännykkää.

Mulla on vähän sellainen fiilis, että jos Apple lopettaisi toisten keksintöjen esittämisen ominaan niin firmaa ja sen toimintatapoja vois vähän jopa arvostaa enemmän.
M4ss3 m/
07.10.2011 09:00:12
Turha tyyppi. Toivottavasti Apple menee nyt konkurssiin. Ja ei, en ole koskaan omistanut yhtään Applen tuotetta, en edes sitä iPodia.
http://maihinnousu.net/s/13188
Milkop
07.10.2011 09:11:57 (muokattu 07.10.2011 09:12:43)

M4ss3 m/: Ja ei, en ole koskaan omistanut yhtään Applen tuotetta, en edes sitä iPodia.

Mennään vähän aiheen ohi, mutta who gares. iPod on nimittäin kestävin mp3-soitin mitä minulla on ollut. Viidettä vuotta tässä taidetaan sen kanssa jo mennä eikä kertaakaan ole ollut huollossa tai muutenkaan sekoillut.

http://www.coolgadgetconcept.com/wp … /2010/07/ipod-nano-accessories1.jpg Ye' Old Faithful

Kaveri pesi vielä varmuuden vuoksi omansa pesukoneessa ja toimii kuin häkä kuivailun jälkeen. Kestäviä laitteita. Tosin iTunes on raskaudessaan PC:llä omaa luokkaansa, joten ihan täydellinen ei tämäkään systeemi ole.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Wespa
07.10.2011 09:37:21
Tarkastaja: Ei. Tämä on juuri firmassa uskomattominta, että moni "ympäristön ystävä" hankki näitä tuotteita pelkkiin mielikuviin luottamalla ja uskoo innoissaan ostavansa kaikkein ympäristöystävällisinta mitä on olemassa kun Steve sanoo niin.

http://www.greenpeace.org/internati … onics/Guide-to-Greener-Electronics/
http://www.global100.org/annual-reviews/2011-global-100-list.html

Et sitten ollenkaan itse lukenut vaikkapa mitä tuossa ekassa linkissäsi sanottiin? Näennäisen huono pistemäärä näytti tulleen lähinnä sen seurauksena että Applella on aivan erilainen tiedotuskulttuuri kuin valtaosalla muista yrityksistä, kaikki keskeisimmät ympäristöystävällisyyteen liittyvät käytännön konkreettiset toimet olivat enemmän kuin kohdillaan, osin jopa paremmin kuin vaikkapa sulle selvästikin niin rakkaalla Nokialla.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Wespa
07.10.2011 09:43:28
Milkop: Mennään vähän aiheen ohi, mutta who gares. iPod on nimittäin kestävin mp3-soitin mitä minulla on ollut. Viidettä vuotta tässä taidetaan sen kanssa jo mennä eikä kertaakaan ole ollut huollossa tai muutenkaan sekoillut.

Jep, hämmentävän kestäviä laitteita ovat. Mun iPhone on jo reilut neljä vuotta vanha, ja akku kestää edelleen viitisen päivää, aiemmin ollut kännyköinä vain Nokioita joissa akku oli ihan kuollut viimeistään kahden vuoden käytön jälkeen. Vuonna 2003 tehtaan linjastolta ulos rullannut PowerMac on ihan kuranttia rautaa vieläkin, pyörittää hyvin Leopardia, nyt vain ajattelin viimeinkin jo myydä sen eteenpäin kun lähinnä tilansäästön takia tuli hommattua iMac..

Ja jottei nyt ihan tyystin mene offtopicin puolelle niin mielenkiinnolla odotellaan tuota parin viikon päästä ilmestyvää Jobsin elämänkertaa, lienee aika huimaa luettavaa jo senkin perusteella mitä pieniä rippeitä Jobsin yksityiselämästä julkisuuteen on vuotanut vuosien saatossa.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Kampela77
07.10.2011 09:53:52
M4ss3 m/: Turha tyyppi. Toivottavasti Apple menee nyt konkurssiin. Ja ei, en ole koskaan omistanut yhtään Applen tuotetta, en edes sitä iPodia.

