Kampela77 07.05.2010 17:21:16 (muokattu 07.05.2010 17:22:36) | |
---|
Mechanizm: Elokuvissa käynti on edelleen kokemus, jota ei laitteilla voi korvata. Onneksi. Tässä välissä kuuluu aina mainita, että kotona ei tosiaankaan tarvitse kärsiä koko leffan ajan kälättävistä ihmisistä, shipsipussien rapistelijoista, kännisistä teineistä ja vieressä istuvasta 300 kiloisesta hikisestä miehestä. Ei tietysti välttämättä pidä paikkaansa ihan joka taloudessa, mutta noin yleisesti ottaen. EDIT: ai olihan ne huonot puolet jo mainittukin Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
touhis 07.05.2010 22:08:17 | |
---|
Mulla on pari vapaalippua leffoihin. Pitää varmaan käydä ainakin ironman 2 katsomassa. Lupaan lyödä turpaan kaikkia paskan jauhajia ja karkkisäkin rapistajia. |
Sir Härö 08.05.2010 21:43:18 (muokattu 08.05.2010 21:43:38) | |
---|
Miikathebest: Ainakin Sonyllä on noita 4k projektoreita. Ei vaan taida olla kovin paljon materiaalia saatavilla sillä tarkkuudella. Elokuvien raakamatskut. Voi vaan tuotantoyhtiöt sanoa ei kiitos ja näkemiin. edit. Hymiö If you can't convince them, confuse them |
HTMono 10.05.2010 11:05:05 | |
---|
Tuli tästä aiheesta mieleen tämä sarjakuva: http://xkcd.com/732/ Ja olen pitkälti samaa mieltä. Turhaa hypeä koko termi. Fake Noir ---
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves. |
touhis 20.05.2010 20:58:11 | |
---|
Kävin tänään tsekkaamassa samsungin 3d-telkun. Kyllähän se sikahyvältä näyttää, mutta ne lasit.. ei tuu yleistymään ainakaan tässä taloudessa. Tosin myyjän mukaan on niitä jo mennyt ihan mukavasti. |
masterhat 20.05.2010 21:15:59 | |
---|
Miikathebest: Helppo ratkaisuhan työpöydän laajentamiseen on juurikin lisänäyttö. Mitä teet kun tarvitset niin paljon tilaa, ettei läppäri + 24" riitä? no itel loppuu musan editoinnis ihan kesken 17"+24". ja toisekseen pokeriharrastus vaatii kans monta pikseliä ite en o käynny leffas varmaan viiteen vuoteen, tosin oon aika huono katomaan elokuvia muutenkin. mut tykkään kyl paljon enemmän kattoo himas leffoi ku voi makaa ja saa äänet jne just niin kovalle ku haluaa jne. just katoin watchmenin himas kotiteatteris, ni viimiset 45min katoin 10x nopeudel ku leffa oli semisti retarded eikä siin ollu paljookaan kivaa = pitäs ehkä vaa kattoo urheiluu töllöst ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' |
touhis 14.06.2010 11:04:21 | |
---|
|
H. Ani 15.06.2010 10:40:18 | |
---|
Ehkä hieman offtopic, mutta... Olen itse tekemässä opinnäytetyötä RED-digitaalielokuvakamerasta ja voin sanoa, että sen jälken kun näkee tuota 4K kuvaa ja vertaileepi sitä vaikkapa nyt HD-tason kuvaan niin itku tulee silmään. Onhan se 4K pehmeän tarkkaa ja hivelee silmiä. Ja kaikki sen jälkeen tehdyt duunit pitäisi tietysti tehdä tuolla resoluutiolla (4K 16:9 4096x2304), siihen kun ikään kuin rakastuu. Mutta kotikäyttöön tai televisioonhan tuo nyt ei sovellu, ei sitten millään. Tiedostojen koot paisuu niin suureksi, ettei ainakaan nyky standardeilla semmosta tuuttia saa tungettua mihinkään pötköön. Saati joku kone joka jaksais semmosta kuvaa sitten pyöritellä. Ehkä tulevaisuudessa, ehkä. Quod scripsi, scripsi! |
Juicy 15.06.2010 18:00:39 | |
---|
H. Ani: Ehkä hieman offtopic, mutta... Olen itse tekemässä opinnäytetyötä RED-digitaalielokuvakamerasta ja voin sanoa, että sen jälken kun näkee tuota 4K kuvaa ja vertaileepi sitä vaikkapa nyt HD-tason kuvaan niin itku tulee silmään. Onhan se 4K pehmeän tarkkaa ja hivelee silmiä. Ja kaikki sen jälkeen tehdyt duunit pitäisi tietysti tehdä tuolla resoluutiolla (4K 16:9 4096x2304), siihen kun ikään kuin rakastuu. Mutta kotikäyttöön tai televisioonhan tuo nyt ei sovellu, ei sitten millään. Tiedostojen koot paisuu niin suureksi, ettei ainakaan nyky standardeilla semmosta tuuttia saa tungettua mihinkään pötköön. Saati joku kone joka jaksais semmosta kuvaa sitten pyöritellä. Ehkä tulevaisuudessa, ehkä. Millä laitteistolla katsoit 4K:ta? Juicylle jallua juotetaan,
sairasauton paareilla kannetaan.
Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä,
Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä |
H. Ani 18.06.2010 21:28:30 | |
---|
Juicy: Millä laitteistolla katsoit 4K:ta? Nyt en suoraan sanottuna muista täyttä kokoonpanoa, mutta Assimilate Scratch on ohjelma ja muistaakseni prosessorina on kahdeksan ytiminen intel. Pitäisikin tarkistaa joku päivä loput specsit. Pistän tänne ne myöhemmin. Quod scripsi, scripsi! |
dipshit 01.08.2010 13:52:48 | |
---|
"Se ei ole homoa, jos molemmat ovat heteroita." |
Juicy 01.08.2010 13:59:21 | |
---|
Juicylle jallua juotetaan,
Krice 01.08.2010 14:35:34 | |
---|
Full HD kannattaa varmaan ostaa jo nykyään, mutta kun asiaa ajattelee niin milloinkahan markkinointiosasto keksii taas korkeamman resoluution ja bluray-levyillä ja hd-telkuilla voikin sitten heittää vesilintua. Jos pelaa vain nintendolla ja hinkkaa dvd-levyjä niin sitten pelkkä HD ready voi olla ihan järkevä hankinta, varsinkin jos saa halvalla. |
dipshit 01.08.2010 14:39:46 | |
---|
No olen kyllä ajatellut, että kun uuden tv:n ostan niin vähintäänkin bluray:ta aion sillä katsoa, ja mahdollisesti myös pelata, esim. ps3:lla. Eli sillon olis viisaampaa ottaa Full HD? "Se ei ole homoa, jos molemmat ovat heteroita." |
Juicy 01.08.2010 14:55:42 (muokattu 01.08.2010 14:57:00) | |
---|
Dipsetcityboy: No olen kyllä ajatellut, että kun uuden tv:n ostan niin vähintäänkin bluray:ta aion sillä katsoa, ja mahdollisesti myös pelata, esim. ps3:lla. Eli sillon olis viisaampaa ottaa Full HD? Ehdottomasti. Ja en tiedä miten on nykyään tuon plasmatekniikan kanssa, mutta ensimmäisiin sillä tekniikalla toteutettuihin töllöihin paloi kuva suht. herkästi. Uudemmissa ei taida sitä ongelmaa enää olla, mutta nykyäänkin taidetaan plasma hommata lähinnä teräväpiirto-tv:n ja -leffojen katseluun, ja lcd:t sitten useammin pelikäyttöön. Molemmat toki soveltuu molempiin, nää on vähän niitä makuasioita ja lompakon kokoon sidonnaisia juttuja. Eikö lcd:t kuluta vähemmän virtaa, ja ole kaiken lisäksi halvempiakin? En jaksa tarkistaa, ennen ainakin oli noin. Juicylle jallua juotetaan,
Guitaristi 01.08.2010 15:03:07 | |
---|
Kyllä omasta mielestäni plasmat pyyhkii lattiaa useimmilla lcd:illä vielä ihan kevyesti. Kuva on vaan niin paljon luonnollisempi ja elävämpi, mutta kannattaa käydä liikkeessä katsomassa. Eikä se plasma mitään ydinvoimalaa aamupalaksi niele, se kuluttaa ilmoitetun maksimitehon vain täysvalkoisella kuvalla, eipä kauhean usein tule sellaista katsottua. Tietokonekäytössä lcd on parempi johtuen lähinnä resoluutiosta. Kuvan kiinnipalaminen ei juuri ole ongelma enää plasmoissa, kyllä todella monta tuntia saa sama kuva seistä telkussa että jotain varjojälkeä jää. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
Juicy 01.08.2010 15:17:04 (muokattu 01.08.2010 15:17:28) | |
---|
