Aihe: Jalkapallon EM-kisat 2008
1 2 3 4 5 662 63 64 65 66
DaKiller
26.05.2008 17:01:38

Kyllähän nuo Makaroonin temput joskus menevät "hieman" yli, mutta toisaalta Marco on juuri sen tyyppinen pelaaja, jonka moni haluaa omaan joukkueeseen, mutta kukaan ei halua häntä vastaansa. Ei kuka tahansa ole voittamassa Worldcupia ja Serie-A:n mestaruutta pelaavassa kokoonpanossa. Usein noista likaisista tempuista on vain hyötyä omalle joukkueelle, jos osaa käyttää niitä oikeissa tilanteissa (esim. Zidanen hiillostus). Eikös huippupuolustajan päätehtävä kuitenkin ole tehdä hyökkääjien olo tukalaksi ja estää vastustajan maalinteko hinnalla millä hyvänsä? Ja onhan noissa kuitenkin suuri vaara, että rikkeet kolahtavat omaan nilkkaan rangaistuspotkujen ja ulosajojen muodossa.

Totta ihmeessä tuollaisesta on hyötyä omalle joukkueelle. Se taasen on tyystin eri asia kuuluuko se jalkapalloon. Minun mielestä ei.
DJKaaos
27.05.2008 11:17:56 (muokattu 27.05.2008 11:36:17)
Muun muassa Italian kisat 1990 kokonaisuudessaan, Englannin rankkaritappio 1996 ja niin edelleen vaikuttavat taustalla.

Mikäs tossa rankkaritappiossa niin vastenmielistä/ärsyttävää oli? Jos Englanti olisi mennyt finaaliin, niin Saksa olisi nyt vähemmän vastenmielinen joukkue? Mä oon Englanti-fani, mutta en oo ikinä jaksanut ajatella asiaa tolta kantilta, että oman joukkueen "huonous" pitäisi kääntää jotenkin vastustajan syyksi tai, että se tekisi vastustajasta ärsyttävämmän. En mä voi todeta tähän muuta kuin, että olisi se saatanan Southgate laittanu sen pallon maaliin.

Ja noita Italian mm-kisojahan pidetään ihan yleisesti tylsimpinä ja paskimpina kisoina ikinä, eikä se johdu Saksasta. Saksan mestaruus sattui vain olemaan paska kruunu paskoille kisoille.

EDITTIÄ:

Tipahti muuten postiluukusta juuri Veikkaajan em-kisaliite, jossa on monen sivun juttu Saksan ärsyttävyydestä ja siitä miksi moni vihaa Saksaa :D Kannattaa lukea! Saksan maaliero em-karsintapeleistä viimeisen 40 vuoden ajalta on 137-37, siis 100 maalia plussalla. Ja mm-karsintojenkin maaliero on aika huikea 135-39. Saksa on muuten hävinnyt viimeisen 40 vuoden aikana kaikissa karsintapeleissään vain 8 kertaa, joista kaksi kertaa kun kisapaikka on jo ollut hankittuna.

Mutta ehkä se on vaan niin, että se jaksaa ärsyttää kun joku on niin hyvä.
Minä olen minä.
Varaani
27.05.2008 11:36:03 (muokattu 27.05.2008 12:02:57)
Mikäs tossa rankkaritappiossa niin vastenmielistä/ärsyttävää oli? Jos Englanti olisi mennyt finaaliin, niin Saksa olisi nyt vähemmän vastenmielinen joukkue? Mä oon Englanti-fani, mutta en oo ikinä jaksanut ajatella asiaa tolta kantilta, että oman joukkueen "huonous" pitäisi kääntää jotenkin vastustajan syyksi tai, että se tekisi vastustajasta ärsyttävämmän. En mä voi todeta tähän muuta kuin, että olisi se saatanan Southgate laittanu sen pallon maaliin.