On tainnut Massemi toivoa iPhonea joululahjaksi, mutta saanutkin kahdesta jogurttipurkista ja langasta rakennetun puhelimen.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Funkånaut
07.10.2011 09:56:01

Kampela77: On tainnut Massemi toivoa iPhonea joululahjaksi, mutta saanutkin kahdesta jogurttipurkista ja langasta rakennetun puhelimen.

Kumma juttu, että Masse ei arvosta Applen tuotteita, vaikkei tytöistä välitä. :)
Vaan siinä vaiheessa kun Beethovenin 9. analysoitiin raiskauksena olin jo että slutwalking bass. - Epämuusikko
Ali
07.10.2011 10:56:09 (muokattu 07.10.2011 10:56:43)

"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Meadow
07.10.2011 10:59:10 (muokattu 07.10.2011 10:59:12)
Ali: JUMALAN kiitos!

http://www.digitoday.fi/yhteiskunta … i-jobsin-hautajaisissa/201114377/66

En kertakaikkiaan ymmärrä miksi tälle trolliporukalle suodaan minkäänlaista huomiota mediassa.
Rakoni
07.10.2011 11:13:16 (muokattu 07.10.2011 11:14:53)
Milkop: Mennään vähän aiheen ohi, mutta who gares. iPod on nimittäin kestävin mp3-soitin mitä minulla on ollut. Viidettä vuotta tässä taidetaan sen kanssa jo mennä eikä kertaakaan ole ollut huollossa tai muutenkaan sekoillut.

Äänenlaadussa ei sitten olekaan juuri kehumista.

Jobs oli kova bisnesmies, mutta tämä maailmanlaajuinen henkilöpalvonta menee aivan naurettaviin sfääreihin.
Atomic Cafe
07.10.2011 11:40:20 (muokattu 07.10.2011 11:40:55)
Jobsin kuolema nousee verkon kaikkien aikojen uutiseksi

http://www.hs.fi/talous/Jobsin+kuol … n+aikojen+uutiseksi+/a1305546602789
Dropped C
07.10.2011 11:56:03
R.I.P.

Mut just tän palvonnan, yms. vuoksi en koskaan edes voisi harkita ostavani yhtään Apple:n tuotetta. Ei millään pysty assosioutumaan tuohon porukkaan niin millään lailla.
Kampela77
07.10.2011 12:04:00
Dropped C: R.I.P.

Mut just tän palvonnan, yms. vuoksi en koskaan edes voisi harkita ostavani yhtään Apple:n tuotetta. Ei millään pysty assosioutumaan tuohon porukkaan niin millään lailla.

Miksi pitäisi assosioitua muihin samaa laitetta käyttäviin ihmisiin? Ihmiset tekevät joistain asioista turhaan liian hankalia. Osta laite, jos se on sopiva omaan käyttöön. Tuo periaate on toiminut omalla kohdalla ihan hyvin ja helpottanut ostopäätöksiä.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Dropped C
07.10.2011 12:10:36
En oo niin yhtään laumasieluinen että viittisin noihin koskea.

Ja ohan noi Applen tuotteet ihan täysin ylihintaisiakin, johtunee juuri tästä palvonnasta. Eli jengi maksaa kulttituotteesta törkeät hinnat. On helpottanut tätä omaa päätöstä pysyä erossa noista. Ilmaiseksi voisin toki ottaa.
Kampela77
07.10.2011 12:14:25
Dropped C: En oo niin yhtään laumasieluinen että viittisin noihin koskea.

Ja ohan noi Applen tuotteet ihan täysin ylihintaisiakin, johtunee juuri tästä palvonnasta. Eli jengi maksaa kulttituotteesta törkeät hinnat. On helpottanut tätä omaa päätöstä pysyä erossa noista. Ilmaiseksi voisin toki ottaa.

Miten olet laumasieluinen, jos ostat laitteen sen käytettävyyden perusteella riippumatta siitä kuinka moni muu laitteen omistaa?
dipshit
07.10.2011 12:23:07
Dropped C: En oo niin yhtään laumasieluinen että viittisin noihin koskea.