Guitaristi: Kyllä omasta mielestäni plasmat pyyhkii lattiaa useimmilla lcd:illä vielä ihan kevyesti. Kuva on vaan niin paljon luonnollisempi ja elävämpi, mutta kannattaa käydä liikkeessä katsomassa. Eikä se plasma mitään ydinvoimalaa aamupalaksi niele, se kuluttaa ilmoitetun maksimitehon vain täysvalkoisella kuvalla, eipä kauhean usein tule sellaista katsottua. Tietokonekäytössä lcd on parempi johtuen lähinnä resoluutiosta. Kuvan kiinnipalaminen ei juuri ole ongelma enää plasmoissa, kyllä todella monta tuntia saa sama kuva seistä telkussa että jotain varjojälkeä jää. Mitä mä olen plasmoja liikkeissä nähnyt, niin jotenkin on pehmeämpi se kuva. Ehkä se on sitä luonnollisuutta? =) Hinnatkin oli sitä luokkaa, että ratkaisin homman ostamalla tietokoneen kaveriksi 24'' 1920x1200-näytön lcd-paneelilla, ja hdmi-switcherillä pelikoneeseen kiinni (vain yksi hdmi-liitin). Kelpaa erittäin hyvin myös pelaamiseen, ei tosin ehkä isommalla kaveriporukalla leffojen katseluun (katselukulmat...). Mites noi plasmatöllöjen input lag, vai onko samaa lcd-töllöissäkin? Eli kaikennäköiset kuvanparannuspiirit, mikäli aiheuttavat viivettä, olisi hyvä saada pois mikäli harrastaa enemmänkin pelaamista. Juicylle jallua juotetaan,
bedlam 02.08.2010 10:43:44 (muokattu 02.08.2010 10:44:05) | |
---|
Juicy: Mites noi plasmatöllöjen input lag, vai onko samaa lcd-töllöissäkin? Eli kaikennäköiset kuvanparannuspiirit, mikäli aiheuttavat viivettä, olisi hyvä saada pois mikäli harrastaa enemmänkin pelaamista. Niin siis plasmoissahan on kaiketi tavallisesti pienempi input lag kuin lcd:ssä, joten soveltuu siltä osin paremmin pelaamiseen. Silloin pari vuotta sitten kun oman plasman ostin, se oli aivan selkeä valinta. Varmaan lcd:t ovat kirineet eroa kiinni siitä. Mutta nyt näemmä kysellään LG:n mallista, johon en kyllä uskalla sanoa mitään. Mutta Panasonicin plasmat ovat ainakin ihan superhyviä. |
papitsu 02.08.2010 13:54:37 | |
---|
Mielipiteeni on fakta. |
Suisiideri 02.08.2010 21:59:55 | |
---|
Guitaristi: Kyllä omasta mielestäni plasmat pyyhkii lattiaa useimmilla lcd:illä vielä ihan kevyesti. Kuva on vaan niin paljon luonnollisempi ja elävämpi, mutta kannattaa käydä liikkeessä katsomassa. Eikä se plasma mitään ydinvoimalaa aamupalaksi niele, se kuluttaa ilmoitetun maksimitehon vain täysvalkoisella kuvalla, eipä kauhean usein tule sellaista katsottua. Tietokonekäytössä lcd on parempi johtuen lähinnä resoluutiosta. Kuvan kiinnipalaminen ei juuri ole ongelma enää plasmoissa, kyllä todella monta tuntia saa sama kuva seistä telkussa että jotain varjojälkeä jää. Tässäpä aika tarkka arvio mielestäni nykyisistä plasmoista. Olinpa tuossa vuodenvaihteessa telkkaria tähän huusholliin hommaamassa ja olin aivan sata prosenttia plasman kannalla vaan yksi häiritsevä ominaisuus tuossa omaan silmään osuu. Mitä valkoisempi kuva, sen enemmän sen välkkyminen näkyy. Ja tätä eivät kaikki tosiaan näe, esimerkiksi pari kaveriani ei kiinnittänyt asiaan mitään huomiota, kun taas itse en pystynyt olemaan kiinnittämättä huomiota. foetor ex ore: billum maailmaam pyörittääm |