Ja noita Italian mm-kisojahan pidetään ihan yleisesti tylsimpinä ja paskimpina kisoina ikinä, eikä se johdu Saksasta. Saksan mestaruus sattui vain olemaan paska kruunu paskoille kisoille.

Itse olen ollut lähes patologinen Saksa-futiksen vihaaja. Mutten ole enään.
Viimeisinä vuosina tuo joukkue on ruvennut pelaamaan nätisti. Kaunista futista, unohtamatta sitä saksalaista tehokkuutta.
Enään olen patologinen englanti vihaaja. Pitäkää mestaruutenne joka tuli maalilla joka ei ollut edes maali.

Ja nuo 1990 kisat... Olivat aika ikävää futista. Ainoa hyvä juttu kisoissa oli Kameron ja erityisesti mies nimeltä Roger Milla. Mahtava äijä, silloin mahtava joukkue. Johtivat puolivälierissä englantia vastaan. Sitten rupesivat toisella puoliajalla leikkimään liikaa ja britit voittavat. Eikä Kameroonin poikia edes harmittanut :) Ja se maali kun Milla nappasi Higitalta pallon puolessa kentässä. Ihme ettei Rene saanut luodista kotimaassaan, kuten erä myöhäisempi kisoissa mokailija.

EDIT: ja noissa Italian kisoissa suurin pettymys taisi minulle olla Argentiinan peli. Joukkue josta pidän eniten, pelasi kamalinta palloa. Silloin hävetti ja hävettää vieläkin.
DaKiller
27.05.2008 17:05:01

Ja nuo 1990 kisat... Olivat aika ikävää futista. Ainoa hyvä juttu kisoissa oli Kameron ja erityisesti mies nimeltä Roger Milla. Mahtava äijä, silloin mahtava joukkue. Johtivat puolivälierissä englantia vastaan. Sitten rupesivat toisella puoliajalla leikkimään liikaa ja britit voittavat. Eikä Kameroonin poikia edes harmittanut :) Ja se maali kun Milla nappasi Higitalta pallon puolessa kentässä. Ihme ettei Rene saanut luodista kotimaassaan, kuten erä myöhäisempi kisoissa mokailija.

Aijai, muistoja muistoja... Tykkäsin kyllä todella paljon kamerunin pelityylistä. Avointa ja reipasta peliä. Milla oli kyllä kuningas.

EDIT: ja noissa Italian kisoissa suurin pettymys taisi minulle olla Argentiinan peli. Joukkue josta pidän eniten, pelasi kamalinta palloa. Silloin hävetti ja hävettää vieläkin.

Näin muuten taisi olla itselläkin. Tosin tuosta on jo sen verran aikaa, että ei ihan kirkkaita ne muistotkaan enää ole. Enpä kyllä voisi sanoa kisojen mikään pettymys olleen ja oikeastaan ne on parhaiten jäänyt mieleen mömmömeistä.
DJKaaos
29.05.2008 00:49:53
Lopulliset joukkueet on nyt sitten nimetty. Ranskalta kyllä muutama helvetin kova nimi tippui pois. Trezeguet, Flamini, Mexes, Cisse... Tuolta löytyy kaikki joukkueet:

http://www.euro2008.uefa.com/news/kind=1/newsid=702209.html

Sitten vähän povailua siitä kuinka tulee käymään. Veikkaan, että mestaruus menee porukkaan Saksa, Ranska tai Italia. Nyt kannattaa olla tarkkana, sillä seuraa pettämätön arvio kaikista lopputurnausjoukkueista. Ottakaa tämä huomioon, kun raapustatte niitä vetolappusianne!

A:

Portugali - Voisi olettaa menevän jatkoon, mutta lohko on kova, eikä pelien jääminen kolmeen välttämättä olisi yllätys.

Tshekki - Vähän sama juttu kuin Portugalin kohdalla.

Sveitsi - Kovasta lohkosta huolimatta isäntä änkeää itsensä jatkoon.