Minä en tajua tälläistä ajattelutapaa. Hirmu moni esim. omassa kaveripiirissäkin tuntuu ajattelevan näin. "En mä halua olla mikään Jobsin persehuora!!11"

Ne on vittu elektroniikkalaitteita. Ei näitä asioita tarvitse ottaa niin vakavasti. Jos joku laite kiinnostaa sinua ja se olisi sinun käyttöön sopiva, niin osta se. Niin yksinkertaista se on. Miksi pitää miettiä millaiseksi "leimautuu" jos ostaa jonkun tietyn teknologiavimpaimen?
God was listening to Prince when he gave man sexuality.
Kampela77
07.10.2011 12:29:22
Dipsetcityboy: Minä en tajua tälläistä ajattelutapaa. Hirmu moni esim. omassa kaveripiirissäkin tuntuu ajattelevan näin. "En mä halua olla mikään Jobsin persehuora!!11"

Ne on vittu elektroniikkalaitteita. Ei näitä asioita tarvitse ottaa niin vakavasti. Jos joku laite kiinnostaa sinua ja se olisi sinun käyttöön sopiva, niin osta se. Niin yksinkertaista se on. Miksi pitää miettiä millaiseksi "leimautuu" jos ostaa jonkun tietyn teknologiavimpaimen?

Vielä lisäyksenä. Mielestäni se, että jättää laitteen ostamatta sen perusteella, ettei halua leimautua jonkun suositun laitteen käyttäjänä, on jo laumasieluisempaa käytöstä kuin se, että tekee ostopäätöksensä itsenäisesti omien vaatimustensa perusteella. Lauma se on pienempikin lauma.
Kerpele
07.10.2011 12:33:40
Kampela77: Vielä lisäyksenä. Mielestäni se, että jättää laitteen ostamatta sen perusteella, ettei halua leimautua jonkun suositun laitteen käyttäjänä, on jo laumasieluisempaa käytöstä kuin se, että tekee ostopäätöksensä itsenäisesti omien vaatimustensa perusteella. Lauma se on pienempikin lauma.

Nimenomaan. Jos ei osta Applen tuotteita koska ne ovat kalliita, tai niistä ei pidä, se on tottakai ok. Mutta jos kyseessä on tilanne, ettet osta jotain tuotetta leimautumisen pelossa, se on mielestäni hieman typerää. Näitä "laumoja" löytyy monesta muustakin asiasta, kuten musiikista, autoista...
Kaikki rumpalit on ihan hirveitä hinaajia. -Moderaattori
Dropped C
07.10.2011 12:37:18
Vähintään yhtä validi syy tää on, kun miksi noi fanittajat ostaa taas k.o. tuotteita. Ja en oo graafinen suunnittelija, niin ei mulla kyllä oo mitään tarvettakaan noille. Samaa kiinanroskaa nekin on kun kaikki muutkin laitteet nykyään. Tosin erinomaisesti brändättyä sellaista...
Tarkastaja
07.10.2011 12:43:25
Wespa: Et sitten ollenkaan itse lukenut vaikkapa mitä tuossa ekassa linkissäsi sanottiin? Näennäisen huono pistemäärä näytti tulleen lähinnä sen seurauksena että Applella on aivan erilainen tiedotuskulttuuri kuin valtaosalla muista yrityksistä, kaikki keskeisimmät ympäristöystävällisyyteen liittyvät käytännön konkreettiset toimet olivat enemmän kuin kohdillaan, osin jopa paremmin kuin vaikkapa sulle selvästikin niin rakkaalla Nokialla.

Näennäisen huono pistemäärä selviää katsomalla PDF-tiedostoa ja sieltä kohtaa Overall Score josta selviää, että kyse ei ole pelkästä tiedotuspolitiikasta. Toinen linkki listaa ja pisteyttää kestävään kehitykseen tähtääviä suuryrityksiä ja miksi Apple ei löydy tältäkään listalta? Onko siinäkin kyse tiedotuspolitiikasta? Btw. Missä olen maininnut Nokian ja rakkauteni yritystä kohtaan. Ihmetyttää tosiaan vain nämä vahvat mielikuvat jotka eivät perustu mihinkään faktoihin.

Mutta ei siinä ilmeisesti se on tosiaan kaikkein eettisin, paras ja ylivertaisin firma koskaan ja Steve Jobs on virheetön ihminen, joka on toiminut ainoastaan ihmiskunnan yleinen etu mielessään. Ei vain heti tule toista yritysjohtajaa mieleen joka olisi noussut vastaavaan asemaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)