Turkki - 2002 mm-kisojen ihmettä ei nähdä. Pelit loppuvat alkulohkoon.

B:

Saksa - Jatkoon. Mestariehdokas.

Kroatia - Etukäteen ajateltuna taistelee Puolan kanssa toisesta jatkopaikasta. Kaiketi suhteellisen taitava joukkue yhä nykyään.

Puola - Taitaa jäädä niukasti kolmanneksi tässä lohkossa.

Itävalta - Pelit jäävät alkulohkoon, mutta ei jää ilman pisteitä kotikisoissa.

C:

Ranska - Jatkoon. Mestariehdokas.

Italia - Tekeekö "Ranskat" vai onko mestaruuskrapula?

Romania - Liian kovassa lohkossa, ei asiaa jatkoon.

Hollanti - Hyvä materiaali ja pelaa sitä nättiä futista. Veikkaan kuitenkin, että pelit jäävät kolmeen, jopa lohkonsa viimeinen? Vähän samanlaista liibalaa tähän voisi Hollanin nykyfutiksesta yleisesti kirjoittaa kuin Tshekeistäkin, miksei myös Kroatiasta ja Espanjasta.

D:

Espanja - En jaksaisi sanoa yhtään mitään. Samaa paskaa jälleen yksi sivu lisää maan arvoturnaushistoriaan.

Ruotsi - Jatkoon menee, ei kuitenkaan asiaa välieriin.

Kreikka - Eiköhän maailmankirjat ole saatu sen verran järjestykseen, että pytty löytää uusiin käsiin ja Kreikka jää alkulohkoonsa.

Venäjä - Ryssäpalloilu on ollut viimiset viikot nosteessa. Taistelee tiukasti jatkopaikasta Ruotsin ja Espanjan kanssa.
Minä olen minä.
Ziggy Bubba
29.05.2008 02:11:07 (muokattu 29.05.2008 03:03:46)

Rohkeat ja mielenkiintoiset veikkaukset Goldfingeriltä. Portugalista oon kyllä marginaalisesti eri mieltä, sillä maa on ollut muutamat arvokisat putkeen välierissä. Nyt jengissä on vielä maailman kuumin ukko - eiköhän tuo jatkopaikka irtoa ilman vakavia kriisejä.

Noista veikkauksista odotan jatkoon ainakin yhtä "yllättäjää" porukasta Hollanti, Espanja, Tsekki ;)
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
DJKaaos
29.05.2008 10:13:40
Rohkeat ja mielenkiintoiset veikkaukset Goldfingeriltä. Portugalista oon kyllä marginaalisesti eri mieltä, sillä maa on ollut muutamat arvokisat putkeen välierissä.

Oot kyllä ihan oikeassa. Jos rahat pitäs laittaa likoon jatkoonmenon puolesta vai vastaan, niin kyllä mä Portugalin laittasin jatkoon. Sveitsiä ei munsta ole syytä aliarvioida, en tiedä muistaako jengi miten hyvät kisat se pelasi kaksi vuotta sitten mm-kisoissa: voitti lohkonsa, ei päästänyt maaliakaan koko kisojen aikana, eikä hävinnyt kertaakaan kuin vasta rankkarikisassa. Tyly oli kohtalo. Pirun tiukka lohko tulee kyllä olemaan tämä A.

Noista veikkauksista odotan jatkoon ainakin yhtä "yllättäjää" porukasta Hollanti, Espanja, Tsekki ;)

Noh, eiköhän noista joku "yllätä" ja mene jatkoon :P Mutta tosissaan, niin usein jatkoon tiensä raivaa joku todellinen yllättäjä ja eihän noista mikään olisi yllättäjä. Tosi vaikea kuitenkin lähteä arvioimaan, että mikä "pikkumaa" yllättää tällä kerralla ja jos joku mulle olisi ennen 2004 kisoja sanonut, että Kreikka voittaa mestaruuden, niin olisin kyllä ihmetellyt että mitähän sienisoppaa tämä on syönyt.
Minä olen minä.
Marlowe
29.05.2008 10:56:29
Mikäs tossa rankkaritappiossa niin vastenmielistä/ärsyttävää oli?

Englanti putosi. Saksa voitti.

Jos Englanti olisi mennyt finaaliin, niin Saksa olisi nyt vähemmän vastenmielinen joukkue? Mä oon Englanti-fani, mutta en oo ikinä jaksanut ajatella asiaa tolta kantilta, että oman joukkueen "huonous" pitäisi kääntää jotenkin vastustajan syyksi tai, että se tekisi vastustajasta ärsyttävämmän.

Ei se nyt ihan noinkaan mene. Saksa oli tuona päivänä parempi tai onnekkaampi, mutta sen tappio ei olisi tehnyt siitä yhtään vähemmän vastenmielistä.

Saksan mestaruus sattui vain olemaan paska kruunu paskoille kisoille.

Näinpä juuri.

Mutta ehkä se on vaan niin, että se jaksaa ärsyttää kun joku on niin hyvä.

Kestomenestys varmaan tökkii monia (vrt. Tre Kronor jääkiekossa, Manchester United Valioliigassa), unohtamatta sitä toivottavasti jo nyt historiaan jäänyttä pelitapaa.
"Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto)
DJKaaos
29.05.2008 11:18:09
Ei se nyt ihan noinkaan mene. Saksa oli tuona päivänä parempi tai onnekkaampi, mutta sen tappio ei olisi tehnyt siitä yhtään vähemmän vastenmielistä

Jos niitä rankkareita ei lasketa mukaan, niin Saksa oli kyllä kaikkea muuta kuin parempi tossa välierässä. Kyllähän Englanti sitä peliä vei ja Saksa sinnitteli itsensä nippa nappa varsinaiselta peliajalta etiäpäin. Onnekas Saksa varmasti oli.
Minä olen minä.
Folcce
29.05.2008 23:37:31 (muokattu 30.05.2008 10:53:53)
Materazzi nyt on Materazzi. Tuomarin tehtävä hoitaa koiruudet pois. Kyllä sille on syynsä et Marco on taas joukkueessa. 2006 loppuottelussahan Marco ainoastaan soitti suutaan ja Zidanella keitti. Kertoo Z:n yliarvostuksesta että "maailman parhaalla" pettää kontrolli noin tärkeässä paikassa -> Italia vei pytyn.

Itseäni myös suuresti tyydytti tapa jolla Italia pelasi 2006. Selkeästi kisojen paras joukkue. Pakittelu oli unohdettu ja silti vain 2 omiin. Kenenkään en ole esim. kuullut sanovan että Saksa olisi ansainnut voiton välierässä.
Music's my life, Moxey.
Incarnation
29.05.2008 23:54:59
Materazzi nyt on Materazzi. Tuomarin tehtävä hoitaa koiruudet pois. Kyllä sille on syynsä et Marco on taas joukkueessa. 2006 loppuottelussahan Marco ainoastaan soitti suutaan ja Zidanella keitti. Kertoo Z:n yliarvostuksesta että "maailman parhaalla" pettää kontrolli oin tärkeässä paikassa -> Italia vei pytyn.

En lähtisi maailman parhaan titteliä ihan sen perusteella jakamaan, että kuka kestää "huorittelua" ja kuka ei...

Joka tapauksessa Materazzin paikka EM-kisajoukkueessa sai kyllä aikaan lähinnä "hoho"-efektin meikäläisessä. Umpipaska kausi Interissä, eivätkä otteet parantuneet vaikka kuinka kuntoutui alkukauden loukkaantumisestaan.

Meikäläiseltä ei mitään lempijoukkuetta löydy näistä kisoista, kun Suomi ei pelaa. Kuitenkin Espanjalle soisi vihdoin menestystä, Hollantikin on sympaattista ja hienoa jalkapalloa pelaava porukka (ainakin ollut) ja Ranskaakaan en vihaa. Toisaalta Ranska-sympatia voi johtua suuresti ihailemastani pelaajasta, eli Franck Ribérystä. Suosittelen tarkkailemaan kyseistä pelaajaa!
"Wash away a man, take him with the floods"
carlos
06.06.2008 11:14:31
Huomenna sitte lähtis kisat käyntiin! Napottaa kyllä suunnattomasti, kun joutuu lähteä leirille - intti ei oo jees...
Black Star
06.06.2008 14:25:17

Muistutetaas porukkaa vielä tämmöisestäkin:

YLE Fantasy Football
http://fi.yle.fantasy.euro2008.uefa.com/

Ihan kivoja palkintoja tarjolla
"Viinaa juodaan, korttia lyödään, naisia riiataan ja rähjäillään"
riffi-rotta
06.06.2008 14:49:33

YLE Fantasy Football

Itse tein just joukkueen, mutta ei oo toistaseks hyväksyny mun rekisteröitymistä. Ikä ja terveys tässä menee ku yrittää noita sääntöjä lukee ja joukkuetta laatiessa pysyä 100 budjetissa. Joutu heittään puolustukseenki jotain aivan random-kreikkalaisia vaan sillä perusteella että ne on halpoja ja kreikka pelaa kilpikonnaa.

Ja noista palkinnoista.. tiedän 100% varmuudella etten mitään maallista tämmösistä peleistä tuu koskaan voittaan, mutta pelipallo olis kiva!
Dunga
06.06.2008 15:02:00 (muokattu 06.06.2008 15:24:36)

YLE Fantasy Football

Pitäskö tohon tehdä joku m.net liiga?

Itse tein just joukkueen, mutta ei oo toistaseks hyväksyny mun rekisteröitymistä. Ikä ja terveys tässä menee ku yrittää noita sääntöjä lukee ja joukkuetta laatiessa pysyä 100 budjetissa. Joutu heittään puolustukseenki jotain aivan random-kreikkalaisia vaan sillä perusteella että ne on halpoja ja kreikka pelaa kilpikonnaa.

Ite sain ainakin kaikille paikoille ihan hyvät ukot. Ainoastaan vaihtomieheksi piti ottaa random kebab-mies.
Accidento bizarro - tutto morto.
Van Hannes
06.06.2008 15:04:50

Ite sain ainakin kaikille paikoille ihan hyvät ukot. Ainoastaan vaihtomieheksi piti ottaa random kebab-mies.

Liigaa kannatetaan. Itselläni ei heikkoja lenkkejä löydy, paitsi eräs yllätyspelaaja, jota en halua ilmoittaa.
"There Can Be Only One Hannes"
jim
06.06.2008 15:26:39
Tässä linkit pariin erilaiseen EM-kisoihin liittyvään veikkauskilpailuun:

http://www.veikkaajat.net

Veikataan mestaria, maalikuningasta ja otteluiden lopputuloksia. Mahdollisuus veikata kaveriporukassa tai julkisessa ryhmässä.

http://www.emfutiskunkku.com/

Tässä kisassa näyttäis olevan ihan hyvä palkinto.
riffi-rotta
06.06.2008 15:56:22
Mutta saitte aktivoitua tunnuksenne?
Mulle on koko päivä sanottu tossa sähköpostilinkki aktvioinnissa että
The service is temporary unavailable. Please try again later.
masterhat
06.06.2008 16:58:24

,mä ostin super ukot, ja mun joukkueessa on 3 random kebab-miestä. enkä ees crisua ostannu!!! olen paras!!!!!!!
http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php
DJKaaos
06.06.2008 17:44:22
Ikä ja terveys tässä menee ku yrittää noita sääntöjä lukee ja joukkuetta laatiessa pysyä 100 budjetissa.

Jep... Mä totesin, että antaapi olla, kun noita sääntöjä tulkkasin.
Minä olen minä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)